Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä (kunnollisesta) työstä saisi suht nopeasti 500 euroa?

Vierailija
03.12.2023 |

Tuon 2000 euron ketjun inspiroimana aloitan oman versioni.

Tarvitsisin akuutisti (eli korkeintaan kuukauden sisällä) laskuihin 500 euroa, mikä on ehkä vähän realistisempi toive kuin 2000 euroa, mutta silti yllättävän hankala toteuttaa. Toisin kuin toisella kirjoittajalla, minulla ei ole edes sitä osa-aikatyötä. Jos olisi, ei tätä ongelmaa nyt olisikaan.

Olen hakenut kaikkia mahdollisia paikkoja mitä löytyy: "3 viikon sijainen tiskaajalle", "joulukauden kiireapulainen pakettipisteelle", "varastotyöntekijä joulukuuksi", "kiirellisesti huomiseksi verkkoruokakauppaan keräilemään" tai "kahtena aamuna viikossa siivoamaan liikuntahallia" , jne. Eipä tule vastauksia, ei. Kyllähän minä sen arvaankin, ettei noihin töihin keski-ikäisiä enää huolita.

Ahkeruutta olisi, mutta kun tehtävää työtä ei löydy. Tai ei ainakaan sellaista, mistä joku maksaisi. Voisin toki mennä naapurin lumityöt tekemään, mutta ei se siitä kyllä maksaisi penniäkään.

Torissa ei tunnu menevän mikään kaupaksi, eikä minulla niin arvokkaita tavaroita edes ole, että niistä saisi pilkkahinnalla myymällä nopeasti 500 euroa kasaan. 5-15 euroa olen saanut joistain tavaroista, jotka ensin roikkuvat Torissa viikkokaupalla. Ihan hyvä sekin, mutta tällä hetkellä liian hidasta.

Ideoita otetaan vastaan (paitsi sitä iänikuista seksityöllä irvailua, kiitos).

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sull tuet tulee, saat peruslaskut maksettua? Vai mihin käytit 500e,vaikkei rahaa ollut? 

Tulee peruspäiväraha, ja asumistukea noin 100 euroa. Yleensä pärjäänkin joten kuten noilla, mutta nyt tuli samaan aikaan kaikki vesilaskut, vakuutusmaksut jne. mitkä tulevat yleensä eri kuukausina.

IFillä voi veloituksetta siirtää vakuutusmaksun eräpäivää 2 viikolla eteenpäin ihan netissä eräpäivää vaihtamalla. Muista yhtiöistä en tiedä.

Vierailija
22/39 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoilijoista on hirveä pula. Vaatii hygieniapassin ja anniskelupassin, mutta sen verran kannattaa satsata. 

Huonosti palkattuahan se on, noin kympin tunti (plus surulliset lisät) ja alaan kuuluu silpputyökulttuuri, että ei sillä kannata itseään suunnitella itseään varsinaisesti elättävän, mutta lisäansioita saa helposti. 

Tein itse opiskelujen ohella tarjoilijan hommia ja varastohommia. Ei mukavaa eikä rahaa tule ovista ja ikkunoista, mutta se on silti jotain. Ja työn määrää on suhteellisen helppo säännöstellä oman jaksamisen mukaan. Lähinnä iltaa ja viikonloppua se toki on. 

Ehkä tämä on kaupunkikohtaista, sillä täällä ei saa ravintoloista (eikä sen puoleen varastotyöntekijän paikoista) mitään vastausta. Hygieniapassi on.

Tässä kaupungissa on vain kolme ilmoitusta, joissa haetaan tarjoilijoita. Yksi niistä on ravintola, johon jostain syystä haetaan AINA tarjoilijoita, vaikka en ole sieltäkään vastausta saanut (ja ilmoituksessa edellytetään kyllä useamman vuoden kokemusta, mitä minulla ei ole).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole yliopisto koulutusta niin rahaa tuskin saat ihan äkkiä tienattua. Sun pitäisi olla asiantuntija jonka joku palkkaa ja maksaa heti. Seuralaisena toimimalla saisit nopeiten rahaa.

Yliopistotutkinto on, hassua kyllä. Eipä ole auttanut minua kovinkaan paljon.

Lopettakaa nyt ihan oikeasti nämä seuralaiset ja Onlyfansit. Kyseinen "työ" ei ensinnäkään kelpaa minulle, enkä minä sitä paitsi edes kelpaisi siihen.

Vierailija
24/39 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin täällä etsitään nyt useammalla firmalla lumityöntekijöitä ja kausi-apulaisia.

Niistä saa nettoa korkeintaa 100€ Yleensä jää tappiolle.

Vierailija
25/39 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee Dubaihin esportiksi. Helposti tulee tuo raha.

Siellä on nyt menossa mm. ilmastonmuutoskoukous, 80 000 osallistujaa.

Vierailija
26/39 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin täällä etsitään nyt useammalla firmalla lumityöntekijöitä ja kausi-apulaisia.

Niistä saa nettoa korkeintaa 100€ Yleensä jää tappiolle.

No kyllä tuo 100 euroa kelpaisi minulle todella hyvin, mutta en ole itse kelvannut yhteenkään tuollaiseen paikkaan.

Vierailija
27/39 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sull tuet tulee, saat peruslaskut maksettua? Vai mihin käytit 500e,vaikkei rahaa ollut? 

Tulee peruspäiväraha, ja asumistukea noin 100 euroa. Yleensä pärjäänkin joten kuten noilla, mutta nyt tuli samaan aikaan kaikki vesilaskut, vakuutusmaksut jne. mitkä tulevat yleensä eri kuukausina.

Laskuille voi puhua maksuaikaa. Ota yhteyttä laskuttajiin.

Vierailija
28/39 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultakoruja panttilainaamoon?

Vierailija
29/39 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa on säästää rahaa pitkällä aikavälillä kuin hankkia rahaa ilman työllistävää koulutusta.

Vierailija
30/39 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti palkkaa nyt kausityöntekijöitä, ellei ole jo myöhäistä.

Vierailija
31/39 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat 50€ laaki kun nielet mällit. 

Vierailija
32/39 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti palkkaa nyt kausityöntekijöitä, ellei ole jo myöhäistä.

Täällä ei ole palkannut. Tai jos on, ei ole ainakaan ilmoitellut. Ainoastaan varhaisjakelijan paikkoja on ollut auki (ja auto edellytyksenä).

Vierailija
33/39 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto voisi nyt kerrankin tulla kertomaan että mihin töihin mennä! 

Vierailija
34/39 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen kysymys ja joukko tympeitä ja noloja palstamiehiä vastaamassa. 

Vierailija
35/39 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi ottaa vakituista avustajan paikkaa? 

Vierailija
36/39 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista myydä leipomuksia jossain? Itse myin joulumyyjäisissä pikkuleipiä, paria eri sorttia ja aineiden jälkeen jäi 300€ käteen. Vaati yhden päivän leipomisen ja tuotteiden pakkaamisen pusseihin sekä tuoteselosteiden tulostamisen. 

Vierailija
37/39 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä vaan mene sinne luukulle noiden laskujen kanssa?

Vierailija
38/39 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiallinen kysymys ja joukko tympeitä ja noloja palstamiehiä vastaamassa. 

Totta. Asialliset vastaukset ovat tulleet melko varmasti naisilta. 

Vierailija
39/39 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeisto voisi nyt kerrankin tulla kertomaan että mihin töihin mennä! 

Ensin ap:n pitää kertoa minkä värinen on?

-Jussi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi