Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taksinkuljettajien vaitiolovelvollisuus

Vierailija
03.12.2023 |

Tällaisesta exäni mainitsi, mutta nyt kun olemme eronneet vajaa 3 vuotta sitten ja hän vainoaa minua. Kun tilaan taksin, joudun selittämään tilanteen, että tämän nimistä kuljettajaa ei voi lähettää. Keskuksessa ymmärretään. Kyydin jälkeen kuitenkin saan häneltä viestejä, jotka sisältävät yksityiskohtaista tietoa kyydistä. Eli työkaverit juoruilevat, vaitiolo ei päde.

Siinä hyvä ammatti audimiehille...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan välitä? Olenko niin vt kun olen seurustellut tuollaisen kanssa?

Vierailija
2/26 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taksinkuljettajilla siis ihan lakiin perustuva vaitiolovelvollisuus vai oletko keksinyt sen päästäsi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tilaat taksin omalla nimellä? Tilaa vaikka joulupukin nimellä ja viereiseen rappuun. Ja jos kyseessä mieskuski jota et halua, sanot vaan haluat naiskuskin, äläkä mainitse mieskuskin nimeä. Ongelmat ratkottu. 

Vierailija
4/26 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taksilla vaitiolovelvollisuus?

Samat säännöt pätevät niin kampaajalla kuin taksin penkillä. Uusi liikennepalvelulaki astui voimaan heinäkuun alussa. Siinä kuljettajilta ei enää edellytetä vaitiolovelvollisuutta.16.7.2018

Vierailija
5/26 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko taksinkuljettajilla siis ihan lakiin perustuva vaitiolovelvollisuus vai oletko keksinyt sen päästäsi? 

Kyllä on.

Vierailija
6/26 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksinkuljettajiiola ei ole mitään vaitiolovelvollisuutta.

lisäksi ne taksikeskuksen viestit on näkyvissä kaikkissa silla hetkellä ajossa olleissa takseissa ja eri takseja voi ihan kuka vaan tarkkailla näissä nykysovelluksissa livenä, joten kenenkään ei edes tarvitse juoruta mitään.

jos sulla on vainoava eksä joka töyskentelee tqksiautoilijana, suosittelen,että et käytä taksiå enää. Järjestä omat kyydit. Voit myös ladata taksisovelluksen ja tehdä siihen profiilin jollain ei omalla nimelläsi, mutta silloin tietyeti on vaara, että kyydin poimii ohjelmasta juuri se eksä, vaikkei tiedäkään sen olevan sinä. Sit on jätettävä menemättä kyytiin ja tehtävä uusi profiili.

Vierailija
7/26 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymiskielto

Vierailija
8/26 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on.

Lue edellinen kommentti ja voit myös googlata tuon tiedon.

Vierailija
9/26 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vuonna 2018 muuttunut tuo, että ei ole enää lakiin perustuvaa vaitioloa. Tätä exäni ei tiennyt vuonna 2019. Tottakai mun pitää tilata taksi omalla nimellä, jos haluan ettei ihminen jonka kanssa en voi olla tekemisissä ei tule. Jos alan tilaamaan naapurirappuun Joulupukin nimellä niin saan jännittää, tuleeko hän sieltä ja jos tulee ja en voi nousta kyytiin, saan maineen että tilaan kyytejä, joihin en nouse. Mun puheluihin ei sitten pian vastata ollenkaan. Asumme pienellä paikkakunnalla, joten sen exän olemisen kuljettajana todennäköisyys ei ole 1/100 vaan 1/10 tai 1/5 jos ei sano, että en pysty tämän joulupukin kanssa asioimaan.

-ap

Vierailija
10/26 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi, exäsi työnantaja, jos on renkinä, taksitarkastaja. Näistä kannattaisi apuja kysellä. 

Lähestymiskielto. 

Vierailija
11/26 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla pätee edelleen. On vanhan liiton kuljettajia edelleen ajossa, jotka eivät kerro yhtään mitään edellisistä kyydeistään edes työkavereilleen. Tämä tapa tosin tuntuu olevan monesti jo mennyttä elämää. Tiedän tapauksen, jossa taksari pyydettiin oikeuteen todistajaksi huumerikosasiassa, mutta ei kertonut mitään ja vetosi muistamattomuuteensa, vaikka oli täysin tietoinen asian laidasta.

Vierailija
12/26 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymiskielto on hakusessa, mutta se on juuri asia jolla hän kiusaa minua. Pääsee esittämään valheitaan ihan käräjäoikeuteen asti, mikäli haen kieltoa. Lähettää nytkin kaikkia valheita tapahtumista, joita ei ole tapahtunut ja sitten virnunaaman kanssa perään: "Nämäkin viestit joudut varmaan sitten poliisille toimittamaan".

Olen tosi ahdistunut ja pitäisi pystyä toimimaan.

Vierailija
13/26 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut pienellä paikkakunnalla ja ne muutamat muut kuskit tulleet jo tutuksi, voitko pyytää jonkun kuskin numeroa, että voit tilata hänet aina suoraan ovesi taakse hakemaan? Vaikka joku naiskuski, joka ymmärtää ongelmasi. 

Vierailija
14/26 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, vuonna 2018 muuttunut tuo, että ei ole enää lakiin perustuvaa vaitioloa. Tätä exäni ei tiennyt vuonna 2019. Tottakai mun pitää tilata taksi omalla nimellä, jos haluan ettei ihminen jonka kanssa en voi olla tekemisissä ei tule. Jos alan tilaamaan naapurirappuun Joulupukin nimellä niin saan jännittää, tuleeko hän sieltä ja jos tulee ja en voi nousta kyytiin, saan maineen että tilaan kyytejä, joihin en nouse. Mun puheluihin ei sitten pian vastata ollenkaan. Asumme pienellä paikkakunnalla, joten sen exän olemisen kuljettajana todennäköisyys ei ole 1/100 vaan 1/10 tai 1/5 jos ei sano, että en pysty tämän joulupukin kanssa asioimaan.

-ap

Kun tilaat taksin sovelluksella, sovellus kertoo sinulle, mikä auto (malli, väri ja rekisterinumero) sieltä on tulossa ja  voit hylätä tai hyväksyä tarjouksen (toki jos matkat lyhyitä, pitää toimia heti kun sovelluksen ilmoitus tulee). Eli voit kyllä ihan itse hylätä sieltä sen eksäsi pois.

Toinen mahdollisuus on, että älä käytä taksia enää. Ei ole pakko.

Vierailija
15/26 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIlaa se naiskuski. Voi toki olla, että se kylän ainoa naiskuski on keikalla naapurikunnassa ja tulee hakemaan sinut kun sieltä ehtii joskus tunnin tai kahden päästä.

Vierailija
16/26 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma auto. 

Vierailija
17/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea, etten enää käyttäisi taksia. Tuttu maanviljelijä käytti minua toissapäivänä kaupassa eikä suostunut ottamaan siitä mitään maksua. Hän on ehdotellut minulle jo monta vuotta. En ole osannut pitää vaarallisena, vaan enempikin huvittavana.

Naiskuljettajan pyytäminen ei sinänsä ole niin vaikeaa, että meillä sattuu olemaan varmaan enemmän naisia kuljettajina kuin miehiä. Yhdeltä voisin ehkä pyytää oman numeron. Hänellä on tietääkseni myös ollut kaltoin kohteleva puoliso.

Kiitos hyvistä vinkeistä. Ilmiselvätkään asiat ei itselle välttämättä stressaantuneena tule mieleen.

Eksäni on iso, komea ja karismaattinen mies, joten ei ole niin sanottua, että naispuolisten työkavereiden sympatiat asettuis minun puolelle. Kait se jotain kertoo hänen kyvystään näytellä lutuista ja luotettavaa nallea, että minä olen hänen kanssa alkanut seurustella.

Vierailija
18/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tilaa taksi eri taksiyhtiöltä.

Asun pienehkössä kaupungissa ja täälläkin toimii kolme eri 

taksifirmaa.

Ei kait se ex:si voi olla duunissa, joka ikisessä taksifirmassa.

Vierailija
19/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo aloitus.

Vierailija
20/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TIlaa se naiskuski. Voi toki olla, että se kylän ainoa naiskuski on keikalla naapurikunnassa ja tulee hakemaan sinut kun sieltä ehtii joskus tunnin tai kahden päästä.

Täsmennetään että suomalainen naiskuski.

Nimim. kerran so* aliakan kyydissä ollut.