Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko itsepalvelukassat kaupoissa lähinnä ihmispelkoisille vai?

Vierailija
01.12.2023 |

Millaiset ihmiset niitä käyttävät? Itse en ole koskaan käyttäny niitä. Tykkään kun voi tervehtiä ja kiittää ihmistä asioinnin yhteydessä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä parempi olisi käsikapula mukaan niin sais piippailla ne heti hyllyillä ja laittaa kassiin.

Vierailija
22/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän itsepalvelukassaa usein siksi, ettei siihen ole jonoa kuten taviskassalle, joten pääsen nopeasti maksamaan tavarani. Ei minulla usein mihinkään kiire ole, paitsi ehkä vähän bussiin, mutta jonossa seisoskelu on ihan turhaa, jos sen voi välttääkin. Niin ja herkkujen ostosta tulee vähemmän noloksi, kun ei tarvitse kierrättää niitä jonkun toisen silmien editse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:n mielestä pitäisi olla joku mielenhäiriö, jos käyttää ipkassaa? Tuliko sun mieleen että, se nopeuttaa kaupassa asioimista?

Kunhan kysyin. Monesti niitä käyttävät ovat ulkoisesti sellaisia vähän aran oloisia "hiirulaisia".

Lol, isäs oli aran oloinen hiirulainen kun sinua tehtiin.

Vierailija
24/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen itsepalvelukassalle aina kun aavistan, että edelläni tavallisella kassalla on ns lottomummo. Ei minulla ole ylimääräistä varttia aikaa odottaa kunnes hän saa kaikki veikkauksensa, ässäarpansa, rahannostonsa ymsyms hoidettua. Pakasteet sulaa.

Vierailija
25/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoisia säästö toimia kaupoilla, itse en ole tajunnut miten kauppa säästää henkilö kuluissa kun joka tapauksessa kassalla täytyy olla valvoja väärinkäytösten ehkäisemiseksi.

Mutta se yksi valvoja/avustaja hoitaa jopa tusinaa ip-kassaa.

Vierailija
26/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä parempi olisi käsikapula mukaan niin sais piippailla ne heti hyllyillä ja laittaa kassiin.

Meidän Prismassa on tuo(kin) mahdollisuus. En tosin ole tutustunut käyttömukavuuteen, tupakat kun pitää ostaa kassalta... Siis itsepalvelukassaa käytän melkein aina, myös alkoholin voi maksaa, mitä kaikki eivät tiedä.

Vierailija
27/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoisia säästö toimia kaupoilla, itse en ole tajunnut miten kauppa säästää henkilö kuluissa kun joka tapauksessa kassalla täytyy olla valvoja väärinkäytösten ehkäisemiseksi.

Väheneekö kaupan henkilökunta itsepalvelukassoilla vai siirtyykö henkilökunta tekemään muita toimia kaupassa? Mitä lisäarvoa ihminen tuo ostosten lukemiseen ja rahastamiseen?

Vierailija
28/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä niille, joita ei jännitä uusien asioiden opettelu ja jotka ei kuole häpeään, jos ei kaikki mee niin kuin pitäisi ja joku sattuu näkemään.

Vierailija
29/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tervehdin myös automaattia, ja kiitän poistuessa 😀

Vierailija
30/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää ihmisiä, päinvastoin, mutta kauppareissun haluan tehdä nopeasti ja usein kassajono vie helposti puolet kaupassa vietetystä ajasta. Ihan turhaan, kun Sorry vain, esim vanhus alkaa kerätä 29,85 maksavasta ostoksistaan tasarahaa ja koko joko odottaa.

Suurimman osan ruuasta tilaan jo valmiiksi netistä suoraan kotiin.

Pikakassat ovat nopeita, joten ovat tosi jees.

Työskentelen IT-alalla, ja on aivan varmaa että kaikkialle yhteiskuntaan tulossa tekoäly- ja robottipohjaisia palveluita, joten näen pikakassat ihan luonnollisena osana tätä kehitystä. Turha niitä nähdä uhkana - vastaavia tulee lisää ja se vain on hyväksyttävä.

Vierailija
31/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassat ovat kaikille niille jotka haluavat hoitaa kaupassakäyntinsä sujuvasti sen kummemmin jonottamatta eikä ostosten määrä päätä huimaa. 

Et sitten yhtään tyhmempää kysymystä keksiny tähän hätään? 

Vierailija
32/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kyllä itse palvelu kassalle jos on jonoa, mutta eilen oli itse palvelu kassalle jono niin menin palvelu kassalle. Valitsen siis sen mihin pääsen nopeammin. Niin en pelkää ihmisiä olen itse kahvilassa myyjänä, mutta en jaksa ihmisiä enää töihin päälle vaan haluan kaupasta äkkiä ulos 

Vierailija
33/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin pienellä ostosmäärällä ovat paljon näppärämpiä kuin tavalliset kassat. Ihmisiä sielläkin joutuu kohtaamaan, joten aika omituinen ajatus, että asiaan liittyisi ihmispelkoa. 

Vierailija
34/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin ja kiitän noin 8 tuntia päivässä, joten kaupassa käy mielelläni ilman, että minun tarvitsee toistaa samaa kaavaa. 

Vierailija
35/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:n mielestä pitäisi olla joku mielenhäiriö, jos käyttää ipkassaa? Tuliko sun mieleen että, se nopeuttaa kaupassa asioimista?

Ap on läheisriippuvainen jopa kaupan kassakin saa siitä osansa, ap pelkää olla yksin 

Vierailija
36/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy kaupassa ruuhka-aikoihin niin jaksan kyllä jonottaa. Itsepalvelukassa vie töitä ihmisiltä mutta kauppiaat saa silti voittoja kun itse teette työn. Älkää valittako työttömistä sitten.

Automaatio ja tekoäly tulevat viemään ne työt, jotka voivat viedä, pelkäsi kaltaisesi luddiitit miten paljon hyvänsä.

Oikeastihan se kehruukonekin vaan jauhoi ihmisille lisää hyvinvointia, kuten kaikki muukin kehitys. 

Vierailija
37/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen paljon käyttänyt itsepalvelukassoja, niitä käsipiippareita en vielä kertaakaan. Prismoissa niitä ainakin on.

Vierailija
38/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä menen oikealle kassalle, mutta jos on vain muutama tuote ja pitkät jonot, niin näppärästi käy itsepalvelukassalla. En pelkää ihmisiä.

Vierailija
39/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen paljon käyttänyt itsepalvelukassoja, niitä käsipiippareita en vielä kertaakaan. Prismoissa niitä ainakin on.

Käsipiippari tekee kaupassa asioinnista merkittävästi sujuvampaa ja jos on pokkaa myös huomattavasti edullisempaa. Kukaanhan ei kontrolloi sitä piippasitko oikeasti kaikki tuotteet vai et. 

Vierailija
40/47 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että ihminen tekee sen homman enkä halua sen ihmisen olevan minä. Lisäksi kassalla asiointi saattaa olla ainut ihmiskontaktini koko viikolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi