Vasemmistolainen, millainen olisi ihanne Suomesi?
Miten siellä asiat hoituisi ja ihmiset eläisivät?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintöjä yleensä vastustavat ne jotka tietävät etteivät itse tule koskaan perimään muuta kuin korkeintaan velkaa.
Kyllä, niin vastustankin. Vanhempani ovat köyhiä ja autan heitä taloudellisesti. Mitään en ole perimässä. En ole huonossa asemassa, tienaan kyllä yksityisessä yrityksessä n. 2 kertaa mediaanipalkan joten en ole missään pulassa mutta kyllä se ketuttaa kun itse saa jokaisen pennin eteen tehdä töitä ja muut ympärillä sormeaan liikauttamatta perii rahastoja ja omakotitaloja. Yksin omalla rahalla asunnon ostaminen sieltä missä töitä on on yllättävän vaikeaa hyvätuloisellekin! Minusta perinnöt siis laiskistavat ja ovat eräänlaisia kannustinloukkuja jotka vähentävät ihmisten halua tehdä töitä ja siten pitää yllä yhteiskuntaa. Tehkööt perijät töitä ja tienatkoon itse omat rahansa.
Kenelle ne perinnöt pitäisi sitten antaa? Valtiolle? Vai jollekin vetelälle sosialistille ilmaiseksi?
Ja mitenhän se vaikuttaisi omaisuutta työllään ostavien haluun ostaa sitä Suomesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintöjä yleensä vastustavat ne jotka tietävät etteivät itse tule koskaan perimään muuta kuin korkeintaan velkaa.
Kyllä, niin vastustankin. Vanhempani ovat köyhiä ja autan heitä taloudellisesti. Mitään en ole perimässä. En ole huonossa asemassa, tienaan kyllä yksityisessä yrityksessä n. 2 kertaa mediaanipalkan joten en ole missään pulassa mutta kyllä se ketuttaa kun itse saa jokaisen pennin eteen tehdä töitä ja muut ympärillä sormeaan liikauttamatta perii rahastoja ja omakotitaloja. Yksin omalla rahalla asunnon ostaminen sieltä missä töitä on on yllättävän vaikeaa hyvätuloisellekin! Minusta perinnöt siis laiskistavat ja ovat eräänlaisia kannustinloukkuja jotka vähentävät ihmisten halua tehdä töitä ja siten pitää yllä yhteiskuntaa. Tehkööt perijät töitä ja tienatkoon itse omat rahansa.
Epäilemättä olisit tätä mieltä silloinkin jos olisit perimässä omaisuutta?
Ei vasemmistolaisena sanon miten Suomi on edelleen puolustamisen arvoinen raukkoine rajoineen, äidinkielineen ja suomalaisugrilaisena perimänään. Me olemme isänmaallinen kansa ja myönnettäköön että vasemmistolaisissakin on isänmaallisia henkilöitä aina henkeen ja vereen asti. Hyvä sanonta on, arvaa oma tilasi, anna arvo toisellekin.
Vierailija kirjoitti:
Rajat ulospäin kiinni ettei täältä pääsisi pois kukaan hyödyllinen eli älyköt, ahkerat ja työhaluiset kansalaiset ja he tekevät työtä ensisijaisesti valtion hyväksi. Näinhän Neuvostoliitossakin toimittiin menestyksellisesti 70 vuotta kunnes annettiin liikaa siimaa ja länsimaiset taantumukselliset imperialistiset aatteet pääsivät valloilleen.
Kuulostaa Pohjois-Korean meiningiltä. Maasta ei pääse pois. Kuulostaa painajaiselta, tuollaiseen en suostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nyt 50 -vuotias. Työelämää olisi edessä vielä 20 vuotta. Omaisuutta on nyt kertynyt. Jos minulla ei olisi mahdollisuutta jättää omaisuuttani omalle lapselleni lopettaisin työnteon välittömästi. Näin todennäköisesti kävisi hyvin monella. Perintöoikeus on ainoa syy miksi jaksan aamuisin nousta töihin ja tehdä yhteiskuntaa hyödyttävää työtä.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvon nimissä kaikille sama palkka erilaisista töistä. Kukaan ei saa omalla työllään tai yrityksellään menestyä ja tienata enemmän kuin muut.
Sukupuolia ei ole eikä eturauhassyöpiä ja kohdunkaulansyöpiä saa enää seuloa koska se on tasa-arvon vastaista.
Hormoonihoidot tarjottava pikkulapsille, jotka haluavat vaihtaa sukupuoltaan.
Kaikki väärät ja eriävät mielipteet kiellettävä "vihapuheena" rangaistuksen uhalla.
Autoilu kiellettävä. Ne jotka tarvitsevat auto päästäkseen töihin, voivat lopettaa työt, koska valtiolta tulee rahaa taikaseinästä jolla työttömien elämä kustannetaan.
Kouluihin 5 kasvisruokapäivää. Jos oppilas jää kiinni lihan syömisestä välitunnilla, seuraa välittömästi koulusta ja yhteisöstä erottaminen.
jnejne
Kuulostaako ihanalta?
Kuulostaa kauhealta. Sille on syynsä miksi en kannata vasemmistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli perintöoikeudesta luopuminen on ratkaisu myös työttömyyteen? Voit jättää silloin työpaikkasi nuoremmille. Todellinen syy on kuitenkin se, että et tiedä miten aikasi muuten kuluttaisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Perintöoikeudesta: en ymmärrä miten todelliuudesta vieraantunut ihminen saa olla ehdottaakseen että se pitäisi poistaa. Onhan aivan täysin selvää että kuka tahansa joka on jotain omaisuutta saanut kerrytettyä, ja jolla on jälkikasvua jonka kanssa on edes siedettävissä väleissä, haluaa varmistaa että omaisuus siirtyy tälle jälkikasvulle. Jos sitä yritetään keinotekoisesti estää, alkaa massiivinen veron ja sääntöjen kiertäminen, ei se halu antaa perintöä mihinkään poistu vaikka kuinka laissa säädetään.Eihän perintöoikeus ole kuin jäänne menneisyydestä. Eiväthän muutkaan sukuoikeudet enää periydy, miksi omaisuuden tulisi. Mikäli lapset ovat kiintyneitä johonkin tavaraan, voivat he yhtä hyvin lunastaa sen itselleen tai voit lahjoittaa sen heille jo eläessäsi.
Sehän nyt on lähinnä semantiikkaa tapahtuuko omaisuuden siirtyminen kuoleman jälkeen lain nojalla automaattisesti, vai onko se lahjoitettu jälkikasvulle siinä elämän loppumetreillä. Vasemmistoideologiaan kuuluu molempien estäminen, ideahan on että omaisuus ei saisi siirtyä jälkipolvelle, ja sitä yritin tuossa sanoa että ei sellainen käytännössä mitenkään toimi.
Vierailija kirjoitti:
Sosialismi on syöpä.
Autotiet ovat sosialismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Sosialismi on syöpä.
No ei. Autoilijat maksaa verona nuo tiet ja paljon muutakin. Sen sijaan bussikaistat ja ratikka- ja junakiskot, siinä sinulle sosialismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Perintöoikeudesta: en ymmärrä miten todelliuudesta vieraantunut ihminen saa olla ehdottaakseen että se pitäisi poistaa. Onhan aivan täysin selvää että kuka tahansa joka on jotain omaisuutta saanut kerrytettyä, ja jolla on jälkikasvua jonka kanssa on edes siedettävissä väleissä, haluaa varmistaa että omaisuus siirtyy tälle jälkikasvulle. Jos sitä yritetään keinotekoisesti estää, alkaa massiivinen veron ja sääntöjen kiertäminen, ei se halu antaa perintöä mihinkään poistu vaikka kuinka laissa säädetään.
Eihän perintöoikeus ole kuin jäänne menneisyydestä. Eiväthän muutkaan sukuoikeudet enää periydy, miksi omaisuuden tulisi. Mikäli lapset ovat kiintyneitä johonkin tavaraan, voivat he yhtä hyvin lunastaa sen itselleen tai voit lahjoittaa sen heille jo eläessäsi.
Sehän nyt on lähinnä semantiikkaa tapahtuuko omaisuuden siirtyminen kuoleman jälkeen lain nojalla automaattisesti, vai onko se lahjoitettu jälkikasvulle siinä elämän loppumetreillä. Vasemmistoideologiaan kuuluu molempien estäminen, ideahan on että omaisuus ei saisi siirtyä jälkipolvelle, ja sitä yritin tuossa sanoa että ei sellainen käytännössä mitenkään toimi.
Ehkä yksilön näkökulmasta, mutta yhteiskunnan näkökulmasta ei. Keskeinen ero on omaisuuden jakautuminen useammalle ja nopeammin. Ihminen, kun ei tiedä milloin kuolla kupsahtaa. Kaikki eivät elä satavuotiaiksi. Tällöin omaisuus kannattaa hajauttaa perhepiirin kesken, sen sijaan, että yksi ihminen keräisi sitä kohtuuttomasti yli oman tarpeen.
Aika hyvähän tämä on nyt, SDP:n ja keskustan rakentama yhteiskunta. Kokoomus nyt välillä härkkii ja sotkee talouden joka kerta populistisilla lupauksillaan. Kunpa Kokoomus olisi maltillinen, mutta sekin lupaus on petetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialismi on syöpä.
No ei. Autoilijat maksaa verona nuo tiet ja paljon muutakin. Sen sijaan bussikaistat ja ratikka- ja junakiskot, siinä sinulle sosialismia.
Juurihan tuossa kerroit että autotiet ovat sosialismia, ja paljon muukin.
Sano kyllä tietulleille!
Tulevaisuudessa et tule omistamaan mitään
Great resert