Onko ketään opettaja kiusannut koulussa?
Minulla oli aikanaan 4:llä ja 5:llä luokalla miesopettaja, joka kiusasi minua. Aikuisena päätin, että kuittailen siitä hänelle, mutta kyseinen opettaja olikin jo kuollut, joten en ehtinyt kostamaan hänelle.
Kommentit (36)
Kyllä, aloitti kesken lukuvuotta ja jo ensimmäisellä opettamallaan tunnilla näytti vihaavan minua silmittömästi, vaikka istuin vain hiljaa pulpetissani. Sinä päivänä piti palauttaa edellisen opettajan määräämä essee ja minun kohdallani tuo uusi tokaisi vain, ettei ota esseetäni vastaan koska tietää sen olevan pelkkää paskaa. Lopun vuotta hän haukkui minua koko luokan edessä joka ikinen päivä ja luki nauraen ääneen viestejä äidiltäni joissa kertoi minun olevan kipeänä, kun en ollut koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, aloitti kesken lukuvuotta ja jo ensimmäisellä opettamallaan tunnilla näytti vihaavan minua silmittömästi, vaikka istuin vain hiljaa pulpetissani. Sinä päivänä piti palauttaa edellisen opettajan määräämä essee ja minun kohdallani tuo uusi tokaisi vain, ettei ota esseetäni vastaan koska tietää sen olevan pelkkää paskaa. Lopun vuotta hän haukkui minua koko luokan edessä joka ikinen päivä ja luki nauraen ääneen viestejä äidiltäni joissa kertoi minun olevan kipeänä, kun en ollut koulussa.
Mä en voi uskoa näitä juttuja. Omissa koulukokemuksissa ei ole mitään tämmöistä jäänyt mieleen ja kyllä, joillekin oltiin varmaan tarkkaan seurattuna tylympiä, mutta tämmöistä tylytystä ja ilkeilyä en kyllä muista. Itse työskentelen yläkoulussa ja joskus oppilaat valittaa, että opettaja kiusaa. Ne on usein tosi pieniä juttuja. Pääosin oppilasta ärsyttää, kun opettaja vaatii jotain ja ei viitsisi... Mutta joskus olen havainnut myös, että ihan oikeasti opettaja on jollekin oppilaalle tavallista ärsyyntyneempi ja sekin on huono. Usein vielä kyse on vilkkaasta oppilaasta, joka tavallaan ansaitsee ärsytyksen, mutta samalla on herkkä nuori ja näkee sen, ettei opettaja tykkää hänestä. Se on paska juttu. Oppilaan, sen pahimman kelminkin, pitää uskoa siihen, että hänet hyväksytään. Itseasiassa niillä juuri on kaikista herkimmällä vaistot siitä, ettei heitä hyväksytä ja heistä ei pidetä.
Minua kiusasi Rauha V Rovaniemellä.Ei oikeen uskaltanut koska olin pidetty ja kiltti sekä hyvä oppilas.Minun hymytytön antoi lemmikilleen Maritalle , ja kun eräs poika sanoi että M llä oli vain 5 ääntä ,minulla loput ,piti pojan jäädä jälki istuntoon.
"Sinä et jkaiva minun papereja" huusi ,kun poika oli laskenut äänet päiväkirjan välistä.
Nykyopettajat ja somalit kiusaavat ja rääkkäävät kilpaa valkoisia pikkulapsia.
Minua kiusasi, painosti, sorti jne. opettaja. Olin lapsi enkä osannut puolustautua. Tunsin vielä aikuisenakin katkeruutta sitäopettajaa kohtaan. Tarkoitukseni oli aikuisenahänelle antaa jotenkin takaisin, mutta hän ehti kuolla. Toivottavasti hän joutui ikuiseen kadotukseen.
N 75v
Vierailija kirjoitti:
Minua kiusasi, painosti, sorti jne. opettaja. Olin lapsi enkä osannut puolustautua. Tunsin vielä aikuisenakin katkeruutta sitäopettajaa kohtaan. Tarkoitukseni oli aikuisenahänelle antaa jotenkin takaisin, mutta hän ehti kuolla. Toivottavasti hän joutui ikuiseen kadotukseen.
N 75v
Onneksi nykyään opettajat ovat ammattitaitoisempia ja oikeudenmukaisempia. He joutuvat vastuuseen, jos käyttäytyvät epäasiallisesti.
Ennenvanhaan opettajat olivat omasta mielestään "isoja herroja" ja tekivät mitä halusivat. Olin kansakoulussa 1960- luvun vaihteessa ja opettajanani oli ylioppilas, Hän käyttäytyi, kuin olisi ollut "Jumalasta seuraava" ja kiusasi minua. Opettaja pahoinpitelikin oppilaita.
Vierailija kirjoitti:
Ennenvanhaan opettajat olivat omasta mielestään "isoja herroja" ja tekivät mitä halusivat. Olin kansakoulussa 1960- luvun vaihteessa ja opettajanani oli ylioppilas, Hän käyttäytyi, kuin olisi ollut "Jumalasta seuraava" ja kiusasi minua. Opettaja pahoinpitelikin oppilaita.
Nykyään ei juurikaan ole epäpäteviä opettajia.Onneksi.
Naisluokanvalvojamme kasarin alussa Helsingissä ei pitänyt isästäni, ja kertoi sen useasti. Isäni kun teki työkseen sosiaalipuolen hommia. Aina kun luokanvalvojan mielestä käytöksessäni oli sanomista, niin hän sanoi "Isäs on ammattilainen eikä osaa omaa lastaan kasvattaa!". Muistan yhä hänen nimensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi uskoa näitä juttuja. Omissa koulukokemuksissa ei ole mitään tämmöistä jäänyt mieleen ja kyllä, joillekin oltiin varmaan tarkkaan seurattuna tylympiä, mutta tämmöistä tylytystä ja ilkeilyä en kyllä muista. Itse työskentelen yläkoulussa ja joskus oppilaat valittaa, että opettaja kiusaa. Ne on usein tosi pieniä juttuja. Pääosin oppilasta ärsyttää, kun opett
Niin, sä et voi uskoa todeksi ei tarkoita et noin on käynyt.
Opettajissa on ilkeitä ihmisiä.
Olihan niitä sangen veemäisiä opettajia. Arvioisin osan vähintään persoonallisuushäiriöisiksi. Useimmiten kyse oli kumminkin vain aikuisten hölmöydestä. Aikuiset ei nähneet eikä ymmärtäneet mitä lasten välillä oikeasti tapahtui. Se johti usein epäoikeudenmukaisiin tilanteisiin. Se oli kuitenkin hyvää oppia tulevaa varten sillä maailma on todella epäoikeudenmukainen paikka.
Kyllä on mutta pahin kiusaaja opettaja oli ....Aikuiskoulutuksessa.
Nainen joka oli varsin......narsisti.
Heti alussa valitsi kenet ottaa silmätikuksi..ja aloituksessa oli 30 oppilasta aikuisia kaikki.. 1.5 vuoden kuluttua luokassa oli 15 opiskelijaa.. Vähitellen tippui porukkaa kummasti pois kunnes 5kk ennen koko opiskelun loppumista itse jouduin
kyseisen opettajan silmätikuksi. Oli sellaista piiloVittuilua että en meinannut uskoa että näin voi tapahtua.
Lopetin koko opiskelun koska terveys alkoi reistailee koska stressi niin paha kouluun menosta ..soitteli vielä perään että haloo miksi et oo kouluun tullut ym ym ....ilmoitan heti te-toimistoon että et saa rahaa jos et nyt heti tule ..
ok...en mennyt enkä oo vieläkään ollut yhteydessä ..kyseisestä jutusta yli 10 vuotta.
Minun tekemä joulusatu musiikkeineen oli liikaa Rauha V lle.Niinpä hän opetti lemmikkinsä soittamaan minun säveltämän kappaleen ja koulun joulujuhlissa kaikotti että tekijä sekä satuun , tanssiin että musiikkiin on Marita K! Minua ei maininnut sanallakaan.
Olin opettajan koulukiusaamisen uhri 70 -luvun lopulla, kun aloitin koulun. Sama opettaja oli minulla lisäksi ala-asteen loppuun jossain aineissa aineopettajana. Ensimmäiset vuodet koulussa olivat todella rankkoja hänen vuokseen. Ala-asteen lopulla aloin antamaan hänelle jo "takaisin" ja luulen, että hän jopa hieman pelkäsi minua. En siis häiriköinyt tunnilla, tms., mutta pidin huolen, ettei hän ottanut ketään muuta luokkakaveriani samalla lailla uhrikseen mitä minut oli pienenä ottanut. Siinä vaiheessa minulla oli jo vanhempieni tuki, kun heillekin tilanne oli vuosien aikana selvinnyt.
Minä päätin antaa palautetta puhelimitse opettajalle, joka sorti minua koulussa. Minua inhotti isosti, kun kuulin hänen äänensä enkä pystynyt kunnolla antamaan hänelle palautetta.
Pohjalaiskoulussa ruotsinopettaja O.O. oli tyhmä kuin saapas ja piti itseään jonkinlaisena taiteilijana ylemmyyksissään. Halveksi ja kiusasi joitain maalaispentuja, jotka kodin köyhyyden takia olivat nukkavieruja ja korkeakulttuureista tietämättömiä. Sylki perään saatana!
Kyllä. Joutsenon yläasteella. Ei oikein mitään hyvää sanottavaa muutenkaan tuosta koulusta. En tiedä mikä meno siellä nykyään on. Omista kouluajoista jo aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Pohjalaiskoulussa ruotsinopettaja O.O. oli tyhmä kuin saapas ja piti itseään jonkinlaisena taiteilijana ylemmyyksissään. Halveksi ja kiusasi joitain maalaispentuja, jotka kodin köyhyyden takia olivat nukkavieruja ja korkeakulttuureista tietämättömiä. Sylki perään saatana!
Minä myös köyhänä lapsena sain kärsiä kun opettaja uskovainen Rauha oli niin ilkeä syystä että olin vaan köyhä. Kamalat muistot.
Ja vielä häntä harmitti kun lellilapsi ei päässyt Yhteiskouluun mutta minä korkeilla pisteillä heti ekä yrityksellä.
Kyllä. Mutta ei minulla ole ollut halua ryhtyä erityisiin kosto toimiin, mitä ne hyödyttäisivät kun eivät ne mennyttä muuta ja tee toiseksi. - Jälkeenpäin voin lähinnä ihmetellä, että miten sallin hänen ja annoin kaiken tapahtua; ikäänkuin alaikäisenä olisin osannut vastata " samalla mitalla" mutta kuitenkin laillisesti.
Ei tuolloinnollut vanhemmillakaan niinnyleistä tapaa kuin nykyisin haastaa tai kyseenalaistaa opettajan toimintatapoja, vaikka molemmat vanhempanikin monen muun tavoin jo tuolloin ja vuosia myöhemmin ovat myöntäneet/ sanoneet, että syytä kyllä olisi ollut.