antakaas mulle kans hoikka tavoitepaino! Pituutta 175 cm, olen rotevarakenteinen.
Kommentit (9)
Ensimmäiseksi ihmettelen, mitä tarkoitat sanalla rotevarakenteinen? Minä en miellä itseäni rotevarakenteiseksi, vaikka käytän vaatekokoa 40 ja painan 65 kg. Millään laihdutuskuurilla en pääse mallin mittoihin. Kahden kerran olen elämässäni ollut " iso" , ja se oli raskaanaolessani, jolloin liki saavutin 80 kg painon.
Väitän siis, että sinä et ole enää " rotevarakenteinen" , jos pääset alle 65 kg:n. Minun ihannepainoni olisi 62 kg, mutta se vaatisi jatkuvaa syömisen tarkkailua. Tässä painossa voin herkutella.
Olen tyytyväinen painooni ja olen hoikan mallinen.
Vierailija:
Ensimmäiseksi ihmettelen, mitä tarkoitat sanalla rotevarakenteinen? Minä en miellä itseäni rotevarakenteiseksi, vaikka käytän vaatekokoa 40 ja painan 65 kg. Millään laihdutuskuurilla en pääse mallin mittoihin. Kahden kerran olen elämässäni ollut " iso" , ja se oli raskaanaolessani, jolloin liki saavutin 80 kg painon.Väitän siis, että sinä et ole enää " rotevarakenteinen" , jos pääset alle 65 kg:n. Minun ihannepainoni olisi 62 kg, mutta se vaatisi jatkuvaa syömisen tarkkailua. Tässä painossa voin herkutella.
siis, tarkoitan rotevarakenteisella seuraavaa:
hartoitteni leveys, ja selkä, ovat oikeasti leveät! Mitta olkapäästä olkapäähän --> luuhun, ei siis läskiin tms. kudokseen on leveä. Samoin lantioni lonkasta lonkkaan. Eli siis vaikka painaisin 40kg, niin luut eivä toki kutistu. Hmmm. en tiedä miltä näyttäisin alle 65 kg.
t:ap
Niin minullakin on leveät hartiat. Sen vuoksi monesti joudun ostamaan paidat kokoa 42, koska hartiat eivät mahtu, tai hartioiden vuoksi hiha jää lyhyeksi. Lantion ympärysmitta on aika lailla metrin, siinä ovat luut vastassa, eli mitta ei pienene, vaikka laihtuttaisin.
Pointti on siinä, että kun laihtuu, tulee vyötärö esiin. Kurvikkuus hoikentaa. Toisekseen rinnat pienenee, rinnanalusmitta pienenee, jenkkakahvat lähtee... Isous lähtee.
Silloin kun olin raskaana ja painoin 75 kg, niin mieskin totesi, että " kyllä sä olet iso. Hartiatkin ovat sairaan leveät" . Enkä minä ole sitä itäsuomalaista tyyppiä, joka lihoo hartioista.
Usko pois, et ole enää roteva, kun laihdutat.
Olen jotenkin ajatellut, että " minusta ei saa pientä" , vaikka olisin hoikka. Kirjoitit viestisi niin vakuuttavalla äänensävyllä, että innostuin nyt toden teolla tekemään näille kiloille jotain! Ja päämääränä todellakin olla pienempi!
Vierailija:
Niin minullakin on leveät hartiat. Sen vuoksi monesti joudun ostamaan paidat kokoa 42, koska hartiat eivät mahtu, tai hartioiden vuoksi hiha jää lyhyeksi. Lantion ympärysmitta on aika lailla metrin, siinä ovat luut vastassa, eli mitta ei pienene, vaikka laihtuttaisin.Pointti on siinä, että kun laihtuu, tulee vyötärö esiin. Kurvikkuus hoikentaa. Toisekseen rinnat pienenee, rinnanalusmitta pienenee, jenkkakahvat lähtee... Isous lähtee.
Silloin kun olin raskaana ja painoin 75 kg, niin mieskin totesi, että " kyllä sä olet iso. Hartiatkin ovat sairaan leveät" . Enkä minä ole sitä itäsuomalaista tyyppiä, joka lihoo hartioista.
Usko pois, et ole enää roteva, kun laihdutat.
Jos viestini sisältö pääsee matkan varrella unohtumaan, niin mieti sitten, oleko koskaan nähnyt rotevaa luurankoa? Kyllä meidän kaikkien, jokaikisen luuranko on oikein sopusuhtainen.
6
Hmm...aika mielenkiintoinen pointti, en ole koskaan tullut ajatelleeksi asiaa tuolta kannalta. Lienee lihaksilla -ja niiden harjoittamisella (tai harjoittamattomuudella) enempi tekemistä vartalon muodon kanssa, jos vertailee saman painoisten ja pituisten henkilöiden vartaloiden " muotoa" .
tuo 65-68 vois olla ihan ok. Kiva kuulla mitä muut ajattelee!