Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykynuoret pukeutuvat naurettavaksi?

Vierailija
01.12.2023 |

Kauheita asusteita ja naisilla puolialastomuutta ja kireitä housuja. Ja itse olen myös vielä jokseenkin nykynuori. 

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsensä paljastaminen on naurettavaa kaiken ikäisillä. Muuten pukeutumusella ei ole väliä.

Nuorisolla sen paljastelun voi laittaa vielä sen nuoruuden hölmöilyn piikkiin, mutta nykyään jotkut keski-ikäisetkin paljastelee ja kulkee puolialasti tuolla. 

Nimenomaan. Etenkin tissit ja ryppyinen dekoltee tyrkyllä. 

Vierailija
42/52 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin miten ja minkälaiset vanhemmat antavat alaikäisen tyttönsä pukeutua ilotytön tamineisiin? Elämme järkyttävässä aikakaudessa. Ja itse olen alle 30.

Paljon vähemmän meillä oli päällä 90-luvulla. Ja vielä 2000-luvulla stringit näkyivät jokaiselta. On normaalia kauhistella miten nuoriso on pilalla, jokainen sukupolvi tekee niin tultuaan vanhaksi.

Niinpä! Itse olin vuonna 2000 12-vuotias. Ostin ensimmäiset stringit, kun menin kuudennelle. Pidin huolen, että ne näkyi aina housuista. Yläasteella pidin kesäisin niin pieniä sortseja ja hameita, että takamus vilkkui. Lisäksi oli usein päällä napapaita. En nyt sanoisi, että tämä nykyinen nuoriso on sen enempää pilalla kuin mekään.

Mutta myönnettäköön, että näin jälkikäteen toivon, että joku olisi vähän ede

Minä olen saman ikäinen ja myös jokseenkin huvittunut tästä "nykynuoret paljastelee"-kauhistelusta. Itse en ollut pahimmasta päästä "pissis" eikä äiti olisi ihan puolialasti antanut liikkua, mutta kyllähän luokkakavereista osa pukeutui aivan törkeästi. Muistan kun yhdellä kaverilla oli hädintuskin persposket peittävä "hame", pinkit verkkosukkikset ja joku lyhyt paita. Hameen vyötärö oli tietenkin matala ja stringit vedetty esille sieltä alta. Koulussa, ehkä kasiluokalla. En tiedä miksei sen vanhemmat puuttuneet, oli kuitenkin ihan ns hyvästä perheestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kelaan mitä me nuoret pukeuduimme kasarilla, niin mielestäni miespuoliset nykynuoret pukeutuvat lähinnä persoonattomasti ja huomaamattomasti. Ei näy gootteja, hevareita, rokkareita eikä punkkeja eikä diinejä. Kaikki samaa massaa. Ne ökytoppatakit vähän joskus hymyilyttää setää.

Vierailija
44/52 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsensä paljastaminen on naurettavaa kaiken ikäisillä. Muuten pukeutumusella ei ole väliä.

Nuorisolla sen paljastelun voi laittaa vielä sen nuoruuden hölmöilyn piikkiin, mutta nykyään jotkut keski-ikäisetkin paljastelee ja kulkee puolialasti tuolla. 

Nimenomaan. Etenkin tissit ja ryppyinen dekoltee tyrkyllä. 

Eli poolopaita päälle niin dekolte ei näy. 👍

Vierailija
45/52 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nuorten pukeutuminen ole AINA ollut naurettavaa vanhempien sukupolvien mielestä? Siis ihan aina. Oletteko unohtaneet oman naurettavan pukeutumiselle?

Ei aina. Mä käytin farkkuja ja tavallisia paitoja. En paljastellut itseäni.

Ei kaikki nykynuoretkaan paljastele ja toisaalta myös sinun ikäluokan nuorissa oli niitä jotka paljasteli. Tai ainakin jos olet alle 50v ikäinen, sitä vanhempien nuorisopukeutumisesta en niin tiedä.

Ei kuule hirveästi jätä viuviulegginsit arvailujen varaan tyttösillä. Ei sitä nahkaa tarvitse näkyä kun labian jokainen lirpake pullottaa näyttävästi. Ja takaa tietysti "housut" persvaossa.

Niin joillain. Ei kaikilla edelleenkään. 

Vierailija
46/52 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi, taasko se nuoriso on pilalla.

Onneksi ysärillä ja kasarilla muoti ei ollut ollenkaan naurettava. :D

Vierailija
47/52 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla yksi kaveri oli aina verkkareissa ja tuolloin pidettiin aivan pellenä.

Vierailija
48/52 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin Amissien elämästä kertovaa sarjaa ja osa meidän naisista pukeutuu nyt heidän tavallaan. Vain vauva myssy puuttuu. Marimekon roikot ja lätyskäjalkineet tosi rumia. Nuoret naiset taas pylly paljaana itkemässä kun kukaan ei huomaa, miehet vain kulkuvaa tyrkkäävät.

Vierailija
49/52 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin miten ja minkälaiset vanhemmat antavat alaikäisen tyttönsä pukeutua ilotytön tamineisiin? Elämme järkyttävässä aikakaudessa. Ja itse olen alle 30.

Paljon vähemmän meillä oli päällä 90-luvulla. Ja vielä 2000-luvulla stringit näkyivät jokaiselta. On normaalia kauhistella miten nuoriso on pilalla, jokainen sukupolvi tekee niin tultuaan vanhaksi.

Niinpä! Itse olin vuonna 2000 12-vuotias. Ostin ensimmäiset stringit, kun menin kuudennelle. Pidin huolen, että ne näkyi aina housuista. Yläasteella pidin kesäisin niin pieniä sortseja ja hameita, että takamus vilkkui. Lisäksi oli usein päällä napapaita. En nyt sanoisi, että tämä nykyinen nuoriso on sen enempää pilalla kuin mekään.

Mutta myönnettäköön, että näi

Minä olen saman ikäinen ja myös jokseenkin huvittunut tästä "nykynuoret paljastelee"-kauhistelusta. Itse en ollut pahimmasta päästä "pissis" eikä äiti olisi ihan puolialasti antanut liikkua, mutta kyllähän luokkakavereista osa pukeutui aivan törkeästi. Muistan kun yhdellä kaverilla oli hädintuskin persposket peittävä "hame", pinkit verkkosukkikset ja joku lyhyt paita. Hameen vyötärö oli tietenkin matala ja stringit vedetty esille sieltä alta. Koulussa, ehkä kasiluokalla. En tiedä miksei sen vanhemmat puuttuneet, oli kuitenkin ihan ns hyvästä perheestä. 

Minäkin olin/olen ylemmän keskiluokan perheestä. Samoin monet ystävät. Siellä me silti persposket vilkkuen viiletettiin villeimmät teinivuodet. Ne hameet oli lähempänä vyötä kuin hametta oikeasti. Kysyin joskus äidiltäni, että miksi kukaan ei puuttunut, kun pukeutumiseni oli niin paljastavaa. Sanoi vaan, että se nyt oli sen ajan muoti.

Itselläni on tytär. Ihan purematta en niele, jos hän haluaa pukeutua yhtä paljastavasti kuin minä aikanaan. 

Vierailija
50/52 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on vaan niin nuori, ettei tiedä miten naurettavasti aiempien sukupolvien nuoret pukeutui. 

Vierailija
51/52 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Itse olin vuonna 2000 12-vuotias. Ostin ensimmäiset stringit, kun menin kuudennelle. Pidin huolen, että ne näkyi aina housuista. Yläasteella pidin kesäisin niin pieniä sortseja ja hameita, että takamus vilkkui. Lisäksi oli usein päällä napapaita. En nyt sanoisi, että tämä nykyinen nuoriso on sen enempää pilalla kuin mek

Ja nyt tää sama ihana muoti on palannut takaisin. Meinasin purskauttaa kahvit näppikselle kun joskus viime keväänä menin henkkamaukan sivuille ja siellä komeili just samanlaisia vaatteita kuin yläkoulun luokkakuvassa vuodelta -03 😅

Vierailija
52/52 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli vain, etteivät nykyajan nuoret näytä samoilta kuin vuonna 2003, puhumattakaan vuodesta 1983. Nykynuorista aika monien olisi parasta kaikkien kannalta pukeutua säkkeihin.