En tule hyväksymään sosiaaliturvaani tehtäviä leikkauksia
On ihan turha kuvitella, että hyväksyisin ne leikkaukset, jotka minun sosiaaliturvaan tämä hallitus tekee. En tule KOSKAAN niitä hyväksymään. Ne ovat täysin moraalittomia ja TUOMITSEN ne täydellisesti. Varakasta tietysti vain hymyilyttää köyhän ahdinko. Mutta jokin päivä me nousemme. Mitenkäs suu silloin laitetaan vai meneekö kakka housuun?
Kommentit (253)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta haluat siis jatkaa aina vaan köyhänä?
vai oletko ajatellut itsesi elättämiseen liittyviä aktiviteetteja?
Edelleenkin, myös kokoaikaisesti työntekijät saavat esim asumistkea. Jotkut jopa toimeentulotukea. Esim minä saan asumistukea n. 400€ vaikka olen vakituisessa kokopäivötyössä. Joissain työpaikoissa palkka vaan on niin huono ettei sillä elä. Sille pitäisi tehdä jotain.
Vähennä turhia menoja. Et voi saada ilmaiseks kaikkee.
Lasten jo valmiiksi matala elintaso laskee entisestään. Kuka siitä sitten hyötyy? Minulla on niin pienet menot, että lastenvalvojakin laski minun osuudeksi lasten elatukseen 70%, joten lasten isä ei maksa elatusmaksuja kuin reilusti alle kelan minimin.. täs
Hyvä että ymmärrät säästää. Sinulta säästyneen rahan valtio voi laittaa vaikkapa t-paikanhakijoiden hoitoon ja hoivaan.
Suomi on saanut useita huomautuksia riittämättömästä sosiaaliturvan tasosta ja Suomi ilmeisesti haluaa saada myös kovemmat otteet niskaansa. Sitä saa mitä tilaa...
Vierailija kirjoitti:
Jos rahaa on 200 € ja se pitää jakaa kolmelle, jokainen ei voi saada satasta. Jos rahaa ei ole, sitä ei ole.
Petteri ja Riikka ottavat hallituskauden aikana lisävelkaa 10000 €/per asukas. Miten niin rahaa ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Ei itse asiassa paljon pelota sellaisen henkilön uho, joka ei saa edes itsestään pidettyä huolta.
Ei se ole pelkästään itsestä kiinni, saako työtä vai ei. Siinä on ihmisiä välissä.
Voi Jesse tätäkin aloitusta.
Luultavammin provo.
Normaalit työssäkäyvät pärjäilee ihan omalla palkallaan. Itsekin olen ns. pienituloinen, mutta tietyllä harkinnalla pärjään. En ole hankkinut lapsia ties keiden sossupummien kanssa.
Viimeksi sain valtiolta rahaa kun opiskelin lukiossa. Opintotuki kustansi ehkä bussikortin. Siitä lähtien olen omat rahani tienannut itse.
Syntynyt olen v. 87
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetkö tukilakkoon?
Vitsaile vain, vaikka köyhällä ei ole laillista keinoa protestoida tehokkaasti, niin toisaalta ei ole monella paljoa menetettävää, jos elämä on viikosta toiseen pelkkää seuraavan ruokajaon odottamista niin ei siinä enää vankilakaan pelota.
Miten olisi vaikkapa ilmainen ostosreissu kaupungin suurimpaan markettiin? Kassit täyteen ilmaista ruokaa ja "kiittihei! Mukavaa päivänjatkoa!"
Ei tarvi saada kuin 100 köyhää kerralla sinne niin menee poliisilla ja vartijoilla pasmat sekaisin. Voidaan toteuttaa joka viikko.🤔
Valtatien katkaiseminen tai ruuhkaisen keskustan tukkiminen on myös kiusa johon riittää 1 vi**uuntunut köyhä.
Kuokkavierasjuhlat on perinteinen tapa. Ja mahtava juttu jos yksikin onnistuu livahtamaan linnan juhliin. Suu täyteen katkarapuja ennen kuin vartijat nappaa.
...ja kiekkovierasj
Mistä olet saanut sellaisen käsityksen että Suomessa voi elää ilmaiseksi toisten kustannuksella ja toisten työllä?
Vierailija kirjoitti:
Lopetatko protestiksi loisimisen toisten rahoilla?
Ei se ole loisimista jos ei töitä ole. Työttömyysturvan ja täyden toimeentulotuenkin ehtona on ottaa vastaan mukisematta oman alan töitä kun niitä tarjotaan. Eipä ole tarjottu. Ikinä en ole kuullut että työkkäri olis töitä ehdottanut kenellekään😅
Työllistyminen on helppoa työpaikasta toiseen, mutta jos on työttömyyttä taustalla niin ei kukaan palkkaa. Ja miksi palkkaisi kun voi noukkia rusinat pullasta? Työnhakijoita on 100 000 enemmän kuin työpaikkoja, ja se on tämän yhteiskunnan tahtotila, ei työttömien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rahaa on 200 € ja se pitää jakaa kolmelle, jokainen ei voi saada satasta. Jos rahaa ei ole, sitä ei ole.
Petteri ja Riikka ottavat hallituskauden aikana lisävelkaa 10000 €/per asukas. Miten niin rahaa ei ole?
Mihin jo tuhlasit Marinin ja flikkojen sinulle velaksi ottaman 10 000 €?
Budjettivuosihan ei ole edes vielä lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä on tämä fantasia jossa he kuvittelevat varakkaiden olevan kiinnostuneita heidän olemisistaan ja tekemisistään.
Mutta näin ei ole. Varakkaita ei kiinnosta paskan vertaa köyhien asiat.
Menkää te "varakkaa" sosiopaatit sitten sotimaankin, teillähän on eniten menetettävää itsellenne rakentamassanne dystopiassa. Minulle ei maistu puolustaa riistäjien etuja.
Juuri teidänlaiste sosiopaatti narsistipaskiaiset ovat eniten Suomen kansaa kahtiajakavaa sakkia. Mihin tarvitaan Putinia Suomessa kun meillä on kokoomus...
Etusivu ihan käsittämätöntä väninää. Ihan kuin työssäkäyvä ei voisi olla köyhä, tai vakituisia, kovapalkkaisia palkkatöitä olisi kaikille ja jos sellaisen saa, ei tilanne alalla voisi koskaan muuttua ja tulla yt-nevottelut, tai jäädä työttömäksi.
Työssäkäyvällä ja läpi elämänsä asiat kunnolla ja kunnialla hoitaneella ihmisellähän tässä on suurempi syy olla hyväksymättä leikkauksia sosiaaliturvaan ja turvaverkkoihin, koska hehän ovat läpi elämän maksaneet korkeita veroja juuri sitä varten, että jos elämässä sattuu jotain, vaikka sairastuu, läheinen sairastuu, työt menee alta jne. on olemassa se tukiverkko ja yhteiskunnan palvelut, jotka auttavat.
Hallituksen säästötoimet ja leikkaukset ei edes auta yhtään mitään eivätkä pysäytä velkaantumista, velkaa otetaan lisää vähintään 40 miljardia tällä hallituskaudella.
Oikeasti, mitä tähän maahan tarvitaan on nimenomaan lisää kunnollisia, vakituisia töitä, innovaatioita, uusi Nokia, jokin järkevä tulonlähde. Muuten Suomella ei ole tulevaisuutta, vaikka hallitus ajaisi kaikki köyhät kadulle kodeistaan.
"Mistä olet saanut sellaisen käsityksen että Suomessa voi elää ilmaiseksi toisten kustannuksella ja toisten työllä?"
En ajatellut nälkäänkään kuolla sen takia että työmarkkinoilla ei ole käyttöä meille.
Vierailija kirjoitti:
Mutta haluat siis jatkaa aina vaan köyhänä?
vai oletko ajatellut itsesi elättämiseen liittyviä aktiviteetteja?
Osalla teistä jäänyt näköjään levy päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä on tämä fantasia jossa he kuvittelevat varakkaiden olevan kiinnostuneita heidän olemisistaan ja tekemisistään.
Mutta näin ei ole. Varakkaita ei kiinnosta paskan vertaa köyhien asiat.
Menkää te "varakkaa" sosiopaatit sitten sotimaankin, teillähän on eniten menetettävää itsellenne rakentamassanne dystopiassa. Minulle ei maistu puolustaa riistäjien etuja.
Juuri teidänlaiste sosiopaatti narsistipaskiaiset ovat eniten Suomen kansaa kahtiajakavaa sakkia. Mihin tarvitaan Putinia Suomessa kun meillä on kokoomus...
Eipä sinulla ole mitään mitä riistää kun olet työhaluton ja persaukinen toisten elätti.
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy minäkään. Jos ne päätökset leikkauksista toteutuvat, me köyhät noustaan kapinaan ja sitten ei ole kenelläkään kivaa. Tässä on se raja mitä ei pidä ylittää, ja mistä mitta tulee täyteen.porvarit luulevat, että kiltisti niellään kaikki
Niin... Suomessa nyt vaan on yksi maapallon tasaisimmista tulonjaoista ja korkein verotus. Ei siis ihan otollisinta maaperää millekään kapinalle tms. typerälle.
Eli: ettehän te raukat tiedä YHTÄÄN MITÄÄN mistä te suureen ääneen vaahtoatte.
Nauran teille.
Vierailija kirjoitti:
"Mistä olet saanut sellaisen käsityksen että Suomessa voi elää ilmaiseksi toisten kustannuksella ja toisten työllä?"
En ajatellut nälkäänkään kuolla sen takia että työmarkkinoilla ei ole käyttöä meille.
Eivät ne sitä tajua. Niille työtön on yhtä kuin työhaluton. Se on eräänlaista yksinkertaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetkö tukilakkoon?
Vitsaile vain, vaikka köyhällä ei ole laillista keinoa protestoida tehokkaasti, niin toisaalta ei ole monella paljoa menetettävää, jos elämä on viikosta toiseen pelkkää seuraavan ruokajaon odottamista niin ei siinä enää vankilakaan pelota.
Miten olisi vaikkapa ilmainen ostosreissu kaupungin suurimpaan markettiin? Kassit täyteen ilmaista ruokaa ja "kiittihei! Mukavaa päivänjatkoa!"
Ei tarvi saada kuin 100 köyhää kerralla sinne niin menee poliisilla ja vartijoilla pasmat sekaisin. Voidaan toteuttaa joka viikko.🤔
Valtatien katkaiseminen tai ruuhkaisen keskustan tukkiminen on myös kiusa johon riittää 1 vi**uuntunut köyhä.
Kuokkavierasjuhlat on perinteinen tapa. Ja mahtava juttu jos yksikin onnistuu livahtamaan linnan juhliin. Suu täyteen katkarapuja ennen
Mistä olet saanut sellaisen käsityksen että Suomessa voi elää ilmaiseksi toisten kustannuksella ja toisten työllä?
Mistä olet saanut sellaisen käsityksen, että työtä tarvitaan elämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Kai olet ilmoittautunut TE toimistoon työharjoitteluun? Sosialismissa kaikilla on työvelvollisuus. Ja Suomihan en eräänlainen sosialistinen kokeilu.
Jos tukia leikataan, minä menen töihin! Siitäs saavat.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on saanut useita huomautuksia riittämättömästä sosiaaliturvan tasosta ja Suomi ilmeisesti haluaa saada myös kovemmat otteet niskaansa. Sitä saa mitä tilaa...
Olisiko EU:ssa jotain instanssia, johon näistä ihmisoikeuksia polkevista leikkauksista voisi valittaa? Joukkokanne Suomen valtiota vastaan?
Sitähän ei sulta kysytä etkä voi valittaa.