Onnistuuko Terveystalon videolääkärikäynti ATK-tumpelolle, kokemuksia kaipailen? Entä miten olette toimineet aiempien tutkimustulosten kans?
Katsoin ohjeita mutta niiden perusteella on vaikea kuvitella kuinka homma oikeasti toimii, joten olisi kiva kuulla kokemuksianne oliko Terveystalon videolääkärikäynnin tekninen toteuttaminen helppoa vai vaikeaa?
Entä miten olette toimineet videokäynnillä jos lääkäri on tiedoissaan ilmoittanut että ota mukaan aiemmat tutkimustulokset ja paperit?
Kommentit (13)
Kiitos. Jospa se sitten onnistuisi. Pitää tutustua mikä tuo etäasiointisysteemi on, sellasesta on ole kuullutkaan. Yleensä joka paikassa aina sanotaan että mitään papereita ei voi tänne lähettää tietoturvasyistä eikä muutenkaan.
On kai lääkärillä pääsy kuitenkin Kantaan josta hän voi tutkia aiempia potilastietoja videokäynnin aikana?
Löysin juttua jonka mukaan aiemmat paperit voi lähettää kuvina. Osaako joku sanoa tapahtuuko tämä lääkäritapaamisen aikana vai pitäisikö paperit lähettää jonnekin jo etukäteen, ja jos niin minne?
Pikkasen hankalasti on tämä tieto nyt löydettävissä tuolta heidän sivuiltaan.
Ja edelleen ihmettelen sitä eivätkö lääkärit voi katsoa niitä tietoja Kannasta? Ei minulla ainakaan ole mitään muita papereita vaan kaikki tutkimukseni näkyvät kyllä Kannassa.
Onko tämä joku lääkärikohtainen toimintatapa vai miksi näin?
Tuntuu kummalliselta että kun kaikki kerran kirjoitetaan Kantaan ja lääkärit oikein valittavat miten paljon heillä kuluu kaikenlaiseen kirjaamiseen aikaan -minkä kyllä oikein hyvin uskon- niin miksi ihmeessä lääkärit eivät sitten katso niitä tietoja sieltä Kannasta vaan potilaan pitäisi ottaa niistä ensin kuvat ja lähettää ne lääkärille sitten katsottavaksi?
Mie en nyt meinaa ymmärtää.
Eikö sellainen tietojen lähettely ole jo tietoturvariski? Miettisin kaksi kertaa minne alan lähetellä jotain sairauskertomuksiani.
Mulla ei ainakaan näy Kannassa mitkään Terveystalossa tehdyt asiat, ne näkyy vain Terveystalon omassa sovelluksessa ja sinne sovellukseen voi itse tallentaa kuvia.
Ai sinne sovellukseen voi tallentaa kuvia? No pitääpä tutkia, kiitos vinkistä.
Kyllä mulla näkyy Kannassa Terveystalossa tehdyt tutkimukset ja lääkärikäyntien selosteet.
Mitä virkaa Kannalla lopulta edes on kun potilas saa joka paikassa kertoa kaiken alusta alkaen.
En osaa vastata aloittajalle.
Sinulla voi onnistua mutta terveystalolla ei välttämättä, niin usein ne sekoilevat.
Mulla ainakin onnistui vaikka olen täystumpelo. Lääkäri ei kuitenkaan saanut määrätä lääkettä etänä ja piti varata uusi aika johon menin paikan päälle. Työterveys maksoi koko lystin eli ainakin Terveystalon talousosaston mielestä onnistui hienosti.
En muista tarkkaan miten se meni, mutta ohjeita seuraten onnistui ongelmitta. Yhden ainoan kerran olen käyttänyt tuota ja oli kyllä kätevä, kun ei tarvinnut matkustaa mihinkään.
On helppo käyttää ja hyvin onnistuu. Aiemmat paperit voi lähettää sähköisesti etäasioinnin kautta (ehkä chatinkin kautta). Itse tykkään kovasti etämahdollisuudesta.