Käyttekö yhä kivijalka liikkeissä
Kommentit (21)
En käy kovin pienissä liikkeissä, varsinkaan vaateliikkeissä, koska siellä on heti myyjä kimpussa ja olettaa että olen ostamassa jotain, vaikka kävisin vain tutustumassa liikkeeseen. En siis uskalla enää mennä kivijalkaliikkeeseen. Tyydyn siis markettien tarjontaan. Siellä on yleensä halvempaakin.
Ostan mielelläni kaikenlaista kivijalkaliikkeistä.
En käy. Minusta kivijalat ovat vanhanaikaisia nykyisiin proteeseihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
En käy kovin pienissä liikkeissä, varsinkaan vaateliikkeissä, koska siellä on heti myyjä kimpussa ja olettaa että olen ostamassa jotain, vaikka kävisin vain tutustumassa liikkeeseen. En siis uskalla enää mennä kivijalkaliikkeeseen. Tyydyn siis markettien tarjontaan. Siellä on yleensä halvempaakin.
Ai minä pyydän apua niiltä myyjiltä. Olen vaan sovituskopissa ja myyjät tuovat mulle vaatteita sovitettavaksi. Sanon vaan, että tämä on liian pieni tai liian iso ja oisko vielä jotain toista väriä samassa mallissa.
Tietenkin käyn.
Apteekissa. Vaatekaupassa. Kirjakaupassa, laukku-ja kenkäkaupoissa.
Kangaskaupassa ja sisustuskaupoissa.
Kyllä. Mieluummin käyn kaupoissa kuin tilaan tuotteita.
Ruuhkan vuoksi en käy isossa kaupungissa välttämättä, lisäksi säätila ja jos se ei ole kulkureitillä, kauppakeskittymässä tai verkossa. Uskon että autolliset käyvät edelleen kivijalkaliikkeissä innolla. Jos olisi hyvä erikoisliike, sinne voisi mennä erikseen, että taivas avautuu kun sinne astuu.
Vierailija kirjoitti:
Aina, kun sellainen on tarjolla.
Yleensä ei ole.
Kivi jalka liike
Se on kivijalkaliike! Mikä heillä on jotka ei osaa yhdyssanoja?
Käyn tutustumassa tuotteeseen ja tilaan sitten ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Kivi jalka liike
Itselläni on lukihäiriö, en voi sille mitään. Olen silti älykäs ja arvokas ihminen.
Ps. Huomasin virheen jälkeenpäin. Ikävää, että se aiheuttaa sinulle pahaa oloa. Niin minullekkin. Ihmiset ovat hyvin ilkeitä joskus. Aivoni vain eivät ymmärrä aina yhdyssanoja ja kirjaimia tai sanoja jää lauseissa joskus välistä.
Ap
Naapurustossa asuin nainen, joka kauan sitten meni kivijalkaliikkeeseen Turussa.
Hänellä oli aikuisen tyttärensä joku huppari tms päällä.
Liikkeessä sanottiin, että täällä ei ole mitään teille sopivaa. (Vaateliike.)
Nainen sisuuntui ja kävi kampaajalla ja pisti paremmat vaatteet. Sai sitten palvelua, mutta ei kiusallaankaan ostanut mitään.
Hän ei ollut mikään vaähätuloinen. Menestyvän yrittäjän kotirouvavaimo.
En uskalla mennä pikkuliikkeisiin arvosteltavaksi.
Itsellä 2 kokemusta.
Aloittelin postimwrkkiharrasrusta 30-vuotiaana. Ostin Tampereella postimerkkiliikkeestä monenlaista. Seuraavana päivänä menin uudelleen. Omistajanainen sanoi, että sinäkö taas. (Johon sanoin, että eikös ole hyvä, että asiakkaita käy. Hän sanoi, että onhan se.)
Husqwarna ompelukoneliikkeessä Tampereella omistajanainen sanoi tyttärelleen, että mene katsomaan, ettei se varasta. Olen siis tavallinen suomalainen, joten vissiin kohtelevat kaikkia asiakkaita potentiaalisina varkaina. En ole tuon jälkeen siellä käynyt. (Olin vähän aikaa sitten ostanut kalliin ompelukoneen samasta liikkeestä ja katselin hyllystä siihen sopivaa tavaraa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivi jalka liike
Itselläni on lukihäiriö, en voi sille mitään. Olen silti älykäs ja arvokas ihminen.
Ps. Huomasin virheen jälkeenpäin. Ikävää, että se aiheuttaa sinulle pahaa oloa. Niin minullekkin. Ihmiset ovat hyvin ilkeitä joskus. Aivoni vain eivät ymmärrä aina yhdyssanoja ja kirjaimia tai sanoja jää lauseissa joskus välistä.
Ap
Se kuuluu olla yhdellä k-kirjaimella. Minullekin.
Ymmärrän kyllä. Tyttärellä on lukihäiriö ja saan jatkuvasti korjata. (Hän myös samalla tavalla aina vastaa kuin sinä tuolle korjaajalle.)
70-luvun jälkeen en ole käynyt. Silloin stadissa oli vielä paljon noita kauppoja ihan arjen pyörittämisern.
Hinnat on nykyään sellaisia ettei ole varaa ja tuotteet "luksusta" mitä en tarvitse.
Ulkomailla päivastoin, ostan kaiken pikkukaupoista
En koska kotini vieressä on itis kauppa keskus. Saan sieltä ihan kaiken minkä tarvitsen .
Vierailija kirjoitti:
70-luvun jälkeen en ole käynyt. Silloin stadissa oli vielä paljon noita kauppoja ihan arjen pyörittämisern.
Hinnat on nykyään sellaisia ettei ole varaa ja tuotteet "luksusta" mitä en tarvitse.
Ulkomailla päivastoin, ostan kaiken pikkukaupoista
Tää on niin totta. Suomessa en uskalla käydä pikkukaupoissa, kun tiedän jo etukäteen, että hinnat ovat ihan hirveät. Espanjassa koluan kaiken maailman putiikit innolla ja teen mahtavia löytöjä. Matkalaukut on lomareissulta tullessa täynnä uusia vaatteita, kenkiä, laukkuja, huiveja, kosmetiikkaa ym ja kaikki ostettu pienistä kivijalkaliikkeistä.
En. Ostan kaiken ruoasta lähtien verkkokaupoista.
Kävisin, jos niitä olisi. Ei enää viitsi mennä keskustaan, kun siellä ei enää ole pikkuputiikkeja, jotka olisi keskittynyt johonkin, vaikka käsityötarvikkeisiin tai taidetarvikkeisiin. Samoin vaatekangaskauppojen katoaminen harmittaa. Pelkkää henkkamaukkaa ja normalia tarjolla. Jos oikeasti haluaa jotain harrastuksiin liittyvää, netti on ainoa vaihtoehto
Ja huom, en asu lähelläkään Helsinki/Tampere/ Turku kaltaisia kaupunkeja. Pikkukaupungeissa täytyy tyytyä Smarkettiin ja Tokmanniin.
Yes