Miksi nykynuoret pukeutuvat naurettavaksi?
Kauheita asusteita ja naisilla puolialastomuutta ja kireitä housuja. Ja itse olen myös vielä jokseenkin nykynuori.
Kommentit (52)
Eikö nuorten pukeutuminen ole AINA ollut naurettavaa vanhempien sukupolvien mielestä? Siis ihan aina. Oletteko unohtaneet oman naurettavan pukeutumiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen nuoret pukeutui vaatteisiin joita oli. Ei ollut muotijuttuja joka talossa.
Millon tämä ennen oli?
1920-luvulla oli jo nuorisokulttuuria jota paheksuttiin ankarasti, jotkut jopa kehtasi leikata tukan lyhyeksi ja luopua korseteista! Että ehkä ennen sitä?
Vierailija kirjoitti:
Eli 20v on setä?😂
T: AP
Ilmeisesti ainakin henkisesti. Jotkut setäytyy/tätiytyy nuorena...
Minulle tulee sairaan vanha olo, kun minun teiniaikojen vaatteet on nyt taas muodissa 😂
Itsensä paljastaminen on naurettavaa kaiken ikäisillä. Muuten pukeutumusella ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuorten pukeutuminen ole AINA ollut naurettavaa vanhempien sukupolvien mielestä? Siis ihan aina. Oletteko unohtaneet oman naurettavan pukeutumiselle?
Ei aina. Mä käytin farkkuja ja tavallisia paitoja. En paljastellut itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki nykynuoretkaan paljastele ja toisaalta myös sinun ikäluokan nuorissa oli niitä jotka paljasteli. Tai ainakin jos olet alle 50v ikäinen, sitä vanhempien nuorisopukeutumisesta en niin tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin miten ja minkälaiset vanhemmat antavat alaikäisen tyttönsä pukeutua ilotytön tamineisiin? Elämme järkyttävässä aikakaudessa. Ja itse olen alle 30.
Paljon vähemmän meillä oli päällä 90-luvulla. Ja vielä 2000-luvulla stringit näkyivät jokaiselta. On normaalia kauhistella miten nuoriso on pilalla, jokainen sukupolvi tekee niin tultuaan vanhaksi.
Miksi nuoriso on siivouksessa uusavuttomia ??? Kuulin työpaikallani, kun nuori tyttö valitti että miksi talkkari
ei käy sulattamassa hänen jääkaappiaan ???
Toinen taas valitti ettei kukaan käy lumia viskomassa pois hänen pihaltaan, oli jopa isännöitsijälle sitä valittanut
(= rivitalo )
Kolmas taas narisi ettei hänen varastoaan kukaan käy siivoamassa. Hämmästys oli suuri kun sanoin että nuo tehtävät
kuuluvat asukkaalle itselleen......taitaa olla äidin vauvoja k.o kyselijät
Vierailija kirjoitti:
Itsensä paljastaminen on naurettavaa kaiken ikäisillä. Muuten pukeutumusella ei ole väliä.
Nuorisolla sen paljastelun voi laittaa vielä sen nuoruuden hölmöilyn piikkiin, mutta nykyään jotkut keski-ikäisetkin paljastelee ja kulkee puolialasti tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki nykynuoretkaan paljastele ja toisaalta myös sinun ikäluokan nuorissa oli niitä jotka paljasteli. Tai ainakin jos olet alle 50v ikäinen, sitä vanhempien nuorisopukeutumisesta en niin tiedä.
Olen 53v. Mun kavereista ei kukaan paljastellut. Tais olla silloin harvinaisempaa.
Miten erottaa venäläisen ka tu huo ran suomalaisteinistä?
venäläinen ka tu huo ra pukeutuu tyylikkäämmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin miten ja minkälaiset vanhemmat antavat alaikäisen tyttönsä pukeutua ilotytön tamineisiin? Elämme järkyttävässä aikakaudessa. Ja itse olen alle 30.
Paljon vähemmän meillä oli päällä 90-luvulla. Ja vielä 2000-luvulla stringit näkyivät jokaiselta. On normaalia kauhistella miten nuoriso on pilalla, jokainen sukupolvi tekee niin tultuaan vanhaksi.
Niinpä! Itse olin vuonna 2000 12-vuotias. Ostin ensimmäiset stringit, kun menin kuudennelle. Pidin huolen, että ne näkyi aina housuista. Yläasteella pidin kesäisin niin pieniä sortseja ja hameita, että takamus vilkkui. Lisäksi oli usein päällä napapaita. En nyt sanoisi, että tämä nykyinen nuoriso on sen enempää pilalla kuin mekään.
Mutta myönnettäköön, että näin jälkikäteen toivon, että joku olisi vähän edes yrittänyt puuttua tuohon pukeutumiseeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule hirveästi jätä viuviulegginsit arvailujen varaan tyttösillä. Ei sitä nahkaa tarvitse näkyä kun labian jokainen lirpake pullottaa näyttävästi. Ja takaa tietysti "housut" persvaossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorisolla sen paljastelun voi laittaa vielä sen nuoruuden hölmöilyn piikkiin, mutta nykyään jotkut keski-ikäisetkin paljastelee ja kulkee puolialasti tuolla.
Mä sanoinkin että kaiken ikäisillä. Sitä näkee keski-ikäisilläkin mutta harvoin. Jotku nuoret ovat fiksuja ja eivät paljastele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 53v. Mun kavereista ei kukaan paljastellut. Tais olla silloin harvinaisempaa.
Mutta silti vanhemmat ihmiset päivitteli teidän pukeutumista kummalliseksi ja olitte ihan pullamössösukupolvea heidän silmissään.
"Kauheita asusteita ja naisilla puolialastomuutta ja kireitä housuja. Ja itse olen myös vielä jokseenkin nykynuori."
Juu, koko ihmiskunnan historian aikana tämä on ensimmäinen aikakausi koskaan, jolloin nuoriso pukeutuu huonosti ja aikuisten mielestä sopimattomasti.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Punk-27947.jpg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Itse olin vuonna 2000 12-vuotias. Ostin ensimmäiset stringit, kun menin kuudennelle. Pidin huolen, että ne näkyi aina housuista. Yläasteella pidin kesäisin niin pieniä sortseja ja hameita, että takamus vilkkui. Lisäksi oli usein päällä napapaita. En nyt sanoisi, että tämä nykyinen nuoriso on sen enempää pilalla kuin mekään.
Mutta myönnettäköön, että näin jälkikäteen toivon, että joku olisi vähän edes yrittänyt puuttua tuohon pukeutumiseeni.
Ei voi, koska sinulla on oikeus.
Onneksi luokkasi pojilla oli vastaavasti mahdollisuus kurkistella hamosesi alle.
Joo minäkin nään nuoria kyllä enemmän jossain lökäpöksyissä ja jättitakeissa kuin puolialasti. Mietin miksi ne haluaa pukeutua noin rumasti ja näyttää pultsareilta ja siitä tiedän, etten ole enää nuori 😅