Minkälainen ihminen asuu Vantaalla?
Eikä asu suosiolla Helsingissä tai Espoossa? Pienituloinen?
Kommentit (89)
En ikinä haluaisi asua Vantaalla. Kauniaisista haluan myös pois, koko pk-seudulta Niin ankeaa aluetta koko pk-seutu.
Vierailija kirjoitti:
Vantaata kun katsoo kartasta niin näyttää ankealta sekasotkulta, kaupunki jossa ei ole vesistöä ja rakennettu pellolle slummi Kontulan taakse.
Paitsi että Kontulalla ei ole yhteistä rajaa Vantaan kanssa
Sellainen joka käyttää vihreää boleroa.
Vantaa sijaitsee Suomessa, joten luultavasti jotkut Suomessa asuvat ihmiset.
Ainakin täällä meilläpäin heitä kutsutaan ihan vaan vantaalaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka asuu vantaalla
Vantaalla on keskimäärin väljempää ja viherlaikkuja mukavasti. Isot väylät jylisevät monella lähellä mutta samalla pääsee pujahtamaan metsikköön iltalenkille niin halutessaan.
Ei kyllä mitään noloutta liity vantaalaisuuteen. Tänään viimeksi mietin miten kurjaa olisi tarpoa betonihelsinkiä ees taas kun sekin on joskus tullut koettua. Jollekin toiselle se on vissiin paratiisi. Hyvä niin!
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla asuu se jolla ei ole varaa asua Helsingissä.
Reilu puolen miljoonan vuosituloilla meillä olisi varaa asua missä vaan Helsingissä tai Espoossa, mutta ihan omasta tahdosta asutaan Vantaalla. On uusi iso okt parintuhannen neliön tontilla ja Helsingin keskustaan ajaa alle puolessa tunnissa. Terveisiä vaan sinne Itä-Helsingin vuokrayksiöön. 😊
Vierailija kirjoitti:
Koko ikäni olen ollut Vantaalainen, eikä ole tullut mieleenkään muuttaa Helsingin tai Espoon puolelle. En ole köyhä, mutta asumisen suhteen rahoilleen saa enemmän vastinetta Vantaalla kuin noissa kahdessa, joissa hinnoissa on statuslisä.
Minäkin olen asunut koko ikäni (75v) Vantaalla, siis ensin Helsingin maalaiskunnassa. Tämä on kotikaupunkini, miksi pitäisi muuttaa muualle? Kaikki palvelut ovat lähellä, helppo lähteä vaikka mihin.
Vierailija kirjoitti:
Persvakomiehet ja tissivakonaiset jotka katsovat tosi-tvtä seinän kokoisesta televisiostaan elementtitalossa ja syövät valmisruokaa. He käyvät kerran vuodessa autolla päiväristeilyllä Tallinnassa ostamassa koko vuoden alkoholijuomat.
En tunne ketään tällaista vantaalaista. Olisivatkohan tulleet jostain muualta? Kyllä minäkin Tallinnassa käyn, ja muuallakin Virossa, mutta festareilla tms. Enkä roudaa yhtään viinaa, koska sille ei löydy käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaata kun katsoo kartasta niin näyttää ankealta sekasotkulta, kaupunki jossa ei ole vesistöä ja rakennettu pellolle slummi Kontulan taakse.
Sulla on hassu kartta.
Niin, siis suurin osa Helsinkiä, mm. Kontula, Vuosaari, Malmi, Munkkiniemi ovat alun perin kuuluneet Helsingin pitäjään.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Vantaalla 40 vuotta ja Espoo tuntuu ahdistavalta paikalta. Samoin Länsi- Vantaa.
Itä-Vantaa se vasta ahdistava onkin. Korso, Koivukylä, Havukoski, Hakunila ym.
Minä asun. Olen Vantaan eliittiä runoilijana. Hyvät julkiset yhteydet ja Sipoonkorpi Kuusijärven yhdyskäytävästä ovat parasta praktiikkaa 😉
Helsingissä ei ole glamouria muuta kuin mielikuvissa. Sitä ajatellaan asuvan jossain Eirassa, tilavassa ja modernisoidussa vanhassa kerrostalossa. Että kesäisin käydään vähän Kaivopuistossa jäätelöllä, talvella sitten oopperassa ja kansallisteatterissa. Että tuttuja voi moikata Stockan yläkerran kahviossa ja käydä heidän kanssaan lounaalla jossain Hans Välimäen ravintolassa.
Todellisuudessa suurin osa helsinkiläisistä asuu siellä laitamilla. Jossain vitu malmilla tai Jakomäessä. 70-luvun betonilaatikoista kyhätyissä pienissä ja rumissa kerrostaloissa, jotka on moniongelmaisia. Puolet asukeista on irakin ihmelapsia, ambomaan arabeja tai muuten vaan kotimaisia junantuomia jostain Kemistä, jotka ovat tulleet hakemaan parempaa elämää ja "isompia piirejä" Helesinkistä. Ruuat ostetaan lähiliiteristä ja Välimäen ravintolakin on todellisuudessa lähi Azmilin ylläpitämä pitseria.
Että oikeasti hyvät puitteet löytyvät Hki keskustasta, sitten tulee paskavyöhyke väliin, ennen kuin Vantaan, Sipoon tai Tuusulan väljemmät asuinmaastot alkavat. Ne on oikein hyviä maastoja asua, ei mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka asuu vantaalla
Samastun tähän täysin.
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan! Vieläpä ihan Vantaan perukoilla.
Aikanaan löydettiin täältä juuri sellainen asunto mitä etsittiin ja tykätään luonnosta, joka on lähellä, joten mikäpä tässä asustellessa! Kalliiksi olisi tullut vastaava asunto Helsingistä.
T. Perhe 2+2
joo mun nuoreni osti asuntonsa Vantaalta, eikä mistään perukoilta. On luontoa ja ulkoilua, ei ole karseita tornitaloja, lyhyt matka jokapaikkaan!
Hyvin toimeentuleva, esimies asemassa ymsyms
Miksei asu suosiolla jossain Sveitsissä tai Lontoossa? Luuleeko joku tomppeli että Eira tai Kauniainen on maailman arvostetuin asuinalue?
Itse olen mielestäni aika hyvin tienaava, mutta olen niin saita, että vaikka olenkin syntyjäni helsinkiläinen, en suurin surminkaan halunnut maksaa Helsingin hintoja talostani. Miellyttävä talo, iso piha, lähellä luontoa silti lähellä palveluita löytyi Vantaalta huomattavasti edullisemmin. Espoon koen hieman vieraaksi alueeksi enkä oikein koskaan ole sitä ymmärtänyt.
Ei eroa New Yorkilaisesta millään tavalla.
Sulla on hassu kartta.