Ihmiset eivät halua syödä terveellisesti ja ostaa kalaa: 68 saa potkut perinteisestä kalatukusta
Ihmiset eivät halua syödä terveellisiä meren antimia, kun vähän enemmän maksaa. Naurettavaa. Että ottaa päähän, että näiden vuoksi 68 saa nyt potkut. Hävettääkö?
Kommentit (150)
Kyllä minulla on tälläkin hetkellä pakkanen täynnä kalaa, ja syömme kalaa 3-4 kertaa viikossa vähintään. Nyt täytyy vaan odotella kunnon jäitä että pääsee pilkille ja talviverkoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista nyt pitkä uloste. Ihmiset eivät jätä kalaa ostamatta sen takia, että haluavat syödä jotain epäterveellistä, vaan sen takia, että kala on niin pirun kallista.
Mutta kaljaan ja tupakkaan riittää edelleen rahaa?
AP
Sinun kuvitelmat toisista ihmisistä ovat vain heijasteita sinun omasta päästäsi ja kertoo vain sinusta, eikä yhtään mistään muusta.
Ostan nykyään vain pakastekalaa. Sekin alkaa olemaan hirveän hintaista.
Vierailija kirjoitti:
"Escamar Seafoodilla on Kuopiossa pitkät perinteet: yritys toimi alunperin nimellä Kuopion Kalatukku"
Veikkaan että tuo nimenvaihdoskin heikentänyt myyntiä. Escamar Seafood ei kuulosta kovin kotimaiselta.
Kuopion kalatukku olisi ollut paljon parempi. Suomalaiset karsii ensin sieltä mikä ei kuulosta suomalaiselta. "Osta kotimaista" istuu syvällä sielussa.
Eilen söin ulkomaalaisen paneroidun seitipihvin, siinä taitaa olla taas koko kuukauden kala-annos. En viitsi pienipalkkaisessa työssä laittaa pelkkään kalaan useita kymmeniä euroja per kuukausi kun halvemmallakin kokkaa itse terveellistä kotiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö voi säästää etukäteen, että voi ostaa kunnon kalapaketin?
AP
Säästää mistä ? Reseptilääkkeitäkin olen joutunut jättämään ostamatta kun ei riitä rahat , enkä suinkaan ole ainoa .
Jos olisin rikas olisi varaa syödä terveellisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö voi säästää etukäteen, että voi ostaa kunnon kalapaketin?
AP
Saitko potkut sieltä, kun noin paljon korpeaa ja vihaisena pitää moittia ihmisiä?
Minulla on kyllä rahaa, enkä polta tai juo, mutta kala on kallista enkä yksinkertaisesti raski ostaa sitä. Mulla on iso perhe ja jos ostaisin kalaa, niin yhteen ruokailuun menisi 50-70 e.
Voisin syödä kalaa enemmän, jos se olisi edullisempaa, mutta ei se niin suurta herkkua ole, että uhraisin siihen kymmeniä euroja kilolta.
Minä yritän olla ruokakaupassa tarkka , että ostan kotimaista mutta tämä nimi ei ole tuttu eikä kuulosta suomalaiselta . Onko suomenlipulla varustetut tuotteet niin näkisi heti ?
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö silti ostaa kalaa ja äyriäisiä kun se terveelistä ja ole kala,äyriäis allerginen? Kaliksi yhteiskunnalle tulee kun syön kalaa ja joudun sairaalaan kalan takia .Sairaala maksuissa aina joutuisin käytää apuna toimentulotukea.Eli veromaksajien rahoja.Sitäkö Haluat?Terv.rehellisesti työtön eikä edes työtön insinööri.
Nyt on kyllä niin tyhmä vastaus, että hävettää sun puolesta. Kukaan ei kyseenalaista miksi allerginen ei syö sitä mille on allerginen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavaa, mutta tällä hetkellä vaan käytännön pakko. Ruoan hinta on sellainen ettei sen kanssa tulisi olla laillista leikkiä pätkääkään. Kyseessä on välttämättömyyshyödyke jolla kenenkään ei tulisi saada tehdä voittoa.
Ajattelitko että ihmiset hyväntekeväisyyttään viljelisivät maata tai myisivät ruokaa? Ilmoittaudutko itse vapaaehtoiseksi?
Kaikkihan sen tietävät että kauppias on se, mikä välistä vetää? Sitähän tässä kritisöidään, kauppiaan katetta eikä tuottajan saamia minimaalisia voittoja!
Sinulla on ihan täysi vapaus ryhtyä itsekin rikkaaksi välistä vetäväksi kauppiaaksi. Sittenhän voisit syödä kalaa vaikka joka päivä.
Kala on kallista. Itselläkään ei oikein ole noihin "erikois" kaloihin varaa. Tarjouslohta ostan K-kaupasta ja pakastan. (Ihan keskituloinen...). Tuolta kalatukusta olen joskus jouluksi ostanut.
Voisin syödä kalaa vaikka joka päivä, jos olisi rahhoo enemmän. Pakastesei ei ihan joka päivä kumminkaan nappaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Escamar Seafoodilla on Kuopiossa pitkät perinteet: yritys toimi alunperin nimellä Kuopion Kalatukku"
Veikkaan että tuo nimenvaihdoskin heikentänyt myyntiä. Escamar Seafood ei kuulosta kovin kotimaiselta.
Tämä on muuten totta. Vieraskieliset nimimuutokset tekevät hallaa yrityksille. Itse kartan viimeiseen asti noita teennäisiä yritysnimiä ja niiden yritysten tuotteita.
Tämä on totta. Kuopion kalatukkuna yritys voisi olla vielä pystyssä.
Joo, mutta kun myytiin. Jopa kahteen kertaan.
Nimi ei kelvannut uusille ostajille, ei kummallekaan.
Nyt tuon firman omistaa Apetit, sama joka myy pakasteita.
Ja kalakin kuten lohi, kuljetetaan Kuopioon Norjasta,
ja Kuopiossa se kala fileroidaan, paloitellaan ja siivutetaan
ja pakataan. Ja lähetetään kaupoille myytäväksi.
Pyynti, jääkuljetus ja syöntivalmiiksi laittaminen nostaa
tuotteen hintaa. Kauppias sitten laittaa kakalle oman
hintansa.
Joten tottahan se on, että lohtakin saa halvemmalla.
kun ostaa kokonaisen kalan, fileroi sen ja poistaa ruodot itse.
Itse voi myös savustaa kalan.
Ainakin valmistaa uunissa savustuspussissa.
savustuspussissa.
Vierailija kirjoitti:
Eilen söin ulkomaalaisen paneroidun seitipihvin, siinä taitaa olla taas koko kuukauden kala-annos. En viitsi pienipalkkaisessa työssä laittaa pelkkään kalaan useita kymmeniä euroja per kuukausi kun halvemmallakin kokkaa itse terveellistä kotiruokaa.
Kokonaisesta lohesta saa monta ruokaa, joita voi pakastaa.
Kuten lohilaatikoita, kalakeittoa, lohimedaljonkeja, kalapihvejä.
Kirjolohi on monesti tarjouksessa. Siis kokonaisena.
Syön paljon kalaa! jotkut sanoo, että lohi on liian kallista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten totta. Vieraskieliset nimimuutokset tekevät hallaa yrityksille. Itse kartan viimeiseen asti noita teennäisiä yritysnimiä ja niiden yritysten tuotteita.
Norjalainen firma.
Joo, omistajuus nykyään Norjassa, mutta itse kala ja työ ollut edelleen kotimaista. Siksi nimenvahdos tuonut hallaa myynnille kun mielikuva viittaa ulkomailta tuotuun kalaan.
Tämä on ihan valtava epäkohta Suomessa että tuore kala on niin kallista. Kala on eettisesti kestävää ja terveellistä ravintoa mutta kansan halutaan syövän tehotuotettua broileria ja naudan jauhelihaa. Tuhansien järvien maassa, aivan älytöntä.
Terveellisesti voi syödä ostamatta ylihintaista kalaa.