Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömiä on puoli miljoonaa ja avoimia työpaikkoja vain 70k, mihin mä menen töihin?

Vierailija
29.11.2023 |

Kai sä sitten hyvänä kokkarina pistät lukuisia firmoja pystyyn ja alat palkkaamaan työttömiä, eiksjeh?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä menet sinne minne kykysi ja taitosi riittävät sekä missä joku suostuu maksamaan sinulle palkkaa. Ei sinun tarvitse murehtia niistä 499 999 muusta.

Sinne menee 20 muutakin hakijaa joista vain yksi palkataan. Mitäs mä sitten teen?

Ja taas sama paska vastaus.

Eli ei voi hakea töitä, koska joku toinenkin hakee samaa paikkaa.

-eri

En tule mihinkään valtiolle, politiikkaan tai ylipäätänsä mihinkään yhteiskunnalliiin/päättäviin/johttotehtäviin töihin. En millään hinnalla, en millään tavalla kiristämällö tai painostamalla!

Ja lisättävä vielä, että työtehtävä pitää olla täsmälleen haluamani, todella runsaalla palkalla.

Etätyötä pitää saada tehdä vähintään 80% työajasta.

Työpaikan pitää sijaita max. 1km säteellä kodistani, joka on jo ajat sitten kuolleessa pikkukunnassa.

Vierailija
22/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele koulutus jossa on työvoimapulaa

Esim bussikuski, lähihoitaja.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä menet sinne minne kykysi ja taitosi riittävät sekä missä joku suostuu maksamaan sinulle palkkaa. Ei sinun tarvitse murehtia niistä 499 999 muusta.

Sinne menee 20 muutakin hakijaa joista vain yksi palkataan. Mitäs mä sitten teen?

Varmistat että olet se paras niistä 20 hakijasta.

Työttömiä ei firmat yleensä palkkaa. Ja jos ikää on 60 vuotta niin todennäköisyys työllistyä on 1 %. Jos sitäkään.

Itse hain työtä johon oli yli 100 muutakin hakijaa. Koulutus, elämäntilanne sekä asenne kohdillaan. Kielitaito Ok ja pystyn asiakaspalveluun kolmella kielellä.

Mutta ei edes laitettu viestiä. 

Ihan yhtä työtä hait ja siihen sinua ei valittu! Kyllähän tuo nyt tosiaan todistaa sen että töitä on kertakaikkiaan mahdotonta saada.

Vierailija
24/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä ei firmat yleensä palkkaa. Ja jos ikää on 60 vuotta niin todennäköisyys työllistyä on 1 %. Jos sitäkään.

aina joku muu on se työnantaja,rupea huippuammattilainen itse yrittäjäksi,velkarahalla kuten moni muukin yrittäjä

Vierailija
25/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lisää koulutusta ja tee itsesi paremmaksi kuin ne muut hakijat. Mitä enemmän osaat sitä enemmän sinut halutaan palkata ja erotut positiivisesti muista hakijoista. 

Vierailija
26/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita itse oma firma pystyyyn. Nykyään on aika helppo perustaa esim. netissä toimiva yritys pienelläkin pääomalla.

Vierailija
27/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki lisää koulutusta ja tee itsesi paremmaksi kuin ne muut hakijat. Mitä enemmän osaat sitä enemmän sinut halutaan palkata ja erotut positiivisesti muista hakijoista. 

Nuorella hakijalla se vielä toimii, että on tuoretta koulutusta taustalla ilman alan työkokemusta. Jos ikää on 50+, ei siinä enää auta mitkään koulutukset. Sen ikäiseltä vaaditaan jo vankkaa työkokemusta siltä alalta, mihin hakemassa. Miksi työnantaja palkkaisi juuri valmistuneen 50v sähkömiehen ilman päivänkään työkokemusta, jos hakijana on myös 40v sähkömies 5v alan kokemuksella.

Vierailija
28/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimia työpaikkoja on siis 70 000 liikaa, Tässä määrässä on todella paljon sellaisia työpaikkoja joihin voidaan ottaa melkein kuka tahansa.

Vierailija
29/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sun ammattitaito on, et sää pääse mihinkään hommiin vaikka olisi kuinka hyvä työllisyys jos keskityt trollaan palstalla

Vierailija
30/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa työpaikan niin pitää olla fiksumpi kuin muut. Jos ei pääse töihin niin olet todennäköisesti liian tyhmä eikä sinua oteta töihin.

Vierailija
31/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorella hakijalla se vielä toimii, että on tuoretta koulutusta taustalla ilman alan työkokemusta. Jos ikää on 50+, ei siinä enää auta mitkään koulutukset. Sen ikäiseltä vaaditaan jo vankkaa työkokemusta siltä alalta, mihin hakemassa. Miksi työnantaja palkkaisi juuri valmistuneen 50v sähkömiehen ilman päivänkään työkokemusta, jos hakijana on myös 40v sähkömies 5v alan kokemuksella.

No millä alalla se 50+ on ollut aiemmin hommissa?

Kyllä sinnekin voi lisää kouluttautua.

Vierailija
32/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse hain työtä johon oli yli 100 muutakin hakijaa. Koulutus, elämäntilanne sekä asenne kohdillaan. Kielitaito Ok ja pystyn asiakaspalveluun kolmella kielellä.

Mutta ei edes laitettu viestiä. 

Jos kielitaito kohdallaan, niin miksi olet edes Suomessa? Itse olisin lähtenyt jo vuosia sitten, mutta kun ei englanti jää päähän sittten mitenkään. Peruskoulusta 5, amiksesta jollain ilveellä 3(1-5), amkissa todellisuus iski taas kaikkien kertauskurssien jälkeen arvosana 1

Vierailija
33/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita itse oma firma pystyyyn. Nykyään on aika helppo perustaa esim. netissä toimiva yritys pienelläkin pääomalla.

Kerro mulle mikä tämmönen yritys on? Nettikaupalla onnea ja menestystä valintaasi. Oman alan hommat itse erehdyin opiskelemaan rakennusinsinsinööriksi, niin suunnitteluhommissa tarvitsen sellaiset vakuutukset, että tarvitsen 3 projektia vähintään vuodessa, että käteen jää jotain, mutta se mikä jää käteen on tonneissa.

Vierailija
34/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankit lisäkoulutusta alalta, johon sinulla jo on koulutusta tai sitten lähde sellaiselle alalle, jolla on helppo työllistää itse itsensä.

Vierailija
35/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töihin pääse vaikka on 20 vuotta kokemusta. Raksoilla on ulkomaalaisia ja ne rakentaa sutta ja sekundaa. Nyt on jouduttu jo vuoden vanhoja asuntoja remontoimaan kun olen seuraillut rakennusalaa.

Vierailija
36/47 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mulle mikä tämmönen yritys on? Nettikaupalla onnea ja menestystä valintaasi. Oman alan hommat itse erehdyin opiskelemaan rakennusinsinsinööriksi, niin suunnitteluhommissa tarvitsen sellaiset vakuutukset, että tarvitsen 3 projektia vähintään vuodessa, että käteen jää jotain, mutta se mikä jää käteen on tonneissa.

Vierailija
37/47 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bloggaajana olet 10 vuotta myöhässä. Tiktok manager... Sä et menesty noilla vinkeillä mitenkään Suomessa tai saati maksa vuokraasi.

Vierailija
38/47 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalle. Miten ihmeessä siellä voi olla pulaa pätevistä työntekijöistä, vaikka meillä on maa täynnä työttömiä.

Se olisi ainakin alku, että saataisiin täytettyä nykyiset yli 30t/vko työt. Sen jälkeen voitaisiin miettiä mistä töitä lopuille. Vai onko meillä 500 tuhatta aikuista, joista ei ole mihinkään työhön?

Vierailija
39/47 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo muuten 55 vuotiaallekkaan tullut haastattelukutsuja, Työpaikatkin alkaa olla tosi vähissä.

Vierailija
40/47 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai 60 vuotiaanakin ?