Kuinka monta kirjaa oot lukenu tänä vuonna?
Mikä on ollu paras kirja? Entä huonoin?
Luetko kirjat vai kuunteletko?
Kommentit (86)
Kirja on kirja. Ja kirjailija on kirjailija. Olipa sitten Läckberg tai Tolstoi.
Turha aliarvoida kenenkään tapaa kirjoittaa; aika aikaansa kutakin. Tärkeintä, että ihmiset lukevat sitä mikä itseään kiinnostaa. En ymmärrä miten ihmiset aliarvioivat ja asettavat itsensä ylemmäksi lukemalla vain sitä itse pitämäänsä kirjallisuutta tai kirjallisuuden alaa muka parempana kuin toisten.
Itse luen kirjoja laidasta laitaan ja paljon. Eri tyylilajit ja aikakautensa tuotokset ovat rikkaus.
38. Kaikki luettuja, äänikirjat ei oo mun juttu. Tavoitteena ensi vuonna lukea 50 kirjaa.
Luen oikeastaan pelkästään täysimittaisia romaaneja, eli yleensä niissä on vähintään se 300 sivua, pisin tänä vuonna lukemani kirja oli melkein 1000-sivuinen. Ei sillä, että mun lukutahti tai lähinnä tuo kirjamäärä ois mitään verratuna monen muun vastaavaan... :D En oo kovin hidas lukija, suurin "ongelma" on se, etten aina jaksa lukea kovin pitkää aikaa kerrallaan. Ja nyt loppuvuotta kohti tahti pääs muutenkin ikävästi hidastumaan.
29 olen lukenut fyysisenä kirjana. Muutaman äänikirjan kuunnellut. Mistä tykkäsin:
Lolita - Vladimir Nabokov
Maailman onnellisin mies - Eddie Jaku
Hullut ihanat linnut - Joonatan Tola
Tuulen viemää - Margaret Mitchell
Satakieli - Kristin Hannah
En erityisemmin välittänyt, mutta luin loppuun:
- Kerro minulle Zorbas - Niko Kazantzakis
- Sata muistelmaa Pohjanmaalta - Saara Wacklin
Linna - Franz Kafka
Laguuni - Alex Garland
N24
En yhtään. En lukenut myös peruskoulussa yhtään romaania.
M 23 v