Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava saamassa lapsen. Hänellä ei ole yhtään ystävää. Huolestuttaa miten tuo vaikuttaa vauvaan?

Vierailija
29.11.2023 |

Olen yrittänyt patistaa sosiaalisiin menoihin mutta ei kuulemma jaksa. Onko pahaksi vauvalle jos näkee vain perhettä ja isovanhempia?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys on maailman yksinäisin rooli. 

Vierailija
2/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Verkostoituminen opitaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi on kyllä hyvin verkostoitunut, vaikka mulla itselläni ei olekaan mitään vilkasta sosiaalista elämää. Kato, kun päiväkodissa ja koulussa saa kavereita. Ja tuota kautta itsekin tutustuu sen verran niihin lapsen kaverihin, että pystyy lapsen takia pitämään yhteyttä (vaikka ei olisikaan muuten tekemisissä). Ja tämä lapseni on jo 19-vuotias.

Vierailija
4/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se lapsen isä on? 

Vierailija
5/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aistin uuden palstahullun. Näitä ystävän/tutun lapsi/vauva -aloituksia on ollut täällä koko päivän.

Vierailija
6/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset löytää kyllä luonnostaan kaverinsa, jos on sellainen joka niitä kaipaa. Päiväkoti, koulu, harrastukset, jne. 

t. kahden äiti jonka toinen lapsista on perinyt minun suvun piirteen oman tilan tarpeeseen. Toinen on sitten taas perinyt isänsä puolelta sosiaalisuutensa, vaikka isä ei ole juurikaan ollut läsnä. 

Vierailija
7/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehtiihän sitä sitten kun lapsi on syntynyt: vauvamuskariin, vauvauintiin, vauvakerhoon jne. Niistä minä ainakin sain ystäviä, jotka edelleen yli 30 vuoden jälkeen elämässä.

Vierailija
8/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain hyvä asia, koska silloin äiti voi keskittyä enemmän vauvan hoitamiseen.

Vierailija
9/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehtiihän sitä sitten kun lapsi on syntynyt: vauvamuskariin, vauvauintiin, vauvakerhoon jne. Niistä minä ainakin sain ystäviä, jotka edelleen yli 30 vuoden jälkeen elämässä.

Ne todelliset aikuisiän ystävät minäkin löysin vasta saatuani lapsia. 

Vierailija
10/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidillä ja isällä oli tosi paljon ystäviä ja sosaalista elämää, minusta itsestäni tuli syrjäytynyt.

Vierailija
11/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että vaikuttaa vauvaan? Jos se johonkin vaikuttais, niin lapseen. Ja some, eihän siitä ole hyötyä lapsen kannalta mitenkään, päinvastoin vie vaan sitä huomiota pois häneltä. Sitä paitsi, kaveritilanteet voi muuttua

Vierailija
12/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tositarina: tuttuni jätti miesystävältään salaa pillerit veks ja tuli raskaaksi. Mies kauhistui ja jätti naisen. Sit nainen soitti mulle itkua tursuten "mä haluun tän lapsen, mulla ei oo muuten ketään!"

Minutkin hän oli ghostannut pari vuotta takaperin, mutta hädän tullen sitä näköjään kaivellaan hylättyjä kavereita puhelinmuistioista. No, en ollut kiinnostunut virittämään mitään kaveruutta tän tyypin kanssa. Lapsi syntyi, ja hänellä on tehtävä: olla äitinsä elämän sisältö. 

Vierailija
13/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että vaikuttaa vauvaan? Jos se johonkin vaikuttais, niin lapseen. Ja some, eihän siitä ole hyötyä lapsen kannalta mitenkään, päinvastoin vie vaan sitä huomiota pois häneltä. Sitä paitsi, kaveritilanteet voi muuttua

Mistä sä Suomen tähän repäsit?

Vierailija
14/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*somen

Vierailija
15/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsi tarvitse pariin vuoteen ympärillensä kuin omat vanhemmat.

Vierailija
16/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lapsi tarvitse pariin vuoteen ympärillensä kuin omat vanhemmat.

Lapselle riittää yksi kyllin hyvä aikuinen, joka on läsnä. Aivojen kehitys on ensimmäisen vuoden aikana niin huimaa, että se vaikuttaa koko persoonallisuuden kehittymiseen ja silloin lapsi tarvitsee sen kiintymyssuhteen, eikä tosiaan mitään joka puolella kohkaamista. 

Vierailija
17/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut lähes yksin kokoajan lapsen kanssa. Jotenkuten ollaan selvitty. Minulla ei ole vertaisryhmää mistään, ei töistä, eikä harrastuksista. Kaverit eivät auta. Lapsen isä ei ole kuvioissa. Sukulaiset asuvat kaukana. 

Muutenkaan ei ole kavereita. Nyt ei ole sitäkään vähää. 

Vierailija
18/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset löytää kyllä luonnostaan kaverinsa, jos on sellainen joka niitä kaipaa. Päiväkoti, koulu, harrastukset, jne. 

t. kahden äiti jonka toinen lapsista on perinyt minun suvun piirteen oman tilan tarpeeseen. Toinen on sitten taas perinyt isänsä puolelta sosiaalisuutensa, vaikka isä ei ole juurikaan ollut läsnä. 

Ainakin mun aikaan koulussa joutui silmätikuksi jos ei ollut kavereita. Inhottavaa.

Vierailija
19/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta lapsi nukkui vieressäni. Olen joka ilta kiinni kotona. Ei omas elämää, ei harrastuksia. En käy missään. 

Vielä viisi vuotta koitan jaksaa. Sitten lapsi on niin iso, että voin matkustaa yksin ulkomaille. 

Vierailija
20/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissasi? Ei se vauvaan miitenkään vaikuta.