Onko teillä avoin suhde toiminut?
Millaisia kokemuksia ja voiko toimia myös pitkään?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan toiminut. Sovittiin avoimesta suhteesta, mies tapasi toisen naisen ja jätti minut :D nyt hän ja tämä nainen ovat naimisissa ja heillä on vauva.
Seuraan toisinaan miehen somea johon hän postaa perhekuvia, ja tunnen suuttumusta ja häpeää omasta typeryydestäni.
Olen pahoillani puolestasi. Toisaalta olisihan mies voinut jättää sinut ilman avointa suhdetta. Kukaan ei voi toista omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluaikaan mulla oli pari vuotta tavallaan avoin suhde kahdenkin miehen kanssa, toinen oli enemmänkin sellainen friends with benefits -suhde ja toinen enemmän fuckbuddy. Kaikilla oli kuitenkin muitakin, mutta aina vaan päädyttiin saman peiton alle ja ainakin me kolme + yksi toinen nainen tiesivät toisistaan. Se oli hauskaa niin kauan kuin sitä kesti eli kunnes joku löysi vakavamman suhteen. Omasta puolestani voin sanoa, että mulla ei ollut näiden kavereiden kanssa tulevaisuutta (mm. siksi etten halunnut lapsia, mutta miehet halusivat), mutta ihan järjetön himo ja jonkinlaista rakkautta molempiin.
Eihän tuossa sitouduta juuri mihinkään esim yhteiseen asuntoon tai lapsiin. Tuo on vain fb tai fwb.
Ei se koskaan toimi oikeasti. Toinen toteuttaa oikkujaan estottomasti ja toinen kärsii ja huijaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmasti jollain tapaa satuttavaa molemmille osapuolille. Tiedättekö ketään julkkista tms, joka on/on ollut avoimessa suhteessa?
Tiedän, että eräs julkisuudesta tuttu radiojuontaja nautti avoimesta suhteestaan. Hän tuntuu nauttivan huomiosta, erityisesti kun tuntemattomat tai julkisuudesta tutut ihmiset lähestyvät häntä flirtillä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai havaintoja tästä että miksi huomiosta nautitaan näin kovasti?
Miten työssäkäyvillä aikuisilla, joilla on ehkä lapsiakin ja harrastuksia, riittää aikaa usealle suhteelle? Kysyn ihan vilpittömästi, että miten se on käytännössä mahdollista. Itse pystyn tässä elämäntilanteessa tapaamaan kumppania ehkä kerran tai kaksi viikossa, mutta jos rinnalla olisi vielä toinen suhde, jäisi vähintään toinen, mahdollisesti molemmat aika etäisiksi. Itselläni siis on lapsia ja työ, ja lisäksi tarvitsen välillä myös omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmasti jollain tapaa satuttavaa molemmille osapuolille. Tiedättekö ketään julkkista tms, joka on/on ollut avoimessa suhteessa?
Tiedän, että eräs julkisuudesta tuttu radiojuontaja nautti avoimesta suhteestaan. Hän tuntuu nauttivan huomiosta, erityisesti kun tuntemattomat tai julkisuudesta tutut ihmiset lähestyvät häntä flirtillä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai havaintoja tästä että miksi huomiosta nautitaan näin kovasti?
Kai siinä oma tavallinen ja tavallisen näköinen mies alkaa menettää hohtoaan kun ehdottelevia viestejä muilta viestejä
Ei toiminut.
Exäni eli tavallaan kuin avoimessa suhteessa, selvisi mulle 30 yhteisen vuoden jälkeen.
Tinderi oli ahkerassa käytössä ja ihastuikin toiseen naisen. Ulkomaan työt mahdollistanut kaikille kujeille. Kotona esitetty sitten täydellistä, uskollista puolisoa.
Lopussa aukaistiin suhde, mutta se ei pelastanut meidän suhdetta. Mun moraalinen kompassi ei kyennyt auttamaan pitämään hauskaa muiden kanssa.
Toi voisi toimia jos suhde aukaistaan molempien yhteisestä päätöksestä ennenkun suhteen 'menevämpi' osapuoli alkaa käymään vieraissa.
Jos on kerennyt pettää, e s m on sarjapettäjä, niin kun totuus selviää petetylle niin sitä suhdetta on vaikea pelastaa tekemällä avoimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten työssäkäyvillä aikuisilla, joilla on ehkä lapsiakin ja harrastuksia, riittää aikaa usealle suhteelle? Kysyn ihan vilpittömästi, että miten se on käytännössä mahdollista. Itse pystyn tässä elämäntilanteessa tapaamaan kumppania ehkä kerran tai kaksi viikossa, mutta jos rinnalla olisi vielä toinen suhde, jäisi vähintään toinen, mahdollisesti molemmat aika etäisiksi. Itselläni siis on lapsia ja työ, ja lisäksi tarvitsen välillä myös omaa aikaa.
Suuri osa nuorista aikuisista on lapsettomia, jolloin aikaa muihin ihmissuhteisiin on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvi Hartlin nyt ainakin tulee mieleen. Taisi joskus radiossa tästä suhdemuodosta mainita, en tosin ole varma mitä kautta olen aikanani kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvi Hartlin nyt ainakin tulee mieleen. Taisi joskus radiossa tästä suhdemuodosta mainita, en tosin ole varma mitä kautta olen aikanani kuullut.
Mietin ihan samaa. Jotakin kautta tää on tullut kaikkien tietoon. Jaajon Kampin asunto (panoluukku) on kyllä ainakin ollut kovalla käytöllä jos ei muuta.
Ei helvetissä voi toimia:
Luottamuksen puute: Avoimen suhteen onnistuminen edellyttää vahvaa keskinäistä luottamusta. Jos luottamus puuttuu tai on heikko, se voi aiheuttaa epävarmuutta ja kateutta, mikä vaikuttaa negatiivisesti suhteen laatuun.
Tunteiden sekaantuminen: Avoimissa suhteissa on mahdollista, että tunteet sekaantuvat, vaikka niitä yritettäisiinkin hallita. Jos toinen kumppani alkaa tuntea voimakkaita tunteita jollekin kolmannelle osapuolelle, se voi aiheuttaa kipua ja epävarmuutta suhteen alkuperäisissä osapuolissa.
Viestinnän puute: Avoimessa suhteessa viestinnän on oltava erityisen avointa ja selkeää. Jos osapuolet eivät pysty ilmaisemaan tarpeitaan, tunteitaan ja odotuksiaan avoimesti, ongelmat voivat kasaantua ja johtaa suhteen heikentymiseen.
Kumppaneiden erilaiset odotukset: Jos kumppaneilla on erilaiset odotukset avoimesta suhteesta, se voi aiheuttaa ristiriitoja ja pettymyksiä. On tärkeää, että kumppanit pystyvät keskustelemaan odotuksistaan ja tekemään selväksi, mitä avoin suhde heille merkitsee.
Seksuaalinen kyllästyminen: Avoimissa suhteissa toinen kumppani saattaa hakea uusia kokemuksia seksuaalisesti muiden kumppanien kanssa. Tämä saattaa johtaa siihen, että alkuperäinen suhde tuntuu seksuaalisesti tylsältä tai kyllästyttävältä.
Teis seksipalstalle aihetta sivuavan kyselyn:
https://www.vauva.fi/keskustelu/5415419/onko-yhdessa-paatetty-monogamia…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin ihan samaa. Jotakin kautta tää on tullut kaikkien tietoon. Jaajon Kampin asunto (panoluukku) on kyllä ainakin ollut kovalla käytöllä jos ei muut
Varmasti ton somehoron miehenä on aika vaikee olla kun naamaan kattomatta kaikki media-alan osaajat kelpaavat
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut miten 99% suhteista mitkä on ollut aluksi suljettuja ja sitten avattu on tuhoutunut. Ei ne toimi. Yleisemmin se on vaan yhden tapa etsiä uutta vielä kun on vanhassa suhteessa ja sitten jättää kun se uusi pysyvä löytyy
Näin tuo on. Erityisesti sarjapettäjät ja suhteesta toiseen lennosta hyppijät julistavat somessa avoimien suhteiden autuutta. Totuus on kuitenkin ihan muuta.
On toiminut, vaikka ei meillä ihan täysin avoin suhde ole. Lisäkumppaneista sovitaan yhdessä ja jos lisäkumppanilla on selkärankaa tavata aviopuoliso kasvotusten, niin homma saa jatkua. Joskus mies on sanonut ei tyypille, josta ei pidä ja vastaavasti minäkin olen sanonut yhdestä harakasta, että onko tosissaan tätä haluamassa. Pääsääntöisesti lisäkumppanit ovat olleet oikein mukavia ja asiallisia.
Homma toimii, kun luottamus ja itsetunto on vahva. Näin on toimittu 18 vuotta ja joskus on vuosien tauko lisäsuhteista. En voisi ikinä kuvitella kenenkään korvaavan aviomiestäni, ja mieheni tietää tämän.
Hesarin ja YL: tavoitteena vaikuttaa olevan, että kaikki eläisivät avoimessa suhteessa.
Tästä varmaan jokainen ajattelee omalla tavallaan, niin minäkin. Vakiinnuin mieheni kanssa kolmevitosena, ja sitä ennen olin 8v sinkku, ja tuona aikana koin niin paljon kuin ikinä halusin, eli elin sen nuoruuteni villeyden, ja vasta sitten asetuin aloilleni. En todellakaan kaipaa mitään sutinaa kenenkään muun kuin oman mieheni kanssa, ja mieheni on samaa mieltä omalla kohdallaan.
Eli en ole tarvinnut avointa suhdetta kenenkään kanssa vaan olen reilusti ollut sinkkuna niin kauan kuin menojalka vipatti. En pidä hyvänä asiana sitä ettei uskalleta olla yksin ilman suhdetta.
Olen avoimessa suhteessa. Joskaan itse en ole tällä hetkellä kiinnostunut seksistä muiden kuin mieheni kanssa. Olemme olleet yhdessä vasta reilu kolme vuotta ja avasimme suhteen viime kesänä. Halusin antaa miehelleni mahdollisiiden kerätä lisää seksikokemuksia, koska hän on ollut melkein koko ikänsä parisuhteessa ja on paljon vähemmän kokenut kuin minä. Aavistin, että menojalka saattaisi vipattaa.
En osaa olla seksistä yhtään mustasukkainen, koska saan sitä aivan riittävästi. Mutta esim. nukkuminen yhdessä vieraan kanssa on meidän säännöissämme kielletty, ja minulla on myös "veto-oikeus" eli voin kieltää miestä tapaamasta jotain tiettyä henkilöä, jos minulle tulee tästä huono fiilis. Samoin kummallakin on mahdollisuus vaatia suhteen sulkemista koska tahansa.
Oon 38-vuotias mies ja mulla on kokemusta siitä millaista on hengailla avoimessa suhteessa olevan naisen kanssa. Tää menevä mimmi tuli ja meni miten halus ja lopulta jätti mut nuolemaan näppejäni. Vaikka tiesin siitä, se tuntu silti pahalta. Sit kesällä -23 tää vihdoin tajus erota ja ettiä oman perseenrepijän
Olen pahoillani puolestasi. Toisaalta olisihan miehesi voinut jättää sinut ilman avointa suhdetta. Kukaan ei voi toista omistaa.