Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Työtön mies jää helposti ilman pitkää parisuhdetta - "Miehille Suomesta tuli luokkayhteiskunta"

Vierailija
30.11.2023 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010026831.html

"Miehille Suomesta tuli luokkayhteiskunta. Parisuhteen (ja lasten saannin) edellytys on koulutus ja hyvät tulot. Näin kirjoitti eläkeyhtiö Varman toimitusjohtaja Risto Murto viestipalvelu X:ssä keskiviikkona.

Murto viittaa Valtion taloudellisen tutkimuskeskuksen (Vatt) tutkimukseen eriarvoisuudesta Suomessa. Se julkaistiin tällä viikolla ja tutkimuksen voi lukea täältä.

Raportissa todetaan, että eriarvoisuus työmarkkinoilla vaikuttaa linkittyvän yhä vahvemmin sosiaaliseen eriarvoisuuteen.

Tutkimus käsittelee vuosia 1987-2021. Se näyttää, että työttömät ja pienituloiset miehet ja naiset jäävät yhä todennäköisemmin ilman kumppania. Muutos on ollut suurempi miehille.

Vuonna 1987 ilman työtuloa olevista miehistä 67 prosentilla oli kumppani. Vuonna 2019 heistä vain 37 prosentilla oli kumppani.

Tarkastelussa ovat 25-60-vuotiaat miehet."

Kommentit (880)

Vierailija
761/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomi on "tutkinto uskollinen" maa  mikä heijastuu pariutumisiin!!. Eikö ole kummallista, että jotkut asettavat parisuhteessa yhdessä viihtymisen ja romanttisen vetovoiman koulutusstatuksen yläpuolelle? Onhan tämä toki pettymys niille, joilla ei ole muuta annettavaa kumppanilleen kuin eri hieno tutkinto

Tutkinnon mukana tulee yleensä myös tietynkaltainen sosioekonominen asema, mikä sitten taas samankaltaistaa pariskuntia ja voi helpottaa yhteisymmärryksen syntymistä ja luoda keskustelua joka on kummallekin miellyttävää. Lisäksi koulutuksen lisääntyminen muuttaa ihmisten arvoja ja arvojen samankaltaisuus on parisuhteen perustaa.

Itse olen korkeasti koulutettu nainen, olen treffaillut matalammin koulutettuja miehiä koska olen ajatellut että ansaitsevat toki mahdollisuuden. Moni mies tuo suoraan tai epäsuoraan esiin, ettei ole yhtään samalla tavalla kiinnostunut maailmasta ja ymmärrys on jäänyt peruskoulutasolle ihan liian monesta asiasta. Sellaiset keskustelut joista nautin, eivät näiden kanssa ole yleensä onnistuneet. Mielestäni kumppanin tulee tuoda toisesta parhaat puolet esiin, se ei onnistu jos ei edes pystytä puhumaan samalla tasolla yleisistä asioista. En yleistä, mutta näitä on itselleni tullut vastaan jokunen. Olen myös seurustellut erään työttömän miehen kanssa, jolla ei ollut koulutusta mutta joka elätti itsensä freelanserina. Romanttista vetovoimaa oli ja viihdyttiin yhdessä, mutta lopulta erottiin koska hän ei oikeasti ymmärtänyt minua enkä minä jaksanut hänen maailmankuvaansa, johon minun akateeminen urani ei vain sopinut. Lisäksi siinä suhteessa isoimmat menot maksoin minä, koska miehellä ei ollut aina varaa edes omaan peruselämään. Sellaiseen suhteeseen ei voi perustaa perhettä.

Vierailija
762/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat kylmiä materialisteja.

Lasten kasvatukseen menee rahaa. Etkö sitä tiennyt? 

Miksi sitten naiset ei mene tuottaviin, oikeisiin töihin tienaamaan rahoja niihin haluamiinsa kersoihin???! Miksi naiset yrittää maksattaa itse halumansa kersat miehillä???! On ihan sama asia, kuin mies sanoisi naiselle, että minä haluan tuon 150-170.000€ maksavan auton, ja sinä menet nyt töihin tienaamaan minulle VÄHINTÄÄN puolet sen hinnasta. Ihan sama haluatko sinä sitä tai tarvitko, mutta maksat sen puoliksi suosiolla tai minä hommaan oikeuden päätöksen ja sitten itket ja maksat.

Etkö tiennyt, että mies voi kieltäytyä siittämästä sitä lasta xD. Senkun on siementämättä, jos ei lasta halua. Miten ihmessä nainen muka yksin pää

Jep. Jos ei halua lasta, niin käyttää kortsua tai käy vasektomiassa. Lapsi on ihminen, ei esine. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomiakat välittää enemmän siitä, että onko mies työtön vai työllistynyt kuin siitä, että mies rakastaa naista.

Naiset haluaa vain hyötyä miehistä tässä maassa!

Trollukka.

Vierailija
764/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suomi on "tutkinto uskollinen" maa  mikä heijastuu pariutumisiin!!. Eikö ole kummallista, että jotkut asettavat parisuhteessa yhdessä viihtymisen ja romanttisen vetovoiman koulutusstatuksen yläpuolelle? Onhan tämä toki pettymys niille, joilla ei ole muuta annettavaa kumppanilleen kuin eri hieno tutkinto

Tutkinnon mukana tulee yleensä myös tietynkaltainen sosioekonominen asema, mikä sitten taas samankaltaistaa pariskuntia ja voi helpottaa yhteisymmärryksen syntymistä ja luoda keskustelua joka on kummallekin miellyttävää. Lisäksi koulutuksen lisääntyminen muuttaa ihmisten arvoja ja arvojen samankaltaisuus on parisuhteen perustaa.

Itse olen korkeasti koulutettu nainen, olen treffaillut matalammin koulutettuja miehiä koska olen ajatellut että ansaitsevat toki mahdollisuuden. Moni mies tuo suoraan tai epäsuoraan esiin, ettei ole yhtään samalla tavalla kiinnostunut maailmasta

Ei freelancer ole työtön.

Vierailija
765/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen korkeasti koulutettu nainen, olen treffaillut matalammin koulutettuja miehiä koska olen ajatellut että ansaitsevat toki mahdollisuuden. Moni mies tuo suoraan tai epäsuoraan esiin, ettei ole yhtään samalla tavalla kiinnostunut maailmasta

Siis mies jolla ei ole ennakkoasennetta tieteelliseen maailmaan ja ei ole syönyt valmista kauraa yleisistä ajatuksista on sun mielestä epäsopiva.

Henkilö joka kokee todellisuuden ilman että ulkopuoliset voimat on häneen vaikuttaneet mitenkään kuten oppilaitokset ja säädelty historiankertomus. Sä haluua aivopestyä kamaa jonka kanssa keskustella klassikoista ja yleisesti hyväksytyistä hyvistä asioista, jotka kollektiivi on teikäläisille sanellut.

Hyvä juttu. He eivät menettäneet mitään ihmettä. Sä oot vuosisatojen eräänlaisen median ja kultuurin uhri ja sulla olisi ollut mahdollisuus nähdä asioita todellisemmin heidän silmien kautta. Heidän jotka eivät ole altistuneet aivopesulle mitä valtakoneisto syöttää mieliin. Mutta ok, sä haluut jutella Shcjybertistä ja Helen Sjörbekistä. Ok Hienohelma.

Vierailija
766/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin parisuhteessa jokusen vuoden tyttömän sittemmin mies jäi sairaseläkkeelle. Olemme molemmat ammattikoululaisia. Kyllä se vaan niin on, että se oli kuin olisi kivirekeä perässä olisi vetänyt. Niinkin yksikertainen asia kuin arjen hallinta oli ihan täysin hukassa. Onneksi pääsin eroon sain tehdä asiat oman pään mukaan ja sain keskittyä lapsen hoitoon ilman mieslasta.

kyllä se on peiliin katsomisen paikka sillon, jos on työtön mieslapsi. Toinen ei voi vetää koko palettia omien päivätöiden päälle.

Vierailija
767/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen korkeasti koulutettu nainen, olen treffaillut matalammin koulutettuja miehiä koska olen ajatellut että ansaitsevat toki mahdollisuuden. Moni mies tuo suoraan tai epäsuoraan esiin, ettei

Etiketti on tärkeä naisille ja että asiat näyttää hyviltä. Miehen pitää olla sellainen palkintohevonen ja pysti jolla kehuskella.

Jos mies on täysin alien ja puhdas kaikesta kultuurin saasteesta, niin se on yök niiq ja hyi sillee junou?

Koska eihän sellasel voi kenellekää kehuskella mitää niiq. Ellei se oo tyyliin ENHOYEEL STAR.

Vierailija
768/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin naimisissa korkeasti koulutetun miehen kanssa joka oli kyllä aivan perässä vedettävä. Hoidin kaiken koska jonkun piti. Kaikki pitää sisällään myös miehelle työpaikat kun ei itse saanut aikaiseksi. En kyllä tajua miten oli kuitenkin maisteriksi saanut itsensä luettua. Eromme jälkeen onkin sitten jättäytynyt työelämän ulkopuolelle. En vaan tajua, enkä voi arvostaa. 

Vierailija
769/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomiakat välittää enemmän siitä, että onko mies työtön vai työllistynyt kuin siitä, että mies rakastaa naista.

Nainen haluaa myös itse rakastua ja rakastaa. Eikö mies halua sitä? Saamattomaan on vaikea rakastua. 

Vierailija
770/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksesi on siis ei voida keskustella tutkitusta tiedosta vaan haukutaan vihaisesti miehiä ja ylistetään naisia.

Ymmärrän että vihaat miehiä mutta sinun tunne ei nyt ollut tämän tutkimuksen tarkoitus. Voin kertoa ihan kokemuksesta että mielenterveysongelmainen nainen ei hoida asioita sen enempää kuin mieskään, vaan makaa sängyssä lamaantuneena vuodesta toiseen.

Tutkittua tietoako siis on, että voit ihan omasta kokemuksestasi kertoa? Mutta jos joku toinen kertoo omasta kokemuksestaan, niin se on ihan hirveän wwäääääärinn?

Vierailija
771/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALAKINTO HEVOOSEN TE HALUATTE. SELLAISEN JOKA TEPASTELEE HAMPAAT IRVESSÄ REHVAKKAASTI ASKELTAEN JA VOITTE KEHUSKELLA MIEHENNE SAAVUTUKSILLA. SELLAISTA KELPAA ESITELLÄ.

ETTEKÖ TE NÄE TÄMÄN NAURETTAVUUTTA`?

NIINHÄN JUURI ÄITI TEKEE LAPSENSA KANSSA. KEHUSKELEE LAPSENSA SAAVUTUKSILLA JA OTTAA KUNNIAN KASVATUKSESTA... EI KUULOSTA ITSENÄISEN NAISEN JUTULTA TUO.

Vierailija
772/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eminem oli juuri tuollainen.

Hän ei ollut oppinut mutta räppäsi juurilta aidosti. Naiset huomasi hänet vasta kun menestystä ja rahaa tuli, mutta Eminem oli perimältään wt ja hänelle ei kelpaa golddiggerit.

Vierailija
773/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen haluaa myös itse rakastua ja rakastaa. Eikö mies halua sitä? Saamattomaan on vaikea rakastua. 

Todistit juuri totuuden että naiset eivät kykene rakastumaan aidosti. 

Vierailija
774/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pystyy. Hyvään mieheen. Itsekin rakastuin ja rakastan. Arvostan ja kunnioitan myös. 

Vierailija
775/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko myöntää että kyllä tutustumis- ja tapailuvaiheessa työttömyys olisi turn off. Ainakin itse jos olisin työtön ja sinkku hankkisin ensin ihan minkä tahansa työn, vaikka edes keikkaa, osa-aikaa pienillä tunneilla, mitä tahansa ja sitten vasta alkaisin etsiä kumppania. Työttömyys on toki normaalia ja myöhemmin seurusteluvaiheessa se olisi ok kun tuntee jo paremmin toisen ja tietää tämän työhistorian ja koulutuksen jne. 

Vierailija
776/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen korkeasti koulutettu nainen, olen treffaillut matalammin koulutettuja miehiä koska olen ajatellut että ansaitsevat toki mahdollisuuden.

Etiketti on tärkeä naisille ja että asiat näyttää hyviltä. Miehen pitää olla sellainen palkintohevonen ja pysti jolla kehuskella.

Jos mies on täysin alien ja puhdas kaikesta kultuurin saasteesta, niin se on yök niiq ja hyi sillee junou?

Koska eihän sellasel voi kenellekää kehuskella mitää niiq. Ellei se oo tyyliin ENHOYEEL STAR.

Etiketti vs. trophy. 

trophy wife is a wife who is regarded as a status symbol for the husband. The term is often used in a derogatory or disparaging way, implying that the wife in question has little personal merit besides her physical attractiveness, requires substantial expense for maintaining her appearance, is often unintelligent or unsophisticated, does very little of substance beyond remaining attractive, and is in some ways synonymous with the term gold digger. A trophy wife is typically relatively young and attractive, and may be a second, third or later wife of an older, wealthier man.

Niin. Kumpi on säälittävämpää: rehvastella miehen älyllä ja lahjoilla vs. rehvastella vaimon (nuorella) iällä ja ulkonäöllä?

Vierailija
777/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pystyy. Hyvään mieheen. Itsekin rakastuin ja rakastan. Arvostan ja kunnioitan myös. 

Siis tuo toinen nainen valehteli? Lue ketju jossa naiset kertovat kuinka rakkaus kuolee niin muutat sinäkin mielesi. Jos sinun hyvä miehesi tekee kuten haluaa niin rakkautesi loppuu samantien koska se ei ole aitoa ja egosi pyyhkii sen pois.

Vierailija
778/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on harmi että nykyisin miehen koulutustasolla ja työelämän tittelillä on niin valtava vaikutus parisuhdemarkkinoilla. Tämä kertoo vain sen että naiset on nykyisin todella pinnallisia. 

Miehen ulkonäkö,pituus,koulutustaso ja titteli työelämässä on asiat mitkä naisia kiinnostaa ja millään muulla on hyvin vähän mitään merkitystä.

Jos mies on työtön,amis tai duunari niin se ei kelpaa naisille joka on vähintään tasoa amk. 

Naiset kouluttautuu suomessa enemmän kuin miehet eli naisia on enemmän korkeakoulutetuissa, siinä on meillä kohtaamisongelma.

Vierailija
779/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on harmi että nykyisin miehen koulutustasolla ja työelämän tittelillä on niin valtava vaikutus parisuhdemarkkinoilla. Tämä kertoo vain sen että naiset on nykyisin todella pinnallisia. 

Miehen ulkonäkö,pituus,koulutustaso ja titteli työelämässä on asiat mitkä naisia kiinnostaa ja millään muulla on hyvin vähän mitään merkitystä.

Jos mies on työtön,amis tai duunari niin se ei kelpaa naisille joka on vähintään tasoa amk. 

Naiset kouluttautuu suomessa enemmän kuin miehet eli naisia on enemmän korkeakoulutetuissa, siinä on meillä kohtaamisongelma.

Miehistä 75 % on ylipainoisia tai lihavia, ja silti täällä nämä *ei_ollenkaan_pinnalliset_iharavalaat* yököttelevät  ylipainoisille naisille. Mutta tämähän ei ole ollenkaan pinnallista, eihän?

Ps. Mikä estää miehiä kouluttautumasta (ja laihduttamasta - ei se miehen läski yhtään sen viehättävämpää ole, vaikka itsellenne niin vakuuttelelettekin).

Vierailija
780/880 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllähän se alkaa kyllästyttää kun joka pillun sopukka on tuttu ja se miten se muija kiljuu."

Ei niissä naisissa lopulta niin suuria eroja ole ettei niihin muutaman sadan jälkeen kyllästyisi ihan samalla tavalla. Tyhjyys siitä vain jää sieluun ja se loputon etsintä josko se seuraava olisi kuitenkin jotenkin parempi.

Ei siitä mitään tyhjyyttä jää, mutta tavallaan naisista katoaa tietynlainen hohto. Asia on jo nähty ja mieluummin panostaa tunteisiin. Ja kaikenlaisista kevyistä tapailuistakin hohto häviää, koska tiedostaa että, niin moni nainen paljastuu parin kuukauden päästä jotenkin liian vialliseksi tai sellaiseksi ettei se vaan sytytä romanttisesti. Ainoa josta ei katoa hohto on se harvinainen löytö, joka saa sut syttymään joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä