Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kirjaa oot lukenu tänä vuonna?

Moimoi
03.12.2023 |

Mikä on ollu paras kirja? Entä huonoin?

Luetko kirjat vai kuunteletko? 

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten arvasin, ketju täynnä sosiaalialalla työskenteleviä 50+ kukkahattuja. 

Kaunokirjallisuuden ehdottomasti suutin kohderyhmä jolle kustannetaan 80 % kirjoista. 

Vierailija
62/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut yhtään kirjaa kokonaan mutta kymmeniä olen aloittanut. Yksikään kirja ei ole pitänyt imussaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut ehkä 400 kirjaa ja ehdottomasti huonoin oli Ida Rauman Häpeä. Aivan järkyttävään wokeruikutusta.

Kiitos tuosta kommentista. Taisi olla ensimmäinen kriittinen kommentti, mikä tuli vastaan ja kun Iida Rauman kirjoista ei ole tullut vastaan mitään kritiikkiä, se on ollut epäilyttävää. On ollut vaan hehkutusta mediassa.

Wokeruikutus, kieltämättä erittäin järkevä kriittinen kommentti.. Yleensä kritiikki pitäisi perustella jollain tapaa. Jos koulukiusaamisesta puhuminenkin on nykyään wokeruikutusta, niin herää kysymys, mikä sitten ei ole. 

En tiedä mikä tässä Raumassa ärsyttää tiettyjä ihmisiä. Mutta yhä enemmän kallistun siihen, että on vain nainen, joka voitti Finlandia-palkinnon eikä se sovi joillekin. 

Vierailija
64/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkymmentä on tullut luettua. Huonoin oli edistysuskoisen Hararin Homo Deus ja paras Ernst Jüngerin Teräsmyrskyssä, joka esitti modernismin mielettömän ja verisen huipentuman, koneellisen sodan kaikista korupuheista, ismeistä, moralismista ja optimismista riisuttuna.

Vierailija
65/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo vähällä sanoa että en yhtään, mutta olenpas sentään. Tyhjensin kesällä hamstraajan taloa ja aina välillä luin jotain risaista kirjaa, kunnes turhauduin ja päätin heittää sen pois. Osittain luin Gwen Bristowin Tammikujan (kauhea), Arto Paasilinnan Hirtettyjen kettujen metsän (samoin) ja jonkin Kirurgin kohtalon tjsp. (tylsä), mutta romaanin nimeltä Suzie Wong (kirj. Richard Mason) luin kokonaan, koska se oli kiinnostava (joskin kauhea). Olen myös lukenut pariin kertaan yhden lempikirjoistani, Neil Gaimanin ja Terry Pratchettin Hyviä enteitä, mutta sen olen lukenut vuosien mittaan kymmeniä kertoja.

Yleensä en lue kirjoja, vaan fanitarinoita. Osa niistä on romaanin mittaisia, pidempiäkin. AO3:n historiani mukaan olen lukenut elokuun alun jälkeen 238 ficciä. Parhaita ovat olleet mm. Hired Heart, Seirbheis, Petrichor & Parchment, And Be Nice, Boyfriend Debut ja The Summoning. Jotkut fanitarinat olisi mahdollista myös kuunnella, mutta en ole kokeillut niitä.

Vierailija
66/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-60 kirjaa joista ehdottomasti paras Mein Kampf. Ostin omaksi.

Vierailija
67/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelisenkymmentä luettua ja varmaan saman verran äänikirjoja, voi olla jo enemmänkin. Punaista, valkoista ja kuninkaansinistä on yksi mikä on jäänyt mieleen, tykkäsin siitä jopa niin paljon että kun sain luettua loppuun, aloitin seuraavana päivää äänikirjan.

Vierailija
68/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelisenkymmentä luettua ja varmaan saman verran äänikirjoja, voi olla jo enemmänkin. Punaista, valkoista ja kuninkaansinistä on yksi mikä on jäänyt mieleen, tykkäsin siitä jopa niin paljon että kun sain luettua loppuun, aloitin seuraavana päivää äänikirjan.

Sulla on kyllä paha toi dementia. 

Vierailija
69/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut kirjoja varmaan 20 vuoteen.

Vierailija
70/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

47 kirjaa, joista yksikään ei ole kevyttä hömppää vaan laatukirjallisuutta. En paljon leuhkisi olevani lukija ja kirjallisuusharrastaja, jos lukisin Colleen Hooveria ja Camilla Läckbergiä. 

Mitalisi, ole hyvä.

Vierailija
71/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kyllä paha toi dementia. 

Kui?

Vierailija
72/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammi-marraskuussa olen lukenut 65 kirjaa. Luen, en kuuntele. Parasta vaikea sanoa, mut parhaita Elizabeth Kostova: Historiantutkija,  Tom Spanbauer: Mies joka rakastui kuuhun, Terhi Rannela:Punaisten kyynelten talo, Hilda Blum: Kuinka rakastaa tytärtään. Viimeisimpään Christian Rönnbackan Hautalehtokirjaan Mennyt mies olin pettynyt. Ihan huonoja en enää lue. Jos kirja alkaa tökkiä, lopetan lukemisen.

Vierailija
73/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

47 kirjaa, joista yksikään ei ole kevyttä hömppää vaan laatukirjallisuutta. En paljon leuhkisi olevani lukija ja kirjallisuusharrastaja, jos lukisin Colleen Hooveria ja Camilla Läckbergiä. 

Sitten varmaan osasit lukea kysymyksen ja voisit vastatakin siihen mitä kysyttiin.

Vierailija
74/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin n. 40 kirjaa, kaikki miesten kirjoittamia joten huonoja ei ollut joukossa. 

Vierailija
75/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakobovin Lolita oli muuten todella hyvä kirja. 

Vierailija
76/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen noin yhden romaanin viikossa, jännitystä enimmäkseen. 

Vierailija
77/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lukenut 28, yksi kesken tällä hetkellä. Kolme äänikuunnellut. Ei ole aikaa lukea enempää, koska teen 3-vuoroa hoitoalalla.

Vierailija
78/86 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listatkaa mieluummin montako kirjaa olette lukenut jossa EI päähenkilö, nainen, uuvu, koe burn-outia, masennu tai läpikäy trauma ja joissa EI ole narsistiäitiä, -miestä, -isää, -opettajaa, tai -pomoa ja jossa EI koeta ihmeellistä voimaantumista ja tajuta naiseuden ydinasioita ja kokeilla lesboilua.

Vierailija
79/86 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla, ei ole töiden jälkeen aikaa, innostusta tai energiaa. Viikonloppuisin kotitöitä ja ajanviihteenä netflix tai pelaaminen. Uutisia ja keskuspalstoja kyllä luen. 

Vierailija
80/86 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen on aloittamista vaille jo luettu.  Ei ole eläkeläisellä aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi