Matkustaminen samaan kohteeseen monta kertaa
Mitä mieltä ootte?
Henkilö x matkustaa aina maahan ja kaupunkiin x lomalle?
Ootteko löytäneet oman lempparipaikan ja meettekö aina uuteen kohteeseen?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajettiin viime kesänä Vaasasta lautalla Ruotsin läpi Norjaan Lofooteille ja heti tuli sellainen olo, että sama reissu tehdään kyllä toistekkin! Ihanat maisemat!
Sielläkin Norja-fani. Oliko eka kerta
Oli joo. Reissupakun osto mielessä..
Lasten kanssa kätevä mennä aina samaan hotelliin Kanarialla, kun tietää että kaikki toimii. Lasten kanssa hotellin valinta on aina vähän arpapeliä. Ja jos tarkoituksena on vain uida, harrastaa vähän liikuntaa ja rentoutua altaalla/rannalla, niin miksi vaihtaa hyväksi havaittua hotellia?
Me vietetään kesäkuukaudet pohjois-Norjassa, Lofoottien ja Hamningbergin välillä. Oma paikka on löytynyt, ei kaipaa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajettiin viime kesänä Vaasasta lautalla Ruotsin läpi Norjaan Lofooteille ja heti tuli sellainen olo, että sama reissu tehdään kyllä toistekkin! Ihanat maisemat!
Sielläkin Norja-fani. Oliko eka kerta
Oli joo. Reissupakun osto mielessä..
Tätä vähän aavistelinkin.. Olitteko matkailuautolla liikenteessä vai hotelleissa yötä? Menikö pitkään reissussa? Heinäkuu on parasta aikaa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kohteena usein Thaimaa, mutta aina eri kohde. Helppoa ja suht edullista lasten kanssa. Varmasti riittää lämpöä ja hyvää säätä.
Samoin,mutta yksin reissaan. Ja usein sama kaupunki .
T.Setämies
Olen reissannut yli 110 matkaa, joissain maissa olen käynyt useammankin kerran eri kohteissa. Ja joskus jopa samassa kohteessa (esim Pariisi x5, Rooma x2, Istanbul x2, Bangkok x2 Torino x4, Lontoo x3 jne)
Nyt meillä on talo Italiassa joten se toimii tukikohtana. 100km säteellä on yli 100 kylää/kaupunkia joten menee muutama vuosi jo siinä että kahlaa nuo lähimmät läpi😅🤣
Olen käynyt työn takia tietyissä maissa ja kaupungeissa usein, ja niihin on tullut ihan erilainen suhde kun johonkin paikkaan jossa käy kerran elämässään viikon ajan. Tuntee kaupungin rytmin, on ne tutut kahvilat ja ravintolat, puhuu vähän mieltäkin, on melkein kuin paikallinen.
Ymmärrän hyvin samassa paikassa käyviä, mutta toisaalta maailma on liian iso ja ihmeellinen että tuota voisi suositella kaikille.
Mites mökillä käyminen? Ihmetteleekö ap, että joku menee samalle mökille lomalle monta kertaa?
Tykkään kaupunkilomista eikä yhden reissun aikana koskaan ehdi nähdä ja kokea kuin pintaraapaisun. Palaan siis suosikkikohteisiini uudestaan ja uudestaan, mutta käyn myös uusissa kaupungeissa, joissa en ole vielä ollut.
Itse olen käynyt yli sata kertaa Lontoossa duunireissuilla enkä ikinä kyllästy siihen kaupunkiin. Jos mahdollista niin venytän reissuja niin että lomailulle jää aikaa. Singaporessakin olen tainnut käydä lähemmäs 20 kertaa ja sama homma kuin Lontoon kanssa. Mahtavia paikkoja molemmat, aina riittää tekemistä ja näkemistä, ikinä ei kyllästy.
Mutta jos lähden lomailemaan niin en ikinä mene samaan paikkaan. Maailmassa on niin paljon upeita paikkoja että tahdon nähdä mahdollisimman paljon uutta ja erilaista.
Anoppi taas käy aina lomalla samassa AI-hotellista eikä pahemmin poistu alueelta. Itse en saisi tuosta mitään irti mutta hänelle se antaa jotain. Ei puhu englantia joten on varmaan tuttua ja turvallista. Kaveripariskunta taas haluaa mennä Balille lomalle aina uudestaan ja uudestaan, muut kohteet ei kiinnosta heitä ollenkaan.
Menen aina Kreikkaan, ne ihmiset ja ruoka ja kulttuuri on jotain joka säväyttää minua. Rhodos on suosikkini, siinä yhdistyy sekä kaupunki-että rantaloma.
Olen käynyt turussa ainakin 70 kertaa. Ihan kiva paikka lomailla.
Vierailija kirjoitti:
Menen aina Kreikkaan, ne ihmiset ja ruoka ja kulttuuri on jotain joka säväyttää minua. Rhodos on suosikkini, siinä yhdistyy sekä kaupunki-että rantaloma.
Ootko käynyt monilla eri Kreikan saarilla?
Vierailija kirjoitti:
Olisipa kiva vaihtaa kokemuksia Norjan matkailusta kanssasi. Onnistuisipa jotenkin. Ja muidenkin teidän kanssa jotka olette Norjasta kiinnostuneita. Olen itse käynyt Lofooteilla 5 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa kiva vaihtaa kokemuksia Norjan matkailusta kanssasi. Onnistuisipa jotenkin. Ja muidenkin teidän kanssa jotka olette Norjasta kiinnostuneita. Olen itse käynyt Lofooteilla 5 kertaa.
Tehkää oma ketju niin siinähän se helppo on keskittyä tiettyyn aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt turussa ainakin 70 kertaa. Ihan kiva paikka lomailla.
Ehkä tuo oli sarkasmia, mutta itse käyn Turussa ainakin kerran vuodessa Muualla maailmassa ei ole matkakohdetta, johon palaisin säännöllisesti.
Me ollaan käyty Lapissa yhdessä ja samassa kohteessa varmaan seitsemän kertaa. Tykästyttiin. Vaikka itse en ennen ensimmäistä kertaa ollut edes kovin kiinnostunut lähtemään sinne.
Mä käyn useimmiten samassa kohteessa. Mutta se on paikka, jossa olen nuorena asunutkin ja koen, että se on mulle toinen koti. Olen ehtinyt silti nähdä maailmaa ihan riittävästi tuon lisäksikin.
Mä matkustan molemmilla tavoilla. Välillä on kiva mennä uuteen kohteeseen ja välillä on ihana palata johonkin vanhaan rakkaaseen paikkaan ja tutustua siihen viel paremmin.
Oma lempparikohde on aika pieni kaupunki Kreikan saarella, mutta olen ollut siellä kolmesti. Haluaisin asua siellä joskus 3-6kk ja ihan oikeesti oppia tuntemaan jokaisen kadun ja kujan.
Isoihin pääkaupunkeihin voi mennä monta kertaa ja silti on uutta koettavaa ja miksei voi mennä "turistinähtävyyteen" toisenkin kerran?
Oon ollut Pariisissa kahdesti ja kävin molemmilla kerroilla Eiffel-tornissa ja molemmilla Ateenan matkoilla kävin Akropoliksella.