Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Vivianna Eksymä, 28, ei deittaile suomalaisia miehiä. "Ei ole sen tasoisia tyyppejä, joita itse etsin." Vierailija 01.12.2023 | 13:39 Ek

Vierailija
02.12.2023 |

IS: Vivianna Eksymä, 28, ei deittaile suomalaisia miehiä. "Ei ole sen tasoisia tyyppejä, joita itse etsin."

Vierailija

01.12.2023 | 13:39

Eksymä on Miss Helsinki -finalisti vuodelta 2017 ja hän piti ennen Vivianna Vanity -nimistä blogia. Nykyään hän jatkaa sisällön jakamista sosiaalisessa mediassa, opiskelee sisustusarkkitehtuuria Lahden muotoiluinstituutissa ja työskentelee sisustussuunnittelijana.

EKSYMÄN mielestä Slush tuo hyvän mahdollisuuden tavata uusia ihmisiä myös Suomessa. Lähtökohtaisesti hän tapaileekin itse ainoastaan ulkomailla asuvia miehiä.

En deittaile pääsääntöisesti Helsingissä tai Suomessa asuvia miehiä ihan vain sen takia, että se deittiskene on vähän nähty. Kaikki naamat on liian tuttuja tai ei ole sen tasoisia tyyppejä, joita itse etsin.

Tiedän, että on muitakin, jotka ovat tuskailleet saman asian kanssa.

Tietyllä tasolla Eksymä kertoo tarkoittavansa muun muassa riittäviä käytöstapoja.

Suomalaiset eivät välttämättä pukeudu yhtä hyvin tai heillä ei ole samalla tavalla herrasmiesmäisiä käytöstapoja, joita taas itse haen kumppanilta. Heikki Herttoniemestä ei välttämättä osaa treffeillä edes asettaa tuolia, kuten herrasmiehen kuuluu.

Eksymä on huomannut, että ulkomailla treffeillä käydessään hän saa todennäköisemmin sellaista prinsessakohtelua, josta pitää. Hän on tapaillut miehiä ainakin Englannissa, Espanjassa ja Saksassa.

Kommentit (206)

Vierailija
121/206 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuja noi itseään tasokkaina pitävät ihmiset. Eiköhän muut ihmiset määrittele ihmisen tason, eikä ihminen itse. 

Missä kysyntä kohtaa tarjonnan. Näköjään ei ole Vivianilla oikein kysyntää Suomessa. 

Paljon luomia ja tukeva. Ei mikään pitkäsäärinen upeus. 

Vierailija
122/206 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä olis Espanjassa tällä hetkellä Pottukoira. Vaikuttaa juuri tämän naisen tasoiselta ukolta.

Melkein kaikki nykysuomen ongelmat olisi ratkaistu sillä jos naiset suostuisivat ottamaan oman tasoisensa miehen.

Tai sitten ei mieti tasoa ollenkaan. Nuorempana kävin yksin baarissa kaljalla fiilistelemässä tunnelmaa. En etsinyt mitään. Kunhan olin. Ja eikös silloin tullut juuri noita miehiä, jotka olisivat halunneet kotivaimoksi. Silloin se todellakin ahdisti. Olin vapaa ja halusin vain villiä seksiä. Näköjään sitä saa, mitä ei etsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/206 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla naisista on todella sokea piste joka näin miehenä sivusta katsellen välillä naurattaa ja välillä surettaa. Et saa ikinä vakituiseksi kumppaniksesi niin tasokasta miestä jolta saat satunnaista kyllä seksiä. En tunne tämän jutun naisen taustoja tarkemmin, mutta todella monella varsinkin nuorena näyttävältä ja edustavalta näyttänyt nainen jää kummaan harhaluuloon. Ääritapauksissa nainen sokeutuu jopa omalle vanhenemiselleen ja kuvittelee jollain ihmeen konstilla saavansa vaikka naimisiin asti samantasoisia miehiä joille kelpasivat sänkyyn parikymppisinä. Seurauksena sitten näitä Tukiaisia, Belorffeja sun muita Kellokosken prinsessoja. Miehiä kyllä panetellaan sioiksi jotka panevat kaikkea mikä liikkuu, mutta sitten jotenkin kummasti sokeudutaan sille, että se pätee myös omalle kohdalle.

Vierailija
124/206 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe, että kenenkään tarvitsee avata minulle ovi, kantaa ostoskassini tai asettaa tuoli perseeni alle valmiiksi. Pystyn kaikkeen tuohon ihan itsekin, enkä ymmärrä, että miksi miehen pitäisi tehdä nuo asiat? Se pitää ovea auki toiselle, joka ensimmäisenä oven avaa.

Menkkojen aikaankaan ei tarvitse tehdä mitään erityistä. Kunhan siteitä pystyy ostamaan, ja suhtautuu menkkoihin aikuismaisesti.

En tiedä. En osaa vaatia. Enkä varsinkaan kehtaisi vaatia mitään "prinsessakohtelua", enkä sellaista välttämättä edes haluaisi. Mutta kaikki on erilaisia, ja se on okei. Toivottavasti löytää itselleen sopivan miehen.

N20

Vierailija
125/206 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä olis Espanjassa tällä hetkellä Pottukoira. Vaikuttaa juuri tämän naisen tasoiselta ukolta.

Melkein kaikki nykysuomen ongelmat olisi ratkaistu sillä jos naiset suostuisivat ottamaan oman tasoisensa miehen.

Tai sitten ei mieti tasoa ollenkaan. Nuorempana kävin yksin baarissa kaljalla fiilistelemässä tunnelmaa. En etsinyt mitään. Kunhan olin. Ja eikös silloin tullut juuri noita miehiä, jotka olisivat halunneet kotivaimoksi. Silloin se todellakin ahdisti. Olin vapaa ja halusin vain villiä seksiä. Näköjään sitä saa, mitä ei etsi. 

Varmaan jos joku jason momoa lauri tilkanen olisi pyytänyt kotivaimoksi niin olisit suostunut. Mutta sellaiset pyörii siellä kallion kuppiloissa vaan etsimässä helppoa panoa.

Vierailija
126/206 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan hyvä, että ihmiset on rehellisiä siitä mitä hakevat.

Itse arvostan suomalaisissa miehissa ns. Maanläheisyyttä, mutkattomuutta, rehellisyyttä ja tasa-arvoa. Mutta harvat suomalaiset miehet ovat yltiöromanttisia, tai haluavat kustantaa naisensa elämisen (enemmän suositaan 50/50). Tämä sopii joillekin, esim. Itselle, koska haluan maksaa itse oman elämäni enkä olla riippuvainen miehestä.

Mutta jos kiikarissa on jetsettaamista, dioria ja chanelia, hienoja ravintoloita ja kukkayllätyksiä, niin mielestäni ulkomailla deittailu on tottakai järkevämpää. Ei siitä kenenkään suomalaisen miehen kannata loukkaantua, koska miksi haluaisikaan sellaisen naisen, jolle ei itse ole yhtään sopiva?

Mutta naisena kannattaa pitää mielessä, että MIKÄÄN ei ole tässä maailmassa ilmaista. Jos mies kustantaa sulle kaiken, siinä yleensä on vahvasti mukana kontrolli, ja enemmän sitä vibaa että olet "asia" jonka mies omistaa, etkä tasa-arvoinen kumppani. Joillekin tällainen varmasti sopii, mutta turha kuvitella että rusinat saa noukittua pullasta ilmaan mitään seuraamuksia.

Vierailija
127/206 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin, että vain mieheltä saa vaatia tällaisia vanhanajan tapoja?

Vierailija
128/206 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskohteliasuus kuuluu kaikille. Jos menen vaikka kauppaan sisaan ja perassani tulee ihminen, pidän sen oven heille auki koska olen kohtelias ihminen. Siitäkin huolimatta, että tiedän kyseisen ihmisen varmasti osaavan avata ovensa myos itse. Tai vasta edessä kadulla kulkevan naisen hattu lensi tuulessa pois päästä, niin noukin sen maasta ja annoin hänelle, vaikka hän varmasti olisi kyennyt sen itsekin tekemään.

Kieltämättä Suomessa käydessä huomaa sen, että ovi tulee naamaan yleisimmin kun että joku olisi huomaavainen, vaikka huomaavaisuus toisia kohtaan ei maksa yhtään mitään.

Vierailija
129/206 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruskohteliasuus kuuluu kaikille. Jos menen vaikka kauppaan sisaan ja perassani tulee ihminen, pidän sen oven heille auki koska olen kohtelias ihminen. Siitäkin huolimatta, että tiedän kyseisen ihmisen varmasti osaavan avata ovensa myos itse. Tai vasta edessä kadulla kulkevan naisen hattu lensi tuulessa pois päästä, niin noukin sen maasta ja annoin hänelle, vaikka hän varmasti olisi kyennyt sen itsekin tekemään.

Kieltämättä Suomessa käydessä huomaa sen, että ovi tulee naamaan yleisimmin kun että joku olisi huomaavainen, vaikka huomaavaisuus toisia kohtaan ei maksa yhtään mitään.

Tietysti se maksaa. Oven auki pitäminen toiselle maksaa ennen kaikkea aikaa ja toisekseen rasittaa kehoa. Ja aika on rahaa. 

Vierailija
130/206 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten nimenomaan miehiltä näitä odotetaan? Ei kukaan puhu, että naisten pitäisi sitä ja tätä. Mutta tässäkin jutussa sanotaan, että miehen pitäisi tehdä sitä ja tätä ja tuota.

Miettikää tämä juttu niin, että sukupuolet ovat toisinpäin.

Vierailija
131/206 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoon pyrkivässä maassa ei vaan ole vanhan ajan herrasmiehiä. Viimeisiltäkin on viety halut käyttäytyä herrasmiesmäisesti väärintulkinnan pelin vuoksi. 

Minun suomalainen mieheni muistaa aina avata minulle oven ja kantaa painavat ostokset.

Teetkö sinä hänelle samoin?

Miehet avatkoot itse ovensa emme ole sen heille velkaa. He sen sijaan avaatkoot meille ovia. Olemme heitä kuitenkin heikoimmassa asemassa ja aina tulemme olemaan.

Vierailija
132/206 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipå!

Vierailija
133/206 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis tämä Eksymä deittailee jatkuvasti? Onkos se edes sitten deittailuakaan enään?

Treffejä jatkuvalla syötöllä ymmärsimme. Mitä niistä haluaa? Onkohan hyvä ettei tapaa täällä enään ketään?

Vierailija
134/206 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

skene koluttu läpi = kukaan ei tee h*orasta vaimoa

Vierailija
135/206 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua.

Vierailija
136/206 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittailu on Ameriikan hömpötystä. Ei sovi meidän kultturiimme.

Vierailija
137/206 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vivianna on ihan oikeassa. Suomalaismiehillä on tyypillisesti hyvin metsäläiset käytöstavat. Moukat perustelevat asiaa tasa-arvolla, mutta eihin niillä ole mitään tekemistä keskenään. Tasa-arvo tarkoittaa sitä, että kummallakin sukupuolella on samat oikeudet päättää elämästään. On sama oikeus opiskella, luoda uraa, tehdä rahaa, päättää omasta kehostaan. Sitten on käytöstavat. Käytöstapoihin kuuluu sellaisia asioita, että ei niistetä hihaan, ei työnnetä veistä syödessä suuhun, huolehditaan omasta hygieniasta, annetaan istuinpaikka bussissa vanhuksille ja raskaana oleville, pidetään ovea auki muille ihmisille jne.

Oma mieheni on huomioiva ja sosiaalinen. Hänelle on parikin kertaa tiuskaistu esim siitä kun on avannut oven naiselle. "Osaan ihan itsekin avata oven!" Ymmärtäisin jos ei ihan hirveästi huvittaisi sen jälkeen. Kyllä naisetkin voidaan katsoa peiliin, ollaan osasyy siihen että meidän kulttuurissa ei ole tapana olla kohtelias. Aika paljon kritisoidaan miehiä nykyään muutenkin. 

Vierailija
138/206 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasmiehiä ovat ne, jotka eivät alennu tuollaiselle pienentämiselle, jossa toinen vetää narusta kilometrien korkeudelta.

Sitä paitsi voi ihminen olla täysin kömpelö parisuhteessa, vaikka ensitreffeillä se tuolin asettaminen onnistuisikin.

Vai onko tavoite olla 'minä, minä, minä' ja muut ei ole mitään?

Vierailija
139/206 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hänellä on AMK-opinnot Lahdessa. Joku vanhuuden turva kuitenkin. 

Vierailija
140/206 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle miehet ovat ovia avanneet, kantaneet kauppakasseja, laitettu tuoli pyllyn alle ja ihan kantasuomalaisia molemmat: ex ja nykyinen avopuoliso. Toinen korkeastikoulutettu, toinen duunari

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän