Matkustaminen samaan kohteeseen monta kertaa
Mitä mieltä ootte?
Henkilö x matkustaa aina maahan ja kaupunkiin x lomalle?
Ootteko löytäneet oman lempparipaikan ja meettekö aina uuteen kohteeseen?
Kommentit (82)
Yritän tietoisesti välttää samaan kohteeseen menoa. Olen löytänyt kivoja kohteita ja vähemmän kivojakin, mutta minulle matkustelun tarkoitus on avartaa maailmakuvaani ja nähdä uusia maita, uusia kulttuureja ja tavata uusia ihmisiä. Se, että menisin samaan kohteeseen, ei tuo minulle mitään uutta.
Olen löytänyt Baleaarit jo 80-luvulla ja käynyt siellä monta kertaa. Aion käydä jatkossakin, ehkä jopa pitempiä aikoja kerrallaan, kun pääsen eläkkeelle.
Kävin muutaman vuoden välein kolme kertaa Teneriffalla samassa all inclusive-kohteessa, jossa on todella huippupalvelu ja taronta. Neljättä kertaa tuskin menen. Tykkään ulkoilla, patikoida, pyöräillä ym. lomallani ja tuo ympäristö on nyt jo nähty. Toisaalta en ole löytänyt Kanarialta toista yhtä hyvää kohdetta, joten pitää jäädä kotiin.
Tässä luonnollinen muutos. Nuorempana oli paljon nähtävää, Eurooppa, kauko-itä varsinkin. Parissa paikassa oli niin hyvä että ei tarvinnut enää etsiä muualta kun maailmankuvakin avartunut riittävästi. Nyt 52v. ja palaan niihin samoihin, harvakseltaan. En etsi enää itseäni ja maailman todellisuus kristallin kirkas.
Italiaa ei voi yhden elämän aikana tyhjentää. Eikä rahatkaan riittäis.
Lomaileehan monet aina siellä samalla mökilläkin. Jos löytää ulkomailta jonkun hyväksi todetun kohteen niin miksi ei? itse ostaisin jostain lämpimästä lomapaikan jos olisi rahaa ja "mökkeilisin" siellä.
Nyt tyydyn vuokraamaan mieleisiä kohteita.
Harrastan geokätköilyä joten luonnollisesti aina uusi maa kiikarissa lokata löydetyksi. Mieluiten samalla reissulla useampi (esim. USA:ssa osavaltioita).
Jokainen matkustaa niin kuin tuntuu hyvältä.
Itse käyn aina eri kaupungeissa ja kylissä.
Monet kaupungit on sellaisia, että niissä varmasti löytyy tekemistä useammalle reissulle. Tietty jos pitäisi aina mennä jonnekin Sunny Beachille tai Playa del Inglesiin, niin itseltä loppuisi nopeasti kiinnostus. Toki Kanariansaarilla on nähtävää ja tehtävää moneen reissuun, mutta itse tykkään kokeilla eri saaria ja kaupunkeja . Tietty jotkut haluaa vaan maata altaan reunalla ja silloinhan se on hyvä jos on löytynyt mieleinen hotelli.
Madeiralle voisin mennä aina vaan uudestaan.
Väärin matkustaminen on pahin pelkoni ja siksi mietin tarkkaan kohteen ja kysyn vielä muiden mielipiteen etten leimaudu rahvaaksi.
Mä tykkään käydä eri paikoissa, mutta on yksi maa, minne haluaisin mennä uudelleen, mutta se ei nyt vielä ole toteutunut.
Ymmärrän, että esimerkiksi vanhemmat ihmiset haluavat matkustaa tuttuihin ja turvallisiin kohteisiin, varsinkin jos kielitaito on huono. Jollekin voi olla tärkeätä kokea kaikkea uutta, jollekin taas vaan se lämpö ja helppous on se pääasia. Ehkä jopa ystäviä voi olla joku saanut jostain toisesta maasta ja mielellään heitä sitten tapaa ja sen vuoksi käy siellä uudelleen.
Joskus tyyliin neljännen (pois lukien jotkut ihan perus laiva-kylpylä-laiva-reissut)Viron reissun jälkeen tuota mietinkin, että olisinpa ollut ylimielinen jos oisin ekan reissun jälkeen ajatellut, että Viro on nyt nähty, moikka. Olen siis oppinut lisää maasta, kielestä ja ihmisistä joka kerta ja viihtynyt. Toki reissut on suuntautuneet eri puolille Viroa eikä aina johonkin samaan paikkaan. En ole mikään super-Viro-fani vaan ihan sattumalta olen tehnyt sinne useita muuallekin kuin Tallinnaan kohdistuneita reissuja. Muutenkin jos menee johonkin jo hieman tutuksi tulleeseen maahan niin tuntuu, että matka on jopa ensimmäistä antoisampi. Mutta ei ole siis löytynyt mitään tyyliin suosikkihotellia/biitsiä minne olisi aina pakko päästä. En sulje pois etteikö tulevaisuudessa voisi löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Lomaileehan monet aina siellä samalla mökilläkin. Jos löytää ulkomailta jonkun hyväksi todetun kohteen niin miksi ei? itse ostaisin jostain lämpimästä lomapaikan jos olisi rahaa ja "mökkeilisin" siellä.
Nyt tyydyn vuokraamaan mieleisiä kohteita.
Just näin. Työkaverilla on kakkosasunto Portugalissa ja sinne menee aina lomillaan ja toisinaan tekee myös etätöitä sieltä, kun meillä saa tehdä tietyn määrän etätöitä myös ulkomailla. Nyt lähtee viikkoa ennen joulua sinne ja tulee tammikuussa takaisin.
Olen ollut jo yhdeksän kertaa (viikosta kahteen kerrallaan) samassa kohteessa Itävallan Alpeilla. Ja aion mennä vielä monta kertaa uudelleen, jos terveyttä riittää. Minusta on ihanaa retkeillä mahtavissa maisemissa Alpeilla, ja kohteessani on todella laaja valikoima erilaisia reittejä.
Eikä minulle ole mikään ongelma kävellä ensi keväänä samaa reittiä kuin minkä jo kävelin vuosi tai kaksi sitten. Kyllä ne maisemat ovat yhtä hienoja seuraavallakin kerralla.
Ajettiin viime kesänä Vaasasta lautalla Ruotsin läpi Norjaan Lofooteille ja heti tuli sellainen olo, että sama reissu tehdään kyllä toistekkin! Ihanat maisemat!
Olemme käyneet monta krt kummeillani Miamissa.
Usein hiihtolomalla olemme Lontoossa ja kesällä kotivaihto, mistä löytyy joku, joka haluaa tulla Suomeen.
Koko Norja. Lofootit, vuonot lännessä. Kolme kertaa ku vielä pääsis, 20 kertaa olis sitte täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Ajettiin viime kesänä Vaasasta lautalla Ruotsin läpi Norjaan Lofooteille ja heti tuli sellainen olo, että sama reissu tehdään kyllä toistekkin! Ihanat maisemat!
Sielläkin Norja-fani. Oliko eka kerta
Meillä kohteena usein Thaimaa, mutta aina eri kohde. Helppoa ja suht edullista lasten kanssa. Varmasti riittää lämpöä ja hyvää säätä.