Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kirjaa oot lukenu tänä vuonna?

Moimoi
03.12.2023 |

Mikä on ollu paras kirja? Entä huonoin?

Luetko kirjat vai kuunteletko? 

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 kirjaa, joista 6 sellaista, jotka olen lukenut jo aiemmin. Paras on varmaan ollut Michael Bennettin Viattomien veri ja huonoin Jo Nesbøn Jano.

Vierailija
42/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

79, kun nyt kaksi kesken olevaa ovat lopussa. Luen vain fyysisiä kirjoja, en kuuntele tai lue sähköisiä kirjoja. Tähän mennessä parhaita kirjailijoita ovat olleet Kazuo Ishiguro, Tessa Hadley, Sirpa Kähkönen, Minna Rytisalo, Håkan Nesser, Camilla Grebe - onhan näitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt luen Liv Strömquistin kirjaa "Peilisalissa". Se on aivan mainio, kuten muutkin hänen kirjansa.

Vierailija
44/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna olen varmaan lukenut kannesta kanteen noin satakunta kirjaa, mutta pääosin luen työkseni ja silloin valikoin luettavaksi vain osan. Alkuvuodesta luin Annie Ernauxta ja pidin Vuodet-kirjasta, loppuvuoden suosikki oli Chetna Maroon Western Lane. Luen pääosin näytöltä. En osaa kuunnella.

Vierailija
45/86 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Pienen lapsen kanssa arjessa ei vain riitä aikaa lukemiseen. Tai onhan Pupu Tupuna kirjatkin kirjoja, että olenhan mä lukenut... 

Vierailija
46/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmet-tilaston mukaan 489. Dekkareita ja jännitystä, tietokirjoja, elämäkertoja, taidekirjoja.

Vierailija
47/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään. Pienen lapsen kanssa arjessa ei vain riitä aikaa lukemiseen. Tai onhan Pupu Tupuna kirjatkin kirjoja, että olenhan mä lukenut... 

Ikinä en ole niin monta kirjaa lukenut kuin silloin, kun lapset olivat vielä pienempiä. Viisi tai kymmenen kirjaa joka päivä. Ehkä niissä oli ne kaikki kolme sanaa, mutta kirjoja ne yhtä kaikki ovat.

Vierailija
48/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku 25 jos vain kaunokirjallisuudesta puhutaan. Saa noita tieteellisiä opuksia päntätä ihan tarpeeksi vuodesta toiseen.

Mitenköhän paljon nuoret lukee, siis ne ketkä nyt yleensä lukevat. Itse kävin jo 3-vuotiaasta alkaen ahkerasti kirjastossa.

M 44 v.

Vierailija
49/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enp oo laskenu, mutta ikäni oon ollu "lukija", ja paras...no vaikka Liu Xixinin pallosalama jos joku on valittava.

(nimi voi olla väärin) ja huonoin? en tiiä siitä.

Vierailija
50/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen vain maiilmankirjallisuuden parhaita, samalla kun juoksen maratoonia ja ratkon huippuvaikeita matemaattisia yhtälöitä ,toki ohessa poseeraten miss universumin kuviini.

(aina näissä on turhan paljon itsekorostajia, niin pistäkääpä vielä paremmaksi!)

Vierailija
51/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 70. Huonoja ei ollut. Parhaat Laila Hirvisaaren Minä Katariina ja Me Katariina. Kuvaavat Venäjää 300 v sitten. Ajankohtaiset ajastaan huolimatta.

Vierailija
52/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

97. Näistä olen lukenut 83 ja loput kuunnellut. Merkitsen kaikki kirjat Goodreadsiin, osalle annan siellä sanallisen arvostelun, kaikille tähdet. Tänä vuonna en ole antanut yhdellekään kirjalle viittä tähteä, neljä useammalle. Vaikea nimetä sitä parhainta lukukokemusta, monta tosi hyvää ollut.

Vierailija
53/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään, ellei ammattimateriaalia lasketa. Kuunnellut kyllä useita. Lomamatkalla oli kirja mukana, mutta en ehtinyt lukemaan.

Vierailija
54/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes rahasta lukisi kirjaa jonka on kirjoittanut joku Ida. 

Mun isomummon nimi oli Ida. Onko nimessä sun mielestä jotain vikaa?

Ida oli ihana mummo ja leipoi maailman parhaat karjalanpiirakat. Vieläkin on ikävä, vaikka kuolemasta alkaa olla jo kohta 20 vuotta. 

Vierailija
55/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kirjat fyysisenä tai E-kirjana. Tänä vuonna noin 20-30 kirjaa on tullut luettua. Mieleen jäi Lucy Diamondin kirjat. Huonoimpia varmaan ne, joita en lukenut ensimmäisiä sivuja pidemmälle. 

Vierailija
56/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

47 kirjaa, joista yksikään ei ole kevyttä hömppää vaan laatukirjallisuutta. En paljon leuhkisi olevani lukija ja kirjallisuusharrastaja, jos lukisin Colleen Hooveria ja Camilla Läckbergiä. 

Lukijoiden Audi-kuski paikalla. 

Vierailija
57/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuunnellut noin 90 kirjaa. Pääosa on tietokirjoja. Lisäksi olen kuunnellut podcasteja niin Ylen puolelta kuin sitten Spotifystäkin. Ylen puolelta tiede/historia podcasteja ja sitten Spotifystä true crime-hömppää :D

Mua harmitti ennen äänikirjojen yleistymistä tosi paljon se, että muiden harrastusten ohella (neulon, ompelen ja kirjon, käyn salilla ja lenkillä) ei jäänyt aikaa lukea, kun vielä piti kotitöitäkin tehdä. Mutta nyt on ihanaa, kun ristipistoja tehdessä tai pyykkiä viikatessa voi kuunnella kirjaa tai podcastia. 

Vierailija
58/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vihdoin kuunneltua Victor Hugon kurjat. Kannatti käyttää 56 tuntia elämästä. 

Vierailija
59/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satoja. En ole laskenut. Tilaan kirjastosta aina uutuudet, syksyllä tilasin 60 kirjaa, taitaa 1-2 olla enää tulematta, huomenna vien taas tilauslistaa.. .  Tuhat sivuisissa mm gabaldon menee n 2vrk, olivat taas hyviä, jatkui suoraan mihin edellinen loppui, nää "mehiläiskirjat 1 ja 2."  Normi kirjan luen n tunti puolitoista, usein yölläkin.. Olen lapsesta asti lukenut, opin lukemaan 4vuotiaana ja sitä ennen mulle luettiin paljon.  Tammikuussa tilaan taas kevät kesä uutuudet.. Luen romantiikkaa, fantasiaa, scifiä, jännäreitä...   Korona aikana hain viikoksi 2 täyttä  kestokassillista kirjoja. Että luen paljon, kudon, askartelen, liikun..  60v nainen hyvällä mielikuvituksella.. 

Aika huonosti osaat kirjoittaa tuolla lukemisella. Jokin ei tässä yhtälössä nyt täsmää.

Vierailija
60/86 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keulin lukeneisuudellani täysillä ja muutenkin poseeraan paremmuuttani!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi