Opettajat, mitä puoluetta äänestätte?
Tällainen otanta kiinnostaa. Kerro myös, mitä ainetta opetat, jos olet aineenopettaja.
Itse SDP ja olen kieltenopettaja yläasteella ja lukiossa.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki tuntemani opettajat kannattavat demareita. Hyvinvointiyhteiskunnan rapauttaminen näkyy välittömästi heidän työssään.
Mielenkiintoista. Olen ollut 20 vuotta yläkoulun aineenopena ja tunnen varmaan pari sataa opettajaa. Ikinä en ole kenenkään kuullut äänestäneen demareita. Aiemmin nuoriso äänesti vihreitä ja vanhempi väki kokoomusta. Nykyisin suurin osa taitaa olla persuja, kuten minäkin, mutta moni ei kehtaa vielä sanoa sitä ääneen. No, vaalitulos puhuu puolestaan.
Ja syy tähän muutokseen on se, että me opet todella olemme päivittäin tekemisissä näiden uussuomalaisten kanssa ja todellakin näemme, että homma ei toimi. Ei se ole sattumaa, että tiettyihin kouluihin ei enää saada rekryttyä opeja.
Se on erikoista miten näissä keskusteluissa kaikki ovat persuja, mutta kukaan ei sano sitä ääneen eikä edes käy äänestämässä vaaleissa.
Perussuomalaisia. Opetan elämämkoulussa.
Kokoomusta äänestän, historian opettaja, lukio.
Persuille menee ääni, niinkuin aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki tuntemani opettajat kannattavat demareita. Hyvinvointiyhteiskunnan rapauttaminen näkyy välittömästi heidän työssään.
Mielenkiintoista. Olen ollut 20 vuotta yläkoulun aineenopena ja tunnen varmaan pari sataa opettajaa. Ikinä en ole kenenkään kuullut äänestäneen demareita. Aiemmin nuoriso äänesti vihreitä ja vanhempi väki kokoomusta. Nykyisin suurin osa taitaa olla persuja, kuten minäkin, mutta moni ei kehtaa vielä sanoa sitä ääneen. No, vaalitulos puhuu puolestaan.
Ja syy tähän muutokseen on se, että me opet todella olemme päivittäin tekemisissä näiden uussuomalaisten kanssa ja todellakin näemme, että homma ei toimi. Ei se ole sattumaa, että tiettyihin kouluihin ei enää saada rekryttyä opeja.
Suomen opettajatko on persujen suosion takana? 😂 Suurin osa opettajista on hyvinvointivaltion kannalla. Eikä "uussuomalaiset" yksin ole ongelma. Oman kokemukseni mukaan ihan kantasuomalaisissa lapsissa on kaikkien hankalimmat oppilaat. Heidän kohdalla huomaa, että kotona ei välitetä ja lapset oireilee sitä.
Aina vihreitä tai vasemmistoa olen äänestänyt ja myös koulussa työskentelen näiden minulle rakkaiden arvojen istuttamiseksi oppilaisiin. Koulu antaakin tälle hyvät mahdollisuudet.
Olen myös aina pyrkinyt kitkemään oppilaista pois kaiken isämaallisen ajattelun ja muut oikeistolaisen maailmankuvan ilmeentymät.
Minä kaipaisin puoluetta joka olisi vasemmistolainen siinä mielessä että ajaisi tavallisten palkansaajien ( kuten opettajien) asiaa, pidän ammattiyhdistystä ja järjestäytymistä tärkeänä asiana, mutta samaan aikaan olen monella tavalla arvoiltani aika konservatiivinen ja uskova kristitty. Tällaista vasemmistokonservatiivista puoluetta siis kaipailen
Yläkoulun aineenopettaja