Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassa koettua: edessä oleva ei päästä pakkaamaan!!

Vierailija
01.12.2023 |

Kävin kaupassa tänään, takanani oli pitkä jono ja yksi ainoa vapaa kassa

Edessäni oleva noin 60 v (?) nainen saman ikäisen miehen kanssa laittoi ostoksensa linjastolle ja siirtyivät maksamaan.

Olisin päässyt jo laittamaan ostokseni siihen sekä päästämään (vähän tavaraa) toisenkin, MUTTA tuo mummo piti kärryjään tiellä.

Oikein kääntyi asettelemaan ne tielleni ja piti niitä (katsoi koko ajan, etten pääse pakkaamaan, myös miehen maksaessa  ja pakatessa) koko ajan tielläni!

Korona tms pelkoinen kai??!!

Mutta todella kiva, olisi ollut jo kiire muualle.

Takanani pitkä jono, jossa aivan kypsää porukkaa.

Ja edes toisen maksaessa minä + takanani oloja emme pääse jo laittamaan tavaroitamme hihnalle!

Mietin vaan, voiko tämmöisestä valittaa?

Voiko joku oikeasti torpata noin koko kassahihnan??

Kommentit (167)

Vierailija
141/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit alkanut yskimään hillittömästi. Mummo olisi paennut ulos ja jättänyt kuolemanpelossa ostokset sinne.

Vierailija
142/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että 90%:lla jonottajista ei ole yhtään niin kiire kuin luulevat. Tuntuu, että heti menee pasmat sekaisin koko jonolla ja alkaa silmienpyörittely ja huokailu, jos vaikka kortti ei toimi heti ensimmäisellä yrittämällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiesit sillä olevan lapsenlapsia, kun sitä mummottelet?

Vierailija
144/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan viikon ostokset kerralla.

Ja mua ärsyttää ne hätähousut,jotka alkaa lappaamaan omia tavaroita hihnalle,vaikka en ole vielä edes saanut omiakaan ostoksia sille purettua. Tai alkavat työntää minun ostoksia eteenpäin sillä välikapulalla. 

(Koko korona-aika pärjättiin väleillä ja ilman kapuloita)

Samoin toisessa päässä. Kamala kiire ihmisillä pakkaamaan ennen maksua. Kiilataan, ja tuonnetään

Ja se stressi jotenkin tarttuu. Sitten pitää kauhoa omat tavarat kärryyn kamalaa vauhtia, ettei kukaan vaan "häiriinny".

Porukalla on usein ennen kassaa kuitenkin aikaa Maleksia kaupassa vaikka kuinka kauan, varmaan yli tunnin.

Kassalla sitten iskee kiire.

Ymmärrän mummoja,jotka ovat ihan peloissaan,kun eivät ole niin ripeitä liikkeissään.

Tämä on tosiaan kummallista. Miksi joillakuilla on niin kiire kassalla? Jos on oikeasti kiire jonnekin, kannattaa olla nopeampi myymälässä tavaroita valikoitaessa tai tulla myymälään aikaisemmin, jotta pääsee kassalle aikaisemmin. Mutta on turha yrittää siirtää sitä omaa kiirettä toisille. En tarkoita tällä sitä, että kenenkään pitäisi ryhtyä tarkoituksella hidastuttamaan kenenkään kaupasta pääsyä, mutta minä ainakin pakkaan omat tavarani rauhassa ja järjestelmällisesti, koska laitan kylmätuotteet erikseen ja muutenkin pakkaan siististi niin, että saan tuotteet ehjinä kotiin. Jos joku joutuu sen takia odottamaan hetkisen, niin jokainen meistä joutuu kuitenkin vähän väliä odottamaan jossain jonkin aikaa jonkun toisen takia. Ei siihen kuole.

Vierailija
145/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumaliste, nämä ovat kaikista ärsyttävin ihmistyyppi. Se 2 metrin turvaväli pidetään väkisin, vaikka sen pitäminen ei ole enää suositeltavaa. Ja on häiriöksi.

Kannattaa yskiä kovin, niiskuttaa ja pyyhkiä nenää. Ja yskiä yhä uudelleen. Kysyä mieheltään, että ottiko sen koronatestin vai unohtuiko? Kyllä tulee vauhtia!!!

Vierailija
146/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihanaa käydä Espanjassa kaupassa, koska kassahenkilö pitää huolen siitä, että ihan rauhassa saa pakata. Hän ei edes ala lyödä kassaan takana olijan ostoksia ennen kuin edelle oleva on saanut kaikki ostoksensa kassiin.

Monet asiat tehdään tosiaan muissa maissa sujuvammin, vaikka meillä on täällä Suomessa asiasta ihan päinvastainen käsitys. Meillä on olevinaan niin kiire, ja se tekee meistä onnettomia tai ainakin stressaantuneita.

Muinoin oli Ruotsissa nuoria poikia kassoilla pakkamassa ostokset. Toiminta oli nopeaa ja näppärää. Mietin että onko ollut joskus suomessakin sama käytäntö jossain. Suurissa marketeissa tungosaikana. 

Täällä oli noita pakkaajia jouluruuhkassa useampana vuonna. Minä pakkasin itse samalla, kun yksi poika pakkasi mukana ja puoliso lappasi tavaraa hihnalle. Piti yhdessä vaiheessa vääntää rautalangasta tuolle pakkaajalle, että siihen kassiin tulee kaikki maidot, ne yhä kärryssä olevatkin. Osa pakkaajista oli ihan hyviä ja osasivat pakata järkevästi, osa pakkaili vähän miten sattuu, että aremmat ostokset vähän rusentuivat.

Vierailija
147/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että 90%:lla jonottajista ei ole yhtään niin kiire kuin luulevat. Tuntuu, että heti menee pasmat sekaisin koko jonolla ja alkaa silmienpyörittely ja huokailu, jos vaikka kortti ei toimi heti ensimmäisellä yrittämällä.

Koko nykykulttuuria leimaa kärsimättömyys. Ei yhtään maltettaisi odottaa hetkeäkään. Koko ajan pitää tapahtua jotain. Jos ei tapahdu, niin se luppoaika täytetään älypuhelinta räpläämällä. Mihinkähän tämä kehitys vielä johtaa?

Vierailija
148/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa eniten ärsyttää ihmiset jotka jää keskelle käytävää juttelemaan, miksi ne ei voi mennä käytävän sivulle juttelemaan? 

Ärsyttää ne jotka jättää ostoskärryn käytävälle siten että se tukkii liikenteen.

Myös ne ärsyttää jotka jää kassahenkilön kanssa juttelemaan ruuhka aikana, miksi ne ei hoida asioitaan silloin kun kaupassa on hiljaista?

Joku hidas vanhus tai invalidi ei ärsytä yhtään.

Vierailija
149/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähikaupassa kassa vähän ohjailee niin, että asiointi sujuu ja hälyyttää toiseen kassaan henkilön paikalle jos jono omalla kassalla jostain syystä jumittuu. Kai meidän jokaisen pitäisi nyt taas yrittää pitää sitä turvaväliä koska koronaa ja myös riskiryhmäläisiä on liikkeellä. 

Minä en tosiaan ymmärrä sitä, että ihmisillä ei ole yhtään omaa harkintaa koronan eikä muidenkaan tarttuvien tautien suhteen. Koko ajan pitäisi jonkun sedän tai tädin ohjeistaa. Kuitenkin uutiset kertovat lisääntyneistä sairastumisista ja kuolemista. Mutta suurin osa suomalaisista tarvitsisi tosiaan edelleen ne sedän tai tädin suositukset, koska menneinä vuosina ei ole opittu mitään uutta eikä varsinkaan omatoimisuutta. Suorastaan vastenmielisiä ovat ne, jotka tunkevat kauppoihin yskimään joka suuntaan.

Vierailija
150/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasit siis pakata ostoksesi ennen maksamista? Vihje sulle: jos on kiire aikataulu, älä mene ruuhka-aikana kauppaan. Hoida pikkuostokset pienemmissä kaupoissa tai kioskeissa, verkkokaupat kotiinkuljetuksineenkin ovat jo tätä päivää.

Onko tämä sinusta jotenkin kummallinen asia? Minä pakkaan valtaosan ostoksistani ennen maksamista. En ole koskaan tajunnut miksi joillekin on niin tärkeää seisoa siinä kassalla, tuijottaa tavaroitaan jotka kulkevat ohi, ja alkaa pakata vasta lopussa. 

Itse laitan tavarat hihnalle, siirryn sinne kassan päähän johon tavarat tulevat, ensimmäisen tavaran jälkeen vedän Plussakortin laitteen läpi, ja alan pakata tavaroita samalla kun kassa niitä skannaa. Kun skannaus on kokonaan tehty, riippumatta siitä olenko pakannut kaikki tavarat vai en, siirryn maksupäätteen luokse ja maksan. Sitten joko pakkaan loppuun ja poistun, tai o

No, juurikin ei aivan mene nappiin. Ei muuta.

Vierailija
151/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset mummot on semmosia että ne asettelee niitä helvatun nyssäköitään ja ostoksiaan todella pitkään (sen voisit tehdä sivummallakin) ja sitten hönkivät maski naamalla (ironista!) niskaasi, kun olet vielä maksamassa omia ostoksiasi. Seuraavan kerran sanon tollaselle seniilille, että jaa, säkö maksat mun ostokset.

Vierailija
152/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap olisi voinut siirtya kärryjen vasemmalla puolelle tai kääntää kärryjä hieman niin olisi voinut alkaa lappaamaan tavaraa hihnalle.

Itse ärsyynnyn siitä kun omat ostokset ovat menneet jo läpi ja edellinen asiakas pakkaa siinä sivussa, tukkien samalla kulkureitin. Joten siinä ei pääse lukulaitteelle maksamaan, jollei omaa teleskooppikäsiä.

Yksi ärsytyksen aiheita on se, että kun omat ostokset menneet omalle puolelle, niin pitää vahtia niitä herpaantumatta ettei edellisen asiakkaan käsi käy vahingossa omissa ostoksissa. Joskus siellä puolella saattaa keikkua ed. asiakkaan lapsi, ja et pääse pakkaamaan ennenkuin ovat lähteneet.

Kohta alkaa jouluraivo kaupoissa.

Vierailija
153/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ap olisi voinut siirtya kärryjen vasemmalla puolelle tai kääntää kärryjä hieman niin olisi voinut alkaa lappaamaan tavaraa hihnalle.

Itse ärsyynnyn siitä kun omat ostokset ovat menneet jo läpi ja edellinen asiakas pakkaa siinä sivussa, tukkien samalla kulkureitin. Joten siinä ei pääse lukulaitteelle maksamaan, jollei omaa teleskooppikäsiä.

Yksi ärsytyksen aiheita on se, että kun omat ostokset menneet omalle puolelle, niin pitää vahtia niitä herpaantumatta ettei edellisen asiakkaan käsi käy vahingossa omissa ostoksissa. Joskus siellä puolella saattaa keikkua ed. asiakkaan lapsi, ja et pääse pakkaamaan ennenkuin ovat lähteneet.

Kohta alkaa jouluraivo kaupoissa.

Täällä ei ala. Suomalainen juttu, jouluraivo kaupassa. 

Vierailija
154/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksei maksupääte voi olla pakkauspäädyssä, kuten useimmissa Lidleissä. Se on todella kätevää kun pääsee samantien pakkaamaan, eikä tarvitse pomppia takaisin kassalle maksamaan vaan korttinsa voi lukea suoraan siinä päädyssä. 

Helpottaa ruuhka-aikoina ja kukaan ei höngi niskaan eikä tarvitse panikoida että on jonkun tiellä. 

Vierailija
155/167 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassalle ens kerralla

Tai tilaa himaan, jos kaupassakäynti on noin ahdistava kokemus.

Vierailija
156/167 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on varmaan niitä samoja jotka jää lässyttämään tuttujen kanssa kauppojen käytäville niin,että muut asiakkaat saa niitä väistellä. Enemmän mua ärsyttää ihmiset jotka seurustelee kauppojen käytävillä.

Vierailija
157/167 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 100 v ja jos mulla on paljon ostoksia, niin mätän ne siihen kärryyn takaisin ja pakkaan ne rauhassa kaukana kassatungoksesta. En ymmärrä, miksi pitää jäädä tungeksimaan siihen kassalle.

T.vanhus

Vierailija
158/167 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyhverö!

Olisit työntänyt kärryt pois edestä. Luultavasti oli vahinko niiden edessä olo muutenkin.

En luultavasti olisi edes huomannut, että tuo olisi jotenkin tahallista. Olisin vaan työntänyt kärryn pois edestä ja jos mummo olisi ollut kovin edessä, olisi ystävällisesti pyytänyt siirtymään, jotta pääsen etenemään.

Vierailija
159/167 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette käytä itsepalvelukassaa? Ruuhkaisimpana aikana kannattaa jättää ostamatta tupakat, oluet ja muut sellaiset, joita ei itsepalvelukassan kautta voi ostaa.

Vierailija
160/167 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tilanteessa kun äidillä vauvan kantolaukku ostoskorissa ja pari pienempää.  Meni pakkaamaan kun sai tavarat hihnalle,  pakkasi kauan kaikessa rauhassa ennnenkuin siirtyi  maksamaan.

Kassahan ei voi ennen maksamista toiseenkaan lokeroon lähetttää tavaraa.

Se ei minua, eläkeläistä häirinnyt, eihän ole kuin aikaa.  En tullut katsoneeksi taakseni oliko siellä kireitä ihmisiä.

Minua joskus nuorena opetettiin, palvelet asiakkaasi ystävällisesti ja hoputtamatta vaikka olisi jonoa takana.  Hyvä asiakaspalvelu on tärkeää.   Mutta olihan aikakin toinen.

Kyllä ainakin ennen pystyi rahastamaan seuraavankin, kassa jätti sen maksamattoman asiakkaan ostokset johonkin "pitoon", kun kävi hakemassa autoon unohdetun lompakon maksaakseen. Ne ostokset oli koneeseen piipattuna, ei tarvinnut uudelleen piippai

Ei siitä ole kovin pitkä aika, kun tavallisen K-marketin kassalla laitettiin asikkaan maksu johonkin "pitoon" ja seuraava pääsi  maksamaan. Kassa voisi myös ystävällisesti huomauttaa, että voisitteko nyt maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi