Kuinka usein näet vieraita ihmisiä jotka ovat sinun mielestäsi kauniita?
Aivan ensimmäiseksi, jos jätetään se sisäinen kauneus pois, ja se kuinka se mukavuus/ihastuminen/rakkaus muuttaa sitä miten toisen näkee.
Nyt puhutaan aivan objektiivisesta kauneudesta, siitä ensinäkemästä eikä mistään muusta.
Kuinka usein näet kadulla vieraita ihmisiä joita pidät erityisen kauniina? Tai osaatko sanoa jonkun prosenttimäärän siihen miten moni on kaunis?
Kommentit (106)
Kaksi kertaa elämäni aikana on tullut vastaan sellaiset ihmiset että oikeasti pitänyt hengähtää.
En muista elämäni aikana nähneeni montaa sellaista ihmistä joiden heti ajattelisin olevan kauniita. Niitä on ehkä n. 3-4. Sen sijaan näen jatkuvasti ihmisiä, jotka ovat kivannäköisiä, viehättävän tai nätin näköisiä. Niitä on paljon.
Vähän nyt menee ohi, mutta eronneena naisena olen alkanut katsella ympärilleni ja todennut, että pantavan näköisiä miehiä on todella vähän. Voi olla hyvännäköinen, mutta yhtään seksikkyyttä ei ole.
Itse pidän itseäni hyvinkin hyvännäköisenä. Muut ovat ehkä asiasta eri mieltä.
Minä näen kaikki ihmiset ihan taviksina. Kenenkään ulkonäkö ei ole ylitse muiden.
Miksi jotkut mieltävät hoikkuuden automaattisesti kauneudeksi? Minäkin olen hoikka, mutten silti häävin näköinen.
Vastaukset kertovat paljon ihmisten epävarmuudesta ja kateudesta. Täällä on toistakymmentä kommenttia, joissa paistatellaan omassa erinomaisuudessa ja korkeissa standardeissa kun kauniita naisia mukamas näkee viiden vuoden välein.
Pk-seudulla on toinen toistaan upeampia kaunottaria niin paljon, että heitä näkee käytännössä päivittäin lähes sama missä liikkuu ihmisten ilmoilla.
50 tuhannen asukkaan paikkakunnalla kohtaamiset tapahtuvat jo täysin eri frekvenssillä.
Mähän kyllä tiesin tämän mutta on nää vastaukset silti hämmentäviä.
Naisten mielestä ehkä alle 1% ihmisistä on kauniita tai viehättäviä.
Miesten mielestä jotain 80% tai enemmän naisista on kauniita tai viehättäviä. Mä olen töissä missä kohtaan paljon tavallisia ihmisiä ja joka päivä kohtaan kymmeniä kauniita ihmisiä, yleensä joka päivä tulee vastaan vähintään yksi erityisen poikkeuksellisen kaunis ihminen.
Nuorena pidin joitain hottiksina, mutta ajan myötä olen jotenkin kadottanut sellaisen silmän ja näen kaikki vaan jonkinlaisina ihmisolioina. Kovasti ne kyllä yrittää seksikkäitä olla mutta ähh.
Näin jotain 20 vuotta sitten niin komean miehen Tukholman metrossa vain muutaman kymmenen sekunnin ajan, mutta vieläkin hänet muistan.
Suomessa ehkä kerran kymmenessä vuodessa. Siis todella harvoin. Etelä-Amerikassa näkee päivittäin.
Sieviä, nättejä kivan näköisiä ja muita näkyy jatkuvasti mutta oikeasti kauniita todella harvoin... Kerran vuodessa ehkä joku oikeasti kääntää pään. Voi olla joko mies tai nainen, mutta naisia enimmäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo on kaunis! Eli joka päivä.
Onko vaimosi vieras ihminen?
melkein joka päivä, samoin kuin taviksia ja vähän rujompiakin ihmisiä
Vain yhden? Missä asut? Koska täällä omassa kaupungissani normaalipainoisia näkyy kyllä ihan jatkuvasti, ylipainoisia jonkun verran mutta harvemmin mitenkään järkyttävän ylipainoisia.