Onko teillä avoin suhde toiminut?
Millaisia kokemuksia ja voiko toimia myös pitkään?
Kommentit (75)
Meillä toiminut usean vuoden ajan. Seksiä toki muiden kanssa sillä edellytyksellä että kerrotaan toisillemme kaikki.
N51
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole tärkeintä, että kuka saa ja kuinka paljon, tai että oltaisiin jatkuvasti "tasapelissä". Avoimessa suhteessa merkittävää on kuitenkin myös myötäilo, joka on ihana tunne! Kumppanin hyvistä kokemuksista hyötyy siis myös toinen suhteen osapuoli. Eikä avoimessa suhteessa kuulu keräillä mielipuolisesti pääsuhteen ulkopuolisia kokemuksia kuin pokemoneja, vaan jo pelkästään avoimuuden tuoma vapauden tunne on mieltä kohentavaa; ei tarvitse jatkuvasti olla stressaamassa jos on vaikka pientä flirttiä jonkun kanssa, turha mustasukkaisuus ja riidat jää pois. Suurin kysymys, joka on avoimen suhteen onnistumisen tiellä, on että ajatteletko kumppanisi sinun omistamana omaisuutena kuin esineenä? Ihmisen omistaminen on yksinkertaisesti eettisesti ja moraalisesti hyvin arveluttavaa, itse mieluummin haluan kumppanini olevan kanssani omasta vapaasta tahdosta kuin vankilamaisesta pakosta.
Hassu ajatus. Minä olen monogamisessa suhteessa enkä muuhun suostuisi, mutten silti tosiaankaan omista miestäni. Hän saa mennä ja tulla miten haluaa, mutta jos käy muualla panemassa niin tämä suhde päättyy. Onneksi halutaan molemmat olla toistemme kanssa.
Pari väitettä ketjusta. Että yhteisellä päätöksellä voi taas tehdä suhteesta suljetun. En usko että onnistuu kun harvoin molemmat sitä haluaa samaan aikaan vaan toinen jatkaa salaa muiden panemista. Ja ne taudit. En jaksa uskoa että molemmat aina käyttää kondomia. Paljaalla pannaan välillä vieraita ja taudit leviää. Monellako sarjapanijalla on täälläkin herpes? Ikinä ei pettäjillä ja muilla huoraajilla ole mitään tauteja. Juu ei.
Vierailija kirjoitti:
Avoin suhde on usein win win naiselle, jos on edes jossain määrin sellainen, että vientiä olisi... Maksuihin ja mahdollisten lasten elättämiseen osallistuva aisuri kotona, ja rakastajat/viikonloppuseurat yms. sitten paikoissa X, Y, Z. Ja mies taas suurella todennäköisyydellä ei juurikaan hyödy, jos on keskivertoukko.
Miehet sitä kuitenkin useimmiten haluavat, eivät naiset.
Mies ihastui avioliiton aikana toiseen ja halusi alkaa polyamoriseksi. Ei halunnut erota minusta kuitenkaan. Ei mulla ollut asiasta kahta kysymystä, jätin avioeropaperit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei hyvännäköiset ole koskaan näissä suhteissa?
Koska hyvännäköinen useimmiten saa hyvännäköisen kumppanin, johon on tyytyväinen?
Sepä se. Tuo leikki on rumia varten.
Vierailija kirjoitti:
Meillä toiminut usean vuoden ajan. Seksiä toki muiden kanssa sillä edellytyksellä että kerrotaan toisillemme kaikki.
N51
Tuossa heti yksi isosti luotaantyöntävä asia ainakin mulle, pitäisihän joku yksityisyys olla siinä toisessakin suhteessa. Mulle tapailumies kertoi ihan yllärinä olevansa aika monessakin suhteessa, eipä siitä jutusta sitten ollutkaan enää mitään jäljellä kun olin asennoitunut harhaanjohdettuna ihan väärin että meillä olisi muutakin kahdenkeskisempää, jos pelkkää fyysistä toimintaa kaipaisin niin löytyisi sitä mutta harvoimpa kiinnostelee niin ei ollut mua varten, ja tämäkin oli muuten valmis karkaamaan kaikista muista virityksistään pelastaakseen meidän välit, että sellaista ns. toimivuutta se oikeasti usein on, kuten moni aiempi jo kommentoikin!
Minkä takia avoin suhde? Luulen että siitä ei hyvät heilu pidemmän päälle. Parempi ottaa silloin tällöin hetkeksi salarakastaja. En haluaisi miehelleni kertoa muiden kanssa panemisesta, mutta jos pystyy tyylikkäästi tekemään salaa niin sit voi olla ok omasta mielestäni. En tiedä onko hänellä muita naisia, ehkä.ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avoin suhde on usein win win naiselle, jos on edes jossain määrin sellainen, että vientiä olisi... Maksuihin ja mahdollisten lasten elättämiseen osallistuva aisuri kotona, ja rakastajat/viikonloppuseurat yms. sitten paikoissa X, Y, Z. Ja mies taas suurella todennäköisyydellä ei juurikaan hyödy, jos on keskivertoukko.
Miehet sitä kuitenkin useimmiten haluavat, eivät naiset.
Onko sulla jotain lähdettä tuolle oletukselle?
Olet oikeutettu omiin mielipiteisiisi.
N51
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia avoin suhde? Luulen että siitä ei hyvät heilu pidemmän päälle. Parempi ottaa silloin tällöin hetkeksi salarakastaja. En haluaisi miehelleni kertoa muiden kanssa panemisesta, mutta jos pystyy tyylikkäästi tekemään salaa niin sit voi olla ok omasta mielestäni. En tiedä onko hänellä muita naisia, ehkä.ei.
Jos avoimesta suhteesta ei hyvä heilu, niin tuo salarakastaja vasta vaarallista onkin.
Ei oo Jumalan suunnitelmaa tämä! :DD Ei vaan, mulle on itelleni vaikee kuvitella aitoa rakkautta ja PARIsuhdetta jos siinä pyörii muita panokumppaneita. Enemmän kyse olisi Fwb/kämppis suhteesta, ei suhteesta johon haluaisin lapsia tuoda. Me kumppanini kanssa ollaan samaa mieltä siitä, että rakkauteen kuuluu myös sopiva määrä mustasukkaisuutta. Se ei ole omistamista vaan tunne. En kuitenkaan pidä kumppania lukittuna kellariin, vaan jos hän haluaa "toteuttaa seksuaalisuuttaan" muiden kanssa voi hän lähteä milloin vain panemaan toista, mutta tietäen, että menettää minut samalla. Oon ite vaan super kiitollinen siitä, että mulle on annettu ihana kumppani, jonka kanssa voin olla yhtä kaksin. Seksi toimii eikä kumpikaan halua edes katsella muihin päin, kun näemme vain toisemme. Ihanaa tietysti jos joillain avoin suhde toimii ja kaikkea hyvää teille, ei pitäisi kenenkään muun takamusta kutitella se asia.
Ei toimi. En ikinä itse suostuisi sellaiseen.
Tapasin naisen, joka oli juuri ryhtynyt avoimeen suhteeseen. Sanoin heti aluksi, että sellainen ei vaan toimi.
Tämä nainen oli tietysti eri mieltä ja paneskeli ties kuinka monen äijän kanssa. Miehellään taasen ei ollut minkäänlaista vientiä, kunnes sitten vihdoinkin löysi seuraa. Pian sen jälkeen laittoivatkin lusikat jakoon, kun mies päättikin aloittaa suhteen tämän uuden tuttavuutensa kanssa.
Olihan se tietysti mun kannalta jees, kun sain panna tuota naista ilman vastuuta ja huolia, mutta silti tuntui pahalta heidän puolestaan.
Toimiihan se, jos joku ehdottaisi minulle avointa suhdetta niin toteaisin että siinä on ovi ja avoin suhde.
Suosittelen Mirja Hämäläisen kirjaa Avoimet suhteet. Luen sitä itse parhaillaan.