Ovatko itsepalvelukassat kaupoissa lähinnä ihmispelkoisille vai?
Millaiset ihmiset niitä käyttävät? Itse en ole koskaan käyttäny niitä. Tykkään kun voi tervehtiä ja kiittää ihmistä asioinnin yhteydessä.
Kommentit (47)
Mä käytän itsepalvelukassaa usein siksi, ettei siihen ole jonoa kuten taviskassalle, joten pääsen nopeasti maksamaan tavarani. Ei minulla usein mihinkään kiire ole, paitsi ehkä vähän bussiin, mutta jonossa seisoskelu on ihan turhaa, jos sen voi välttääkin. Niin ja herkkujen ostosta tulee vähemmän noloksi, kun ei tarvitse kierrättää niitä jonkun toisen silmien editse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap:n mielestä pitäisi olla joku mielenhäiriö, jos käyttää ipkassaa? Tuliko sun mieleen että, se nopeuttaa kaupassa asioimista?
Kunhan kysyin. Monesti niitä käyttävät ovat ulkoisesti sellaisia vähän aran oloisia "hiirulaisia".
Lol, isäs oli aran oloinen hiirulainen kun sinua tehtiin.
Menen itsepalvelukassalle aina kun aavistan, että edelläni tavallisella kassalla on ns lottomummo. Ei minulla ole ylimääräistä varttia aikaa odottaa kunnes hän saa kaikki veikkauksensa, ässäarpansa, rahannostonsa ymsyms hoidettua. Pakasteet sulaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisia säästö toimia kaupoilla, itse en ole tajunnut miten kauppa säästää henkilö kuluissa kun joka tapauksessa kassalla täytyy olla valvoja väärinkäytösten ehkäisemiseksi.
Mutta se yksi valvoja/avustaja hoitaa jopa tusinaa ip-kassaa.
Vierailija kirjoitti:
Vielä parempi olisi käsikapula mukaan niin sais piippailla ne heti hyllyillä ja laittaa kassiin.
Meidän Prismassa on tuo(kin) mahdollisuus. En tosin ole tutustunut käyttömukavuuteen, tupakat kun pitää ostaa kassalta... Siis itsepalvelukassaa käytän melkein aina, myös alkoholin voi maksaa, mitä kaikki eivät tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisia säästö toimia kaupoilla, itse en ole tajunnut miten kauppa säästää henkilö kuluissa kun joka tapauksessa kassalla täytyy olla valvoja väärinkäytösten ehkäisemiseksi.
Väheneekö kaupan henkilökunta itsepalvelukassoilla vai siirtyykö henkilökunta tekemään muita toimia kaupassa? Mitä lisäarvoa ihminen tuo ostosten lukemiseen ja rahastamiseen?
Lähinnä niille, joita ei jännitä uusien asioiden opettelu ja jotka ei kuole häpeään, jos ei kaikki mee niin kuin pitäisi ja joku sattuu näkemään.
Minä tervehdin myös automaattia, ja kiitän poistuessa 😀
En pelkää ihmisiä, päinvastoin, mutta kauppareissun haluan tehdä nopeasti ja usein kassajono vie helposti puolet kaupassa vietetystä ajasta. Ihan turhaan, kun Sorry vain, esim vanhus alkaa kerätä 29,85 maksavasta ostoksistaan tasarahaa ja koko joko odottaa.
Suurimman osan ruuasta tilaan jo valmiiksi netistä suoraan kotiin.
Pikakassat ovat nopeita, joten ovat tosi jees.
Työskentelen IT-alalla, ja on aivan varmaa että kaikkialle yhteiskuntaan tulossa tekoäly- ja robottipohjaisia palveluita, joten näen pikakassat ihan luonnollisena osana tätä kehitystä. Turha niitä nähdä uhkana - vastaavia tulee lisää ja se vain on hyväksyttävä.
Itsepalvelukassat ovat kaikille niille jotka haluavat hoitaa kaupassakäyntinsä sujuvasti sen kummemmin jonottamatta eikä ostosten määrä päätä huimaa.
Et sitten yhtään tyhmempää kysymystä keksiny tähän hätään?
Menen kyllä itse palvelu kassalle jos on jonoa, mutta eilen oli itse palvelu kassalle jono niin menin palvelu kassalle. Valitsen siis sen mihin pääsen nopeammin. Niin en pelkää ihmisiä olen itse kahvilassa myyjänä, mutta en jaksa ihmisiä enää töihin päälle vaan haluan kaupasta äkkiä ulos
Varsinkin pienellä ostosmäärällä ovat paljon näppärämpiä kuin tavalliset kassat. Ihmisiä sielläkin joutuu kohtaamaan, joten aika omituinen ajatus, että asiaan liittyisi ihmispelkoa.
Tervehdin ja kiitän noin 8 tuntia päivässä, joten kaupassa käy mielelläni ilman, että minun tarvitsee toistaa samaa kaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap:n mielestä pitäisi olla joku mielenhäiriö, jos käyttää ipkassaa? Tuliko sun mieleen että, se nopeuttaa kaupassa asioimista?
Ap on läheisriippuvainen jopa kaupan kassakin saa siitä osansa, ap pelkää olla yksin
Vierailija kirjoitti:
En käy kaupassa ruuhka-aikoihin niin jaksan kyllä jonottaa. Itsepalvelukassa vie töitä ihmisiltä mutta kauppiaat saa silti voittoja kun itse teette työn. Älkää valittako työttömistä sitten.
Automaatio ja tekoäly tulevat viemään ne työt, jotka voivat viedä, pelkäsi kaltaisesi luddiitit miten paljon hyvänsä.
Oikeastihan se kehruukonekin vaan jauhoi ihmisille lisää hyvinvointia, kuten kaikki muukin kehitys.
Vaikka olen paljon käyttänyt itsepalvelukassoja, niitä käsipiippareita en vielä kertaakaan. Prismoissa niitä ainakin on.
Yleensä menen oikealle kassalle, mutta jos on vain muutama tuote ja pitkät jonot, niin näppärästi käy itsepalvelukassalla. En pelkää ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen paljon käyttänyt itsepalvelukassoja, niitä käsipiippareita en vielä kertaakaan. Prismoissa niitä ainakin on.
Käsipiippari tekee kaupassa asioinnista merkittävästi sujuvampaa ja jos on pokkaa myös huomattavasti edullisempaa. Kukaanhan ei kontrolloi sitä piippasitko oikeasti kaikki tuotteet vai et.
Haluan, että ihminen tekee sen homman enkä halua sen ihmisen olevan minä. Lisäksi kassalla asiointi saattaa olla ainut ihmiskontaktini koko viikolla.
Vielä parempi olisi käsikapula mukaan niin sais piippailla ne heti hyllyillä ja laittaa kassiin.