Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä avoin suhde toiminut?

Vierailija
03.12.2023 |

Millaisia kokemuksia ja voiko toimia myös pitkään?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan toiminut. Sovittiin avoimesta suhteesta, mies tapasi toisen naisen ja jätti minut :D nyt hän ja tämä nainen ovat naimisissa ja heillä on vauva.

Seuraan toisinaan miehen somea johon hän postaa perhekuvia, ja tunnen suuttumusta ja häpeää omasta typeryydestäni.

Vierailija
22/75 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei toiminut. Avoin avioliitto oli mieheni idea. Se Jätti elinikäiset vammat. Uskoisin, että jätti vammat molemmille. Miehelleni tuli vakava mustasukkaisuus, joka tuhosi minunkin elämän. Fyysistä väkivaltaa meillä ei koskaan ollut, koska olin uhannut jo ensi tapaamisella, että listin hänet päiviltä, jos edes puristaa käsivarttani. Uskoi kyllä sen, josta syystä häntä arvostan. 

Jatkoitteko vielä yhdessä vai päättyikö suhde?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avoimet suhteet ovat länsimaisten parisuhteiden tulevaisuus.

En usko että ovat. 

Tätä yritetään jokatuutissa tunkea ihmisten ajatusmaailmaan.

Parisuhteessa on kaksi.

Parisuhteessa voi ollakin kaksi, ei siihen tarvitsekaan liittää kavereita, ystäviä, kaupan kassaa tai sitä satunnaista seksikumppania vaikka kaikkien näiden edellämainittujen kanssa jotain hyvää yhteyttä olisikin. Vai onko parisuhde sitä ettei saa olla missään yhteydessä kenenkään muuhun?

Seksuaalisesta yhteydestä tässä on kaiken aikaa ollut kyse. Älä yritä sekoittaa keskustelua.

Vierailija
24/75 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteeni avoimista suhteista: rumat ja lihavat eivät usko kelpaavansa yksin kumppanilleen ja pelkäävät menettävänsä tämän, elleivät suostu tyytymään sivurooliin kumppanin elämässä. 

Tämä ei ole parisuhde, vaan kaveruus, jossa maataan kaikkien kanssa ristiin rastiin ja oih kun ne tunteet ovat niin hienoja ja jeesus elää.

Säälin hirveästi teitä ja näkemäni dokumentit tukevat ajatteluani. 

Vierailija
25/75 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vientiä, silloisella miehellä ei. Hän halusi palata suljettuun liittoon, minä en. Erosimme.

Vierailija
26/75 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei hyvännäköiset ole koskaan näissä suhteissa?

Vierailija
27/75 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hyvännäköinen useimmiten saa hyvännäköisen kumppanin, johon on tyytyväinen? 

Vierailija
28/75 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli vientiä, silloisella miehellä ei. Hän halusi palata suljettuun liittoon, minä en. Erosimme.

Noni Mikk. Tuliko hyvä olo? Kellä meistä on 2 adoptioon lähtenyttä lasta. Mä en ole tuottanut tähän maailmaan potentiaalisesti oireilevaa lasta.

Vierailija
29/75 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteeni avoimista suhteista: rumat ja lihavat eivät usko kelpaavansa yksin kumppanilleen ja pelkäävät menettävänsä tämän, elleivät suostu tyytymään sivurooliin kumppanin elämässä. 

Tämä ei ole parisuhde, vaan kaveruus, jossa maataan kaikkien kanssa ristiin rastiin ja oih kun ne tunteet ovat niin hienoja ja jeesus elää.

Säälin hirveästi teitä ja näkemäni dokumentit tukevat ajatteluani. 

Syitä avoimeen suhteeseen voi olla monenlaisia. Jollekin se voi olla keino välttää tietynlainen henkinen läheisyys, jos on vaikka kiintymyssuhdeongelmia - ei tunnu, että kukaan tulee "liian lähelle" kun aina voi itse mennä jonkun toisen kanssa. Jollekin se voi olla keino toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan, jos itsellä on fetissejä tai mieltymyksiä, joita oma kumppani ei jaa. Jollekin se voi olla keino saada jotain kipinää, jos oma suhde on väljähtynyt eikä sitä voi tai halua enää elvyttää. Joskus oma suhde voi olla muuttunut ihmissuhteena toisenlaiseksi, eikä enää romanttista ja seksuaalista intohimoa ole, mutta voi silti olla vahva kumppanuus ja yhteinen elämä. Ja toki joillekin se voi olla tuota, mitä kuvasit. Ja ehkä se joillekin voi myös olla oma tapa olla suhteessa ilman sen suurempia ongelmia.

En ole itse monisuhteinen, eikä se olisi oma juttuni (kokemusta kuitenkin siitäkin on!), mutta kyllähän noita syitä voi olla monenlaisia. Myös se vaihtelee tapauskohtaisesti, miten hyvin kuvio toimii. Ongelmaton sekään kuvio ei todellakaan ole, vaikka usein monisuhteiset haluavat esitää asian niin, että avoin suhde tai polyamoria ratkaisee kaikki pulmat. Toisaalta myös monogaamisissa suhteissa voi olla ogelmia. Itse sanoisin kyllä, että eniten sisältöä itselleni antaa intohimoinen, toimiva ja henkisesti läheinen suhde yhden ihmisen kanssa. En edes usko, että löytäisin niin paljon ihmisiä, joiden kanssa haluaisin sivusuhteen, että kannattaisi mitään avointa suhdetta yrittää - en kuitenkaan syty ihmisistä kovin helposti (ja huom: EN todellakaan ole demiseksuaali!). Olen myös vähän tautikammoinen, ja monisuhteisuudessa tämä voisi haitata niin paljon, että se veisi jopa mielenkiinnon seksistä.

Vierailija
30/75 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmasti jollain tapaa satuttavaa molemmille osapuolille. Tiedättekö ketään julkkista tms, joka on/on ollut avoimessa suhteessa?

Vierailija
31/75 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan toimii jos molemmat saavat siitä jotain. Meillä tilanne olisi se, että vaimolla riittäisi vientiä vaikka joka illalle ja itsellä ehkä Max kerran vuoteen joten ei kiitos. 

Vierailija
32/75 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikaan mulla oli pari vuotta tavallaan avoin suhde kahdenkin miehen kanssa, toinen oli enemmänkin sellainen friends with benefits -suhde ja toinen enemmän fuckbuddy. Kaikilla oli kuitenkin muitakin, mutta aina vaan päädyttiin saman peiton alle ja ainakin me kolme + yksi toinen nainen tiesivät toisistaan. Se oli hauskaa niin kauan kuin sitä kesti eli kunnes joku löysi vakavamman suhteen. Omasta puolestani voin sanoa, että mulla ei ollut näiden kavereiden kanssa tulevaisuutta (mm. siksi etten halunnut lapsia, mutta miehet halusivat), mutta ihan järjetön himo ja jonkinlaista rakkautta molempiin. 

Vierailija
33/75 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluaikaan mulla oli pari vuotta tavallaan avoin suhde kahdenkin miehen kanssa, toinen oli enemmänkin sellainen friends with benefits -suhde ja toinen enemmän fuckbuddy. Kaikilla oli kuitenkin muitakin, mutta aina vaan päädyttiin saman peiton alle ja ainakin me kolme + yksi toinen nainen tiesivät toisistaan. Se oli hauskaa niin kauan kuin sitä kesti eli kunnes joku löysi vakavamman suhteen. Omasta puolestani voin sanoa, että mulla ei ollut näiden kavereiden kanssa tulevaisuutta (mm. siksi etten halunnut lapsia, mutta miehet halusivat), mutta ihan järjetön himo ja jonkinlaista rakkautta molempiin. 

Mielestäni tuo ei ole avoin suhde vaan kuten kuvailit, ennemminkin FWB-kuvio. Silloin on täysin luonnollista panna myös muita tai siis useimmat niin tekee. 

Vierailija
34/75 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut miten 99% suhteista mitkä on ollut aluksi suljettuja ja sitten avattu on tuhoutunut. Ei ne toimi. Yleisemmin se on vaan yhden tapa etsiä uutta vielä kun on vanhassa suhteessa ja sitten jättää kun se uusi pysyvä löytyy 

Vierailija
35/75 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut miten 99% suhteista mitkä on ollut aluksi suljettuja ja sitten avattu on tuhoutunut. Ei ne toimi. Yleisemmin se on vaan yhden tapa etsiä uutta vielä kun on vanhassa suhteessa ja sitten jättää kun se uusi pysyvä löytyy 

Valitettavasti tämä. Tunnen yhden pariskunnan jolla avoin suhde on jatkunut jo 10 vuotta mutta kaikki muut tietämäni ovat tuhoutuneet parin vuoden sisällä ja yleensä varsin dramaattisesti. Tyypillisesti jompikumpi on rakastunut toiseen ja jättänyt suhteen tai sitten suhde kaatuu siihen, kun yksi panee kaikkea mikä liikkuu ja toinen istuu kotona itkemässä. 

Vierailija
36/75 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tämä. Tunnen yhden pariskunnan jolla avoin suhde on jatkunut jo 10 vuotta mutta kaikki muut tietämäni ovat tuhoutuneet parin vuoden sisällä ja yleensä varsin dramaattisesti. Tyypillisesti jompikumpi on rakastunut toiseen ja jättänyt suhteen tai sitten suhde kaatuu siihen, kun yksi panee kaikkea mikä liikkuu ja toinen istuu kotona itkemässä. 

En ole tavannut koskaan tämän 10 vuotta kestäneen avoimen suhteen miestä, nainen on tuttuni. Hän avoimesti illanistujaisissa kertonut että hänellä oli varsin traumaattinen lapsuus ja se on varmasti vaikuttanut siihen miten "pervo" hän on (hänen omat sanat). Viimeksi kun juttelin hänellä oli joku mies kierrossa, joka on tavallaan tullut siihen suhteeseen kolmanneksi pyöräksi mutta mies ei halua itse käyttää sanaa "suhde" kuvailemaan tilannetta. Nainen sanoi tämän olevan hänelle ok, hän näkee että mies "pelkää kovasti" ja hän on kärsivällinen. Sai ilmeisesti tyydytystä siitä kun opetti tuolle miehelle miten käyttäytyä suhteissa. Ilmeisesti miehellä oli jotain itsehillintäongelmia liittyen tähän pelkoon hylätyksi tulemisesta tms. 

Oma analyysini tilanteesta on, että ainakin tämä nainen sai poikkeuksellisen paljon tyydytystä kaikesta siitä draamasta ja jännityksestä mitä liittyy ihmissuhteisiin. Hän myös kertoi yhdessä vaiheessa miten innoissaan on kun yksi mies mitä hän on töissä "piirittänyt" on ilmaissut olevansa avoin seksin harrastamiselle ilman tunteita. 

Ihan mukava nainen siis ja kiva että hän on löytänyt tavan elää omanlaista elämää. Löysi jo nuorena miehen joka haluaa samanlaista elämäntyyliä ja ovat olleet sen 10 vuotta yhdessä. Sanoisin kuitenkin että vaatii hyvin poikkeuksellisen ihmisen eikä todellakaan ole mikään keskivertoihmiselle sopiva elämäntyyli. 

Vierailija
37/75 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toiminut erinomaisesti. Rakastamme toisiamme, joten emme halua kieltää mahdollisuutta muihin suhteisiin. Olemme hyvännäköisiä homokundeja. 

Vierailija
38/75 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen itsekin ihmetellyt. Hyvännäköiset ihmiset ovat todella harvoin avoimissa suhteissa, lähestulkoon kaikki jotka noita avoimia harrastavat ovat ulkonäöltään aivan "shit tier" tasoa. 

Vierailija
39/75 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tämän tiedät? En kerro suhdemuodoistani tuntemattomille tai julkisuuteen.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen itsekin ihmetellyt. Hyvännäköiset ihmiset ovat todella harvoin avoimissa suhteissa, lähestulkoon kaikki jotka noita avoimia harrastavat ovat ulkonäöltään aivan "shit tier" tasoa. 

Vierailija
40/75 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on avoin suhde, mutta siihen ei kuulu toisten kanssa paneminen luvan kanssa. Avoin suhde tulee siitä, että kumpikin saa elää, harrastaa ja nauttia elämästään yhdessä ja erikseen. Jos haluaa panna jotain muuta, niin sitten tulee ensin kertoa ja ehkä se johtaa sitten eroon. Samoin jos ilmenisi pettämistä. Mutta en koe eläväni suljetussa suhteessa, ei minua ole minnekään suljettu. Itse en ole muita halunnut panna avioliittoni aikana, itselläni vaatii seksin harrastaminen myös tunteita. 

Eikös tämä ole normaali parisuhde? Normaalissa parisuhteessakin voi kysyä lupaa ja johtaa ehkä eroon... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi