Muita joiden on vaikea kestää tätä maata / yhteiskuntaa?
Muita joiden on vaikea kestää tätä maata / yhteiskuntaa?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Kunhan saksikäsi ja pullasorsa väistyvät takavasemmalle, ei Suomessa ole mitään erityistä vikaa, paitsi itänaapuri.
Ei vihervassareita Helsinkiin. Ei vihervassareita minnekään!🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä lähtien kun Purran naama tuli hallitukseen, niin vitutuksen määrä nousi nollasta sataan. Ei tuo Orpon pullasorsanaamakaan lievennä vitutusta.
Tässä taas malliesimerkki ihmisestä jonka takia Suomessa on huono ilmapiiri.
En mäkään entisenä persuna kestä purran pikkufasisti naamaa.
Toivottavasti meitä on niin paljon ettei noita äänestä enää kukaan.
On alkanut tuntua, että on täysin arvoton ja turha ihminen, siis vaikka olen työssäkäyvä perheenäiti. Johtuu hallituksen asenteesta meitä ihan tavallisia ihmisiä kohtaan.
Hallitus on tehokkaasti pilannut koko ilmapiirin tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtekää nyt hyvät ihmiset pois maaasta jos tämä niin ahdistaa. Menkää vaikka Eritreaan, siellä on ainakin lämmintä.
Moni koulutettu on jo lähtenyt ja esim. viime vuonna Suomesta muutti enemmän väkeä, kuin Suomeen muutti tai syntyi ja väkiluku oli lasku suuntainen.
Työvoimapulasta huolimatta esim. hoito-alalle Suomeen ei ole tunkua, eikä Suomea nähdä houkuttelemana maana tulla tänne töihin, toisin kuin esim. Ruotsiin ja Norjaan, joissa tulijoita on paljon, eikä esim. hoitaja pulaa ole.
Sipilän hallituskaudella Suomessa koulutettiin satoja espanjalaisia ja finippiiniläisiä hoitajia, jotka vähin äänin ovat työllistyneet Ruotsissa ja Norjassa tai muuttaneet kotimaahansa, Suomen huonon palkan ja työolosuhteiden vuoksi, kun Suomessa palkalla ei pysty elämään, kun heikko ostovoima.
Miten nykyinen hallitus aikoo ratkaista työvoimapulan, kun heikennetään entisestään työehtoja ja mahdollisuutta elää Suomessa, jopa lakko-oikeus ollaan viemässä, niin kuka näkee sen jälkeen Suomen houkuttelevana maana tulla tänne töihin.
Siirtyminen oikeistolaisesta vasemmiston kannattajaksi käynnissä. En voi käsittää työelämän huonontamisen ideaa, enkä hyväksy elinkeinoelämän perseen nuolentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä lähtien kun Purran naama tuli hallitukseen, niin vitutuksen määrä nousi nollasta sataan. Ei tuo Orpon pullasorsanaamakaan lievennä vitutusta.
Mulla ihan sama juttu. Heti loppu ostamiset ja oikeassa olin että että luovat epävarman talouden.
Ai sun ostamiset loppu? Mulla ei, mulla on alkuvuodesta ollut paljon enemmän rahaa kuin ennen. Ostin vasta merkkilaukun ja kävin kampaajalla.
Ongelmana tällä hallituskaudella, että vaikka sitä rahaa olisi, ihmiset eivät sitä käytä.
Suomessa pelkästään joulukuussa meni yrityksiä konkurssiin, yhtäpaljon kuin edellisvuonna yhteensä, ravintoloita, vaateliikkeitä, rakennusliikkeitä, autoliikkeitä jne. kun ihmiset ovat lopettaneet ostamisen, eivät osta tai vuokraa uusia asuntoja, osta autoja, käy ravintolassa syömässä, joulumyynti enmätys alhainen jne.
Jos yrityksellä ei ole maksavia asiakkaita, eivätkä osta palveluita, ne menevät konkurssiin ja työntekijät työttömäksi.
Tästä hyvä esimerkki on YIT, jolla käsissä yli 800 uutta asuntoa ja satoja työntekijöitä jouduttu irtisanomaan.
Ja samaan aikaan Suomessa on työvoimapula esim. hoitoalalla ja ulkomailta vaikea saada työvoimaa, kun Suomea ei nähdä houkuttelevana maana ja työehdot surkeat, jota nykyinen hallitus vielä heikentää. Tätä ongelmaa ei ole Ruotsissa, Norjassa tai Tanskassa.
Ja täällä samanlaiset tuntemykset, kun Purra pällistelee tv:ssä. Voiko tämän alemaksi Suomi mennä, saksi ja leikkuulauta selfieillä ja talvigaalalla, kun Purran viinat maksoi veronmaksajille 31.500€ ja ihmiset lakkoili hänen työhuoneen ikkunan alla. Irvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Liian korkea verotus katkeroittaa monia. Edelleen ollaan maailman kovin verottaja vaikka hallitus on veroja pikkuisen alentanut.
Suomessa verotus on Eu:n keskitasoa, jopa alle. Googlaamalla löytyy tilastoja.
Suomalaista palkansaajaa kurittavat palkasta perittävät palkan sivukulut esim. eläkevak. maksu, joka on tulonsiirto ja yritystuki työnantajalle. Ne aikoinaan säädettiin väliaikaiseksi, koska haluttiin vähentää työnantajan kuluja ja uskottiin lisäävän työllisyyttä ja yrityksen kannattavuutta.
Tämä hallitus kiristää entisestään esim. työmatkojen verävähennysoikeutta, jolloin palkansaajalle jää rahaa yhä vähemmän.
Ap ei ole tainnut paljon kaljakauppaa pidemmälle matkustaa tai asunut muualla kuin korkeintaan hotellissa ulkomailla
Ihan tyhmyyttäni kysyn: Jos esim haluttaisiin kaataa nykyinen hallitus, ketä tilalle?
Ja yleensäkkin, miten joku hallitus suomen oloissa kaadettaisiin? Ei meillä onneksi mitään sissijoukkoja ole :).
Valitus ja vaikerrus ei muuta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan sama juttu. Heti loppu ostamiset ja oikeassa olin että että luovat epävarman talouden.
Ai sun ostamiset loppu? Mulla ei, mulla on alkuvuodesta ollut paljon enemmän rahaa kuin ennen. Ostin vasta merkkilaukun ja kävin kampaajalla.
Ongelmana tällä hallituskaudella, että vaikka sitä rahaa olisi, ihmiset eivät sitä käytä.
Suomessa pelkästään joulukuussa meni yrityksiä konkurssiin, yhtäpaljon kuin edellisvuonna yhteensä, ravintoloita, vaateliikkeitä, rakennusliikkeitä, autoliikkeitä jne. kun ihmiset ovat lopettaneet ostamisen, eivät osta tai vuokraa uusia
Ei töitä, ei rahaa, ei ostovoimaa
"Vaikka sitä rahaa olisi"
No ei ole
Suomalaisten tyhmyys tullut korostetusti esiin, ei vaan ymmärretä miten talous toimii maailmassa. Se on luonnollista, että jokainen taistelee eduistaan ja olemassa olostaan, kuten SAK. Olisi vaan tajunnut pysyä omalla tontillaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole tainnut paljon kaljakauppaa pidemmälle matkustaa tai asunut muualla kuin korkeintaan hotellissa ulkomailla
Siinä tapauksessa, jos ap. ei ole käynyt kaljakauppaa pitemmällä, luulisi ap.n suorastaan rakastavan Purraa, mutta nyt kirjoittaa toisin.
Riikka Purran ansiosta Suomessa saa kaljakaupasta Eu.n maiden halvinta kaljaa, kun Riikka Purra alensi kauppakaljoilta alkoholiverotusta lähes 10 milj. eurolla. Ja Riikka Purran ansiosta kaupoista saa lähes ilmaista kaljaa, kotiin vienti palkalla. Ehkä se oli Purran tapa pitää kansa hiljaisena ja tap paa kansa pikkuhiljaa alkoholimyrkytykseen. Sadistilla on kaikki keinot käytössä. Ja mahdollista.
"Lokit joutuvat töihin myös."
Finnkinon lipunrepijäksi oli 800 hakijaa. Revi siitä!
"Se on luonnollista, että jokainen taistelee eduistaan."
Näinhän se on ja menee. Everyman for himself, kuten Jenkkilässä sanotaan.
Yhteiskunnan arvot ja tavoitteet ovat aivan pielessä. Siksi kulttuurikin on tyhjänpäiväistä, se heijastaa näitä. Olen itse etsinyt pakoa ja lohtua luonnosta. Siellä voi olla yhteiskunnasta ja kulttuurista poissa. Voi nähdä sen kaiken takana olevan maailman kauneuden kuitenkin ja jättää ruman yhteiskunnan taakseen. Toivoisin kyllä tämän yhteiskunnan poistumista kauniista maailmastamme pian.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten tyhmyys tullut korostetusti esiin, ei vaan ymmärretä miten talous toimii maailmassa. Se on luonnollista, että jokainen taistelee eduistaan ja olemassa olostaan, kuten SAK. Olisi vaan tajunnut pysyä omalla tontillaan.
Niinpä. MInä olen alkanut lisäksi harmistua siitä, että ammattiliitoilla on asiantuntevat, rehdinoloiset, selvää puhetta ja faktoja suoltavia edunvalvojia, jotka jämäkästi puolustaa tavallista ihmistä. Miksei kaikki suomalaiset ole ansainneet tuollaisia johtajia? Jos vaikka joku Eloranta olisi Suomen pääministeri, niin olisi kansalaisella mukava ja turvallinen olo. Nyt on koko ajan pelko persiissä, että miten selvitään, kun hallitus on kuin joku käytöshäiriöisten erityislasten päiväkodista karannut kehitysviivästeisten porukka. Ei millään pahalla aggressiivia kehitysviivästeisiä kohtaan, mutta eivät mielestäni sovi valtion johtotehtäviin.
Taitaa suuri osa olla taas ry*sien vihanlietsontaa.