Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Vivianna Eksymä, 28, ei deittaile suomalaisia miehiä. "Ei ole sen tasoisia tyyppejä, joita itse etsin." Vierailija 01.12.2023 | 13:39 Ek

Vierailija
02.12.2023 |

IS: Vivianna Eksymä, 28, ei deittaile suomalaisia miehiä. "Ei ole sen tasoisia tyyppejä, joita itse etsin."

Vierailija

01.12.2023 | 13:39

Eksymä on Miss Helsinki -finalisti vuodelta 2017 ja hän piti ennen Vivianna Vanity -nimistä blogia. Nykyään hän jatkaa sisällön jakamista sosiaalisessa mediassa, opiskelee sisustusarkkitehtuuria Lahden muotoiluinstituutissa ja työskentelee sisustussuunnittelijana.

EKSYMÄN mielestä Slush tuo hyvän mahdollisuuden tavata uusia ihmisiä myös Suomessa. Lähtökohtaisesti hän tapaileekin itse ainoastaan ulkomailla asuvia miehiä.

En deittaile pääsääntöisesti Helsingissä tai Suomessa asuvia miehiä ihan vain sen takia, että se deittiskene on vähän nähty. Kaikki naamat on liian tuttuja tai ei ole sen tasoisia tyyppejä, joita itse etsin.

Tiedän, että on muitakin, jotka ovat tuskailleet saman asian kanssa.

Tietyllä tasolla Eksymä kertoo tarkoittavansa muun muassa riittäviä käytöstapoja.

Suomalaiset eivät välttämättä pukeudu yhtä hyvin tai heillä ei ole samalla tavalla herrasmiesmäisiä käytöstapoja, joita taas itse haen kumppanilta. Heikki Herttoniemestä ei välttämättä osaa treffeillä edes asettaa tuolia, kuten herrasmiehen kuuluu.

Eksymä on huomannut, että ulkomailla treffeillä käydessään hän saa todennäköisemmin sellaista prinsessakohtelua, josta pitää. Hän on tapaillut miehiä ainakin Englannissa, Espanjassa ja Saksassa.

Kommentit (206)

Vierailija
161/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisissa romaaneissa, jotka on kirjoitettu 70luvulla ja jotka kertoo 50luvusta, miehet mm. auttaa naisten päälle takin, kun lähdetään kahvilasta.

Olisin todella hämmentynyt jos joku mies käyttäytyisi noin ja varmaan kompuroisin...

On silti tiettyjä käytöstapoja, joita odotan ja en tykkää yhtään, jos niitä ei ole. Paikan antaminen vanhukselle tai muullekin heikommalle on sellainen.

Kyllä takki autetaan päälle, jos takki on hieno villakangastakki tai turkki. Mutta ei nyt mitään farkkutakkia. Vanhuksille autetaan takit toki ihan aina, kun liikkuminen huonontuu iän myötä. Nämä ovat pieniä kohteliaita asioita, joilla luodaan mielikuva toisen arvostamisesta ja huomioimisesta.

Vierailija
162/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuonko takia minulle on monet sanoneet, että pitäisi ulkomailta katsella? Siis esim. veljeni ja yksi mies kenen kanssa harrastin seksiä ovat sanoneet noin, että tuskin Suomesta löytyy ja ulkomailta kannattaisi katsella. 

Itselläni ei ole mitään tuollaista ajatusta minkään maalaisista, en puhu tasoista enkä ole kiinnostunut deittailusta, mutta olen ikisinkku ja arvostan hyviä käytöstapoja - siis sellaista, että ojentaa takkinsa kun minua palelee, ojentaa just tuolin, aukaisee oven yms. Tuollaiseen olen kyllä törmännytkin yhdeltä ihan suomalaiselta mieheltä. Ja toki ovia aukoo ihan säännöllisesti aivan suomalaisenn näköiset miehett julkisilla paikoilla. Ystävälliset eleet on aina hyvä juttu, kyllä sellaista näkee täälläkin onneksi, vaikka tietysti kultttuurisia eroja on. 

Nämä "hyvät tavat" saa aina hymyn huumille. Kannattaa opiskella mistä ne on lähtöis

Mitä sitten? Toisen huomioiminen tuntuu hyvältä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vivianna on ihan oikeassa. Suomalaismiehillä on tyypillisesti hyvin metsäläiset käytöstavat. Moukat perustelevat asiaa tasa-arvolla, mutta eihin niillä ole mitään tekemistä keskenään. Tasa-arvo tarkoittaa sitä, että kummallakin sukupuolella on samat oikeudet päättää elämästään. On sama oikeus opiskella, luoda uraa, tehdä rahaa, päättää omasta kehostaan. Sitten on käytöstavat. Käytöstapoihin kuuluu sellaisia asioita, että ei niistetä hihaan, ei työnnetä veistä syödessä suuhun, huolehditaan omasta hygieniasta, annetaan istuinpaikka bussissa vanhuksille ja raskaana oleville, pidetään ovea auki muille ihmisille jne.

Ja kuka ne suomalaiset miehet kasvattaa käytöstapoineen? Isiensä syytä kaikki, äidillä ei osaa, ei arpaa... 

Hyvin totta, mutta olen eri mieltä, että äid

Se oli ilmiselvästi sarkasmia 😊.

Vierailija
164/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en deittaile ketään kauneuskilpailuihin osallitsunutta, koska he ovat aika t.hmiä!

Vierailija
165/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen prinsessakohteluun tottuu nopeasti. On ihan kiva kun mies auttaa takin päälle ja antaa käden bussista ulos tullessa, ja taas laukut ja antaa oman takin, jos on kylmää.yms.  Se tuntuu huolehtimiselta. Ja rakkaudelta. Nautin kovasti. Mieheni on baltti. Ei tarvitse sen kauemmaksi mennä. 

Vierailija
166/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kummosen näköinen jakorasia.

Vierailija
167/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivoja ja fiksuja löytyy, muttei rikkaita loisijan elättäjiä kulttuurialan opiskelijoista juurikaan. Miksei nämä kullankaivajat ja muut kurtisaanit vaan suoraan sano, että rikasta ukkoa tässä etsitään seksi,- ja edustusseuraa vastaan? Jotenkin myötähäpeää aiheuttavaa koittaa selittää mustaa valkoiseksi. Rehellistä prostituoituakin pystyy arvostamaan huomattavasti enemmän aitoutensa vuoksi kuin teennäisiä onnenonkijoita.

Suomesta ei löydy. Ehkä sitten ulkomailta, jos on valmis olemaan kotivaimo. Aina halukas sängyssä ja hoitaa ruuan ja kotityöt. Sieltäkään ei mitään kovin tasokasta. Ehkä sellainen mies, joka luulee olevansa tasokas. 

Tuo Vivian ei ole niin kaunis, että pelkällä kauneudella pääsisi kotirouvaksi. Ja luonne kun on näköjään mitä on, niin se viimeistään torppaa toiveet

Hänelle ottajia olisi Aasialaisissa ja Afrikassa, kun nuo vaaleat hiukset ovat hänen paras piirteensä. Länsieuroopassa on kuitenkin niin paljon kauniskasvoisia mutta pitkiä naisia, että vaikea pärjätä kisassa. Hänellä on todella iso pää suhteessa muuhun vartaloon, tulee aika äijämäinen vaikutelma, vaikka pukeutuminen olisi naisellista.

Vierailija
168/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoon pyrkivässä maassa ei vaan ole vanhan ajan herrasmiehiä. Viimeisiltäkin on viety halut käyttäytyä herrasmiesmäisesti väärintulkinnan pelin vuoksi. 

Uikuti uikuti. Itsesääli on kyllä vastenmielisimpiä piirteitä ihmisessä.

Vierailija
169/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyseisestä naisesta tiedä mitään, mutta itse deittailen myös ensisijaisesti ulkomaalaisia miehiä. Olen itse tohtori, joten samalla taustalla olevia korkeakoulutettuja ihmisiä on Suomessa hyvin vähän ja koen, että minulla on enemmän yhteistä ihmisen kanssa, jolla on myös vähintään DI-tason tutkinto.

Pakko sanoa myös, että suomalaiset ovat hyvin itsekkäitä ja juntteja monessa asiassa muihin kansalaisuuksiin verrattuna. Monta kertaa olen todistanut, että edes vanhuksia ei auteta julkisilla paikoilla, vaikka he selvästi tarvitsevat apua. Minä olen tällöin itse aina mennyt kysymään tarvitsetko apua. Saksassa myös monta kertaa ihmiset ovat auttaneet minua matkalaukkujen kanssa rautatieasemalla pyytämättä.

Lisäksi naiselle kuuluu avata ovi, hänet kuuluu viedä treffien jälkeen turvallisesti kotiin ja miehen tulee vetää tuoli naiselle ensin kun mennään ravintolaan syömään. Nämä asiat ovat täysin perus asioita, jotka eivät maksa mammonaa, mutta suomalainen mies ei näihin pysty.

Suomalaiset ovat kauan sitten kadottaneet nämä perus käytöstavat ja aina huudetaan vaan tasa-arvoa, joka on siis miesten mielestä sitä, että nainen maksaa 50/50 vaikka olisi lasten kanssa kotona ja ottaa isoa vahinkoa uralleen samaan aikaan, mutta mies taas kerryttää säästöjä ja vähät välittää jos nainen joutuu elämään omilla säästöillään miehen lasta hoitaessa. Suomalaisten miesten "tasa-arvolla" ei ole mitään tekemistä oikean tasa-arvon kanssa. Suomalaiselle miehelle nainen on sellainen välttämätön paha kun yksinkään ei halua olla, mutta johon ei panosteta yhtään.

Vierailija
170/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tusinaviivi valittaa.

Vierailija
171/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kuvan ja eipä tulisi mieleenkään deittailla tuollaista.

t. käytöstavat hallitseva hyvä mies

Aika huonot käytöstavat sulla kun arvostelet naisen ulkonäköä. :D eli et todellakaan hallitse yhtään mitään, etkä ole hyvä mies. Juuri sunlaisia tuo nainen haluaa välttää, eli ei sulla olisi ollut mitään mahdollisuuksia.

Vierailija
172/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten nimenomaan miehiltä näitä odotetaan? Ei kukaan puhu, että naisten pitäisi sitä ja tätä. Mutta tässäkin jutussa sanotaan, että miehen pitäisi tehdä sitä ja tätä ja tuota.

Miettikää tämä juttu niin, että sukupuolet ovat toisinpäin.

Koska tuon jutun nainen etsii miestä. Naisilta odotetaan ja vaaditaan vielä paljon enemmän kuin miehiltä. 

Vierailija
173/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoon pyrkivässä maassa ei vaan ole vanhan ajan herrasmiehiä. Viimeisiltäkin on viety halut käyttäytyä herrasmiesmäisesti väärintulkinnan pelin vuoksi. 

Uikuti uikuti. Itsesääli on kyllä vastenmielisimpiä piirteitä ihmisessä.

Uikuti uikuti kilttimies! On se niin väärin kun nainen vaatii mieheltä hyviä käytöstapoja. 

Tämä maa on täynnä miehiä jotka eivät edes hampaitaan harjaa. :D

Vierailija
174/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

---

Pakko sanoa myös, että suomalaiset ovat hyvin itsekkäitä ja juntteja monessa asiassa muihin kansalaisuuksiin verrattuna. Monta kertaa olen todistanut, että edes vanhuksia ei auteta julkisilla paikoilla, vaikka he selvästi tarvitsevat apua. Minä olen tällöin itse aina mennyt kysymään tarvitsetko apua. Saksassa myös monta kertaa ihmiset ovat auttaneet minua matkalaukkujen kanssa rautatieasemalla pyytämättä.

Lisäksi naiselle kuuluu avata ovi, hänet kuuluu viedä treffien jälkeen turvallisesti kotiin ja miehen tulee vetää tuoli naiselle ensin kun mennään ravintolaan syömään. Nämä asiat ovat täysin perus asioita, jotka eivät maksa mammonaa, mutta suomalainen mies ei näihin pysty.

---.

Suomalaiselle naiselle ei kannata olla kohtelias, se on kuin heittäisi helmiä sioille. Ne (siis ne, eikä he) ovat kiittämättömiä eivätkä osaa hyvää käytöstä edes arvostaa. Jos naiselle avaa oven tai tarjoaa tuolin, niin hän saattaa sähähtää, että luuletko tuolla teolla saavasi pillua senkin juntti.

Suomalainen nainen on itse pilannut suomalaisen miehen ja on hänet muuten kasvattanutkin. Miksi se äiti, sisko tai täti ei opeta poikia? 

Juurikin Saksassa nainen on lasten synnyttyä usein kotona, töissä ovat vain todelliset uranaiset. Suomessa nainen on olevinaan "uranainen" jos on jossain kunnan tai valtion kusisessa virassa josta maksetaan 2500€/kk

Vierailija
175/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vivianna on ihan oikeassa. Suomalaismiehillä on tyypillisesti hyvin metsäläiset käytöstavat. Moukat perustelevat asiaa tasa-arvolla, mutta eihin niillä ole mitään tekemistä keskenään. Tasa-arvo tarkoittaa sitä, että kummallakin sukupuolella on samat oikeudet päättää elämästään. On sama oikeus opiskella, luoda uraa, tehdä rahaa, päättää omasta kehostaan. Sitten on käytöstavat. Käytöstapoihin kuuluu sellaisia asioita, että ei niistetä hihaan, ei työnnetä veistä syödessä suuhun, huolehditaan omasta hygieniasta, annetaan istuinpaikka bussissa vanhuksille ja raskaana oleville, pidetään ovea auki muille ihmisille jne.

Oma mieheni on huomioiva ja sosiaalinen. Hänelle on parikin kertaa tiuskaistu esim siitä kun on avannut oven naiselle. "Osaan ihan itsekin avata oven!" Ymmärtäisin jos ei ihan hirveästi huvittaisi sen jälkeen. Kyllä naisetkin voidaan katsoa peiliin, olla

Kysyin juuri mieheltäni ja veljeltäni miten heihin suhtaudutaan kun avaavat oven, tuumasivat että kaikki aina ilahtuvat. 

Taidat trollata. 

Vierailija
176/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän näihin asioihin voi vaikuttaa. Aloituksen tyyppi tehnyt valintansa. Itse en kieli syiden takia oo ulkomaisista kiinnostunut. Kyllä suomi kulttuuri on hyvää ja turvallista. Mutta kuten kertoi niin etsii jotain spesiaalia itelleen. Kukapa tietää kestääkö semmoinen spesiaalisuus alkuhuumaa pitemmälle kenelläkään?

Vierailija
177/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vivianna Eksymä istui ja laski rahojaan sairaalasängyssä yllään paperimaisesta kankaasta tehty leikkauspaita ja niskassaan löysä ranskanletti.

Hän oli kuljettanut käsilaukussaan noin 8000 euroa käteisenä Suomesta Istanbuliin, jonne hän oli matkustanut useampaa kauneusleikkausta varten. Hän oli laskenut setelit useaan kertaan ennen matkaa ja vielä hotellihuoneessaan ennen turkkilaiselle klinikalle tuloa

Vierailija
178/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nainen on tatuoitu, siideriä kittaava, v-sanaa ahkerasti käyttävä juntti jonka sivistys on nolla. Ole sellaiselle sitten kohtelias.

Vierailija
179/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen on tatuoitu, siideriä kittaava, v-sanaa ahkerasti käyttävä juntti jonka sivistys on nolla. Ole sellaiselle sitten kohtelias.

Herrasmihen mitta on hänen käytöksensä kanssaihmisiä kohtaan.

Vierailija
180/206 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelette naisesta, jolle kaikki suomimiehet ovat tuttuja naamoja?😏

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi