Miten ihmiset ennen pärjäsivät ilman lisäravinteita?
Ruokakin oli kuitenkin aika yksitoikkoista perusruokaa.
Nyt somessa pyörivillä on toistakymmentä purkkia ja pulloa pöydällään ja samaa satsia suosittelevat kaikille "jotta pysyt terveenä."
Lisäksi epämääräisiä litkuja joilla puhdistetaan suolistoa ja maksaa, vanhempani elivät 85- vuotiaiksi perusruualla ja saappaat jalassa kuolivat kotiinsa. Ilman litkuja.
Kauppa se on mikä kannattaa jos ei oikeen päivätyö kiinnosta
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan terveellä lisääntymisikäisellä naisella voi olla raudan puute. Itselläni ehti tulla melkein anemia. Sai sitä ihmetellä kun väsytti ja tukkaa lähti. Masennusta vaan lääkäreiden mielestä. Nyt vedän rautalisää sekä d-vitamiinia. Kivittäkää!
Jos anemia ja raudan puute on todellinen sairaus, esim neuvolassa asia tarkastetaan
Älä sotke sitä hörhöjen pilleripurkkimäärään.
Kun katsoo jotain luontaistuote-mainosta, kuka näiden kaikkien tehon edes tietää. Tuhansia "humpuukeja."
Ne on markkinointia ja lääketeollisuuden vastustajille kelpaa kyllä rahansa antaa niihin.
Minulla on raudanpuuteanemia. Mihin neuvolaan minun kannattaa hakeutua?
N51
Mene terveyskeskukseen, mistä sinun ikäisesi raudanpuutteesta kärsivä ihminen pitäisi lähettää mahasuolikanavan tähystyksiin. Raudanpuutteen syy ei liene kohdallasi enää kuukautisvuoto.
Vierailija kirjoitti:
Saako tässä yhteydessä kysyä, miten täysimetetyt vauvat pärjäsivät silloin, kun ei vielä ollut d-vitamiinitippoja? Milloin vauvojen d-vitamiinit tulivat markkinoille?
"1936 Windaus ja kollegat selvittivät D3-vitamiinin rakennekaavan, valmistivat sitä altistamalla tuottamaansa 7-dehydrokolesterolia UV-säteille ja totesivat D3:n olevan riisitautia estävä aine" (wikipedia)
Minulla on tässä Kaarina Karin kirjoittama "Terveydenhoidon opas kodeille ja naisille" (Werner Söderström Oy), vuodelta 1938. Kirjan tekijän alkusanat on päivätty vuodelle 1931. Painoksia on ilmeisesti 3 kpl. Sivulla 84 kirjoitetaan näin: A- ja D -vitamiinit. Norjan ja Islannin kalastajat ovat ties kuinka kauan tunteneet kalanmaksaöljyn hyvänä lääkkeenä ja n. satakunta vuotta sitä on käyttänyt myös lääketiede kykenemättä heti selittämään sen parantavia vaikutuksia. Kalanmaksaöljy sisältää kaksi rasvaan likenevaa vitamiinia, A- ja D -vitamiinin. --- niitä on munankeltuaisissa ja maidossa--eniten kalanmaksaöljyssä--- D vitamiini on riisitautia ehkäisevä. "
Sitten minulla on tässä "Äidille" -vihkonen, "Tämän kirjasen on Sosiaaliministeriön toimesta ja yhteistyössä sen sekä Lääkintöhallituksen kanssa toimittanut ja julkaissut Lastensuojelun Keskusliitto" (Suomen Kirjallisuuden Kirjapaino Oy, Helsinki 1957). Sivulla 36 kirjoitetaan näin: "Vauvan C-vitamiinin tarpeesta huolehditaan antamalla 3 viikkoisesta eteenpäin ennen ateriaa ensin vain 1 tl keitetyllä vedellä laimennettua ja hiukan sokerilla maustettua tuoremehua (tomaatti/mustaherukka/lakka/ruusunmarja/vadelma/appelsiini/sitruunanmehu). Määrää voidaan lisätä vähitellen 2-3 tl parin, kolmen aterian yhteydessä. Kalanmaksaöljyä tai D-vitamiinivalmistetta aletaan antaa lapselle samoin neuvolan ohjeiden mukaan noin 3. viikosta lähtien."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim tää omega, se ei sovi esim ohennuslääkkeiden kanssa.
Silti nää "hörhöt" näyttävät kantavan vanhuksilleen näitä tököttejään miettimättä sopiiko ne vanhuksen muun lääkityksen kanssa.
Jos nää tökötit kerran on niin tehokkaita että niillä pysyy ikuinen terveys ja kuolemattomuus silloinhan niiden täytyy sitten sotkea elimistön saama lääkitys. Tehollaan.
Onneksi näyttää vanhat olevan viisaita, valittavat: äiti ei suostu ottamaan kaikkea mitä kotiin kannetaan.
Kerran kysyin lääkäriltä näistä kymmenistä nivelten hoitoon suositelluista luontaislääkkeistä. Hän sanoi ettei ota kantaa niihin.
Eli niillä ohennuslääkkeillä ollessa ei saa syödä esim. lohta tai pähkinöitä?
Ei ihme että ihmisten terveys on paskana.
Toki saa lohta syödä. Ei se ruoka-annoksessa oleva omega ole niin suuri kuin kapseleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan terveellä lisääntymisikäisellä naisella voi olla raudan puute. Itselläni ehti tulla melkein anemia. Sai sitä ihmetellä kun väsytti ja tukkaa lähti. Masennusta vaan lääkäreiden mielestä. Nyt vedän rautalisää sekä d-vitamiinia. Kivittäkää!
Jos anemia ja raudan puute on todellinen sairaus, esim neuvolassa asia tarkastetaan
Kun katsoo jotain luontaistuote-mainosta, kuka näiden kaikkien tehon edes tietää. Tuhansia "humpuukeja."
Ne on markkinointia ja lääketeollisuuden vastustajille kelpaa kyllä rahansa antaa niihin.
N51
Vanhusneuvolat olis kyllä hyvä juttu. Mutta raskauden aikana hoidetaan kyllö raudan puutetta jos sitä on.
Jos meet vaikka työterveyteen. Tai terveyskeskukseen. Eikö yksityiset labrat ota nykyisin näitä varmuuden vuoksi arvoja ilman lähetettä?
Antidoksinanttiklinikka ja -lääkärit.
Lisäravinteista on hyöyäkin terveyden ylläpitimiksi. Kaikki ihmiset eivät pysty syömään esim. kalaa, silloin tarvitaan D-vitamiiniä purkista, jota saadaan myös puhtaasti jäkälästä. Rautavalmisteita tarvitaan, jos rauta ei imeydy hyvin ravinnosta tai jos ei pysty syömään tarpeeksi monipuolisesti. Esim. lasta odottavat naiset tarvitsevat usein lisärautaa purkista. C-vitamiini on myös yksi tärkeistä vitamiineistä, jota on otettava lisäravinteena, jos ei voi syödä esim hedelmiä tarpeeksi. Nykyään on saatavilla puhtaita lisäravinteita ilman mitään lisä- ja apuaineita.
Tarkkana vaan pitää olla , ettei tule lisäravinteiden kanssa päällekkäisyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N51
Mene ruokakauppaan ostamaan lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Lisäravinteista on hyöyäkin terveyden ylläpitimiksi. Kaikki ihmiset eivät pysty syömään esim. kalaa, silloin tarvitaan D-vitamiiniä purkista, jota saadaan myös puhtaasti jäkälästä. Rautavalmisteita tarvitaan, jos rauta ei imeydy hyvin ravinnosta tai jos ei pysty syömään tarpeeksi monipuolisesti. Esim. lasta odottavat naiset tarvitsevat usein lisärautaa purkista. C-vitamiini on myös yksi tärkeistä vitamiineistä, jota on otettava lisäravinteena, jos ei voi syödä esim hedelmiä tarpeeksi. Nykyään on saatavilla puhtaita lisäravinteita ilman mitään lisä- ja apuaineita.
No sitten detoxia, maksan, suoliston, veren puhdistamiseksi. Jos liikaa rasitetta. Käpylisäke aivoissa puhdistuu käyttämällä ionisoitua vettä, luin eilen
"Minulla on raudanpuuteanemia. Mihin neuvolaan minun kannattaa hakeutua?
N51
Mene ruokakauppaan ostamaan lihaa. "
Anemia ei korjaannu lihaa syömällä (trust me, meillä syödään ehkä liiankin paljon lihaa eikä rauta-arvot ole siitä mihinkään muuttuneet, laskusuunnassa vain. Lisäksi meillä on vanhat valurautaiset vesiputket (osassa vain) ja ruoka valmistetaan valurauta-astiassa (joko paistinpannu tai pata) ). Yleensä raudanpuute ei johdu siitä, mitä tulee (tai ei tule) sisään vaan siitä, mikä menee ulos. Eli rautaa poistuu enemmän kuin sitä saadaa tilalle, jolloin vika ei korjaannu syömällä lihaa tai rautatabletteja. Pitäisi korjata se poistuma. Mutta kuka sitä lähtee selvittämään, niin ei kukaan. Pitäisi tutkia imeytysmishäiriöt, maksan toiminta, suoliston toiminta, verenvuodot jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nykyisinkin suurin osa ihmisistä pärjää ilman lisäravinteita.
Pärjää pärjää. Mutta jos käy verikokeissa, niin voi huomata, että parilla lisäravinteella elämä ei olisi pelkkää pärjäämistä...
Kerrotko meille muille, mitä ovat tällaiset lisäravinteet, joita tarvitaan paikkaamaan jotain puutteita ihmisillä, jotka syövät normaalia monipuolista ruokaa?
D-vitamiini
-eri
Vierailija kirjoitti:
N51
Anemia ei korjaannu lihaa syömällä (trust me, meillä syödään ehkä liiankin paljon lihaa eikä rauta-arvot ole siitä mihinkään muuttuneet, laskusuunnassa vain. Lisäksi meillä on vanhat valurautaiset vesiputket (osassa vain) ja ruoka valmistetaan valurauta-astiassa (joko paistinpannu tai pata) ). Yleensä raudanpuute ei johdu siitä, mitä tulee (tai ei tule) sisään vaan siitä, mikä menee ulos. Eli rautaa poistuu enemmän kuin sitä saadaa tilalle, jolloin vika ei korjaannu syömällä lihaa tai rautatabletteja. Pitäisi korjata se poistuma. Mutta kuka sitä lähtee selvittämään, niin ei kukaan. Pitäisi tutkia imeytysmishäiriöt, maksan toiminta, suoliston toiminta, verenvuodot jne.
<
Kahdella sukulaisella on ollut naisten tautien syöpä. Kumpikin sai jopa rautatiputuksia ennenkuin nykyaikaisesti sanottuna "juurisyy" löytyi. Tableteista ei ollut hyötyä.
Tosin tietenkin siinä vaiheessa oli jo tutkimukset käynnissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten detoxia, maksan, suoliston, veren puhdistamiseksi. Jos liikaa rasitetta. Käpylisäke aivoissa puhdistuu käyttämällä ionisoitua vettä, luin eilen
Annatko vielä ihan lähteen. Missä moista kerrotaan? Uskotko yleensäkin kaiken mitä mainoksissa sanotaan?
Vierailija kirjoitti:
N51
<
Jos rautaa poistuu enemmän kuin sitä tulee on yleisimmin kyseessä tihkuvuoto suolistosta, nuorilla naisilla kuukautiset. Suolistovuodot pitäisi tietysti tutkia. Eivät nämä onneksi kovin yleisiä ole. Kuinkakohan moni muuten käyttää nykyään valurauta-astioita (ainakaan edes viikottain).
Toki minä uskon kun nämä "itsensä parantaneet" suosittelevat samaa muille. Seuraan heidän keskustelujaan ja neuvojaan.
Detox on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
N51
Kyllä se lihaa syömällä korjaantuu. Ei pidä olla niin lihavastainen.
<
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N51
Anemia ei korjaannu lihaa syömällä (trust me, meillä syödään ehkä liiankin paljon lihaa eikä rauta-arvot ole siitä mihinkään muuttuneet, laskusuunnassa vain. Lisäksi meillä on vanhat valurautaiset vesiputket (osassa vain) ja ruoka valmistetaan valurauta-astiassa (joko paistinpannu tai pata) ). Yleensä raudanpuute ei johdu siitä, mitä tulee (tai ei tule) sisään vaan siitä, mikä menee ulos. Eli rautaa poistuu enemmän kuin sitä saadaa tilalle, jolloin vika ei korjaannu syömällä lihaa tai rautatabletteja. Pitäisi korjata se poistuma. Mutta kuka sitä lähtee selvittämään, niin ei kukaan. Pitäisi tutkia imeytysmishäiriöt, maksan toiminta, su
Sitä mieltä minäkin olen. Syön lihaa ja hemoglobiini on erinomainen. Joskus laitan maksamakkaraa leivän päälle. Kun olin nuori, kärsin anemiasta, koska en halunnut syödä lihaa, siis säälin elukoita. Koululääkäri uhkasi passittaa minut sairaalaan jos en ala syömään LIHAA. En halunnut sairaalaan ja sen jälkeen oloni koheni kaikin puolin. Päätin unohtaa ideologiani olla syömättä lihaa. Lihoin ja kaunistuin. Koululääkäri näki minut aikuisena poikaystäväni kanssa ja hymyili leveästi. Tulipahan tuostakin ruippanasta normaalipainoinen, luin katseesta.
Vierailija kirjoitti:
Siis kommentoijat mieltä että pitäisi olla ne 15 lisäravinneputelia vaikka nykyisin saa ympäri vuoden monipuolista ruokaa.
Pitäiskö hankkia, nyt on 78 ihan monipuolisilla perussapuskoilla nirsoilematta. Muutamana vuotena olen nyt d-vitamiinipurkin ostanut.
Ei tarvitse hankkia, mutta se että sinä et tarvitse lisäravinteita ei tarkoita etteikö kukaan tarvitse. Voi olla sairauksia, että jonkun ravinteen saantia pitää tehostaa, voi olla imeytymishäiriöitä, voi olla liian yksipuolinen ruokavalio nirsouden, vanhuuden, allergioiden tai köyhyyden vuoksi jolloin lisäravinne täydentää ruokavaliota... Syitä on monia. Kaikki lisäravinteet ei ole yhtä tärkeitä, mutta kyllä niitä ihan sairaaloissakin annetaan ja jopa määrätään ihmisille. Itse syön d-vitamiinia, rautaa ja satunnaisesti magnesiumia.
Raudan puute on lääketieteellinen.
Mustikkatabletit yms. Sadat erilaiset pillerit on markkinointia.