YLE:Yrittäjiltä hallitukselle toivelista: sunnuntain tuplapalkka pois, lomaraha paikallisesti sovittavaksi ja potkut helpommiksi
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Ja Petteri ja Riikkahan kiltisti toteuttavat nuo kaikki toiveet.
Toivottavasti, erittäin toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että hallitus tulee puolustamaan kansaa ja kansan tahtoa.
Tämähän on kansan tahto nämä tämän tyyppiset uudistukset.
Pienyrittäjien toivelista suomennettuna. Pitäkään makasiininne sunnuntaisin kiinni, niin ei tarvitse maksaa tuplapalkkaa. Kolmasosa ongelmista jo ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen ym. ei ole mikään pakko olla su auki.
Esim. kauppakeskukset määrittelevät, milloin myymälöiden on oltava auki ja jos taas vie kauppansa jonnekin kauemmas, asiakkaita ei käy. Isoihin supermarketteihin tottuneet mammat eivät lähde kiertelemään kivijalkakauppoihin edes kesällä, saati talven kylmillä keleillä.
Kauppakeskuksissa on pelkästään identtisiä ketjuliikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että hallitus tulee puolustamaan kansaa ja kansan tahtoa.
Ei tämä diktaattorihallitus.
Sinulta ovat menneet sanat diktatuuri ja demokratia sekaisin.
Pidit siitä tai et, niin Suomessa on demokraattisesti valittu eduskunta ja hallitus, joka on valittu samoin menetelmin kuin viimeiset satakunta vuotta. Deal with it.
Alilautatumputtaja esittää siinä fiksua. Nolo spede.
Ai että oikein. Minun puoleakantani on muu kuin Persut, mutta nykyisen hallituksen väittäminen diktatuuriksi on ihan suora vale. Itänaapurissa meillä on diktatuuri, ja voin kertoa, että on ero.
Mutta ilmeisesti tämä on vähän liian vaikeaa tajuta kermaperseille, kun ette
Kovasti tämä hallitus diktatuuria ihailee ja haikailee. Opitkin on otettu suoraan despooteilta.
Noin 60 % tekee kaupan alalla osa-aikatyötä. Työtunteja kysytään 3 kuukauden välein lisää, se on edellytys sovitellun päivärahan saamiselle.
30 viikko tunnilla saa noin 1300 netto kuukaudessa jos tuosta poistetaan iltalisät ja viikonloppulisät niin mitä jää.
Hallitus on nyt leikkaamassa soviteltua päivärahaa ja asumistukea reilulla kädellä.
Monessa kaupungissa ei kulje linja-autoa klo 23.00, kun kauppa menee kiinni. Eli ihmisten on irtisanottava itsensä, kun ei ole rahaa enää autoon.
Moni saa kaupassa 1300 netto ja asuu vuokralla.
Moni eläkeläinen saa myös 1300 netto ja asuu velattomassa omistusasunnossa eli jää käyttörahaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Hienoja ehdotuksia, kannatan. Jatkossa yrittäjät tekevät ihan itse työnsä, saa parhaan tuloksen kun pääsevät eroon palkanmaksusta.
Itse kannatan orjatyötä- saa teetättää mitä vaan, miten vaan.
Mietitään.
Palkka 1300 netto ja vuokra 800.
Hallitus leikkaa soviteltua päivärahaa ja asumistukea.
Ei tosta auton kuluja makseta, kun linja-autoja ei enää myöhään kylje. Kauppa menee klo 23.00 kiinni ja pitää vielä laskea kassa jne.
Moni osa-aikatyötä tekevä myyjä meinaa lopettaa ensi vuonna työt.
Toivelista on myös hallituksella,tosin Sote-valiokunnassa se näyttää nimenomaan jäävän toiveeksi 😆😆
Moni meinaa lopettaa ensi vuonna myös henkilökohtaisen avustajan työt.
Hallitus on leikkaamassa myös heiltä soviteltua päivärahaa ja asumistukea ja muuttaa ensimmäisen sairaspäivän palkattomaksi.
No, omaiset hoitaa.
Mitä veikkaatte, missä vaiheessa joku taho ehdottaa lomien poistamista tai vähentämistä?
Sunnuntain tuplapalkkaa ei missään tapauksessa saa poistaa.
En ole koskaan ollut vuorotyöalalla, mutta päivät ei saa muuttua samankaltaisiksi. On hyvä, että Suomessa on yhteinen pyhäpäivä. Tuolloin suurimmalla osalla on vapaata, jolloin perheet ovat koossa.
Jos sunnuntaista tulee kuin arkipäivä, niin perheet kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Moni meinaa lopettaa ensi vuonna myös henkilökohtaisen avustajan työt.
Hallitus on leikkaamassa myös heiltä soviteltua päivärahaa ja asumistukea ja muuttaa ensimmäisen sairaspäivän palkattomaksi.
No, omaiset hoitaa.
On tosi luxusta, että pystyy siivoamaan itse asuntona ja tekemään ruokaa ja pesemään pyykit.
Ensi vuonna moni henkilökohtainen avustaja lopettaa ja sairaat on omaisten varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoja ehdotuksia, kannatan. Jatkossa yrittäjät tekevät ihan itse työnsä, saa parhaan tuloksen kun pääsevät eroon palkanmaksusta.
Nimenomaan. Menköön itse sunnuntaina tekemään ne työt. Hänen yritys, hänen riskit, hänen työt jos ei kiinnosta maksaa kunnon palkkaa.
Noinhan se menee nytkin! Työntekijä ilmoittaa, että naapurin koira kuoli, olen surun takia pois töistä 3 päivää. Yrittäjä tekee kahden työt eli omansa ja työntekijän, jotta saa maksettua palkan sille, joka ei vaivaudu töihin. Yrittäjän riski pienenee nykyisestä, kun palkkaa ei tarvitse maksaa olemattomasta tuloksesta.
Jos sunnuntainlisät poistuvat niin ei ole työntekijöitä sunnuntaina. Yrittäjä voi laittaa oman perheensä sunnuntaina töihin.
Poistakaa vaan sunnuntailisät, ei koske mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Menköön itse sunnuntaina tekemään ne työt. Hänen yritys, hänen riskit, hänen työt jos ei kiinnosta maksaa kunnon palkkaa.
Noinhan se menee nytkin! Työntekijä ilmoittaa, että naapurin koira kuoli, olen surun takia pois töistä 3 päivää. Yrittäjä tekee kahden työt eli omansa ja työntekijän, jotta saa maksettua palkan sille, joka ei vaivaudu töihin. Yrittäjän riski pienenee nykyisestä, kun palkkaa ei tarvitse maksaa olemattomasta tuloksesta.
Jos sunnuntainlisät poistuvat niin ei ole työntekijöitä sunnuntaina.
Idea kai on kurjistaa tukia niin, että sunnuntaillekin saa helposti kuuliaista työvoimaa huonommalla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sunnuntainlisät poistuvat niin ei ole työntekijöitä sunnuntaina.
Lapset voivat tarjoilla ruokia ja vaimo voi tehdä annoksia keittiössä sunnuntaina. Yrittäjä perheen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sunnuntainlisät
Ihmiset eroavat liitoista, jos eivät saa soviteltua päivärahaa. Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä ja se tarkoittaa vuorolisien poistoa myös julkisella eli hoitajat ja palomiehet.
Kauppakeskuksessa vuokranantaja päättää aukiolosta, sopimuksen mukaan puoti on auki 7 päivänä viikossa.