Mitä eroa on kalliilla ja halvalla riisillä?
Xtea kilon pakkaus riisiä maksaa 90 senttiä, uncle bens saman verran maksaa yli 4 euroa. Onko eroa kuitenkaan laadussa, maussa tai jossain muussa?
Kommentit (4)
En osaa noista merkeistä sanoa mutta riiseissähän on eroa. Tietysti vaikuttaa onko jasmin/basmati/risotto/minkämaalaista mutta samaan tarkoitukseen olevista joku on mautonta tai maistuu "pahvilta" ja jotkut taas ovat todella erinomaisia rakenteen, tuoksun ja maun suhteen.
Molempia käyttänyt, enkä ole huomannut kummankaan olevan toista parempi.
Haluaisin sellaista riisiä, jota kiinalaisissa/thai ravintoloissa tarjoillaan. Edullisuutta suosin myös.
Olettaisin, että Uncle'sin riisi on ainakin kertaalleen jo pesty tehtaalla, halpisriisejä täytyy huudella ennen keittämistä 3-4 kertaa. En kyllä ole käyttänyt noita merkkiriisejä varmaan 20 vuoteen, kun mun makuhermot ei havaitse mitään makueroa, enkä mä huomaa eroa kyllä niiden riisien käyttäytymisessä mun ruuissa. Ja kun teinit ei halua jasmin/basmatiriisiä vaan tavallista pitkäjyväistä, niin ihan sama...
Ostin joskus jotain halppis riisiä ja siitä tuli keitettäessä outoa vaahtoo kattilan reunaan. Pitäydyn siis uncle bensissä.