Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE:Yrittäjiltä hallitukselle toivelista: sunnuntain tuplapalkka pois, lomaraha paikallisesti sovittavaksi ja potkut helpommiksi

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat eli monella ei ole enää rahaa autoon eli voidaan laittaa vain niihin töihin mihin kulkee linja-auto. 

Vierailija
62/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat eli monella ei ole enää rahaa autoon eli voidaan laittaa vain niihin töihin mihin kulkee linja-auto. 

Auto ei ole pakollinen. 

Kokoomuksella tulee kiire laittaa koko maan linja-autoliikenne kuntoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei koske 24/7 auki olevaa sotesektorin osaa. Eikä poliiseja jne.

Kauppojen ym. ei ole mikään pakko olla su auki.

Tätä olen muuten ihmetellyt. Kun aiemmin oli ihan normaalia, ettei kaupat olleet sunnuntaisin auki,  niin miksei tähän voi palata? 

Suomi kiinni sunnuntaisin, paluu menneisyyteen.

Vierailija
64/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun pystyy asumaan vain halvimmassa mahdollisessa, niin se sijaitsee przeenreiässä,jonne bussi kulkee vain ma-pe  ad klo 16.

Vierailija
65/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen on oltava kilpailukykyinen afrikan maihin verrattuna muuten koboltit kaivetaan kongosta 

Työnantajat haluavat nyt, että pätevyysvaatimuksistakin on luovuttava. Tietty sitten on helpompi palkata vuohipaimenia vaikka lääkkeitä valmistamaan ja pakkaamaan. "Osta hjuvahalppabuurana, ei sattu ennä miihinkä." 

Sinänsä ironista, että tätä hallitusta äänestivät sankoin joukoin pienipalkkaiset työntekijät. He, jotka itkivät ettei ole vara mennä töihin jos bensa on kallista.

He ovat ryhmä, joka kärsii eniten tästä "normien purkamisesta".

Vierailija
66/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen muuten ihmetellyt. Kun aiemmin oli ihan normaalia, ettei kaupat olleet sunnuntaisin auki,  niin miksei tähän voi palata? 

Suomi kiinni sunnuntaisin, paluu menneisyyteen.

Ooh. Ne keksivät aikakoneen. On ne velhoja.

Vierailija
67/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verenimijöitä ja sosiopaatteja kokoomuslaiset ovat.

Pahimpia tässä ovat persuääliöt jotka tuon mahdollistavat. Siksihän kokoomus persusaastat hallitukseen otti, tiesi, että muilla äly riittää torppaamaan Kokoomuksen toiveet, persut idiootteina eivät ymmärrä. Vi ttu kun joku am puisikaikki persut, oksettavaa sakkia ovat. Ps. Kyllä minäkin saan toivoa kun riikkasaastakin saa. 

Vierailija
68/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupat saavat nykyään kyllä ihan itse päättää, että ovatko sunnuntaisin auki vai ei. Ovat jostain syystä päättäneet, että ovat auki, vaikka työntekijöille pitää maksaa enemmän. Mutta tosiaan, ei kukaan estä kauppoja halutessaan palaamaan vanhaan malliin.

Kauppakeskuksessa vuokranantaja päättää aukiolosta, sopimuksen mukaan puoti on auki 7 päivänä viikossa.

Minkä se vuokranantaja sille mahtaa jos ei sunnuntaina saada kauppoihin työntekijöitä. Meneekö hän tuuraamaan jokaisen kaupan kassalle vai irtisanoo sopimukset ja pitää kauppakeskuksensa tyhjänä.

Vierailija
69/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verenimijöitä ja sosiopaatteja kokoomuslaiset ovat.

Pahimpia tässä ovat persuääliöt jotka tuon mahdollistavat. Siksihän kokoomus persusaastat hallitukseen otti, tiesi, että muilla äly riittää torppaamaan Kokoomuksen toiveet, persut idiootteina eivät ymmärrä. Vi ttu kun joku am puisikaikki persut, oksettavaa sakkia ovat. Ps. Kyllä minäkin saan toivoa kun riikkasaastakin saa.

Eiköhän päitä ala pudota, sen verran persuviha on ilmassa, ainakin täällä päin. Viha jo  uhkuu. Toki oikein olisikin, vaikka en ketään kehoita kun se valitettavasti on laitonta, pitäisi olla laki, että persut ovat vapaata riistaa. . 

Vierailija
70/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei saa valita työkaveria mutta sukupuolen saa

Vierailija
71/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus käy raivolla kaupanalan osa-aikaisten kimppuun. Heidät lasketaan nyt laiskoiksi loisiksi, koskamtyönantajalla ei ole halua antaa täysiä tunteja sunnuntailisistä puhumattakaan. 30,5 h/vko työskentely on yhtä hyödyttävää kuin olla kokonaan työtön.

Lisäksi tuloista lähtee vähintään neljäsosa pois, kun asumistukea leikataan, sovitellun päivärahan määrä pienenee 150 € ja sunnuntailisät lähtevät. Ja työttömyystuen lapsikorotukset otetaan pois. Saaduilla säästöillä tuetaan rikkaiden kokoomuslaisten yksityislääkärikäyntejä 300 miljoonan euron edestä.

Vierailija
72/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että! Kylläpä työnteosta tuleekin houkuttelevaa, kun saa paskempaa palkkaa ja työntekijän oikeuksia poljetaan. Hyvää työtä tytöt ja pojat! Työttömyys nousuun! :)

Vierailija
73/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupat saavat nykyään kyllä ihan itse päättää, että ovatko sunnuntaisin auki vai ei. Ovat jostain syystä päättäneet, että ovat auki, vaikka työntekijöille pitää maksaa enemmän. Mutta tosiaan, ei kukaan estä kauppoja halutessaan palaamaan vanhaan malliin.

Kauppakeskuksessa vuokranantaja päättää aukiolosta, sopimuksen mukaan puoti on auki 7 päivänä viikossa.

Irtisanoo sopimuksen ja vuokralainen maksaa sopimukseen kirjatun sakkomaksun.

Vierailija
74/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoja ehdotuksia, kannatan. Jatkossa yrittäjät tekevät ihan itse työnsä, saa parhaan tuloksen kun pääsevät eroon palkanmaksusta. 

Nimenomaan. Menköön itse sunnuntaina tekemään ne työt. Hänen yritys, hänen riskit, hänen työt jos ei kiinnosta maksaa kunnon palkkaa.

Noinhan se menee nytkin! Työntekijä ilmoittaa, että naapurin koira kuoli, olen surun takia pois töistä 3 päivää. Yrittäjä tekee kahden työt eli omansa ja työntekijän, jotta saa maksettua palkan sille, joka ei vaivaudu töihin. Yrittäjän riski pienenee nykyisestä, kun palkkaa ei tarvitse maksaa olemattomasta tuloksesta.

Jos sunnuntainlisät poistuvat niin ei ole työntekijöitä sunnuntaina.

Noinhan se on nytkin: oma väki on töissä viikonloppuna, koska on kallista maksaa sairastavalle työntekijälle tekemättömästä työstä.

Vierailija
75/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitten yllättyä kun lapsia ei synny ja koulutetut nuoret muuttavat pois.

Vierailija
76/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vasemmistolaisille hankala asia tuo työnteko!

Vasemmistolaiset nimenomaan tekee sen työn, jolla oikeisto haluaa rikastua.

Olen tehnyt pitkän työuran erilaisissa työpaikoissa. Jokaisessa paikassa, joissa on ollut ns. liiton miehiä, niin ovat lähinnä keinolla millä hyvänsä jarruttaneet työntekoa. Kyllä ne on ihan muut kuin vasemmistolaiset, jotka oikeasti tekevät työt.

Vierailija
77/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansan ei pidä missään nimessä suostua! Jos kaikki pysyy tiukasti yhtenä rintamana, ja kieltäytyy järjestelmällisesti sunnuntaityöstä ilman sunnuntailisää, niin tuollainen touhu loppuu alkuunsa. Kansalla on valta, jos niin päätetään. Itseäni tuo ei edes koske, koska en tee muutenkaan viikonloppuja, mutta täysintuki kaikille joiita koskee! Olen valmis menemään tukilakkoon heti jos tarve vaatii!

Vierailija
78/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä pidä sitä liikettäsi sitten kauppakeskuksessa! Ei kukaan pakota! Tai jos pidät, niin tee itse ne sunnuntait sitten. Älä oleta, että muut ihmiset ovat valmiit uhraamaan viikonloppunsa sinun etusi vuoksi. 

Vierailija
79/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että hallitus tulee puolustamaan kansaa ja kansan tahtoa. 

Ei tämä diktaattorihallitus.

Sinulta ovat menneet sanat diktatuuri ja demokratia sekaisin.

Pidit siitä tai et, niin Suomessa on demokraattisesti valittu eduskunta ja hallitus, joka on valittu samoin menetelmin kuin viimeiset satakunta vuotta. Deal with it.

Pitää paikkansa enintään eduskunnan osalta. Hallituksen valintamenettely ei sen sijaan ole koskaan ollut demokraattinen eikä se myöskään ole ollut sama viimeiset satakunta vuotta vaan on muuttunut nykyisen perustuslain tullessa voimaan 2000. Suomen poliittisen järjestelmän erityispiirteitä on nimenomaan se, että pienet erot lähes tasavahvojen puolueiden kannatusosuuksissa heijastuvat suurina eroina hallituskoalition kokoonpanossa.

Eri

Vierailija
80/108 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat kiinni sunnuntaina ja kansa kirkkoon. Kohentaisi yhteiskuntamoraalia huomattavasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän