En tule hyväksymään sosiaaliturvaani tehtäviä leikkauksia
On ihan turha kuvitella, että hyväksyisin ne leikkaukset, jotka minun sosiaaliturvaan tämä hallitus tekee. En tule KOSKAAN niitä hyväksymään. Ne ovat täysin moraalittomia ja TUOMITSEN ne täydellisesti. Varakasta tietysti vain hymyilyttää köyhän ahdinko. Mutta jokin päivä me nousemme. Mitenkäs suu silloin laitetaan vai meneekö kakka housuun?
Kommentit (253)
Tukien nostaminen on vapaaehtoista.
terveisin Sinua elättävä
Vierailija kirjoitti: Suomen sosiaaliturvasta saamat huomiot EU:lta on harhaa. Meillä on niin monimutkainen tilkkutäkki tuo kokonaisturva että kattavaa kuvaa siitä on äärimmäisen vaikea saada. EU tarkastelee vain minimiturvaa, eli käytännössä kai työmarkkinatukea. Käytännössä _kaikki_ kotona makaavat saavat kuitenkin ison nipun muitakin tukia, joita EU ei ota mukaan tarkkailuunsa. Jos ottaisi, olisi kuva täysin toinen. Nuo EU:n motkotukset voi jättää ihan omaan arvoonsa.
Monessa muussa maassa sos.turva on yksinkertaisempi, lyhytkestoisempi ja velvoittavampi. Minusta Suomi saisi siirtyä myös tähän suuntaan.
Vierailija kirjoitti: Suomen sosiaaliturvasta saamat huomiot EU:lta on harhaa. Meillä on niin monimutkainen tilkkutäkki tuo kokonaisturva että kattavaa kuvaa siitä on äärimmäisen vaikea saada. EU tarkastelee vain minimiturvaa, eli käytännössä kai työmarkkinatukea. Käytännössä _kaikki_ kotona makaavat saavat kuitenkin ison nipun muitakin tukia, joita EU ei ota mukaan tarkkailuunsa. Jos ottaisi, olisi kuva täysin toinen. Nuo EU:n motkotukset voi jättää ihan omaan arvoonsa.
Jatkossa omistusasuja ei saa asumistukea, joten ainoa tuki tulee olemaan työmarkkinatuki.
Tai sitten me köyhät saadaan tarpeeksi tästä alistamisesta ja ( kuolettamisesta koska rahat ei riitä ruokaan enää) ja pimahdamme ja tulemme teidän (varakkaiden) perään. Koska millään ei ole mitään väliä enää...
Että sellainen suomi.
t. väsynyt yh äiti
Suu laitetaan samaan malliin kuin aikaisemminkin punaisten ja valkoisten välisessä sisällissodassa. Lycka till vaan.
Vierailija kirjoitti:
Monessa muussa maassa sos.turva on yksinkertaisempi, lyhytkestoisempi ja velvoittavampi. Minusta Suomi saisi siirtyä myös tähän suuntaan.
Anna esimerkki? Kerro miten paljon saa tukea ja minkä ajan yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta haluat siis jatkaa aina vaan köyhänä?
vai oletko ajatellut itsesi elättämiseen liittyviä aktiviteetteja?
Edelleenkin, myös kokoaikaisesti työntekijät saavat esim asumistkea. Jotkut jopa toimeentulotukea. Esim minä saan asumistukea n. 400€ vaikka olen vakituisessa kokopäivötyössä. Joissain työpaikoissa palkka vaan on niin huono ettei sillä elä. Sille pitäisi tehdä jotain.
Vähennä turhia menoja. Et voi saada ilmaiseks kaikkee.
Lasten jo valmiiksi matala elintaso laskee entisestään. Kuka siitä sitten hyötyy? Minulla on niin pienet menot, että lastenvalvojakin laski minun osuudeksi lasten elatukseen 70%, joten lasten isä ei maksa elatusmaksuja kuin reilusti alle kelan minimin.. täs
Kuka käski alkaa yh : ksi?! Kuka käski hajottaa perhe?! Sitä niität mität kylvät, ihan turha ulista. Ja jos mies lähti, niin olisiko kannattanut uskoa, kun sanoi että kersoja ei tule?! Et uskonut, vaan päätit "meidän" puolesta, huijasit isäksi ja mies lähti?!
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten me köyhät saadaan tarpeeksi tästä alistamisesta ja ( kuolettamisesta koska rahat ei riitä ruokaan enää) ja pimahdamme ja tulemme teidän (varakkaiden) perään. Koska millään ei ole mitään väliä enää...
Että sellainen suomi.
t. väsynyt yh äiti
Aika lapsellinen olet juttuinesi. Niin liioiteltujja juttuja että teiltä "köyhiltä" on mennyt jo uskottavuus. Mutta rämpikää siellä itsesäälissä ja uliskaa mitä lystäätte. et ole oikeesti tainnut köyhiä nähdäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on saanut useita huomautuksia riittämättömästä sosiaaliturvan tasosta ja Suomi ilmeisesti haluaa saada myös kovemmat otteet niskaansa. Sitä saa mitä tilaa...
Olisiko EU:ssa jotain instanssia, johon näistä ihmisoikeuksia polkevista leikkauksista voisi valittaa? Joukkokanne Suomen valtiota vastaan?
Samalla energialla voisit alkaa vaikka kevytyrittäjäksi/toiminimiyrittäjäksi ja elättää itsensä myymällä omaa työtään. Paljon helpompi muuten työllistyä näin kuin hakea työpaikkoja.
-Toiminimiyrittäjä
Vain osa aloittavista yrityksistä menestyy, valtaosa kaatuu parin ensimmäisen vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Että sellainen suomi.
t. väsynyt yh äiti
Tai sitten te provoilijat olette ihan hiljaa ja olette tyytyväisiä siihen mitä yksi maailman korkeimmin verotetuista hyvinvointivaltioista teille tarjoaa.
Ja yh-äitiä sinusta nyt ei saa tekemälläkään! :D
Vierailija kirjoitti:
Tukien nostaminen on vapaaehtoista.
terveisin Sinua elättävä
Hyvätuloinen voisi vapaaehtoisesti luopua lapsilisistään.
Yksinhuoltaja: yyh,yyh kun kellään muulla ole niin köyhää kun mulla yyh, muista niin väliä kun mä olen kuulkaas yksinhuoltaja, ymmärrättekö, siis yksinhuoltaja, kyllä muitten kuuluu mua ja kakaraani elättää kun mä kato olen yksinhuoltaja, siis yksinhuoltaja, kyllä muilla on kaikki asiat paremmin kuin mulla kun olen siis yksinhuoltaja ja kellään ei voi olla kurjempaa kuin mulla yksinhuoltajalla yyh, yyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on saanut useita huomautuksia riittämättömästä sosiaaliturvan tasosta ja Suomi ilmeisesti haluaa saada myös kovemmat otteet niskaansa. Sitä saa mitä tilaa...
Olisiko EU:ssa jotain instanssia, johon näistä ihmisoikeuksia polkevista leikkauksista voisi valittaa? Joukkokanne Suomen valtiota vastaan?
Ja mitä sitten muka tapahtuu?Näiden leikkausten jälkeen vaan ollaan lähempänä sitä mitä muualla EU:ssa on.Ihmisillä enemmän vastuuta omasta elämästä ja vähemmän rahaa toisten taskusta.Vertaa vaikka Viron sos.turvaa,ei siihenkään puututa eikä kukaan valita "ihmisoikeuksien polkemisesta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sellainen suomi.
t. väsynyt yh äiti
Tai sitten te provoilijat olette ihan hiljaa ja olette tyytyväisiä siihen mitä yksi maailman korkeimmin verotetuista hyvinvointivaltioista teille tarjoaa.
Ja yh-äitiä sinusta nyt ei saa tekemälläkään! :D
Joka maassa on aina niitä jotka sanovat että tämä on paras maa, muualla ei ole näin hyvin asiat! Sitten kun kuulee muualla asuvien juttuja, tajuaa miten väärässä olikaan.
Mitäs meinaat ap tehä asialle ?
hypätä junan alle ? äänestää erinlailla ?
narista asiasta yrittämättä mennä töihin ikinä ?
elää minimillä ?
Huoli pois. Kohta on kaikilla vastikkeellinen perustulo, ei työttömyyttä, ei työllisyyttä, vain kortta kekoon asuntoa ja sähköä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään epäselvää siitä että hallitus haluaa vain että ihmiset töihin, eikä pidä olettaa että kyllä yhteiskunta elättää,tuet pitäs aina olla vain väliaikainen ratkaisu, kyllä itessä on vikaa jos aikuinen ihminen ei osaa elämäänsä järjestää.
Näin se vaan menee..
Tuossa mielessä valitut toimet ovat vähän erikoisia... Leikkaukset vaikuttavat pahiten juuri työssäkäyviin pienipalkkaisiin. Toimeentulotuki taas nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla energialla voisit alkaa vaikka kevytyrittäjäksi/toiminimiyrittäjäksi ja elättää itsensä myymällä omaa työtään. Paljon helpompi muuten työllistyä näin kuin hakea työpaikkoja.
-Toiminimiyrittäjä
Vain osa aloittavista yrityksistä menestyy, valtaosa kaatuu parin ensimmäisen vuoden aikana.
Ja oikeasti menestyvät ostetaan/syödään pois isompien toimesta.
Minäkin suutun, ellei työssäkäyvät suomalaiset elätä minua!!!
Suomen sosiaaliturvasta saamat huomiot EU:lta on harhaa. Meillä on niin monimutkainen tilkkutäkki tuo kokonaisturva että kattavaa kuvaa siitä on äärimmäisen vaikea saada. EU tarkastelee vain minimiturvaa, eli käytännössä kai työmarkkinatukea. Käytännössä _kaikki_ kotona makaavat saavat kuitenkin ison nipun muitakin tukia, joita EU ei ota mukaan tarkkailuunsa. Jos ottaisi, olisi kuva täysin toinen. Nuo EU:n motkotukset voi jättää ihan omaan arvoonsa.