Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tule hyväksymään sosiaaliturvaani tehtäviä leikkauksia

Vierailija
30.11.2023 |

On ihan turha kuvitella, että hyväksyisin ne leikkaukset, jotka minun sosiaaliturvaan tämä hallitus tekee. En tule KOSKAAN niitä hyväksymään. Ne ovat täysin moraalittomia ja TUOMITSEN ne täydellisesti. Varakasta tietysti vain hymyilyttää köyhän ahdinko. Mutta jokin päivä me nousemme. Mitenkäs suu silloin laitetaan vai meneekö kakka housuun?

Kommentit (253)

Vierailija
21/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta haluat siis jatkaa aina vaan köyhänä?

vai oletko ajatellut itsesi elättämiseen liittyviä aktiviteetteja?

Edelleenkin, myös kokoaikaisesti työntekijät saavat esim asumistkea. Jotkut jopa toimeentulotukea. Esim minä saan asumistukea n. 400€ vaikka olen vakituisessa kokopäivötyössä. Joissain työpaikoissa palkka vaan on niin huono ettei sillä elä. Sille pitäisi tehdä jotain.

Vähennä turhia menoja. Et voi saada ilmaiseks kaikkee.

Lasten jo valmiiksi matala elintaso laskee entisestään. Kuka siitä sitten hyötyy? Minulla on niin pienet menot, että lastenvalvojakin laski minun osuudeksi lasten elatukseen 70%, joten lasten isä ei maksa elatusmaksuja kuin reilusti alle kelan minimin.. tässäkin kostautuu kun elää säästeliäästi, vaikkakin pakon edessä. Uskomatonta. 

Vierailija
22/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein.

Orpo ja sipilä ovat niitä joita ei kiinnosta tipan tippaa, että sairaat ja vähävaraiset kärsivät.

He itse syövät mahansa täyteen kolmesti päivässä, niin mikä heidän on riistää niitä jotka saavat kärsiä nälkää..

Taannoin olin hammas lääkärissä joka kysyi, että montako kertaa päivässä syön. Vastasin ettei ole varaa syödä kuin yksi kertaa päivässä. 

Lekurin ilme oli katsomisen arvoinen kun ei millään meinannut uskoa, että vain yhden kerran vain on varaa syödä päivässä.

Niinpä niin, asia tuppaa olemaan siten, että jos ei ole käytännön kokemusta jostain asiasta ole, niin on kykenemätön ymmärtämään toisen ahdinkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin, myös kokoaikaisesti työntekijät saavat esim asumistkea. Jotkut jopa toimeentulotukea. Esim minä saan asumistukea n. 400€ vaikka olen vakituisessa kokopäivötyössä. Joissain työpaikoissa palkka vaan on niin huono ettei sillä elä. Sille pitäisi tehdä jotain.

Esim etsiäparemmin palkattu työ.

Mutta jonkun on ne matalapalkka-alan työt kuitenkin tehtävä. Olen kouluttautunut ihan tarkoituksella lastenhoitajaksi ja sitä työtä teen. 

Ehkä sun menopuoli ei ole hallussa.

Kyllä se on ihan hallussa, pärjään ihan hyvin asumistuen kanssa. 

Vierailija
24/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvässä lykyssä joku saattaa suuttua tukien määrään niin, että opiskelee kunnon ammatin tai perustaa yrityksen.

Ja sinulla ei ole mitään tajua työttömien maistereiden ja amk-tutkintoja omaavien työttömien määrästä :D

Vierailija
25/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelit tehdä? Lopettaa työnteon? Vai alkaa ryöstellä, koska sinullehan kuuluu....? 

Ja ihan turha rutista, ettei toimeentulotuella elä. Tuilla elävät ovat "köyhiä" verrattuna työntekijöihin ja tulevat aina olemaan köyhiä. Tämä yhteiskunta ei voi pyöriä niin, että toimeentulotuella elävä ei olisi aina suhteellisesti köyhintä sakkia. Se köyhyys toki on suhteellista.... tänään juuri äidin kanssa laskettiin, että miten ihmeessä nämä muka-köyhät ei elä. Kun asunnon, sähköt, terveydenhuoltokulut jne. saa sossusta, niin se loppuosa todellakin riittää aivan kelvolliseen elämään ja jää ylikin, kun katsoo vähän mihin rahat menee. Varaa on siitä laittaa keittiön purnukkaankin sivuun. Kuten muutama tietämäni tekee ja on sitten varaa parin vuoden välein käydä Kreikassa ja välillä laivallakin.

Sitä pitää oppia elämään nuukemmin. Se on tietysti ikävää, mutta kun on tarkka Euroistaan, jää sitä rahaa kivoihinkin asioihin. Tietysti mittapuuna ei saa pitää kahden työssäkäyvän taloutta, mutta ei sitä viimeisen penninkään kanssa tarvi viisaan elää. Ja kun on päivät aikaa, voi suunnitella asioita, hankkia kirppareilta tavaraa yms. Leipoa itse leivät, tehdä ruokalistat jne. Kahden ihmisen laadukkaaseenkaan syömiseen ei yli 400 Euroa nykyisilläkään hinnoilla mene, kun on taloudellinen. 

Vierailija
26/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Ei itse asiassa paljon pelota sellaisen henkilön uho, joka ei saa edes itsestään pidettyä huolta.

Vierailija
27/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvässä lykyssä joku saattaa suuttua tukien määrään niin, että opiskelee kunnon ammatin tai perustaa yrityksen.

Ja sinulla ei ole mitään tajua työttömien maistereiden ja amk-tutkintoja omaavien työttömien määrästä :D

Kaikki ammatit ei ole kunnon ammatteja esim aloille joissa ylikoulutetaan. 

Vierailija
28/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin myös ensimmäisenä et nyt loppuu ja menen töihin. Ja kyllä aloittaja minua keskituloista naurattaa vaikken ole edes rikas. 

Vierailija
29/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetkö tukilakkoon?

Vitsaile vain, vaikka köyhällä ei ole laillista keinoa protestoida tehokkaasti, niin toisaalta ei ole monella paljoa menetettävää, jos elämä on viikosta toiseen pelkkää seuraavan ruokajaon odottamista niin ei siinä enää vankilakaan pelota.

Miten olisi vaikkapa ilmainen ostosreissu kaupungin suurimpaan markettiin? Kassit täyteen ilmaista ruokaa ja "kiittihei! Mukavaa päivänjatkoa!"

Ei tarvi saada kuin 100 köyhää kerralla sinne niin menee poliisilla ja vartijoilla pasmat sekaisin. Voidaan toteuttaa joka viikko.🤔

Valtatien katkaiseminen tai ruuhkaisen keskustan tukkiminen on myös kiusa johon riittää 1 vi**uuntunut köyhä.

Kuokkavierasjuhlat on perinteinen tapa. Ja mahtava juttu jos yksikin onnistuu livahtamaan linnan juhliin. Suu täyteen katkarapuja ennen kuin vartijat nappaa.

...ja kiekkovierasj

Noistahan on enemmän vaivaa kuin töiden tekemisestä. 

Vierailija
30/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä APn ahdinko liittyy varakkaisiin? Miksi varakasta edes kiinnostaisi APn ahdinko?

Vierailija
31/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetkö tukilakkoon?

Vitsaile vain, vaikka köyhällä ei ole laillista keinoa protestoida tehokkaasti, niin toisaalta ei ole monella paljoa menetettävää, jos elämä on viikosta toiseen pelkkää seuraavan ruokajaon odottamista niin ei siinä enää vankilakaan pelota.

Miten olisi vaikkapa ilmainen ostosreissu kaupungin suurimpaan markettiin? Kassit täyteen ilmaista ruokaa ja "kiittihei! Mukavaa päivänjatkoa!"

Ei tarvi saada kuin 100 köyhää kerralla sinne niin menee poliisilla ja vartijoilla pasmat sekaisin. Voidaan toteuttaa joka viikko.🤔

Valtatien katkaiseminen tai ruuhkaisen keskustan tukkiminen on myös kiusa johon riittää 1 vi**uuntunut köyhä.

Kuokkavierasjuhlat on perinteinen tapa. Ja mahtava juttu jos yksikin onnistuu livahtamaan linnan juhliin. Suu täyteen katkarapuja ennen kuin vartijat nappaa.

...ja kiekkovierasj

No on sulla suunnitelmat. Kun olet noinkin kekseliäs niin luulisi, että sulla riittä aivokapasiteettia alkaa suunnittelemaan elämällesi muuta suuntaa kuin varastaa ruokaa. Kyllä mä tiedän että näitä taivaan rannan maalareita on, mutta että näin huuhaa menttaliteetillä joku menee. Ei ole todellista. 

Vierailija
32/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin pelle! 

Vierailija
33/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulta enää kysytä. Olisi kannattanut miettiä ketä äänestät.

Vierailija
34/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hyväksy minäkään. Jos ne päätökset leikkauksista toteutuvat, me köyhät noustaan kapinaan ja sitten ei ole kenelläkään kivaa. Tässä on se raja mitä ei pidä ylittää, ja mistä mitta tulee täyteen.porvarit luulevat, että kiltisti niellään kaikki 

Miksipä ette? Oottehan te nielleet kaikki ne työllistymistuetkin mukisematta, ilman muutosta. Miksi luulisimme että toiseen suuntaankaan tapahtuu muutosta?

Vierailija
35/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet saisi lopettaa kun ei niitä kaikille anneta, varsinki jos sattuu oleen valkoihonen. Työttömyyskorvaus 800 e eikä asumis- tai toimeentulotukea.

Vierailija
36/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetatko protestiksi loisimisen toisten rahoilla? 

Vierailija
37/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä on tämä fantasia jossa he kuvittelevat varakkaiden olevan kiinnostuneita heidän olemisistaan ja tekemisistään. 

Mutta näin ei ole. Varakkaita ei kiinnosta paskan vertaa köyhien asiat.

Vierailija
38/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapaset ei nouse koskaan. Tallautuvat maahan ja mätänevät siihen. 

Vierailija
39/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelit tehdä? Lopettaa työnteon? Vai alkaa ryöstellä, koska sinullehan kuuluu....? 

Ja ihan turha rutista, ettei toimeentulotuella elä. Tuilla elävät ovat "köyhiä" verrattuna työntekijöihin ja tulevat aina olemaan köyhiä. Tämä yhteiskunta ei voi pyöriä niin, että toimeentulotuella elävä ei olisi aina suhteellisesti köyhintä sakkia. Se köyhyys toki on suhteellista.... tänään juuri äidin kanssa laskettiin, että miten ihmeessä nämä muka-köyhät ei elä. Kun asunnon, sähköt, terveydenhuoltokulut jne. saa sossusta, niin se loppuosa todellakin riittää aivan kelvolliseen elämään ja jää ylikin, kun katsoo vähän mihin rahat menee. Varaa on siitä laittaa keittiön purnukkaankin sivuun. Kuten muutama tietämäni tekee ja on sitten varaa parin vuoden välein käydä Kreikassa ja välillä laivallakin.

Sitä pitää oppia elämään nuukemmin. Se on tietysti ikävää, mutta kun on tarkka Euroistaan, jää sitä rahaa

"te äidin kanssa laskitte" Oikein löitte viisaat päänne yhteen, kaksi ihmistä vailla mitään kosketusta asiaan😅

Eivät maksa "vähäisiä terveydenhuoltomenoja" eivätkä maksa sähkölaskuja sen summan yli mitä hyväksytään asumismenoiksi, ja kun esim vuosi sitten sähkölämmittäjät oli kusessa ei mikään tukimuoto osunut köyhille.

Vierailija
40/253 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään saavutettuja etuja.  Rahaa voidaan antaa vain jos sitä on jaettavaksi. Pitää saada menestystä ja kasvua että  on varaa kaikenmaailman tukiin ja etuuksiin. Suomessa kun ei ole öljyvarantoja kuten Norjassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi