Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tule hyväksymään sosiaaliturvaani tehtäviä leikkauksia

Vierailija
30.11.2023 |

On ihan turha kuvitella, että hyväksyisin ne leikkaukset, jotka minun sosiaaliturvaan tämä hallitus tekee. En tule KOSKAAN niitä hyväksymään. Ne ovat täysin moraalittomia ja TUOMITSEN ne täydellisesti. Varakasta tietysti vain hymyilyttää köyhän ahdinko. Mutta jokin päivä me nousemme. Mitenkäs suu silloin laitetaan vai meneekö kakka housuun?

Kommentit (253)

Vierailija
61/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä on tämä fantasia jossa he kuvittelevat varakkaiden olevan kiinnostuneita heidän olemisistaan ja tekemisistään. 

Mutta näin ei ole. Varakkaita ei kiinnosta paskan vertaa köyhien asiat.

Menkää te "varakkaa" sosiopaatit sitten sotimaankin, teillähän on eniten menetettävää itsellenne rakentamassanne dystopiassa. Minulle ei maistu puolustaa riistäjien etuja.

Juuri teidänlaiste sosiopaatti narsistipaskiaiset ovat eniten Suomen kansaa kahtiajakavaa sakkia. Mihin tarvitaan Putinia Suomessa kun meillä on kokoomus...

Eipä sinulla ole mitään mitä riistää kun olet työhaluton ja persaukinen toisten elätti.

Sano mitä sanot, täältä kortistostahan tulee ne vuokramiehet jotka tekee kahden edestä hommia kun joku tärkeä perseenraapija siellä aina ihmettelee miksi toisten elämä on niin vaikeaa.

Vierailija
62/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on saanut useita huomautuksia riittämättömästä sosiaaliturvan tasosta ja Suomi ilmeisesti haluaa saada myös kovemmat otteet niskaansa. Sitä saa mitä tilaa...

Niin on ollut yli 20 vuotta. Eikä asiaan ole luvassa korjausta koska Suomessa on muita maita korkeampi keskipalkka johon sosiaaliturvan laskennallinen taso on sidottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta haluat siis jatkaa aina vaan köyhänä?

vai oletko ajatellut itsesi elättämiseen liittyviä aktiviteetteja?

Edelleenkin, myös kokoaikaisesti työntekijät saavat esim asumistkea. Jotkut jopa toimeentulotukea. Esim minä saan asumistukea n. 400€ vaikka olen vakituisessa kokopäivötyössä. Joissain työpaikoissa palkka vaan on niin huono ettei sillä elä. Sille pitäisi tehdä jotain.

Esim etsiäparemmin palkattu työ.

Mutta jonkun on ne matalapalkka-alan työt kuitenkin tehtävä. Olen kouluttautunut ihan tarkoituksella lastenhoitajaksi ja sitä työtä teen. 

Tulot ja menot tulee suhteuttaa toisiinsa. Etsi halvempi asunto ihan ensitöiksesi.

Vierailija
64/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta haluat siis jatkaa aina vaan köyhänä?

vai oletko ajatellut itsesi elättämiseen liittyviä aktiviteetteja?

Edelleenkin, myös kokoaikaisesti työntekijät saavat esim asumistkea. Jotkut jopa toimeentulotukea. Esim minä saan asumistukea n. 400€ vaikka olen vakituisessa kokopäivötyössä. Joissain työpaikoissa palkka vaan on niin huono ettei sillä elä. Sille pitäisi tehdä jotain.

Esim etsiäparemmin palkattu työ.

Mutta jonkun on ne matalapalkka-alan työt kuitenkin tehtävä. Olen kouluttautunut ihan tarkoituksella lastenhoitajaksi ja sitä työtä teen. 

Tulot ja menot tulee suhteuttaa toisiinsa. Etsi halvempi as

Valtio ei määrää ihmisten asuinpaikkaa.

Vierailija
65/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on saanut useita huomautuksia riittämättömästä sosiaaliturvan tasosta ja Suomi ilmeisesti haluaa saada myös kovemmat otteet niskaansa. Sitä saa mitä tilaa...

Olisiko EU:ssa jotain instanssia, johon näistä ihmisoikeuksia polkevista leikkauksista voisi valittaa? Joukkokanne Suomen valtiota vastaan?

Ei köyhällä ole enää Suomessa varaa valittaa, ellei halua ulosottoon. Valittaminen on tehty liian kalliiksi. Ainoa keino valittaa on tehdä jotain laitonta. Laillisia keinot kun maksavat liikaa.

Vierailija
66/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä on tämä fantasia jossa he kuvittelevat varakkaiden olevan kiinnostuneita heidän olemisistaan ja tekemisistään. 

Mutta näin ei ole. Varakkaita ei kiinnosta paskan vertaa köyhien asiat.

Menkää te "varakkaa" sosiopaatit sitten sotimaankin, teillähän on eniten menetettävää itsellenne rakentamassanne dystopiassa. Minulle ei maistu puolustaa riistäjien etuja.

Juuri teidänlaiste sosiopaatti narsistipaskiaiset ovat eniten Suomen kansaa kahtiajakavaa sakkia. Mihin tarvitaan Putinia Suomessa kun meillä on kokoomus...

Haukut nyt itse henkilöitä jotka ei halua itsetienaamia rahoja lahjoittaa sulle. Oletko itse narsistip. Aska? Taidat olla.

Vierailija
67/253 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetkö tukilakkoon?

Vai tuleeko uusi punakapina?

Vierailija
68/253 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetkö tukilakkoon?

Lopetan kaiken sosiaali- ja terveyspalvelujen käytön siihen asti, kun tilanne paranee. Siitähän saavat ja oppivat. Sossutädeistä, Kela- muijista ja hoitsuista tulee täysin turhia, kun kukaan ei käytä palveluja.

Vierailija
69/253 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetkö tukilakkoon?

Vai tuleeko uusi punakapina?

Ei tule, eine jaksa nousta niin aikaisin. Kapinoikoot rikkaat itse köyhien puolesta.

Vierailija
70/253 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte valittajat äänestäneet. Ainoa keino saada oikeasti muutosta aikaan.

Vierailija
71/253 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen toimien ansiosta tuloerot kasvavat Suomessa. Köyhiltä leikataan ja hyvintoimeentulevat saavat verohelpotuksia. 14 000e/kk tienaava saa 2000e lisää palkkaa veronkevennysten jälkeen. Eli pienituloisen bruttopalkan verran. Hän ei sitä tarvitse mutta pienituloinen tarvitsee jokaisen pennin arjen elämiseen.

Nyt pienituloisilta leikataan ja lapsiköyhyys lisääntyy. Kuka hyötyy siitä että ylisukupolvinen huono-osaisuus lisääntyy? Tämän hallituksen päätökset tulevat näkymään tulevaisuudessa lisääntyvänä pahoinvointina ja se jos mikä tulee kalliiksi niin rahallisesti kuin yksittäisen ihmisen kärsimyksen muodossa.

Riikka Purra sanoi että empatia ei kuulu politiikkaan ja se todella näkyy tämän hallituksen päätöksissä!

Vierailija
72/253 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vähän, mutta täyttä asiaa.

Pinnalliset, keskinkertaiset ihmiset eivät kykene tuntemaan empatiaa.

Erinomaiset esimerkit ovat:

sipilä ja orpo.

Mutta minkä taakse jättää, sen edestä löytää.

Vierailija
73/253 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Sosiaaliturvan tason tarkkailijat voisivat tulla laskemaan mm., mitä kaikkea Suomessa saa ilmaiseksi veronmaksajien piikkiin, ja voisi olla "hieman" vähemmän huomautettavaa yhdestä maailman höveleimmistä maista työttömille. Maista, joissa tuet ovat oikeasti alhaiset, siirrytään usein kohti parempaa elintasoa EU:n sisällä, mutta Suomesta ei ole tarvetta, koska tuet ja edut ovat kv. vertailussa mukavat. Ei niillä toki leveästi elä, mutta pärjää kuitenkin, vaikkei päivääkään töitä tekisi.

Vierailija
74/253 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko EU:ssa jotain instanssia, johon näistä ihmisoikeuksia polkevista leikkauksista voisi valittaa? Joukkokanne Suomen valtiota vastaan?

Samalla energialla voisit alkaa vaikka kevytyrittäjäksi/toiminimiyrittäjäksi ja elättää itsensä myymällä omaa työtään. Paljon helpompi muuten työllistyä näin kuin hakea työpaikkoja.

-Toiminimiyrittäjä

Vierailija
75/253 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valtio ei määrää ihmisten asuinpaikkaa."

Ei määrääkään, eikä järkeäkään ole pakko käyttää. Mutta jos kuitenkin käyttää, niin kannattaa järjestää elämiset ja asumiset omaan budjettiin sopiviksi.

Vierailija
76/253 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:llä on ehkä paljon sellaisia jotka ovat tahtomattaan työttömiä, mutta aloittajan kaltaisia ihmisiä on ja PALJON. Eivät ole olleet ikinä töissä ja ovat tuudittautuneet siihen ajatukseen että voivat loisia toisten rahalla loppuelämänsä.

Aloittaja voi mennä vaikka nälkälakkoon. Kyllä on ihmisoikeus että valtio maksaa mun röökit, viinat ja pelikoneen osat!!!! 🤣

Vierailija
77/253 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousette? Nousette mihin? Ette edes jaksa aamulla nousta sängystä ylös. Ei kauheasti pelota laiskureiden uhkailut. Muutenkin, iso osa teidän iskujoukoista on pelkkiä narkkareita ja juoppoja.

Vierailija
78/253 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  ole mitään epäselvää siitä että hallitus haluaa vain  että ihmiset töihin, eikä pidä olettaa että kyllä yhteiskunta elättää,tuet pitäs aina olla vain väliaikainen ratkaisu, kyllä itessä on vikaa jos aikuinen ihminen ei osaa elämäänsä järjestää.

Näin se vaan menee..

Vierailija
79/253 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta jokin päivä me nousemme. Mitenkäs suu silloin laitetaan vai meneekö kakka housuun?"

Jos näin tapahtuu niin minun suuni on yhtä hymyä. Tarkoittaa nimittäin vähemmän verokuormaa minulle. Soisin että kaikki nousisi ja elättäisi itsensä, ja mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
80/253 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätäppä jotain random ihmistä pienillä tuillasi. Sitten huomaat, miltä meistä työssäkäyvistä tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän