Nordea: hyytävältä näyttää talousennuste, kulutus loppunut- miksi et enää kuluta?
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nordea-black-friday-jai-piippuun-hei…
Vielä Sannan hallituksen aloittaessa etenkin vasemmistossa juhlittiin että rahaa on eikä velkojakaan tarvitse maksaa takaisin!
Nyt kulutus täysin pysähtynyt, miksei ihmiset enää kuluta?
Kommentit (490)
Kulutan saman mitä ennenkin. Siitä vain riittää jaettavaa harvemmille, koska kaikki on kallistunut eikä samalla rahalla ole enää varaa kaikkiin samoihin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi omistisasuntoon pitäisi saada asumistukea?
Tosi niukkuudessa oltiin, kun maksettiin työaikana koti. Nyt on helpompaa, kun on vain yv (kaikki mahdolliset taloyhtiön rempat oli tehty) ja muutettu kerrostaloon.
Ajat on kyllä ihan erilaiset tänä päivänä, suurin ero on työllistyminen. Ja yleinen epävarmuus, minun aikana se oli niukkuus.
Mutta enpä saanut valita mille vuosikymmenelle synnyn.
Yhtähyvin voidaan kysyä, miksi k.edustajille ja ministereille maksetaan asumistukea, kun he työskentelevät eduskunnassa.
Kuten pääministeri Orpolle, hän nosti Helsingin omistusasuntoonsa asumistukea 500€/kk yli puoli vuotta, vaikka samaan aikaan hän asui Kesärannassa. Ja kukaan ei tiedä, miten kauan olisi nostanut, ellei lehdistö olisi sitä tuonut julkisuuteen.
Tai yhtälailla tuetaan yhteiskunnan varoin, johtajien yms. asumista, jos heillä palkan etuna on asuntoetu, josta maksavat vain verotusarvosta verot ja asunnon hinta ja kulut yritys laittaa kirjanpitoonsa kuluksi, joka vähentää yritysveroa.
Molemmat esimerkit ovat asumistukeen verrattavia, eikä niihin edes vaikuta henkilön tulot, voi olla vaikka miljönäri.
Tai valtion ja Arat avustukset asuntouhin ja kiinteistöihin esim. energia tai hissiavustus, jolloin kiinteistön arvo nousee entisestään, oli omistaja vaikka miljonääri, sekin on asumisen tukemista.
Talousuutiset voisi myös lähettää Arabian kielellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskapa tämä valtio vihaa omiaan en osta täältä yhtään mitään!
Kaikki tulee ulkomailta nettikaupoista ja palvelutkin ostan ulkomaalaisilta koska muuhun ei ole varaa! Mun puolesta menkää kaikki kolkkaan ahneet yrittäjät, kannattiko äänestää kokkareita häh?
Tämä onkin hyvä keino näyttää Orpolle mitä mieltä hallituksen toimista kansa on. Pitäkööt turkkinsa.
Kolkkaan ja turkkinsa. Kuulostaa kovasti riitaa lietsovalta rajanaapurilta.
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppisenä olen yhteiskunnan paarialuokkaa; sukupolveltani on lapsuudesta asti leikattu kaikki mahdollinen, yleinen asenne on ollut meitä kohtaan halveksiva etenkin vanhempien sukupolvien osalta. Olemme kuulemma "kaiken saaneet", olemme hemmoteltuja, mitä vielä. Totuus on, omin silmin koettuna, jotain ihan muuta.
Nytkin leikattiin taas meiltä. Meni lapsikorotukset, nuortemme tuista leikattiin (mm. kuntoutusraha), irtisanomisemme on jatkossa paljon helpompaa jne. Kysymys kuuluukin, että MIKSI MINÄ OSALLISTUISIN TÄMMÖISEN YHTEISKUNNAN PYÖRITTÄMISEEN AINAKAAN POSITIIVISELLA TAVALLA? Meitä on haukuttu koko ajan, nyt haukutaan ja kepitetään taas lisää. Eläkeläisiltä ei leikata senttiäkään etuuksista, minun ikäluokaltani viedään kaikki.
Hallituksen -ja mm. median- kannattaisi ihan oikeasti miettiä hetki, mitä nykyisten työikäisten motivaatiolle tekee jatkuva mollaaminen ja kivittäminen. En kuulu mihinkään hörhöpiireihi
Taidamme elää erilaisissa kuplissa. Omassani opiskellaan, työskennellään, rakennetaan, perustetaan perhettä. Ollaan positiivisesti aktiivisia.
Täällä jotkut hyvätuloiset lupasivat kuluttaa muidenkin edestä. Ei taida auttaa...
Nyt ei hyvältä näytä - Danske laskee rajusti ensi vuoden ennustettaan talouskasvusta
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nyt-ei-hyvalta-nayta-danske-laskee-r…
Lammaa pukkoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppisenä olen yhteiskunnan paarialuokkaa; sukupolveltani on lapsuudesta asti leikattu kaikki mahdollinen, yleinen asenne on ollut meitä kohtaan halveksiva etenkin vanhempien sukupolvien osalta. Olemme kuulemma "kaiken saaneet", olemme hemmoteltuja, mitä vielä. Totuus on, omin silmin koettuna, jotain ihan muuta.
Nytkin leikattiin taas meiltä. Meni lapsikorotukset, nuortemme tuista leikattiin (mm. kuntoutusraha), irtisanomisemme on jatkossa paljon helpompaa jne. Kysymys kuuluukin, että MIKSI MINÄ OSALLISTUISIN TÄMMÖISEN YHTEISKUNNAN PYÖRITTÄMISEEN AINAKAAN POSITIIVISELLA TAVALLA? Meitä on haukuttu koko ajan, nyt haukutaan ja kepitetään taas lisää. Eläkeläisiltä ei leikata senttiäkään etuuksista, minun ikäluokaltani viedään kaikki.
Hallituksen -ja mm. median- kannattaisi ihan oikeasti miettiä hetki, mitä nykyisten työikäisten motivaatiolle tekee jatkuva mollaaminen ja
Yrittäjä nostaa yritystukia ja käyttää palkattomia työkokeilijoita.
Palkaton työ ei motivoi ketään.
Ja tutkinnot löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei luoteta oikeiston talouspolitiikkaan. En ihmettele. Niin uskomattomia ehdotuksia.
Näin on käynyt aina kun kokoomus on pm puolue.
Helsingissä on vaikeaa liikkua kun on tietöitä joka suunnalla. Ei ole varaa ajaa julkisilla ja kävellen en jaksa mennä joka paikkaan. Talvella pyörätiet pidetään sulina aamuvarhaisesta mutta polkupyörällä en tarkene mennä ostoksille eikä pyörän kyydissä edes pysty kuljettamaan kuin muutaman peruselintarvikkeen kuten maitopurkin, perunoita ja yhden lihapaketin. Eipä tuota rahaa ole liikoja tuhlattavaksi ja pahan päivän eli sodan varalta on jotain oltava säästössä.