Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi muut TIETÄVÄT lopullisen lapsilukumme?

Vierailija
03.01.2007 |

Meillä kaksi lasta (tyttö3v ja tyttö4kk), ja on ollut alusta asti selvää, että jos lapsia saamme, niin haluamme 2 lasta, ei yhtään enempää.

Ja tämä tunne on ollut aina.

Kun esikoisen sain ensi kertaa syliini, vahvistui tunne entisestään, että tämän haluan kokea vielä uudestaan, halua vielä toisen lapsen (aivan kuten aina olin haaveillut). Ja meillä kävi niin hieno onni, että saimme toisenkin lapse, ja alusta asti koko raskauden tiesin, että tämä on nyt sitten se viimeinen raskaus. Ja pikkuisen syliin saatuani en ole kertaakaan ajatellut että olisi ihanaa kokea tämä vielä kolmannen kerran.

Ja yksinkertaisesti me emme missään nimessä toivo/halua kolmatta lasta, ja kaiken lisäksi tiedän etteivät voimavarani riittäisi enää kolmanteen. Näin on hyvä, ja olemme onnellisia.

MUTTA miksi nyt joka toinen vähintään kolmen lapsen äiti sanoo minulle " katotaan vain, niin pian teille tulee kolmas..." ja kun ihan asiallisesti sanon, etteu tule, niin minulle vain nauretaan takaisin ja sanotaan " niinhän sitä aina sanotaan... katotaan vain..."

MIKSI, OI MIKSI MUUT " TIETÄVÄT" PAREMMIN, MITÄ ME HALUAMME/YRITÄMME/TEEMME ?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan perheenne on epätäydellinen!

Arvaa vaan, ottaako minua päähän, kun kahden pojan jälkeen saimme pitkän välin jälkeen tytön:

KAIKKI uskovat tietävänsä, että teimme tuon iltatähden juuri sukupuolen vuoksi, ja että nyt olemme sitten vasta onnemme kukkuloilla. Niin olemmekin, mutta emme siksi ja siten kuin ihan jokainen luulee.

Ja on ihan sama mitä sanoo oikaistakseen ihmisiä, ne ei ole kuulevinaan:(

Vierailija
2/7 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kyselevät, että millon meinaan mennä töihin ja lapsi tarhaan, kun ei meille näytä lisää lapsia tulevan. yksi lähisukulainen olisi halunnut meiltä pieneksi jäävät vaatteet, kun eihän meillä ole niille käyttöä. että on tehnyt monesti mieli sanoa kunnolla takas! meillä siis 2v. tyttö ja toista ollaan yritetty loppu kesästä asti. ei olla kyllä kellekään kerrottu tästä yrityksestä. vähän ärsyttää noi kommentit, ihan kun ei haluttais toista lasta. ja meillä kuitenkin toiveena on, että saataisiin iso perhe, kolme, neljä tai viisi lasta, jos luoja vaan suo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 lasta ja suurin osa tuttavistamme olettaa, että nämä on nyt tässä. " Ettehän te nyt enempää..." Jaa no miksi ei??

Vierailija
4/7 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee väistämättä sellainen olo, kun 5:den alle kouluikäisen lapsen äiti myhäilee, että " kyllä teille se kolmas vielä tulee..." ,

että luuleeko hän tosiaan että kaikki haluavat sen 5 lasta? vai onko se sitten niin rankkaa että haluaa muillekin sen saman kohtalon. vai mitä?

Minä ainakin kuolisin, jos minulla olisi 5 pientä lasta!!! :O Ja nostan todellakin hattua niille, jotka siihen pystyvät. Minä en nimittäin pystyisi. Minusta tulisi kyllä takuu varmasti sellainen pinna kireäällä oleva, huutava ja rähjäinen äiti, jos minulle 5 siunaantuisi perä perään. :(

t:ap

Vierailija
5/7 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä yksi on se " ainoa ja oikea" . Nyt kun lapsi on 3,5v, niin tunne on yhä sama. Arvatkaa saako tätä selitellä...

Vierailija
6/7 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi poikaa ja saan koko ajan kuulla, kommentteja, että ' kyllähän te sen tytön vielä' tai ' meinaatteko kolmatta' tai ' vieläkö ootte säätäneet vauvan vaatteita*. Huoh!

Kyllä vaan haluaisin lisää lapsia, en sukupuolen vuoksi, vaan haluan lapsen! Ongelmana on, että mies ei oikein innostu :(

Kyyneleet silmissä kuuntelen kun toiset ilmoittelevat kolmannesta...

Vierailija
7/7 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kuinka erilaisia ollaan. Mä taas tiesin jo raskaanaollessani, että tää on tässä, tää on jotain niin hienoa, että

tämä yksi on se " ainoa ja oikea" .

Minusta taas raskaana olo ja lapsen saanti on jotain niin ihanaa ja uskomatonta, että haluaisin koke sen aina vaan uudestaan! Mutta tolkkua päähän, eihän ne niin voi mennä (ainakaan meidän perheessä) :)

Haluan lapsen, sama onko tyttö vai poika. Kyrsii kuulla, että eikös nyt kolmen pojan jälkeen tyttö olisi kiva... Ihan sama meille, oikeesti!!

4