Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kirjaa oot lukenu tänä vuonna?

Moimoi
03.12.2023 |

Mikä on ollu paras kirja? Entä huonoin?

Luetko kirjat vai kuunteletko? 

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut ehkä 400 kirjaa ja ehdottomasti huonoin oli Ida Rauman Häpeä. Aivan järkyttävään wokeruikutusta.

Kiitos tuosta kommentista. Taisi olla ensimmäinen kriittinen kommentti, mikä tuli vastaan ja kun Iida Rauman kirjoista ei ole tullut vastaan mitään kritiikkiä, se on ollut epäilyttävää. On ollut vaan hehkutusta mediassa.

Vierailija
22/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 650. Paras oli narsistin kahdet kasvot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 650. Paras oli narsistin kahdet kasvot.

Pyrin siis lukemaan 2 kirjaa päivässä, yhden ennenkuin lähden töihin ja toisen kun tulen töistä.

Vierailija
24/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitisenkymmentä. Paras oli Iida Turpeisen Elolliset. Hieno kirja. 

Vierailija
25/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään, mutta olen pelannut monta hyvää videopeliä läpi ja katsonut paljon leffoja ja sarjoja.

I ain't got time to read!

Vierailija
26/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kykene nykyään juuri mitään. 130 nyt tällä hetkellä.

Ei mikään erotu.

Vierailija
27/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes rahasta lukisi kirjaa jonka on kirjoittanut joku Ida. 

Vierailija
28/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään, mutta olen pelannut monta hyvää videopeliä läpi ja katsonut paljon leffoja ja sarjoja.

I ain't got time to read!

Monesta hyvästä kirjasta tehdään huono leffa.

Vierailija
29/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, minkä nimisiä kirjailijoita saisi olla? Vain miehiä? 

Vierailija
30/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, minkä nimisiä kirjailijoita saisi olla? Vain miehiä? 

En lue alle 50-vuotiaiden kirjoittamia teoksia.

Vierailija
32/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen päivittäin useita tunteja. Kaunokirjallisuuden osalta en ole lukenut mitään muuta kuin hyviä tai erittäin hyviä kirjoja, kun etukäteen tiedossa olevaa hienoa luettavaa on jonossa ja uutta ilmestyy. Näistä erittäin hyvistä nostaisin esiin ja suosittelisin muutenkin lempikirjalijoihini kuuluvan Bo Carpelanin teoksen Alkutuuli. Sen luettuani oli hetken aikaa tunne, että siinä oli kaikki, ei tarvitse kirjoittaa enää mitään.

Vierailija
33/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut/kuunnellut yhteensä 35 romaania: 17 aikuisille suunnattuja ja 18 lastenromaania. Näiden lisäksi on tullut luettua lukuisia kuvitettuja lastenkirjoja, mutta määrästä en ole pitänyt lukua. Lastenromaanit ja -kirjat olen lukenut ääneen 8-vuotiaalle. Niistä suurimman vaikutuksen minuun teki Tuutikki Tolosen Agnes ja unien avain. Lapseni piti tästä kirjasta myös kovasti, mutta hänestä vanhat kunnon Viisikot ovat kuulemma parhaita.

Omat kirjani yleensä kuuntelen. Sykähdyttävimpiä teoksia tänä vuonna ovat olleet Maria Turtschaninoffin Suomaa ja Iida Turpeisen Elolliset. Tosin Kähkösen 36 uurnaa on vielä lukematta, se vaikuttaa kehujen perusteella kirjalta, josta luulen pitäväni kovasti. 

Vierailija
34/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kirjaa, viides menossa.

Luen.

Sami Lopakan "Loka" on menossa.

T:nimim. Assburger

Vierailija
35/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 kirjaa, viides menossa.

Luen.

Sami Lopakan "Loka" on menossa.

T:nimim. Assburger

Niin, en osaa laittaa paremmuusjärjestykseen, kovin erilaisia kirjoja olen lukenut, niitä on vaikea verrata.

Vierailija
36/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satoja. En ole laskenut. Tilaan kirjastosta aina uutuudet, syksyllä tilasin 60 kirjaa, taitaa 1-2 olla enää tulematta, huomenna vien taas tilauslistaa.. .  Tuhat sivuisissa mm gabaldon menee n 2vrk, olivat taas hyviä, jatkui suoraan mihin edellinen loppui, nää "mehiläiskirjat 1 ja 2."  Normi kirjan luen n tunti puolitoista, usein yölläkin.. Olen lapsesta asti lukenut, opin lukemaan 4vuotiaana ja sitä ennen mulle luettiin paljon.  Tammikuussa tilaan taas kevät kesä uutuudet.. Luen romantiikkaa, fantasiaa, scifiä, jännäreitä...   Korona aikana hain viikoksi 2 täyttä  kestokassillista kirjoja. Että luen paljon, kudon, askartelen, liikun..  60v nainen hyvällä mielikuvituksella.. 

Vierailija
37/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden loppuun mennessä olen lukenut ehkä noin 10 kirjaa. Välissä aina yhtä paksua tieto-opusta opiskelumielessä. Enemmänkin lukisin, mutta raskas työ toisinaan vie liikaa aikaa tältä harrastukselta. 

Aika kuraa on nyt mennyt. Mutta Aino Kiven Maailman kaunein tyttö oli ihan jees. Tykkäsin tunnelmasta. 

Vierailija
38/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 kirjaa, joista yksikään ei ole kevyttä hömppää vaan laatukirjallisuutta. En paljon leuhkisi olevani lukija ja kirjallisuusharrastaja, jos lukisin Colleen Hooveria ja Camilla Läckbergiä. 

Vierailija
39/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satoja. En ole laskenut. Tilaan kirjastosta aina uutuudet, syksyllä tilasin 60 kirjaa, taitaa 1-2 olla enää tulematta, huomenna vien taas tilauslistaa.. .  Tuhat sivuisissa mm gabaldon menee n 2vrk, olivat taas hyviä, jatkui suoraan mihin edellinen loppui, nää "mehiläiskirjat 1 ja 2."  Normi kirjan luen n tunti puolitoista, usein yölläkin.. Olen lapsesta asti lukenut, opin lukemaan 4vuotiaana ja sitä ennen mulle luettiin paljon.  Tammikuussa tilaan taas kevät kesä uutuudet.. Luen romantiikkaa, fantasiaa, scifiä, jännäreitä...   Korona aikana hain viikoksi 2 täyttä  kestokassillista kirjoja. Että luen paljon, kudon, askartelen, liikun..  60v nainen hyvällä mielikuvituksella.. 

Ei ihme, että luet noin nopeasti, kun luet pelkkää roskaa eli genrekirjallisuutta. 

Vierailija
40/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

64 paperikirjaa. Paras oli Sirpa Kähkösen 36 uurnaa. Huonoimpia en lue vaan kannan ne takaisin kirjastoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi