Elintarvikealan palkat
Mietin hakemista elintarvikealan työpaikkoihin? Minkälainen palkkaus ja onko kaikilla firmoilla urakkapalkkaus? Kummalla on paremmat palkat hk vai Atrialla? Ja onko työ tylsää?
Kommentit (8)
Oon ollut vuoden broileri leikkamossa alkupalkka urakasta riippuen n.15e/h ja nyt oon kolmosen palkkaryhmässä n.19e tunti.
Vuosiansiot ruokatehtaalla n. 40000. 2-vuorotyö, osa päivistä erittäin leppoista valvontatyötä, osa päivistä aika raskaita ja fyysisiä.
Suapiko siellä ns. syödä kuormasta eli sisäfilee taskussa kotiin joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Suapiko siellä ns. syödä kuormasta eli sisäfilee taskussa kotiin joka päivä
Ei, mut eiköhän jokaisella firmalla ole tehdas myymälä. Harmi, ettei Seinäjokiset pääse sinne, jos ei ole Atrialla töissä, kuulut huhuja, et halvalla lähtee tuotteet sieltä.
Olen ollut sekä HKlla että Atrialla töissä. HKlla pakkaamassa pihvejä, ei urakkapalkkaa eikä vuorotyötä, tuntipalkka n. 12e. Toki HKlla sikateurastamon puolella palkka nousee korkeammalle ja urakkapalkkaus, tuttuja tekee töitä yli 20e tuntiliksalla. Atrialla urakkapalkka ja vuorolisät, kta 16e. Jos pitää siitä että päivät ovat samanlaisia ja työtehtävästä riippuen ranteet, kyynärpäät tai selkä joutuu leikkuriin niin hakemaan vaan!
Muista pukeutua kunnolla, tehtaassa on kylmä. Parasta tässä työssä on että saa kuu nela äänikirjoja ja siitä vielä maksetaan palkkaa.
Yritä hakeutua niille töihin. Taitavat kohta hakea ainakin kesätyöntekijöitä, jollei ole jo menossa haut.
Joillekin sopii, onhan se osin liukuhihnamaista työtä, tosin mulla ei ole henk.koht. kokemusta.
Mutta summa summarum, tärkeää työtä.
Onnea työnhakuun.