Muita joiden on vaikea kestää tätä maata / yhteiskuntaa?
Muita joiden on vaikea kestää tätä maata / yhteiskuntaa?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lähteä mahdollisimman äkkiä parempaan paikkaan Ap. Mikset jo mene?
Tämä on hyvä kysymys. Itsellä olisi hirveä hinku lähteä pois Suomesta, koska työn puolesta pystyisin, ja vihaan tämän maan ilmastoa ja nyt myös yhteiskuntaa. Ikävä kyllä minulla on myös useita asuntoja täällä, sekä vanha äiti, josta ei kukaan huolehdi ellen sitten minä. Ainakin yhden asunnon aion myydä tänä keväänä, vielä kun näistä jotain saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtekää nyt hyvät ihmiset pois maaasta jos tämä niin ahdistaa. Menkää vaikka Eritreaan, siellä on ainakin lämmintä.
Moni koulutettu on jo lähtenyt ja esim. viime vuonna Suomesta muutti enemmän väkeä, kuin Suomeen muutti tai syntyi ja väkiluku oli lasku suuntainen.
Työvoimapulasta huolimatta esim. hoito-alalle Suomeen ei ole tunkua, eikä Suomea nähdä houkuttelemana maana tulla tänne töihin, toisin kuin esim. Ruotsiin ja Norjaan, joissa tulijoita on paljon, eikä esim. hoitaja pulaa ole.
Sipilän hallituskaudella Suomessa koulutettiin satoja espanjalaisia ja finippiiniläisiä hoitajia, jotka vähin äänin ovat työllistyneet Ruotsissa ja Norjassa tai muuttaneet kotimaahansa, Suomen huonon palkan ja työolosuhteiden vuoksi, kun Suomessa palkalla ei pysty elämään, kun heikko ostovoima.
Miten nykyinen hallitus aikoo ratkaista työv
Tuttavani tuli tänne töihin ulkomailta ja päätyi alalle missä asiakaspalvelua. Opetteli suomen kielen parhaansa mukaan, mutta työskenteli alkuun englanniksi kunnes enemmän ja enemmän oppi. Nuoret asiakkaat olivat positiivisia siitä, että saivat kokeilla englannin kielen taitoaan. Vanhemmat ihmiset tekivät hänestä valituksia kuinka ulkomaalainen ei saisi olla työssä ja eivätkä halua enää hoitaa asioita ulkomaalaisen kanssa vaan vaativat suomalaisen työntekijän. Mitä ajatuksia vaihdoimme niin oli hänellä paljon hyviä kokemuksia, mutta valitettavasti ne asiakkaiden negatiiviset kommentit kasvotusten tai palautteen kautta annetut mielipiteet, sai hänet muuttamaan toiseen maahan. Varmasti Suomi ei vaikuta houkuttelevalta maalta asua ja tehdä työtä täällä, mutta myös ihmisten asenne ulkomaalaisia kohtaan ratkaisee että kaikki eivät tänne halua jäädä.
Onhan tää nyt ihan persiestä. Vaikutti jo siltä, että vauhti hidastuu ja inhimillistyy, mutta ei. Pahemmaksi ja ilkeämmäksi vaan on mennyt. Empä ois uskonut että näin vielä kävisi.
Häiriintynyt yhteiskunta sairastuttaa useat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten tyhmyys tullut korostetusti esiin, ei vaan ymmärretä miten talous toimii maailmassa. Se on luonnollista, että jokainen taistelee eduistaan ja olemassa olostaan, kuten SAK. Olisi vaan tajunnut pysyä omalla tontillaan.
Niinpä. MInä olen alkanut lisäksi harmistua siitä, että ammattiliitoilla on asiantuntevat, rehdinoloiset, selvää puhetta ja faktoja suoltavia edunvalvojia, jotka jämäkästi puolustaa tavallista ihmistä. Miksei kaikki suomalaiset ole ansainneet tuollaisia johtajia? Jos vaikka joku Eloranta olisi Suomen pääministeri, niin olisi kansalaisella mukava ja turvallinen olo. Nyt on koko ajan pelko persiissä, että miten selvitään, kun hallitus on kuin joku käytöshäiriöisten erityislasten päiväkodista karannut kehitysviivästeisten porukka. Ei millään pahalla aggressiivia kehitysviivästeisiä kohtaan, mutta eivät mielestäni sovi valtion johtotehtäviin.
Esimerkiksi Fidel Castro oli tällainen rehdinoloinen johtaja.
Itse en tänne vasemmistoa maata tuhoamaan toivo.
Ihmisillä on outo käsitys asioista - ikäänkuin olisi olemassa jokin taikalaatikko, josta voi ammentaa rajattomasti rahaa kaikkeen ihanaan.
Niin ei ole. Ei ole taikalaatikkoa. Meidän pitää tehdä töitä ja rakentaa työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teidän kannattaisi muuttaa sitten vaikka sinne teidän kotovenäjälle.
Itse olen kylläkin lähdössä Espanjaan.
Asunnot ja vuokrat Suomen tasoa ja palkat puolet-kolmasosa suomalaisista palkoista.
Vierailija kirjoitti:
Haiskahtaa aika pahasti Turtiaisen tekstiltä.
Voisi tehdä myös kuten Hakkarainen ja muuttaa Etelä-Ameriikkaan.
Vierailija kirjoitti:
En koe syytä puolustella Suomea. Aikaisemmin luin millainen kulttuuri on ranskalaisilla ja italialaisilla. Siellä oli maininta, kuinka ihmiset ovat "ylpeitä maastaan ja kulttuuristaan". Puolustavat maansa kulttuuria ja sanovat vastaan kritiikistä tai negatiivisesta mielipiteistä.
Tämä sai minut miettimään mitä itse tekisin. Tajusin, että mitä tulee Suomeen, jos joku vaikka amerikkalainen tai saksalainen haukkuisi meidät suomalaiset kuinka pahasti ja tekisi pilkkaa, en olisi siellä internetissä tai kasvotusten ulkomaalaisia tai turisteja vastaan puolustamassa suomalaista kulttuuria tai meidän käytäntöä. En tiedä osasinko selittää tämän.
Voivat olla ylpeitä kulttuuristaan, mutta eivät ole kuitenkaan valmiita puolustamaan maataan läheskään siinä määrin mitä suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Häiriintynyt yhteiskunta sairastuttaa useat...
Häiriintyneet ihmiset. Just nämä jotka kirkuvat sortoa ja yhteiskunnan läpipahuutta kertovat ainoastaan itsestään.
Selvisi minulle jo aikoja sitten mihin pyrkivät. Vastenmielistä roska joukkoa.
Vierailija kirjoitti:
On alkanut tuntua, että on täysin arvoton ja turha ihminen, siis vaikka olen työssäkäyvä perheenäiti. Johtuu hallituksen asenteesta meitä ihan tavallisia ihmisiä kohtaan.
Onneksi vaalit pidetään aina 4 vuoden välein (maksimissaan).
No mitä te valittajat olette aikoneet tehdä tilanteellenne?
Ei näille viitti sanoa mitään, toiset on narsisteja joiden elämä riippuu siitä että saa pistää toisia kuusnolla. Heillä on niin huono itsetunto että kun ei latauksia saa muuten niin sitten alistetaan ja kidutetaan toisia jos ei fyysisesti niin ainakin henkisesti. Etenkin nämä Amerikan, Venäjän ja Kiinan tapaan machoilevat naiset ja miehet eivät vissiin osaa muuta. Koita sitten elää näiden kanssa, eivät edes näe että ihailemansa/vihaamansa valtiomiehet ja valtiot on ihan samasta puusta tehty, ei mitään eroa. Hienosti ovat osanneet ohjelmoida suomalaisetkin. Suomi ja moni muukin maa Euroopassa on samanlaisia, lehmän paskassa kulkeneitten jälkeläisiä jotka ei vieläkään osaa olla muiden kanssa, saatikka elää kaupungeissa muiden kanssa. Isä ja äiti molemmat siirtää omia sotien aikana saamiaan traumoja lapsillensa, joille niitä sitten kasautuu sukupolvi sukupolvelta lisää. Ja sitten maailmassa tehdään lisää sotaa, että varmasti näiden jälkeläiset olisivat vielä sekopäisempiä. Helppo näitä on johdatella. Orpo ja Purra haluaa olla luokan parhaita lapsia, koska ne on lapsia, eivät koskaan ole kasvaneet siitä että nk. isommissa kengissä olevia ei tarvitse uskoa. Minä olen töissä, enkä saa etuja, joten turha valittaa siitä mitä sanon. En ole koskaan tavannut ketään joka pelkän laiskottelun vuoksi on työtön, sairaat pistetään työttömiksi ja niitä sitten syytetään laiskoiksi. Meillä oli valtion viroissa noin 12 vuotta sitten porukkaa jotka uskoivat uutisissa olleita tarinoita laiskoista jotka eivät halunneet olla töissä. Eikö muka suomessa osata propagandaa... Alkoivat soitella kaikille jotka ei olleet töissä tai nostaneet etuuksia, että josko saisivat edes rikoksista kiinni. Eivät vaan tajunneet että ihmisillä voi olla omiakin rahoja jolla elää, ja ne jotka ei halunneet apua hakea, käyttivät omat rahansa. Vanhemissa sukupolvissa on niitä tosi paljon joille arvoihin kuuluu se että itse on ilman apua pärjätty. Se että tällaisesta asiasta soitellaan kertoi jo silloin että kuvitellaan ihmiset valtion omaisuudeksi, myös suomessa ja että muutos oli alkanut. Ikävä kyllä Orpon ja Purran ihailijat, nämä kaverukset eivät ole siellä teitä varten vaikka kuinka kuvittelette niin. Tulette sen näkemään. Suomen yrittäjista 95% on mikroyrittäjiä jotka saavat myös tukia. 5% yrityksistä on isompia ja jos niistä 40% on samaa mieltä amerikkalaisen järjestelmän ihanuudesta, niin se on tosi pieni väestön osa. Laskekaa siitä miten iso osa tulee hyötymään näistä muutoksista, laki on laki, ja niitä ei pureta ja muuteta noin vaan.
Vierailija kirjoitti:
No mitä te valittajat olette aikoneet tehdä tilanteellenne?
Kaataa hallituksen.
Kannattaa lähteä mahdollisimman äkkiä parempaan paikkaan Ap. Mikset jo mene?