En tule hyväksymään sosiaaliturvaani tehtäviä leikkauksia
On ihan turha kuvitella, että hyväksyisin ne leikkaukset, jotka minun sosiaaliturvaan tämä hallitus tekee. En tule KOSKAAN niitä hyväksymään. Ne ovat täysin moraalittomia ja TUOMITSEN ne täydellisesti. Varakasta tietysti vain hymyilyttää köyhän ahdinko. Mutta jokin päivä me nousemme. Mitenkäs suu silloin laitetaan vai meneekö kakka housuun?
Kommentit (253)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin! Mikä velvollisuus muilla on aikuista ihmistä elättää?
Yhteiskunnalla on velvollisuus, jos henkilö ei onnistu saamaan työtä. Siksi se on rakennettu, antamaan suojaa ja turvaa.
Yhteiskunnan muodostavat ihan me ihmiset, jotka olemme tehneet jonkinlaisen sopimuksen erinäisistä asioista, kuten vaikkapa näistä tuista. Se ei ole pysyvä, vaan jatkuvasti muuttuva ja neuvoteltavissa uudelleen ja uudelleen. Sitä kannattaa pitää mielessään.
Jos ei yhteiskunta anna mitään hädänkään hetkellä, miksi minunkaan pitäisi olla sille velvollinen mistään? Sama olisi siinä tapauksessa irrottautua koko systeemistä.
Eli jokainen voi miettiä, kumpi olen mieluummin: hyväosainen, joka joutuu omista hyvistä tuloistaan muutaman roposen antamaan että se kurja köyhäkin pystyisi elämään edes jotenkin siedettävää elämää, vai se avustusten varassa ilman minkäänlaisia tukiverkostoja ja vahvuuksia elävä kurja köyhä.
Hyväosainen pääsee myös hyvin naimisiin ja saa perustettua perheen ja omakotitalo idyllin jollekin idylliselle asuma-alueelle ja elää siellä onnellista elämää ja matkustelee. Onko se nyt niin kauheaa, jos pikkuisen täytyy lahjoituksia tehdä että ne vähemmän onnekkaatkin elossa pysyvät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten me köyhät saadaan tarpeeksi tästä alistamisesta ja ( kuolettamisesta koska rahat ei riitä ruokaan enää) ja pimahdamme ja tulemme teidän (varakkaiden) perään. Koska millään ei ole mitään väliä enää...
Että sellainen suomi.
t. väsynyt yh äiti
Väsyneellä yh-äidillä jää käyttörahaa kuukaudessa mm. ruokaan vähintään yhden lapsen kanssa 1040,25 e, ja kahden lapsen kanssa 1422,25 e. Jos näillä ei lapsiaan ja itseään ravitse ja elätä, niin vika on aivan jossain muualla kuin tukisummissa. Näitä vikoja on esim. kulutusluotot, velat, aivan liian isot asumiskulut, autot ynnämuut ei-välttämättömät luksustarpeet. Väsynyt yyhoomutsi saa kotona makaamalla enemmän rahaa ruokintakäyttöön kuin moni täyttä päivää tekevä matalapalkka-alan mutsi, joka tienaa juuri sen verran että maksaa itse kaiken, mu
Eritteletkö miten ja mistä tuo 1040, 25e/kk käyttörahaa?
veroprosenttini on 30. Olen tehnyt erilaisia töitä 12 -vuotiaasta alkaen. Minä hyväksyn leikkaukset joutenoloon.
Kela pidättää työmarkkinatuesta ja peruspäivärahasta 20 % veroa. Ansiosidonnaisen päivärahan vero on vähintään 25 % tai oma palkan veroprosenttisi.24.10.2022
https://www.vero.fi verokortti t...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta haluat siis jatkaa aina vaan köyhänä?
vai oletko ajatellut itsesi elättämiseen liittyviä aktiviteetteja?
Edelleenkin, myös kokoaikaisesti työntekijät saavat esim asumistkea. Jotkut jopa toimeentulotukea. Esim minä saan asumistukea n. 400€ vaikka olen vakituisessa kokopäivötyössä. Joissain työpaikoissa palkka vaan on niin huono ettei sillä elä. Sille pitäisi tehdä jotain.
Vähennä turhia menoja. Et voi saada ilmaiseks kaikkee.
Lasten jo valmiiksi matala elintaso laskee entisestään. Kuka siitä sitten hyötyy? Minulla on niin pienet menot, että lastenvalvojakin laski minun osuudeksi lasten elatukseen 70%, joten lasten isä ei maksa elatusmaksuja kuin reilusti alle kelan minimin.. täs
Äläpä viitsi valehdella. Saat Kelasta sen erotuksen ja lisäksi yh-korotuksen lapsilisään.
On oma syy, jos ryhtyy lapsia persaukisten kanssa tekemään. Olisit valinnut viisaammin. Niin makaa kuin petaa.
Mutta viattomille lapsille ei saa kostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne rahat otetaan?
t. työssäkäyvä
Rikkaiden tuista sillä on järkyttävää että ex rikas kansanedustaja saa järkyttäviä työttömyyskorvauksia.
Jos jonkun kansanedustajan sopeutumiskorvaus poistetaan ja jaetaan tasan meidän kaikkien kansalaisten kesken, niin ei taida senttiä tulla per nenä. Enemmän saat, kun etsit palautuspullon ja viet sen kauppaan.
Heh, lakkoiletko tukien hakemisesta? Hyvä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnalla on velvollisuus, jos henkilö ei onnistu saamaan työtä. Siksi se on rakennettu, antamaan suojaa ja turvaa.
Ongelma onkin se, että moni ajaa ihan itse oman elämänsä sellaiseen umpikujaan, että niitä töitä ei kuulemma voi ottaa vastaan.
Onko sellaisia pakko elättää?
Vierailija kirjoitti:
Eli jokainen voi miettiä, kumpi olen mieluummin: hyväosainen, joka joutuu omista hyvistä tuloistaan muutaman roposen antamaan että se kurja köyhäkin pystyisi elämään edes jotenkin siedettävää elämää, vai se avustusten varassa ilman minkäänlaisia tukiverkostoja ja vahvuuksia elävä kurja köyhä.
Hyväosainen pääsee myös hyvin naimisiin ja saa perustettua perheen ja omakotitalo idyllin jollekin idylliselle asuma-alueelle ja elää siellä onnellista elämää ja matkustelee. Onko se nyt niin kauheaa, jos pikkuisen täytyy lahjoituksia tehdä että ne vähemmän onnekkaatkin elossa pysyvät?
Muutama roponen ei kuule riitä yhtään mihinkään. Ihmeellisen naiivi maailma sinulla. Ota selvää mitä tämä tukiviidakon ylläpito vaatii, ja miten rahat siihen tulee. Roposista ei todellakaan ole kyse.
Trollit, kannattaako toi? Niinku oikeesti? Mitä hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Kela pidättää työmarkkinatuesta ja peruspäivärahasta 20 % veroa. Ansiosidonnaisen päivärahan vero on vähintään 25 % tai oma palkan veroprosenttisi.24.10.2022
https://www.vero.fi verokortti t...
Onko tuo oikeasti edes vero, koska siinä otetaan lahjoitusrahasta. Ei suinkaan työnteosta ansaitusta palkkatulosta.
En siis kehuisi verojen maksulla tai yhteiskunnan talouteen osallistumisella.
Vierailija kirjoitti:
mene töihin sittenv
Kun ei ole tällä paikkakunnalla töitä, niin sitten on mentävä sossuun. Se on valtava määrä ketkä joutuu menemään toimeentulotuen piiriin näillä leikkauksilla... Purra perkele petti.. 👍👹
Täällä on niin köyhiä, että ihmetyttää kuinka teillä on varaa tietokoneeseen tai älypuhelimeen - ja vielä liittymään? Ja aikaa täällä kiukutella - ei tartte olla kerjäämässä, kaatopaikkoja tonkimassa taikka siellä orjan minipalkkatyössä. Taitaa olla lämmin koti ha ilmeisesti myös sähköt, että saa älylaitteet ladattua?
Ei ole suomalainen köyhä köyhää nähnytkään. Käykääpä katsomassa siellä, missä todella on köyhiä ihmisiä. Tulee vähän kiitollisuutta tähänkin asiaan. Suomessa on asiat hyvin. Jos oma elintaso sen sijaan ei miellytä, niin sitten asialle kannattaa ihan itse tehdä jotain - vaikka niitä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy minäkään. Jos ne päätökset leikkauksista toteutuvat, me köyhät noustaan kapinaan ja sitten ei ole kenelläkään kivaa. Tässä on se raja mitä ei pidä ylittää, ja mistä mitta tulee täyteen.porvarit luulevat, että kiltisti niellään kaikki
Ette te tukianne omista, ne ovat meidän työssä käyvien ja opiskelleiden rahaa, kovina veroina maksettu. Ei teiltä voi siis mitään ottaa. On ihan valtion asia, kelle se maksaa tukia ja minkäsuuruisiin tukiin on varaa. Ellei tähän tyydy, kannattaa nostaa itsensä tukisuosta. Aikuinenkin voi opiskella tai mennä töihin, mihin vaan. Niin on moni tehnyt.
No pistäpäs maksaen ne opintosi takaisin, valtiohan voi päättää ettei ne olekaan ilmaisia. Maksathan myös lastesi opiskelut, nekin maksaa meille kaikille muille.
Et sinä muuten sitä palkkaasikaan omista, se tulee työnantajalle joko verorahoista tai asiakkailta.
Nyt kun aletaan suosia paikallista sopimista, työnantajasi voi päättää että tuntpalkkasi on euron. Jos ei sinulle kelpaa niin sehän riittää syyksi irtisanomiseen. Se on ihan työnantajan asia millaisiin palkkoihin on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on puoli miljoonaa työttömiä ja avoimia työpaikkoja vain 70k. Kerrohan toki, mihin töihin mä vaan menen?
Ja pistäthän yhteiskunnallisesti valveutuneena kookkarina lukuisat firmat pystyyn riskilläkin, ja sitten palkkaat niihin vain työttömiä? Sitä odotellessa.
Kaikki työpaikat ei ole avoimessa haussa. Meillä on kaupan ovessa lappu, jossa etsitään työtekijöitä. Samoin postille pääsee nyt ihan kuka vaan, kauppaan hyllyttämään, raksalle otetaan osaamattomia. Minä olen aina saanut työpaikan vain soittamalla ja kysymällä. Olen 48 vuotias, että en niin vanha, että kaikki olisi ollut työnhaun suhteen helppoa, mutta en myöskään niin nuori, etteikö
No onpa erikoista, että ei pääse sinne. Postilla on nytkin haku, kun tarvitsevat joulun takia lisää työntekijöitä. Onko poikasi ihan terve ja normaali?
Vierailija kirjoitti:
Täällä on menty siinä harhaan, että on unohdettu että tukien varassa elämisen pitäisi olla vain väliaikaista, ei elämäntapa. Eikä se kaikille olekaan, mutta osa ottaa kaiken käsi ojossa ilman aikomustakaan nousta omille jaloilleen. Se raha ei tule mistään taikaseinästä, vaan työssäkäyvien selkänahoista.
Monen pienipalkkaisen on turvauduttava tukiin niin kauan kuin pienipalkkaista työtään tekevät. Jonkun on nekin työt tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne rahat otetaan?
t. työssäkäyvä
Rikkaiden tuista sillä on järkyttävää että ex rikas kansanedustaja saa järkyttäviä työttömyyskorvauksia.
Se rikas kansanedustaja on aikoinaan maksanut ihan törkeän paljon veroja. Työttömyyskorvaus on suhteessa niihin ja menneeseen palkkaan. Jos sinäkin olisit ollut rikkaissa töissä ja maksanut veroja, niin ei tarvisi valittaa katkerana lokkina.
No sä et ole suomalainen.
Häh, miksi en olisi? Ai kun en ole valittavien kanssa samaa mieltä? Olen ihan supisuomalainen nainen keskisuomesta ja ymmärrän hyvin miksi tukia leikataan. Minä pyrin tekemään sen verran töitä, että pystyn elättämään itse itseni.
Ja en siis tarkoita, että kaikki köyhät olisivat rumia, en todellakaan! Mutta silti on totta, että ulkonäön suhteen geenilotossa heikko-osaisen on usein vaikeampi menestyä. Tai tulla edes toimeen, jos riittävän paska mäihä on käynyt. Koska silloin jopa omat vanhemmat ja kaikki suku hylkää, ei ole ystäviä eikä ole sitten edes niitä verkostoja eikä mitään. Perinnötkin hoidellaan muille. Ei ole ihmisiä tukena eikä rahaa eikä hyvää itseluottamusta eikä hyvää ulkonäköä. Siinä on jo aika erilaiset lähtökohdat elämälle kuin sellaisella jolla nuo kaikki ovat hyvällä tolalla.