Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkustaminen samaan kohteeseen monta kertaa

Vierailija
01.12.2023 |

Mitä mieltä ootte?

Henkilö x matkustaa aina maahan ja kaupunkiin x lomalle?

Ootteko löytäneet oman lempparipaikan ja meettekö aina uuteen kohteeseen?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painan kesän tukka putkella töitä. Joten kun pääsen syyskuussa viimein lomalle, niin haluan vain helpon loman tutussa paikassa. Joka reissulla kuitenkin jotain uutta; eri hotelli, eri alue, erilaisia retkiä, auton vuokraus ja tutustumista ympäröivään alueesen, uusia rantoja eri ravintoloita. Monta kertaa käynyt ja aina löytyy uutta ja kiinostavaa tekemistä, vaikka muuten on helppoa lomailua, kun perusasiat pysyy samana. 

Vierailija
42/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun töiden takia pitää reissata ihan paskapaikoissa, niin lomilla ei viitsi vaivautua. Nyt viidettätoista joulunodotusta Kapkaupungissa, kevätlomalla taas kerran Gran Canarialle. Kesällä ei ikinä pois Suomesta, oma mökki on paras!  Kun on ollut lähes kaikkialla, ei eksotiikkaa (eli hankaluuksia) jaksa enää suuremmin arvostaa. Toki budjettirajoitekin vähän kahlitsee:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo, on niin helppoa, kun osaa liikkua tutussa ympäristössä ja tietää, missä mitäkin on. Aikaa ei kulu kauken uuden opetteluun, enkä edes halua matkustaa hakemalla aina uusia elämyksiä. Haluan vaan lomailla muualla kuin kotona, kun se matkustaminen jonnekin muualle saa esim. viikon loman tuntumaan kahdelta viikolta.

Vierailija
44/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me matkustetaan yleensä eri kohteisiin. Maa saattaa olla sama, mutta eri kohde siellä. Geokätköily meitäkin vie tutustumaan uusiin paikkoihin. 

Toisaalta taas Lontooseen voisin matkustaa taas kerran. Vuosi siellä asuttiinkin joskus, ehkä se on tunnetasolla toinen kotikaupunki. Englannissa on toinenkin paikka, minne haluan palata uudelleen, koska siellä asuu ystäviä. 

Vierailija
45/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt Baleaarit jo 80-luvulla ja käynyt siellä monta kertaa. Aion käydä jatkossakin, ehkä jopa pitempiä aikoja kerrallaan, kun pääsen eläkkeelle.

Mulla sama. Mitä sitä hyväksi todettua vaihtamaan. Muualla tullut myös käytyä, mutta eivät olleet yhtä ihania. Baleaareilla on kakki mitä tarvitsee.

46/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon löytänyt! Ja rakastuin paikkaan niin, ettei pelkkä lomailu enää muutaman kesän jälkeen riittänyt, vaan menin sinne töihin 🤩 

PowerPark 😍 

Vierailija
47/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on skitsofrenian oire. Kun reissu on ollut eka kerralla onnistunut, niin se "Jää päälle". Oma pää ei enää uskalla kokea uttaa, vaan halutaan se onnistunut reissu, joka todellisuudessa on tylsä viidennen käyntikerran jälkeen. Puerto de la Cruz, 5 kertaa, just joo. 

Vierailija
48/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä tehdään pidemmät reissut ja valitaan aina valitaan uusi kohde. Talvella lomaa usein vain viikko. Haluan vain maata auringossa, lukea, syödä hyvin ja katsoa kun muksut hyppii uima-altaaseen. Teneriffa on toiminut tähän parhaiten. En jaksa viikoksi aikaeroja ja pitkiä lentoja. Helmikuussa kuudes reissu tiedossa ja neljättä kertaa sama hotelli.

Vierailija
49/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen aina Sveitsiin. Osaan liikkua siellä, on puhdasta, hyvää ruokaa ja tietenkin; ne maisemat. On upeat vuoristomaisemat, pittoreskejä pikkukyliä, järviä, italiankielisessä osassa palmuja, lähes trooppinen ilmasto jne. Niin vaihtelevaa. Upea, hieno maa. En kyllästy koskaan. 

Vierailija
50/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen matkustin ympäri maailmaa, mutta haluan vaan rentoutumista mukavassa tutussa paikassa. 

Vierailija
51/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Vierailija
52/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sellainen, joka tykkäisi matkustaa tuttuihin paikkoihin. En nauti niistä loman ensimmäisistä päivistä, kun en tiedä yhtään mistään mitään. Kaikki on vähän pelottavaakin. Mieheni kuitenkaan ei halua matkustaa ikinä samaan kohteeseen uudestaan, joten ratkaisumme on matkustaa vähintään kahdeksi viikoksi johonkin. Pidemmissä lomissa ne pari ekaa ahdistavaa päivää ei paina niin paljon.

Vierailija
53/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut 50 vuotta, useita matkoja vuodessa. Koskaan en ole kahdesti samassa hotellissa ollut, vaikka samalla paikkakunnalla toki useasti. 

Vierailija
54/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut käy aina samassa lomakohteessa ja nauttivat kovasti siitä että henkilökunta tunnistaa jo kaukaa ja isäntä tulee tervehtimään.

Minä tykkään käydäneri kohteissa. Vältän myös jokavuotista lentomatkailua.

Vierailija
55/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen vastauksessa lukee, että käyvät esim. samalla saarella kerrasta toiseen. Se on minusta eri asia kuin mitä kysyttiin. Eihän Lappiakaan voi niputtaa yhdeksi ja samaksi kohteeksi.

Sellainen 3-5 kertaa olisi kiva käydä samassa paikassa. Ei ehkä ihan peräjälkeen, mutta lyhyehkössä ajassa kuitenkin. Ensin sellainen tutustumis- ja fiilistelyreissu, ehkä muutama nähtävyys siinä sivussa. Seuraavalla kerralla enemmän kiertelyä niissä paikoissa, mistä ei etukäteen välttämättä tiennyt, mutta mitkä jäi mieleen.

Mielenkiintoisia paikkoja on liikaa, jotta viitsisin jumittaa samoissa. Ei riitä tämä elämä eikä rahat käydä kaikkialla, missä haluaisin.

Vierailija
56/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn joka kesä ruotsissa, joskus jatkan tanskaan tai norjaan. Mutta aina eri paikka. Tänä vuonna värmland, viime vuonna småland, sitä ennen taalainmaa, skåne ym. Autolla meen, sen saa hyvin laivaan. Usein myös junalla, ne kulkee ruotsissa hyvin. Mielellään menis jonnekin pitemmälle, mutta se via balticaa ja saksan fehmarbeltin tunnelia odotellessa.

Vierailija
57/82 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sekä se, että matkustaa aina samaan kohteeseen vuodesta toiseen, sekä se, että joka kerta pitää mennä jonnekin, jossa ei ole ollut aiemmin, ovat molemmat outoa käytöstä.

Ensin mainitussa ei saa uusia kokemuksia eikä vertailukohtaa. Vaikka olisitkin kovin ihastunut kohteeseesi, mistä tiedät, ettet pitäisi jostain toisesta vielä enemmän, mikäli et ole koskaan käynyt muualla? Jäin kerran Kyproksella jutulle englantilaisen pariskunnan kanssa. He sanoivat matkustavansa aina sinne, kahdesti vuodessa, jo lähes 20 vuoden ajan. He mainitsivat, että siellä on niin halpaakin. Kerroin heille tulleeni muutama päivä sitten Kreikasta, jossa oli vielä halvempaa. He katsoivat hölmistyneinä. Eivät olleet koskaan käyneet Kreikassa.

Toisaalta, jos löytää jonkun maan, kaupungin, johon ihastuu syvästi, miksipä ei matkustaa sinne useammankin kerran. Jos jättää sen tekemättä periaatteesta, että aina on nähtävä uutta, on sekin aika surullista.

Vierailija
58/82 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme parin naisen kanssa Gambiassa pari kertaa vuodessa. Vaikka en olekaan mikään ruusu niin minua kohdellaan siellä kuin prinsessaa.

Vierailija
59/82 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn joka kesä ruotsissa, joskus jatkan tanskaan tai norjaan. Mutta aina eri paikka. Tänä vuonna värmland, viime vuonna småland, sitä ennen taalainmaa, skåne ym. Autolla meen, sen saa hyvin laivaan. Usein myös junalla, ne kulkee ruotsissa hyvin. Mielellään menis jonnekin pitemmälle, mutta se via balticaa ja saksan fehmarbeltin tunnelia odotellessa.

Via Baltica on olemassa, turhaan sitä odottelet. Vai tarkoitatko Rail Baltica-hanketta? 

Vierailija
60/82 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Madeiralle voisin mennä aina vaan uudestaan. 

Tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme