Suosittele jotain HYVÄÄ KIRJAA!
Kommentit (69)
Eilen luin just loppuun toisen osan Johanne Hildebrantin (meniköhän nimi oikein) trilogiasta,fantasiapainotteista Skandinaavihistoriaa,Ihanaa!! Kolmas osa on vielä lukematta,toivottavasti tyyli säilyy samana,olen nyt kaksi yötä valvonut kun luin ekan ja toisen osan,olivat niin hyvä,että _pakko_ lukea kerralla ;D
Rei Shimuran kirjoja ei ole vielä kertaakaan ainakaan tässä ketjussa mainittu ja ihmettelen miksi ei :) UPEITA dekkareita,naisen kirjoittamina hieman erilaisia ja kulttuurisuudeltaan loistavia,minä ainakin nautin niistä nimenomaan japani-amerikka vastaan asettelun takia (ja muutenkin). Englanniksi vielä parempia,mutta suomeksikin oikein loistavia!!
Ja jos joltain on ikinä jäänyt väliin Jane Austinit ym niin minusta ainakin ne on kirjona vielä elokuviakin reilusti parempia :) nimenomaan ylpeys ja ennakkoluulo ja se toinen (meen aina sekaisin nimessä...) Järki ja tunteet (??) ja sit vielä pakko mainita Viisasteleva sydän :)
Brontet on sit mun mielestä hieman raskaampia,mutta aivan yhtä hyviä.
Onko se Tahto ja toiveet tullut jo kauppoihin??? (jane Austen sekin... suom 2006???)
Muita hyviä: PIrjo Hassisen kirjat
ja suosittelen Yann Martelin Piin elämää.
Saramagon Luola ja Toinen minä (ja muutkin kirjat kyllä) ovat hyviä.
Tervon Ohrana on mielenkiintoinen ja hauskakin.
Tove Janssonin muumikirjat sopivat aikuisillekin, ihania! Jansson on kirjoittanut muitakin, aikuisille suunnattuja kirjoja.
Tää on minusta sellainen kirja, jonka jokaisen äidin, isän ja muuten lasten kanssa tekemisissä olevan pitäis lukea. Helppolukuinen vaikka onkin tutkijan kirjoittama.
Tami Hoeg (vai oliko se Hoag) tosi jännittäviä
Sujata Massay (vai olikohan Massey) Rei Shimura kirjat
Virpi Hämeen-Anttila (pidin huuhaana, mutta ovat jännittäviä ja niissä on romantiikkaa)
Virpi Hämeen-Anttilan (?) Suden vuosi puhutteli ainakin yliopistossa pyörinyttä.
Potterit on hyviä, seuraavaa eli viimeistä odottelen kovasti
Linnunradan liftarin käsikirja oli paljon parempi kirjana kuin elokuvana
Populäärimusiikkia Vittulajänkältä oli aivan loistava, olen lukenut jo kahdesti
Tshehovin novellit on erinomaisia
Jean Sasson: Prinsessa
Norma Khouri: Kunniamurha
Soheir Khashoggi: Kangastus
(kaikki tositarinoita arabikulttuurista paenneista naisista)
Myös Hans-Ulrich Horster: Lapsi 312
ja Laila Hietamiehen Syksyksi kotiin ym.. kirjat hyviä!
Hyviä kirjoja tässä on mainittukin, vielä John Irvingin mainitsisin ja Ian McEwanin, mun kestosuosikit. Enemmän naistenkirjoja jos etsii, niin Virpi Hämeen-Anttila on oikein fiksu viihdekirjailija.
Ei mikään hillitön mestariteos, mutta ainakin erilainen. Tyylillisesti jotain samaa kuin esim. Juoksuhaudantiessä, tosin tämä oli niin " outrage" että Hotakainenkaan ei pärjää.
Sopivan ajankohtaista ja antaa ajattelemisen aihetta.
Ei pitkäveteinen ja nopeastikin luettava ja sopii pätkissä luettavaksi.
Kaikki on ollu tosi hyviä, Da Vinci koodi kuitenkin IHAN paras.
Viivin kirja ei ole vitsikirjaa huonompi.
Ruth Rendelliä, P. D. Jamesia, Elisabeth Georgea, Ian Rankinia.
Täällä pohjan tähden alla (on lukemista vähän enemmänkin) ja Tuntematon sotilas
Kiven Seitsemän veljestä (ei ollenkaan yhtä tylsä kuin peruskoulussa tuntui)
Jean M. Untinen Auelin Maan lapset-sarja. Ihania kirjoja! Jos kaipaa vähän keveämpää luettavaa niin minäkin suosittelen Marian Keyesin kirjoja.