Minkälainen ihminen asuu Vantaalla?
Eikä asu suosiolla Helsingissä tai Espoossa? Pienituloinen?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mielestäni aika hyvin tienaava, mutta olen niin saita, että vaikka olenkin syntyjäni helsinkiläinen, en suurin surminkaan halunnut maksaa Helsingin hintoja talostani. Miellyttävä talo, iso piha, lähellä luontoa silti lähellä palveluita löytyi Vantaalta huomattavasti edullisemmin. Espoon koen hieman vieraaksi alueeksi enkä oikein koskaan ole sitä ymmärtänyt.
Jaa-a. No ei noissa asuntojen hinnoissa nyt niin aivan älyttömiä hintaeroja kyllä oikeasti kyllä ole vuokrien osalta ainakaan. Helsingin Kalasatamassa 85m 1488€/kk ja Vantaan Tikkurila 87,5m 1575€/kk. Väittäisin että monin paikoin aika samoissa linjoissa mennään.
Varmaan hyvin normaali ihminen.
Asuu siellä varmaan joku epänormaalikin, ja jopa vam mai nen. (ai kamalaa)
Tavalliset. Kun lapset syntyivät, asuimme Lauttasaaressa. Neliöhinnat keskimäärin 7.000 euroa. Vantaalta saimme 2200 neliöhinnalla kuusi huonetta ja avokeittiön. Kaksi lasta. Koira, kaksi kissaa, kaksi autoa ja 175 neliötä.
Haluttiin iso piha ja iso koti kun lapset on pieniä. Helsingissä joutuisimme olemaan ilman lemmikkejä, autoja ja työhuoneita.
"säästä vuokrassa satasen, kun asun vantaalla stadin sijaan"
...ja maksan sen satasen sitten seutulippuna ja julkisissa istumisena.
- Fiksu vantaalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka asuu vantaalla
Vantaalla on keskimäärin väljempää ja viherlaikkuja mukavasti. Isot väylät jylisevät monella lähellä mutta samalla pääsee pujahtamaan metsikköön iltalenkille niin halutessaan.
Ei kyllä mitään noloutta liity vantaalaisuuteen. Tänään viimeksi mietin miten kurjaa olisi tarpoa betonihelsinkiä ees taas kun sekin on joskus tullut koettua. Jollekin toiselle se on vissiin paratiisi. Hyvä niin!
Samanlainen betonivantaa on nykyään Tikkurilakin. Mutta vantaalaisille ilmeisesti paratiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mielestäni aika hyvin tienaava, mutta olen niin saita, että vaikka olenkin syntyjäni helsinkiläinen, en suurin surminkaan halunnut maksaa Helsingin hintoja talostani. Miellyttävä talo, iso piha, lähellä luontoa silti lähellä palveluita löytyi Vantaalta huomattavasti edullisemmin. Espoon koen hieman vieraaksi alueeksi enkä oikein koskaan ole sitä ymmärtänyt.
Jaa-a. No ei noissa asuntojen hinnoissa nyt niin aivan älyttömiä hintaeroja kyllä oikeasti kyllä ole vuokrien osalta ainakaan. Helsingin Kalasatamassa 85m 1488€/kk ja Vantaan Tikkurila 87,5m 1575€/kk. Väittäisin että monin paikoin aika samoissa linjoissa mennään.
No, vuokralla en ole asunut moneen kymmeneen vuoteen, joten enpä tuohon osaa ottaa kantaa. Vuokrataso sinällään riippunee monesta tekijästä vuokranantajatahosta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloinhan ne ei niitä köyhiä kai ainakaan ole Vantaalla xD
Lähtökohtaisesti kaikki kehän puolella tai ulkopuolella what ever paikat ilman merta ovat ankeita. Terveisin Rouva Lauttasaaresta.
Aika paljon Vantaalle ja Keravalle muutetaan maakunnista, kun muiden alueiden hinnat ovat aika kovia. Mikäs siinä, jos viihtyy.
Vantaalla lapsuuden viettäneenä sanon, että on mainettaan parempi paikka. Ainakin oli silloin, en toki teidä menosta enää mitään. Siitä aina puhutaan halventavaan sävyyn pääkaupunkiseudulla, mutta Espoossa, Helsingissä ja Vantaalla asuneena sanoisin, että jälkimmäinen on paras. Helsinki on enimmäkseen slummia keskustan ulkopuolella, paljon pahoinvointia ja päihteitä. Espoossa rakentamisen laatu taattua kapitalistikuraa, eli kauniita pahvirakennuksia ilman äänieristyksiä, palvelut kaukana asutuksesta ja julkinen sektori tuhottu totaalisesti, niin esim lääkärille ei voi varata aikaa. Vantaalla asiat toimi hyvin, liikenneyhtyedet eri puolille hyvät, sopivasti luontoa, palveluita ja koteja, ei yhtä keskustaa vaan useita alueita, joilla elämää. Ihmiset teki tavallisia töitä, eli ei paljon ehkä korkeapalkkaista porukkaa, vaan täysin normaaleja ihmisiä. Päihdeongelmaisia jonkun verran, mutta se tuntuu olevan Suomessa nykyään joka paikassa sama juttu. Asuntojen hinta-laatusuhde hyvä. Lapsena tunsin olevani täysin turvassa kun liikuttiin kavereiden kanssa yksin ulkona. Ei oikein mitään pahaa sanottavaa.
Minulle riittää kun näen ne ankeat vantaalais lähiöt junamatkalla keskustasta lentokentälle. Vantaa, never ever. Täynnä m u s e l maaneja ja n a r kkeja.
Vierailija kirjoitti:
No näkeehän sen kun katsoo miten siellä äänestetään vaaleissa. Tyhmiä persujuntteja suurin osa. Pysyisin kaukana.
Siellä äänestettiin kyllä enemmän demareita kuin persuja ja persujen mukaan persut muuttaa sieltä pois. Eli kyllä se on demarikaupunki ja aina ollut. Työväenluokkaa paljon. Itse koin, että meidän demariperhe oli siellä omanlaisten joukossa, mutta kaikkialla on myös niitä juntteja.
Vierailija kirjoitti:
Aika laaja kysymys. Puhun nyt vaan omasta puolestani.
Muutin Espoosta, koska löytyi hyvä tontti Vantaalta. Olihan se shokki, koska olin mieltänyt itseni Espoolaiseksi niin tiukasti, että luulin kuolevani identiteettikriisiin. Ajattelin, että pääseehän sitä pois, jos liikaa ahdistaa, vaikka ei se kyllä ollut oikein realistinen vaihtoehto heti alkuunsa kun talo tuli valmiiksi.
Ajan kuluun huomasin sopeutuvani, sitten viihtyväni ja lopuksi ei edes tunnu pahalta sanoa asuvansa Vantaalla. Sellainen syvempi tietoisuuden rauhallisuus on tullut entisen ennakkoluuloisuuden tilalle. Välillä vähän säälittää, kun jotkut luulevat Vantaan olevan joku kurjistumisen ilmentymä. (Sitten hymähdän itselleni ja lopetan säälimisen.)
Espoota kohtaan tunnen kuitenkin ihan syvää ystävyyttä ja tuttuutta. Espoolla tullee olemaan aina oma sijansa elämässäni ja sydämessäni. Voisin kyllä asua Espoossakin, ei siinä sen kummempaa.
Helsinkii
Tämä on kyllä mielenkiintoista, koska puolisoni on alkujaan espoolainen ja asuntojen hintaero sai muuttamaan Vantaalle. Uusi/uudehko okt pienillä asuinkustannuksilla ja erinomaisella sijainnilla. Vantaan Energian hinnoittelu on lisäksi aivan eri luokkaa kuin Espoon Caruna ja Helsingin ryöstöhintaiset sähkösopparit. Lisäksi monesti Espoossa asuminen tarkoitti huonoja ja/tai hitaita liikenneyhteyksiä ja tonttiakaan ei ollut oma.
Kaiken lisäksi olemme maksaneet okt:n jo aikoja sitten ja sijoittaneet jo vuosia kaiken ylimääräisen rahan paitsi omiin sijoituksiin myös lapsen sijoitustileille.
Muuttaisimmeko Helsinkiin tai Espooseen? Mikä ettei, joskin en ole valmis maksamaan enempää, että saan vähemmän kuin mitä nyt on. Sijoitan mieluummin senkin ylimääräisen rahan.
Vierailija kirjoitti:
No näkeehän sen kun katsoo miten siellä äänestetään vaaleissa. Tyhmiä persujuntteja suurin osa. Pysyisin kaukana.
Kokoomus on Vantaan suurin puolue. Sen jälkeen SDP, joka on ollut aiemmin vuosia Vantaan suurin.
Vierailija kirjoitti:
Vantaan eteläosat ovat paljon parempia kuin Helsingin reuna-alueet.
Siis täh? Eihän sellaista aluetta kuin Etelä-Vantaa ole olemassakaan :D
Vierailija kirjoitti:
Enemmän tätä demarilaaksona pidetään.
No kyllä pk-seudulla voi asua Vantaalla ja Helsingissä. Kauniainen ois muuten hyvä, mutta sinne joutuu matkustamaan Espoon läpi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muuttaisi Vantaalla Tikkurilaan tai Helsingissä Kalasatamaan. Aivan sama muuttaa sitten suosiolla kantakaupunkiin Helsingissä. Vantaalla esimerkiksi Hakunilasta ja Länsimäestä tai Helsingissä idän lähiöistä saat todella paljon halvemmalla asunnon.
Vierailija kirjoitti:
"säästä vuokrassa satasen, kun asun vantaalla stadin sijaan"
...ja maksan sen satasen sitten seutulippuna ja julkisissa istumisena.
- Fiksu vantaalta
Etelä-Vantaalle pääsee AB-lipulla joka koskee myös Helsinkiä.
En lähde etsimäänkään Helsingistä parempaa kämppää ja työnantaja maksaa max 550e hsl- matkakuluja e-passilla, ihan arvostan.