Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassa koettua: edessä oleva ei päästä pakkaamaan!!

Vierailija
01.12.2023 |

Kävin kaupassa tänään, takanani oli pitkä jono ja yksi ainoa vapaa kassa

Edessäni oleva noin 60 v (?) nainen saman ikäisen miehen kanssa laittoi ostoksensa linjastolle ja siirtyivät maksamaan.

Olisin päässyt jo laittamaan ostokseni siihen sekä päästämään (vähän tavaraa) toisenkin, MUTTA tuo mummo piti kärryjään tiellä.

Oikein kääntyi asettelemaan ne tielleni ja piti niitä (katsoi koko ajan, etten pääse pakkaamaan, myös miehen maksaessa  ja pakatessa) koko ajan tielläni!

Korona tms pelkoinen kai??!!

Mutta todella kiva, olisi ollut jo kiire muualle.

Takanani pitkä jono, jossa aivan kypsää porukkaa.

Ja edes toisen maksaessa minä + takanani oloja emme pääse jo laittamaan tavaroitamme hihnalle!

Mietin vaan, voiko tämmöisestä valittaa?

Voiko joku oikeasti torpata noin koko kassahihnan??

Kommentit (167)

Vierailija
121/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisin sanonut kassalle, että täällä on pitkä jono ja pitää päästä pakkaamaan ostokset. 

Jos edellinen on vielä maksamassa, niin ei seuraavalla voi olla ostoksia pakattavana. Niistä pitää ensin lukea hinnat kassaan, eikä sitä voi tehdä ennenkuin edellinen on maksanut.

Hintojen skannaaminen ei nopeudu yhtään vaikka siinä hihnalla olisi kuinka paljon hyvänsä niitä ostoksia.

Vai jäikö se mummo seisomaan kassan eteen poikittain vielä maksamisen jälkeenkin.

Minua ärsyttää tyypit, joilla on hirveä hoppu latoa ostoksensa hihnalle vaikka edellinen ei ole vielä laittanut omia ostoksiaan hihnalle. Sitten ihmetellään kassan kanssa että mikä oli sun ostos ja mikä ei.

Oma lajinsa ovat ne, jotka odottavat omaa vuoroaan, mutta sitten työntävät kapulalla edellisen ostokset puoli metriä eteenpäin niin, että salaatit ja muut herkemmät ostokset rikkoontuvat. 

Vierailija
122/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko siis, että kassa piippailee minun ostoksiani jonkun toisen vuorolla? :D 

En tarkoita sitä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pakkaan samalla, jos tavarat on samalla puolella missä on kassa ja itse seison. En lähde kiertämään kenenkään ympäri toiselle puolelle ja takaisin, jos ostokseni ohjataan kauemmas , vaan tällöin odotan rauhassa että saan maksaa ensin . 

No niin! On täällä ainakin yksi joka ymmärtää.

Vierailija
124/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pakkaan tavarat vasta sen jälkeen kun olen maksanut ne ja saanut ostoksistani kuitin. Pidän jonossa kärryn takanani, ja se hillitsee hätähousuja sen verran, että itse saan rauhassa panna tavarat hihnalle, maksaa ja lopuksi pakata. Joskus joku hölmö hätähousu jo kurottelee maksulaitteelle, vaikka itselläni on maksutapahtuma kesken. 

Vierailija
125/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihanaa käydä Espanjassa kaupassa, koska kassahenkilö pitää huolen siitä, että ihan rauhassa saa pakata. Hän ei edes ala lyödä kassaan takana olijan ostoksia ennen kuin edelle oleva on saanut kaikki ostoksensa kassiin.

Monet asiat tehdään tosiaan muissa maissa sujuvammin, vaikka meillä on täällä Suomessa asiasta ihan päinvastainen käsitys. Meillä on olevinaan niin kiire, ja se tekee meistä onnettomia tai ainakin stressaantuneita.

Vierailija
126/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisin sanonut kassalle, että täällä on pitkä jono ja pitää päästä pakkaamaan ostokset. 

Jos edellinen on vielä maksamassa, niin ei seuraavalla voi olla ostoksia pakattavana. Niistä pitää ensin lukea hinnat kassaan, eikä sitä voi tehdä ennenkuin edellinen on maksanut.

Hintojen skannaaminen ei nopeudu yhtään vaikka siinä hihnalla olisi kuinka paljon hyvänsä niitä ostoksia.

Vai jäikö se mummo seisomaan kassan eteen poikittain vielä maksamisen jälkeenkin.

Minua ärsyttää tyypit, joilla on hirveä hoppu latoa ostoksensa hihnalle vaikka edellinen ei ole vielä laittanut omia ostoksiaan hihnalle. Sitten ihmetellään kassan kanssa että mikä oli sun ostos ja mikä ei.

Oma lajinsa ovat ne, jotka odottavat omaa vuoroaan, mutta sitten työntävät kapulalla edellisen ostokset puoli metriä eteenpäin niin, että salaatit ja muut herkemmät ostokset rikkoontuvat. 

Tuohon viime mainittuun minä puutun heti. Ja jos tuotteet menevät rikki, en osta niitä, mutta annan kyllä tollon kuulla kunniansa. Minusta tuollainen kiirehtiminen ei ole sopivaa, ja toisten ostosten turmeleminen on periaatteessa laitontakin.

Vierailija
127/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihanaa käydä Espanjassa kaupassa, koska kassahenkilö pitää huolen siitä, että ihan rauhassa saa pakata. Hän ei edes ala lyödä kassaan takana olijan ostoksia ennen kuin edelle oleva on saanut kaikki ostoksensa kassiin.

Sama täällä meillä. Vaikka hihna on pitkä, niin täällä ei oikein tykätä, jos hihnalle aletaan lappamaan monen asiakkaan tavaroita. Kassa tai pakkaaja huolehtii tavarat, sitten maksetaan ja sen jälkeen käsitellään uusi asiakas. Kukaan ei pyörittele silmiään, ei töki kärryillä päälle, ei hosu, vaan ostostapahtuma menee jouhevasti ja ystävällisessä hengessä. Jonossa voi myös vaihtaa sanan tai pari muiden jonottajien kanssa. Juhla-aikoina jonossa voi olla jopa iloinen meininki. Arkipäivisin on harvoin pitkiä jonoja. 

Vierailija
128/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Tuotteet maksetaan ja sen jälkeen voit laittaa ne kassiin.

Ymmärsin asian niin, että ap on laittanut ostoksensa hihnalle ja olisi siirtynyt suoraan pakkauspäätyyn pakkaamaan tavaroita. Mutta mummu ei ollut päästänyt.

Eli tuotteet ovat hihnalla mutta ei ole vielä maksettu. Ei niitä välillä käydä pakkaamassa. Ne pitää maksaa.

Ihan varmasti käyn pakkaamassa edes osan ennen maksua. Näin tulisi jokaisen tehdä, jos on vähänkin isommat ostokset, jotta ostosten teko on sujuvaa. 

Vierailija
129/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voitiko jotain, kun et päässyt hönkimään ja hinkkaamaan toisen tilaan? Rasittavia tuollaiset perseeseenhinkkaaja-niskaanhönkijät. Mene muualle sen teeskennellyn muka-kiireesi kanssa. Ei sulla oikeasti edes ole mikään kiire, kun haluat vain omia koko kaupan yksin omaan käyttöösi. Ihmiset ei halua sua lähietäisyydelleen juuri siitä syystä, joten tajua pysyä kaukana kun kerran selvästi ilmaistaan, ettet ole tervetullut.

Vierailija
130/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voitiko jotain, kun et päässyt hönkimään ja hinkkaamaan toisen tilaan? Rasittavia tuollaiset perseeseenhinkkaaja-niskaanhönkijät. Mene muualle sen teeskennellyn muka-kiireesi kanssa. Ei sulla oikeasti edes ole mikään kiire, kun haluat vain omia koko kaupan yksin omaan käyttöösi. Ihmiset ei halua sua lähietäisyydelleen juuri siitä syystä, joten tajua pysyä kaukana kun kerran selvästi ilmaistaan, ettet ole tervetullut.

"Toisen tilaan"? Ainakin Prismassa on kaksi hihnaa ja kahdelle tilaa pakata ostokset vierekkäin. Ihan jo sujuvuuden takia näin. Kukapa se sitten halusi omia koko hihnan itselleen!? Nimenomaan se, joka esti toisen pakkaamaan pääsyn.

Vierailija
131/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilitko sellaista "Anteeksi, pääsisinkö tästä ohi pakkaamaan" -lausetta?

Vierailija
132/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet asiat tehdään tosiaan muissa maissa sujuvammin, vaikka meillä on täällä Suomessa asiasta ihan päinvastainen käsitys. Meillä on olevinaan niin kiire, ja se tekee meistä onnettomia tai ainakin stressaantuneita.

Muinoin oli Ruotsissa nuoria poikia kassoilla pakkamassa ostokset. Toiminta oli nopeaa ja näppärää. Mietin että onko ollut joskus suomessakin sama käytäntö jossain. Suurissa marketeissa tungosaikana. 

Vierailija
133/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi käytän itsepalvelukassoja. Minulla on syöpä ja valkosolut matalalla ja kivuista kömpelö. Saan pakata rauhassa. Mutta jos joudun tavan kassalle, pakkaan ensin, maksan sitten niin ei seuraavalla ole tarvetta tunkeilla. 

Huomautan myös turvaväleistä sujuvasti.

En halua eristyshuoneeseen antibioottitiputukseen.

Vierailija
134/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan viikon ostokset kerralla.

Ja mua ärsyttää ne hätähousut,jotka alkaa lappaamaan omia tavaroita hihnalle,vaikka en ole vielä edes saanut omiakaan ostoksia sille purettua. Tai alkavat työntää minun ostoksia eteenpäin sillä välikapulalla. 

(Koko korona-aika pärjättiin väleillä ja ilman kapuloita)

Samoin toisessa päässä. Kamala kiire ihmisillä pakkaamaan ennen maksua. Kiilataan, ja tuonnetään

Ja se stressi jotenkin tarttuu. Sitten pitää kauhoa omat tavarat kärryyn kamalaa vauhtia, ettei kukaan vaan "häiriinny".

Porukalla on usein ennen kassaa kuitenkin aikaa Maleksia kaupassa vaikka kuinka kauan, varmaan yli tunnin.

Kassalla sitten iskee kiire.

Ymmärrän mummoja,jotka ovat ihan peloissaan,kun eivät ole niin ripeitä liikkeissään.

Vierailija
135/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotat vuoroasi. Piste. Ei voi olla maailmanloppu olla muutama sekunti jonossa. 

Vierailija
136/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele puhumaan ennen kuin menet seuraavan kerran kauppaan.

Vierailija
137/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torppaan aina takanylkyttäjän kärrylläni vaikka raivona yrittää tunkea rojunsa ostosteni sekaan.

Nylkytys ei nopeuta sekuntiakaan.

Vierailija
138/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähikaupassa kassa vähän ohjailee niin, että asiointi sujuu ja hälyyttää toiseen kassaan henkilön paikalle jos jono omalla kassalla jostain syystä jumittuu. Kai meidän jokaisen pitäisi nyt taas yrittää pitää sitä turvaväliä koska koronaa ja myös riskiryhmäläisiä on liikkeellä. 

Vierailija
139/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on niin vaikeaa sanoa lyhyt lause: anteeksi, pääsisinkö tästä ohi?

Vierailija
140/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tilanteessa kun äidillä vauvan kantolaukku ostoskorissa ja pari pienempää.  Meni pakkaamaan kun sai tavarat hihnalle,  pakkasi kauan kaikessa rauhassa ennnenkuin siirtyi  maksamaan.

Kassahan ei voi ennen maksamista toiseenkaan lokeroon lähetttää tavaraa.

Se ei minua, eläkeläistä häirinnyt, eihän ole kuin aikaa.  En tullut katsoneeksi taakseni oliko siellä kireitä ihmisiä.

Minua joskus nuorena opetettiin, palvelet asiakkaasi ystävällisesti ja hoputtamatta vaikka olisi jonoa takana.  Hyvä asiakaspalvelu on tärkeää.   Mutta olihan aikakin toinen.

Kyllä ainakin ennen pystyi rahastamaan seuraavankin, kassa jätti sen maksamattoman asiakkaan ostokset johonkin "pitoon", kun kävi hakemassa autoon unohdetun lompakon maksaakseen. Ne ostokset oli koneeseen piipattuna, ei tarvinnut uudelleen piippailla. Seurasin tuota juttua jonosta, kun rahasti edellä olevan ostokset siinä välissä ennenkuin häntä edeltänyt palasi lompakkonsa kanssa maksamaan. Voi olla, että kassasysteemit on tuon jälkeen muuttuneet, ettei enää onnistu, tuosta on monta vuotta aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä