Opettajat, mitä puoluetta äänestätte?
Tällainen otanta kiinnostaa. Kerro myös, mitä ainetta opetat, jos olet aineenopettaja.
Itse SDP ja olen kieltenopettaja yläasteella ja lukiossa.
Kommentit (47)
Lisää vastauksia kiitos, meitä muitakin kiinnostaa!
Riippuu siitä mikä vaali on kyseessä ja minkä puolueen ehdokkaita on tarjolla.
Kunnallisvaaleissa voin äänestää kokoomusta tai vihreitä.
Eduskuntavaaleissa yleensä kokoomusta.
Presidenttivaaleissa äänestän henkilöä ennemmin kuin puoluetta eli yleensä ennemmin jonkun henkilön puolesta tai toisella kierroksella jotain vastaan.
Arvostan jokaisessa puolueessa jotain asioita, mutta perussuomalaisten äänestäminen on osan heistä rasististen kommenttien vuoksi aika tavalla mahdotonta. Toisaalta heillä myös erittäin hyviä nostoja esimerkiksi sisäilmaan liittyen. Vasemmistoliittoa en ole koskaan äänestänyt missään tilanteessa myöskään. Jos presidentinvaaleissa olisi vasemmistoliiton ja perussuomalaisten edustajat vastakkain, en todellakaan tiedä kumpaa äänestäisin.
aineenopettaja
Perussuomalaisia. Suomen kielen opettaja ja äidinkielenopettaja.
Autokoulunopettaja. Jussi Hallo-Aho
Opetan yljopistossa Suomen kieltä. Äänestän kokoomusta TottaMooses!
Äidinkielen lehtori lukiossa. Umpikepulainen paikkakunta, mutta tiedän itseni lisäksi yhden kokoomuslaisen opettajan.
Oppilaani ovat enimmäkseen aikuisia muslimimiehiä. Äänestän vihreitä, koska se takaa että minulla riittää oppilaita.
Kansallissosialisteja. T: rehtori
Seksijuttuja lukiotytöille. Äänestän kommunisteja.
Puolueuskollisen opettajan täytyy opettaa koulussa evoluutioteoriaa ja olla muutenkin roolimallina, että puoluetta kannattamalla menestyt elämässä.
Totuuden nimissä tämä tie ei kuitenkaan kestä elämän kaikkia karikkoja, jolloin tilalle tulee suuri pettymys ja viha elämän myöhemmissä vaiheissa.
Kokoomus, ajaa parhaiten keskiluokan asioita ja puolueessa hyvin koulutettua väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä mikä vaali on kyseessä ja minkä puolueen ehdokkaita on tarjolla.
Kunnallisvaaleissa voin äänestää kokoomusta tai vihreitä.
Eduskuntavaaleissa yleensä kokoomusta.
Presidenttivaaleissa äänestän henkilöä ennemmin kuin puoluetta eli yleensä ennemmin jonkun henkilön puolesta tai toisella kierroksella jotain vastaan.
Arvostan jokaisessa puolueessa jotain asioita, mutta perussuomalaisten äänestäminen on osan heistä rasististen kommenttien vuoksi aika tavalla mahdotonta. Toisaalta heillä myös erittäin hyviä nostoja esimerkiksi sisäilmaan liittyen. Vasemmistoliittoa en ole koskaan äänestänyt missään tilanteessa myöskään. Jos presidentinvaaleissa olisi vasemmistoliiton ja perussuomalaisten edustajat vastakkain, en todellakaan tiedä kumpaa äänestäisin.
aineenopettajaSinun koulussasi ei ole eitaustaisia opplaita
Onko nämä vastaukset trolleja? Kyllä muuten on opettajassa vikaa, jos kukaan mustaihoinen ei ole oppinut lukemaan.
Itse SDP /vihreät /RKP vähän tilanteen mukaan. Luokanopettaja olen.
Olen liikkuva äänestäjä. Nuorena vihreitä, sittemmin SDP, viimeisimpänä kristittyjä vaikka en edes kuulu kirkkoon. Sanna oli niin nolo pm etten voinut enää antaa ääntäni sos.dem. enkä löytänyt muistakaan puolueista hyvää ehdokasta. Ei mitään käryä ketää äänestäisin pressanvaaleissa, sillä en halua heistä ketään pressaksi. Opetusministerit muun muassa ovat olleet surkeita kautta linjan enkä pidätä hengitystäni nykyisenkään kohdalla. Kaiken kaikkiaan politiikka on näin opettajan ja opettamisen kannalta ollut pettymystä vuodesta toiseen. Harmillista.
Aineenope, yläkoulu
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä vastaukset trolleja? Kyllä muuten on opettajassa vikaa, jos kukaan mustaihoinen ei ole oppinut lukemaan.
Itse SDP /vihreät /RKP vähän tilanteen mukaan. Luokanopettaja olen.
Toivottovasti joku mu
tiainen halkaisee pääsi pajavasaralla.
Perussuomalaiset.
Yliopiston lehtori
Jussi Halla-ahoa (PS) olen aina äänestänyt. (Matemaattisten aineiden lehtori lukiossa)