Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalassa oleminen on yllättävän kallista, vaikka on julkinen terveydenhuolto

Vierailija
29.11.2023 |

Äitini kaatui tuossa pari kuukautta sitten ja lonkkaan tuli murtuma ja toinen käsi myös otti osumaa. Sairaalaskuja ja lääkärikuluja ja kotihoitoa (kaikki julkista) tuon seurauksena yli 1500e..

Eli ei kyllä ihan ilmaista ole..

Äitini pystyy nuo laskut hoiitamaan kun hänellä on hyvä eläke, mutta mietin että jos jollakin rahat ovat oikeasti tiukassa, niin miten ihmeessä tuollaisi pystyy maksamaan..

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi verovaroin tuettua toimintaa, tuossa laskussa olisi vielä yksi nolla perässä.

Vierailija
2/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei olisi verovaroin tuettua toimintaa, tuossa laskussa olisi vielä yksi nolla perässä.

En tiedä riittäisikö edes yksi nolla.

Ja ap:n kysymykseen. Ainakin joskus sai järjesteltyä maksuja, tai pilkottua osiin. Siirrettyä eräpäiviä. Toki se vaati omaa yhteydenottoa. En tiedä tosin tämän hetkistä tilannetta.

Sosiaaliturvan piirissä kai maksetaan niiden asiakkaiden laskut..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein, että palvelua käyttävät maksaa osan itse.

Vierailija
4/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on oikein. Jos työeläke on alle 1000e niin arvaa onnistuuko? Ja kyllä, koko ikänsä töissä olleena. 

Vierailija
5/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi koska vakuutus. 

Vierailija
6/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on oikein. Jos työeläke on alle 1000e niin arvaa onnistuuko? Ja kyllä, koko ikänsä töissä olleena. 

Arvaa innostaako työssäkäyviä maksaa nykyistä korkeampia veroja? Jää matapalkkatyöt tekemättä, jos verojen jälkeen jää tukien verran käteen

Vierailija
7/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin aiemmin,kun itse olin kuntoutustuella sain sairaalalaskuihin (osaan) muistaakseni jotain avustusta. Siis piti toimittaa ne tiliotteet ja maksoivat jotain siitä.

Ekan erän (jotain 700 euroa) maksoin kokonaan Itse ja tokan (900euroa) muistaakseni kela tai sossu tms.korvasi osan.

Tästä tosin muutama vuosi aikaa,mutta kai se vieläkin on niin.

Vierailija
8/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi koska vakuutus. 

Sehän toimii niin hyvin esim

Jenkeissä. Ne itse asiassa maksavat siitä vakuutuksesta usein paljon enemmän kuin me verorahoina. Monta sataa kuukaudessa. Ja hidastaa siellä systeemiä,kun lääkäreiden pitää tutkia mitä vakuutus korvaa. Ja tekevät jopa päätöksiä sen vakuutuksen mukaan hoidoista etc.

Ja mitä parempi vakuutus niin sitä kalliimpi. Joskus katselin niitä hintoja.osa maksaa esim.

Lähemmäs tonnin kuukaudessa.

Vierailija
9/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi koska vakuutus. 

Jenkeissä. Ne itse asiassa maksavat siitä vakuutuksesta usein paljon enemmän kuin me verorahoina. Monta sataa kuukaudessa. Ja hidastaa siellä systeemiä,kun lääkäreiden pitää tutkia mitä vakuutus korvaa. Ja tekevät jopa päätöksiä sen vakuutuksen mukaan hoidoista etc.

Ja mitä parempi vakuutus niin sitä kalliimpi. Joskus katselin niitä hintoja.osa maksaa esim.

Miten amerikkalaisilla on varaa tuohon? Älä vastaa että eihän niillä olekkaan koska amerikkalaisten ostovoima on parempi kuin suomalaisten. 

Vierailija
10/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanttiinissa kalliit hinnat

Vierailija
11/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen terveydenhuollonmaksukatto tulee vastaan 700€. Perusterveydenhuolto ja erikoissairaanhoidon järjestelmät ei keskustele keskenään, joten itse pitää olla selvillä milloin maksukatto tulee vastaan. Maksavat takaisin, kun lähettää selvityksen tulleista maksuista. Tietenkin pitää lähettää se selvitys perus ja erityissairaanhoitoon.... koska järjestelmä on mitä se on

Vierailija
12/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin parikymmentä vuotta sitten 2kk sairaaloissa yhteensä putkeen. Hirveä säätö oli työttömänä niiden laskujen kanssa, että minkä lähetän ja minne. Niitä oli joku viisi tonnia yhteensä. Kaksi kahdeksan tunnin leikkausta, proteesit, kuntoutus.

Vierailija
13/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musuille tuli täysi toimeentulo.

j

Vierailija
14/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mihin nuo verorahat menevät ? Hallinnon ylläpitoon ? 

Yllättävän kallista on.

Vierailija
15/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi koska vakuutus. 

Vakuutus tarkoittaa myös laadukasta hoitoa. Sosialisoidussa terveydenhuollossa ollaan närkästyneitä potilaalle, kun se ilkeää tulla kuormittamaan vaivoillaan sairaalaa.

Vierailija
16/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi koska vakuutus. 

Miten amerikkalaisilla on varaa tuohon? Älä vastaa että eihän niillä olekkaan koska amerikkalaisten ostovoima on pa

Ei kaikilla olekaan varaa. Ja jokainen asia hinnoiteltu erikseen. Esim. Synnytyksessä muistaakseni se vauvan ojentaminen äidillekin maksaa erikseen.

Varmasti tiedät itsekin miten jenkeissä on erittäin rikkaita, siis biljonäärejä ja täysin köyhiä.

Sitten jos palkkoja verrataan unohdetaan usein vähentää sieltä ne sairausvakuutusmaksut, ei ole palkallisia lomia, äitiyslomaa,isyyslomaa etc.

Ja rikollisuus on ihan eri tasolla kuin täällä.

No vapaasti vain tutkimaan asiaa.

Monella on sairaalakäynnin jälkeen kymmenien tuhansien, jopa satojan velat niskassa.

Vierailija
17/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin parikymmentä vuotta sitten 2kk sairaaloissa yhteensä putkeen. Hirveä säätö oli työttömänä niiden laskujen kanssa, että minkä lähetän ja minne. Niitä oli joku viisi tonnia yhteensä. Kaksi kahdeksan tunnin leikkausta, proteesit, kuntoutus.

Lisään: ei kun nyt muistan. Se oli liikenneonnettomuus, vakuutusyhtiö taisi loppupeleissä maksaa kaikki laskut, niin se oli.

Vierailija
18/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on taloudellisesti mahdollista kannattaa ennen eläkkeelle jäämistä tarkistaa omat vakuutukset ja laittaa kuntoon ennenkuin vahinko on tapahtunut.

Vierailija
19/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mihin nuo verorahat menevät ? Hallinnon ylläpitoon ? 

Yllättävän kallista on.

Mitenkäs henkilökunnan palkat, rakennukset, laitteet

Vierailija
20/127 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä Suomen "ilmaisesta" terveydenhuollosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän