Matkustaminen samaan kohteeseen monta kertaa
Mitä mieltä ootte?
Henkilö x matkustaa aina maahan ja kaupunkiin x lomalle?
Ootteko löytäneet oman lempparipaikan ja meettekö aina uuteen kohteeseen?
Kommentit (82)
Itse käyn aina samoissa kohteissa ihan siitä syystä, että minulla on niissä ilmainen majoitus. Samoin näistä kohteista Suomeen tulevat ystävät saavat ilmaisen majoituksen minun luona. Pidän molemmista maista ja kaupungeista todella paljon, enkä lähtisi matkaan, jos en oikeasti nauttisi niistä.
Palaan vuosi vuoden jälkeen (useita kertoja vuodessa) Espanjaan, koska meillä on siellä talo. Toisaalta olen kyllä matkustanut paljon muihinkin maihin, yli viisikymmentä maata on käyty.
Ei ole vielä mutta eläkeiällä ehkä sitten.
Nyt on paljon paikkoja missä en ole käynyt vaikka monessa paikassa on oltu. Veikkaan kumminkin että Kanarian saaret tulee olemaan yksi niistä, tosin sielläkin ei vain se yksi kohde vaan useita ja reissaten. Tykkään vaellella ja niissä on upea luonto ja hyvät reitit, mukava lämpö talvisaikaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen aina Kreikkaan, ne ihmiset ja ruoka ja kulttuuri on jotain joka säväyttää minua. Rhodos on suosikkini, siinä yhdistyy sekä kaupunki-että rantaloma.
Ootko käynyt monilla eri Kreikan saarilla?
Työkaveri käy aina Rodoksella, ei missään muualla. Ei kai siinä mitään jos viihtyy, monet viihtyy aina samalla mökilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen aina Kreikkaan, ne ihmiset ja ruoka ja kulttuuri on jotain joka säväyttää minua. Rhodos on suosikkini, siinä yhdistyy sekä kaupunki-että rantaloma.
Ootko käynyt monilla eri Kreikan saarilla?
Työkaveri käy aina Rodoksella, ei missään muualla. Ei kai siinä mitään jos viihtyy, monet viihtyy aina samalla mökilläkin.
Viihdyn samalla mökillä, koska se on oma. Se on tavallaan toinen koti. Oma.
Portugalissa olen käynyt 2 kertaa mantereella ja lisäksi saarilla (Madeira, Azorit). Portugali on ihana eikä ihan valtava turistirysä, ainakaan keväisin. Parissakymmenessä muussa maassa on tullut käytyä ja tietty Pohjoismaissa useamman kerran. Ai, unohdin, olen Kreikassakin käynyt 4 krt eri saarilla, ihan ok mutta ei niin mieluinen kuin Portugali.
Tykkään käydä sekä samoissa vanhoissa että uusissa paikoissa. Pidän siitä että jos menen vaikka neljättä tai kahdeksatta kertaa jonnekin niin tunnen jo jonkun verran tai aika hyvinkin sitä paikkaa ja on helppo tehdä tuttuja asioita ja muistella aiempia reissuja. Pidän muutenkin perinteistä ja niitä on kiva itse luoda. On myös hauska huomata miten johonkin paikkaan onkin tullut jotain uutta viime vierailun jälkeen. Mutta en jaksa aina samoja tuttuja kohteita vaan se uusi ja erilainen kiinnostaa myös. On ihana mennä lomalle kun kaikki on uutta ja ihmeellistä, kokee kaiken ensimmäistä kertaa juuri siellä. Itsellä nämä aika 50/50.
Itse en ole koskaan kokenut niin surkeaa lomakohdetta, ettenkö voisi sinne toistekin matkustaa. Harvassa kuitenkin ole toista kertaa käynyt. Pääsen sen verran harvoin matkustamaan, että mieluiten menen johonkin ihan uuteen paikkaan.
Ymmärrän kyllä, että tutussa paikassa tietää mitä missäkin ok ja pääsee siten helpommalla, mutta minusta on kiehtovaa nähdä ihan uusia kohteita.
Kreikka on suosikkikohde ja siellä kiersin kymmeniä reissuja saarilla lähinnä mutta nyt oon tainnut jämähtää Rodos-Tilos- akselille.
Minkähän takia uskovaiset matkustavat Israeliin jopa monta kertaa vuodessa.
Olen käynyt neljä kertaa Lontoossa, ja niistä kolme kertaa ollut samalla alueella mutta eri hotellissa. Näkemättä on vielä paljon, myös muualta Brittein saarilta.
Irlannissa olen käynyt kerran, ja menisin enemmän kuin mielelläni uudestaan. Thaimaassa olen ollut oman perheen kanssa kaksi kertaa, ja molemmat kerrat samassa hotellissa. Voisin lähteä Thaimaahan koska vain uudestaan, mutta nyt eri paikkaan. Oma huvila voisi olla kiva.
Tukholmaan en jaksa enää lähteä, ja Tallinnaan riitti yksi kerta.
Ensi kesänä menen ensimmäistä kertaa Yhdysvaltoihin ja ensi syksynä ensimmäistä kertaa Argentiinaan. Olen aika varma (heh), että en tule näkemään kaikkea yhdellä kertaa.
Käynhän minä Turussakin monta kertaa elämässäni, miksen sitten Pariisissa tai Roomassa?
On minulla toki myös mielessä paikkoja, joita en ole koskaan nähnyt, mutta haluaisin.
Matkustaminenhan on nykyisin poissa muodista. Ihmetyttää se, miksi samat tyypit jotka vouhottavat naisten tasa-arvosta, kuitenkin mielellään matkustavat esim. Dubaihin tai muihin sellaisiin maihin joissa koirakin on arvokkaampi kuin naiset.
Mulla on vähän niin ja näin. Käyn mielelläni uusissakin paikoissa, mutta olisin aina valmis menemään myös lempikohteeseeni.
Mutta enää en tykkää matkustaa hirveän kauas. Pitkä matkustaminen ja isot aikaerot ovat väsyttäviä.
Malaga ja Alicante alueet useamman kerran vuodessa. Tuttuja alueita, helppo liikkua ja useita edullisia lentoja. Tulevaisuuden talviasunto löytyy Costa Blancalta.
No, jotkuthan ostaa jopa kämpän sieltä lempikohteestaan.
Mies kun jää eläkkeelle, ollaan suunniteltu, että meistä tulee vuonomaan asukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Malaga ja Alicante alueet useamman kerran vuodessa. Tuttuja alueita, helppo liikkua ja useita edullisia lentoja. Tulevaisuuden talviasunto löytyy Costa Blancalta.
Mitä enemmän katson sarjaa Unelma-asunto auringon alta sitä vähemmän noihin Espajan rysiin kaipaan! Eihän siellä ole kuin lomaresortteja, hotelleja, golffia ja brittejä!
Espanjaa olen kyllä kiertänyt mutta mm Katalonian sisäosien kyliä ja kaupunkeja
Vierailija kirjoitti:
Menen aina Sveitsiin. Osaan liikkua siellä, on puhdasta, hyvää ruokaa ja tietenkin; ne maisemat. On upeat vuoristomaisemat, pittoreskejä pikkukyliä, järviä, italiankielisessä osassa palmuja, lähes trooppinen ilmasto jne. Niin vaihtelevaa. Upea, hieno maa. En kyllästy koskaan.
Euroopassa ei ole missään trooppista ilmastoa. Eteläisimmätkin osat Eurooppaa ovat subtrooppista välimerenilmastoa. Puhumattakaan Sveitsistä, jonka laaksot kuuluvat lauhkeaan vyöhykkeeseen.
Muuten Sveitsi kieltämättä on upea maa.
Sveitsissä lähes troopponen ilmasto?